MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / top 5 Vlaanderens grootste Nederlandstalige zangers

zoeken in:
1 Raymond van het Groenewoud
2 Willem Vermandere
3 Jan De Wilde
4 Kris De Bruyne
5 Wim De Craene
(volgorde klopt niet, onmogelijk dit vast te leggen)

Komaan Nederlanders, leer eens Vlamingen te appreciëren.

1. Gorki (Duidelijk!)
2. Jacques Brel(zong ook in het Nederlands toch?)
3. Raymond van 't Groenewoud

en verder kom ik niet....

ElMeroMero
Ervan uitgaand dat musicboy om zangers uit Vlaanderen vroeg en geen bands...

1. Louis Neefs
2. Wannes van de Velde
3. Wim de Craene
4. Arno Hintjens
5. Kris de Bruyne

Oja...Gorki moet natuurlijk Luc de Vos zijn.

Vlaanderen zo miskend in Nederland ...

geloof ik niet per definitie..........misschien dat de vlamingen eerst eens hun laatste stukje minderwaardigheidscomplex van zich af moeten schudden en meer uit hun vlaamse schulp moeten leren kruipen.

Daardoor denk ik eerder aan onbekend dan onbemind.
De hollandse media doen tot op heden de rest om die onbekendheid in stand te houden.....relatief gezien dan.

Ik ken meer goede pop/rock/dance bands uit Vlaanderen dan uit Nederland, dus ik zou ze niet miskennen.

wat dance betreft heb ik geen idee, maar als het pop en rock aangaat ben ik het helemaal met levenvergeten eens; op de één of andere manier komen vlaamse bands e.d. meestal puurder, èchter over. Minder gekunsteld.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:07 uur

geplaatst: vandaag om 08:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.