MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 Slechte Albums in bezit

zoeken in:
LucM schreef:
in dronken bui gekocht

vertel

Ik heb ca. 1200 albums, maar geen van onderstaande tien verwacht ik snel nog eens op te zetten:

1. Slayer – God Hates Us All (1*, Slayer heeft veel betere platen gemaakt. Deze valt in de categorie “veel geschreeuw, weinig wol”)
2. Rednex – Sex & Violins (1*, Ooit eens gekocht voor de leuke single Cotton Eyed Joe, maar de rest is bagger)
3. Metallica – St. Anger (1*, Weinig meer aan de comments in dit topic toe te voegen; geen schim van de band in de jaren ’80 en ook Load en Reload waren lichtjaren beter)
4. Guano Apes – Proud Like a God (1,5*, Erg matige band, live nog slechter)
5. Tenacious D – Tenacious D (1,5*, Ooit cadeau gekregen maar na twee luisterbeurten afgehaakt)
6. Van Halen – Van Halen III (1,5*, Een parodie op rockmuziek, terwijl de band toch een aantal heel aardige platen heeft afgeleverd)
7. Bruce Hornsby – Halcyon Days (1,5*, Ik kende hem alleen van het geweldige The Way It Is, maar dit is rommel)
8. Europe – The Final Countdown (2*, Hopeloos gedateerde rock)
9. Talk Talk – It’s My Life (2*, Ik wil best een poging doen de veronderstelde genialiteit van deze band te begrijpen, maar voorlopig zit het er niet in)
10. U2 – Songs of Innocence (2*. De band had na Zooropa van mij al mogen stoppen)

catchup
dankzij dit malle topic al sinds gisteren Wonderboy van Tenacious D in mijn hoofd... inderdaad, van dat leuke album.

Willekeurige volgorde:
Creedence Clearwater Revival - Mardi Gras
The Beau Brummels - Beau Brummels 66
Howsagoin! - Meet Us On The Corner
John Fogerty - Deja Vu All Over Again
The Who - It's Hard
The Kinks - Percy
Asman - Mijn Wereld (Dank je, vrouw)
John Denver - Higher Ground (Dank je, vrouw)
Kerst Op Zijn Best (Eigentijdse Nederlandse vertalingen van kersthits. Dank je, vrouw)
Heineken Millenium Mix (Ook dankzij de vrouw het huis in gerommeld. Hier in het Noorden een van de kringloopkampioenen)

Wishbone Ash - Psychic terrorism, echt waardeloze dancemeuk..Wel 1 van mijn favoriete bands. U2 met How to dismantle crap. Albums al weggegeven. Emotional Rescue van The Rolling Stones hoort bij de collectie maar draai ik niet vaak.

Ik denk, dat een ieder wel slechte albums in bezit heeft. Niemand maakt mij ook wijs, dat hij echt alles van zijn of haar favoriete groepen goed vind. Ik moet ook altijd zo lachen, als je van een bepaalde band, kritiek uit op een album en dat fans hiervan, dan zo in het geweer komen. Alsof je het niet moet proberen, om kritiek te leveren, op zijn of haar favoriet. Ik ben het ook niet overal mee eens, maar ga hierover geen discussie aan. Ieder zijn mening.

In de jaren '80 heel wat albums tweedehands gekocht, die met terugwerkende krachten best suf (of stomvervelend) zijn, maar waar ik me best mee heb vermaakt. Zo gaat dat als tiener, als je op je eigen kamertje je eigen album kan draaien met je zelfverdiende muziekinstallatie.
Ik zal er een top 10 van maken, de komende week.....

Wrathchild1
Ben het wel met Brutus eens ....ik moet er ook om lachen en ga er verder nooit of nauwelijks op in. Je kunt niet zeggen : ik heb gelijk over muzieksmaak of de beleving ervan.

Top 10 maken is me teveel gezoek , maar Megadeth zou er zeker tussen staan (ik heb ze overigens gekregen )

Gast
geplaatst: vandaag om 15:44 uur

geplaatst: vandaag om 15:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.