Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2006
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2010, 13:27 uur
Beluister net Espers II en bedenk me dat ze eigenlijk ook in de top 10 van 2006 thuishoren. Maar 2006 was blijkbaar een extreem goed jaar...
0
geplaatst: 9 mei 2010, 20:09 uur
1. Sonic Youth,"Rather Ripped"
2. Tom Waits,"Orphans"
3. The Decemberists,"The Crane Wife"
4. Patrick Watson,"Close to Paradise"
5. Belle and Sebastian,"The Life Pursuit"
6. Johnny Cash,"American V: A Hundred Highways"
7. Golden Smog,"Another Fine Day"
8. Solomon Burke,"Nashville"
9. The Rifles,"No Love Lost"
10. Kelley Stoltz,"Below the Branches"
Na een zeer sterk 2004 en een super 2005, zijn de platen die ik heb uit 2006 een behoorlijke afknapper. Met moeite een top tien. Nr. 8, 9 en 10 luister ik bijna nooit meer....
2. Tom Waits,"Orphans"
3. The Decemberists,"The Crane Wife"
4. Patrick Watson,"Close to Paradise"
5. Belle and Sebastian,"The Life Pursuit"
6. Johnny Cash,"American V: A Hundred Highways"
7. Golden Smog,"Another Fine Day"
8. Solomon Burke,"Nashville"
9. The Rifles,"No Love Lost"
10. Kelley Stoltz,"Below the Branches"
Na een zeer sterk 2004 en een super 2005, zijn de platen die ik heb uit 2006 een behoorlijke afknapper. Met moeite een top tien. Nr. 8, 9 en 10 luister ik bijna nooit meer....
0
geplaatst: 10 mei 2010, 11:38 uur
Update:
01. Ghettosocks - Get Some Friends 4,5*
02. Hyde Out Productions: First Collection 4*
03. Emancipator - Soon It Will Be Cold Enough
04. J Dilla - Donuts
05. Bonobo - Days to Come
06. Anthony Hamilton - Ain't Nobody Worryin'
07. Jedi Mind Tricks - Servants in Heaven Kings in Hell
08. J Dilla - The Shining
09. Mark Feldman & Sylvie Courvoisier - Malphas: Book of Angels Vol. 3 3,5*
10. Ayo - Joyful
01. Ghettosocks - Get Some Friends 4,5*
02. Hyde Out Productions: First Collection 4*
03. Emancipator - Soon It Will Be Cold Enough
04. J Dilla - Donuts
05. Bonobo - Days to Come
06. Anthony Hamilton - Ain't Nobody Worryin'
07. Jedi Mind Tricks - Servants in Heaven Kings in Hell
08. J Dilla - The Shining
09. Mark Feldman & Sylvie Courvoisier - Malphas: Book of Angels Vol. 3 3,5*
10. Ayo - Joyful
0
geplaatst: 22 juni 2010, 13:18 uur
Paar kleine verschuivinkjes:
1. (1) Trentemøller - The Last Resort
2. (2) Booka Shade - Movements
3. (-) Scott Walker - The Drift
4. (7) Thom Yorke - The Eraser
5. (3) James Holden - At the Controls
6. (4) Gert Vlok Nel - Beaufort-Wes Se Beautiful Woorde
7. (6) Mogwai - Mr. Beast
8. (5) Bob Dylan - Modern Times
9. (-) Willard Grant Conspiracy - Let It Roll
10. (9) Archive - Lights
1. (1) Trentemøller - The Last Resort
2. (2) Booka Shade - Movements
3. (-) Scott Walker - The Drift
4. (7) Thom Yorke - The Eraser
5. (3) James Holden - At the Controls
6. (4) Gert Vlok Nel - Beaufort-Wes Se Beautiful Woorde
7. (6) Mogwai - Mr. Beast
8. (5) Bob Dylan - Modern Times
9. (-) Willard Grant Conspiracy - Let It Roll
10. (9) Archive - Lights
0
bennerd
geplaatst: 1 juli 2010, 13:42 uur
1. Nasum – Grind Finale
2. Terror – Always the Hard Way
3. Born from Pain – War
4. First Blood - Killafornia
5. Sick of It All – Death to Tyrants
6. Elysia – Masochism
7. Underneath the Gun – The Awakening
8. Iron Maiden – A Matter of Life and Death
9. Maroon – When Worlds Collide
10. Bury Your Dead – Beauty and the Breakdown
2. Terror – Always the Hard Way
3. Born from Pain – War
4. First Blood - Killafornia
5. Sick of It All – Death to Tyrants
6. Elysia – Masochism
7. Underneath the Gun – The Awakening
8. Iron Maiden – A Matter of Life and Death
9. Maroon – When Worlds Collide
10. Bury Your Dead – Beauty and the Breakdown
0
geplaatst: 12 augustus 2010, 18:51 uur
1. The Decemberists - The Crane Wife
2. Nelly Furtado - Loose
3. Trentemoller - The Last Resort
4. Placebo - Meds
5. Alela Diane - The Pirate's Gospel
6. Amy Winehouse - Back To Black
7. Utada Hikaru - Ultra Blue
8. Liars - Drum's Not Dead
9. Arctic Monkeys - Whatever People Say, That's What I'm Not
10. Armin van Buuren - A State of Trance 2006
2. Nelly Furtado - Loose
3. Trentemoller - The Last Resort
4. Placebo - Meds
5. Alela Diane - The Pirate's Gospel
6. Amy Winehouse - Back To Black
7. Utada Hikaru - Ultra Blue
8. Liars - Drum's Not Dead
9. Arctic Monkeys - Whatever People Say, That's What I'm Not
10. Armin van Buuren - A State of Trance 2006
0
Lukk0
geplaatst: 15 augustus 2010, 16:44 uur
01. Holden - The Idiots Are Winning
02. Joanna Newsom - Ys
03. Liars - Drum's Not Dead
04. James Holden - At the Controls
05. Trentemøller - The Last Resort
06. The Knife - Silent Shout
07. Booka Shade - Movements
08. Bonnie 'Prince' Billy - The Letting Go
09. Bonobo - Days to Come
10. Ellen Allien & Apparat - Orchestra of Bubbles
Dit is mijn favoriete muziekjaar ooit, vijfmaal vijf sterren, driemaal vierenhalf, beter is bijna niet mogelijk.
02. Joanna Newsom - Ys
03. Liars - Drum's Not Dead
04. James Holden - At the Controls
05. Trentemøller - The Last Resort
06. The Knife - Silent Shout
07. Booka Shade - Movements
08. Bonnie 'Prince' Billy - The Letting Go
09. Bonobo - Days to Come
10. Ellen Allien & Apparat - Orchestra of Bubbles
Dit is mijn favoriete muziekjaar ooit, vijfmaal vijf sterren, driemaal vierenhalf, beter is bijna niet mogelijk.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 januari 2011, 17:31 uur
Update sinds 30 december 2006:
01 (01) The Gathering - Home
02 (---) The Decemberists - The Crane Wife
03 (04) Keane - Under the Iron Sea
04 (03) Green Carnation - Acoustic Verses
05 (---) Muse - Black Holes and Revelations
06 (---) Johan - THX JHN
07 (---) T.A.O. - The Abnormal Observations
08 (---) Hal & Ring - Alchemy
09 (10) Pet shop boys - Fundamental
10 (---) Mogwai - Mr. Beast
01 (01) The Gathering - Home
02 (---) The Decemberists - The Crane Wife
03 (04) Keane - Under the Iron Sea
04 (03) Green Carnation - Acoustic Verses
05 (---) Muse - Black Holes and Revelations
06 (---) Johan - THX JHN
07 (---) T.A.O. - The Abnormal Observations
08 (---) Hal & Ring - Alchemy
09 (10) Pet shop boys - Fundamental
10 (---) Mogwai - Mr. Beast
0
geplaatst: 10 juli 2011, 13:59 uur
LucM schreef:
Top 10 van 2006 :
1. Bob Dylan - Modern Times
2. Amy Winehouse - Back to Black
3. Milow - The Bigger Picture
4. John Legend - Once Again
5. Admiral Freebee - Wild Dreams of New Beginnings
6. Eva De Roovere - De Jager
7. Frank Boeijen - As
8. Axelle Red - Jardin Secret
9. Joan as Police Woman - Real Life
10. Damien Rice - 9
Top 10 van 2006 :
1. Bob Dylan - Modern Times
2. Amy Winehouse - Back to Black
3. Milow - The Bigger Picture
4. John Legend - Once Again
5. Admiral Freebee - Wild Dreams of New Beginnings
6. Eva De Roovere - De Jager
7. Frank Boeijen - As
8. Axelle Red - Jardin Secret
9. Joan as Police Woman - Real Life
10. Damien Rice - 9
Mijn top 10 van 2006 is nu danig overhoop gegooid.
1. The Decemberists - The Crane Wife 5*
2. Bob Dylan - Modern Times 4,5*
3. Amy Winehouse - Back to Black
4. Eva De Roovere - De Jager
5. The Veils - Nux Vomica
6. Joanna Newsom - Ys
7. Ray LaMontagne - Till the Sun Turns Black
8. Beirut - Gulag Orkestar
9. Milow - The Bigger Picture
10. Admiral Freebee - Wild Dreams of New Beginnings
5 nieuwkomers waaronder de nr.1 waardoor Bob Dylan onttroond is. Best mogelijk dat voor andere jaren ook een update komt en misschien uitbreiding naar een top-20 (en verdere wijzigingen zijn zeker niet uitgesloten).
0
geplaatst: 31 juli 2011, 10:16 uur
Update (laatste: 28/10/2008):
1. (2). Kap Bambino - Zero Life, Night Vision
2. (--). Comets on Fire - Avatar
3. (--). Morrissey - Ringleaders of the Tormentors
4. (5). Muse - Black Holes & Revelations
5. (1). The Killers - Sam's Town
6. (--). The Flaming Lips - At War with the Mystics
7. (4). The Raconteurs - Broken Boy Soldiers
8. (3). Tokyo Police Club - A Lesson in Crime
9. (--). She Wants Revenge - She Wants Revenge
10. (7). Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
1. (2). Kap Bambino - Zero Life, Night Vision
2. (--). Comets on Fire - Avatar
3. (--). Morrissey - Ringleaders of the Tormentors
4. (5). Muse - Black Holes & Revelations
5. (1). The Killers - Sam's Town
6. (--). The Flaming Lips - At War with the Mystics
7. (4). The Raconteurs - Broken Boy Soldiers
8. (3). Tokyo Police Club - A Lesson in Crime
9. (--). She Wants Revenge - She Wants Revenge
10. (7). Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
0
geplaatst: 8 december 2011, 19:23 uur
Justinx schreef:
Nieuwe update sinds augustus 2007:
01 (__) Bart Peeters - Slimmer Dan de Zanger 4.5*
02 (01) Los Lonely Boys - Sacred 4.5*
03 (02) Beirut - Gulag Orkestar 4.5*
04 (07) Poets of the Fall - Carnival of Rust 4.5*
05 (04) Midlake - The Trials of Van Occupanther 4.0*
06 (03) Final Fantasy - He Poos Clouds 4.0*
07 (06) Pascal Obispo - Les Fleurs du Bien 4.0*
08 (09) Director - We Thrive on Big Cities 4.0*
09 (__) Helena Paparizou - Yparhi Logos 4.0*
10 (10) The Decemberists - The Crane Wife 4.0*
Uit:
Stacie Orrico - Beautiful Awakening
Glen Hansard & Markéta Irglová - The Swell Season
Nieuwe update sinds augustus 2007:
01 (__) Bart Peeters - Slimmer Dan de Zanger 4.5*
02 (01) Los Lonely Boys - Sacred 4.5*
03 (02) Beirut - Gulag Orkestar 4.5*
04 (07) Poets of the Fall - Carnival of Rust 4.5*
05 (04) Midlake - The Trials of Van Occupanther 4.0*
06 (03) Final Fantasy - He Poos Clouds 4.0*
07 (06) Pascal Obispo - Les Fleurs du Bien 4.0*
08 (09) Director - We Thrive on Big Cities 4.0*
09 (__) Helena Paparizou - Yparhi Logos 4.0*
10 (10) The Decemberists - The Crane Wife 4.0*
Uit:
Stacie Orrico - Beautiful Awakening
Glen Hansard & Markéta Irglová - The Swell Season
Update:
1. Under the Influence of Giants - Under the Influence of Giants (2006) 5.0*
2. Midlake - The Trials of Van Occupanther (2006) 4.5*
3. Florent Pagny - Abracadabra (2006) 4.5*
4. Bart Peeters - Slimmer Dan de Zanger (2006) 4.5*
5. Poets of the Fall - Carnival of Rust (2006) 4.5*
6. Patricia Barber - Mythologies (2006) 4.5*
7. Final Fantasy - He Poos Clouds (2006) 4.5*
8. Beirut - Gulag Orkestar (2006) 4.5*
9. Los Lonely Boys - Sacred (2006) 4.5*
10. The Divine Comedy - Victory for the Comic Muse (2006) 4.0*
0
geplaatst: 12 januari 2012, 22:08 uur
1. Slayer - Christ Illusion
2. Joe Satriani - super Colossal
3. Saxon - The Eagle Has Landed III
4. Black Label Society - Shot to Hell
5. Napalm Death - Smear Campaign
6. Deep Purple - Live at Montreux 2006
7. Motörhead - Kiss of Death
8. Pater Moeskroen - XX Vol.I
9. Pater Moeskroen - XX Vol.II
10. Iron Maiden - A Matter of Life and Death
2. Joe Satriani - super Colossal
3. Saxon - The Eagle Has Landed III
4. Black Label Society - Shot to Hell
5. Napalm Death - Smear Campaign
6. Deep Purple - Live at Montreux 2006
7. Motörhead - Kiss of Death
8. Pater Moeskroen - XX Vol.I
9. Pater Moeskroen - XX Vol.II
10. Iron Maiden - A Matter of Life and Death
0
geplaatst: 24 januari 2012, 21:14 uur
1.Joanna Newsom - Ys
2.The Knife - Silent Shout
3.Ellen Allien & Apparat - Orchestra Of Bubbles
4.Burial - Burial
5.James Holden - At The Controls
6.Opgezwolle - Eigen Wereld
7.Henrik Schwarz - Live
8.The Roots - Game Theory
9.Booka Shade - Movements
10.Trentemoller - The Last Resort
2.The Knife - Silent Shout
3.Ellen Allien & Apparat - Orchestra Of Bubbles
4.Burial - Burial
5.James Holden - At The Controls
6.Opgezwolle - Eigen Wereld
7.Henrik Schwarz - Live
8.The Roots - Game Theory
9.Booka Shade - Movements
10.Trentemoller - The Last Resort
0
geplaatst: 27 mei 2012, 01:32 uur
1. Opgezwolle - Eigen Wereld
2. Sparklehorse - Dreamt for Light Years in the Belly of a Mountain
3. Spank Rock - YoYoYoYoYo
4. Burial - Burial
5. Marike Jager - The Beauty Around
6. The Zutons - Tired of Hanging Around
7. Belle and Sebastian - The Life Pursuit
8. Placebo - Meds
9. Daniël Lohues - Allennig
10. Kode9 + The Spaceape - Memories of the Future
2. Sparklehorse - Dreamt for Light Years in the Belly of a Mountain
3. Spank Rock - YoYoYoYoYo
4. Burial - Burial
5. Marike Jager - The Beauty Around
6. The Zutons - Tired of Hanging Around
7. Belle and Sebastian - The Life Pursuit
8. Placebo - Meds
9. Daniël Lohues - Allennig
10. Kode9 + The Spaceape - Memories of the Future
0
geplaatst: 7 oktober 2012, 16:55 uur
1. Emancipator - Soon It Will Be Cold Enough
2. J Dilla - Donuts
3. Kanye West - Late Orchestration: Live at Abbey Road Studios
4. Bonobo - Days to Come
5. CunninLynguists - A Piece of Strange
6. J Dilla - The Shining
7. Anthony Hamilton - Ain't Nobody Worryin'
8. Oh No - Exodus into Unheard Rhythms
9. P.O.S - Audition
10. Jedi Mind Tricks - Servants in Heaven Kings in Hell
2. J Dilla - Donuts
3. Kanye West - Late Orchestration: Live at Abbey Road Studios
4. Bonobo - Days to Come
5. CunninLynguists - A Piece of Strange
6. J Dilla - The Shining
7. Anthony Hamilton - Ain't Nobody Worryin'
8. Oh No - Exodus into Unheard Rhythms
9. P.O.S - Audition
10. Jedi Mind Tricks - Servants in Heaven Kings in Hell
0
geplaatst: 25 november 2012, 22:02 uur
1. Christina Aguilera - Back to Basics
2. Amy Winehouse - Back to Black
3. The Veronicas - The Secret Life of...
4. All Saints - Studio 1
5. Belinda - Utopia
6. Evanescence - The Open Door
7. Dixie Chicks - Taking the Long Way
8. Shakira - Oral Fixation, Vol. 2
9. Rihanna - A Girl Like Me
10. Scissor Sisters - Ta-Dah
2. Amy Winehouse - Back to Black
3. The Veronicas - The Secret Life of...
4. All Saints - Studio 1
5. Belinda - Utopia
6. Evanescence - The Open Door
7. Dixie Chicks - Taking the Long Way
8. Shakira - Oral Fixation, Vol. 2
9. Rihanna - A Girl Like Me
10. Scissor Sisters - Ta-Dah
0
geplaatst: 3 december 2012, 23:07 uur
Na ruim 5 jaar nog maar eens een update:
1. (2) Circle - Arkades
2. (3) Melvins - (a) Senile Animal
3. (4) Textures - Drawing Circles
4. (8) OM - Conference of the Birds
5. (5) Sickoakes - Seawards
6. (-) Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O. - Myth of the Love Electrique
7. (-) Amenra - Mass III
8. (-) Battle of Mice - A Day of Nights
8. (7) Converge - No Heroes
10. (-) Six Organs of Admittance - The Sun Awakens
1. (2) Circle - Arkades
2. (3) Melvins - (a) Senile Animal
3. (4) Textures - Drawing Circles
4. (8) OM - Conference of the Birds
5. (5) Sickoakes - Seawards
6. (-) Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O. - Myth of the Love Electrique
7. (-) Amenra - Mass III
8. (-) Battle of Mice - A Day of Nights
8. (7) Converge - No Heroes
10. (-) Six Organs of Admittance - The Sun Awakens
0
geplaatst: 1 januari 2013, 19:50 uur
1. Joanna Newsom - Ys
2. James Holden - At the Controls
3. Kiki - Boogy Bytes Vol. 1
4. Booka Shade - Movements
5. Regina Spektor - Begin to Hope
6. Thom Yorke - The Eraser
7. 20.SV - Insects
8. Jóhann Jóhannsson - IBM 1401, A User's Manual
9. Trentemøller - The Last Resort
10. Holden - The Idiots Are Winning
Opvallend: 8 albums staan hier als dance of electronic getagd.
2. James Holden - At the Controls
3. Kiki - Boogy Bytes Vol. 1
4. Booka Shade - Movements
5. Regina Spektor - Begin to Hope
6. Thom Yorke - The Eraser
7. 20.SV - Insects
8. Jóhann Jóhannsson - IBM 1401, A User's Manual
9. Trentemøller - The Last Resort
10. Holden - The Idiots Are Winning
Opvallend: 8 albums staan hier als dance of electronic getagd.
0
geplaatst: 5 juli 2013, 01:20 uur
121 albums bestemd, waarvan 38 met 4* of meer.
1. The Knife - Silent Shout (5*)
2. Trentemøller - The Last Resort
3. Infadels - We Are Not the Infadels
4. Booka Shade - Movements (4,5*)
5. 120 Days - 120 Days
6. Burial - Burial
7. Ellen Allien & Apparat - Orchestra of Bubbles
8. Sally Shapiro - Disco Romance
9. Holden - The Idiots Are Winning
10. Junior Boys - So This Is Goodbye
11. Uusitalo - Tulenkantaja
12. The Black Angels - Passover
13. Alela Diane - The Pirate's Gospel
14. Beirut - Gulag Orkestar (4*)
15. Luomo - Paper Tigers
16. Fujiya & Miyagi - Transparent Things
17. Black Devil Disco Club - 28 After
18. Lily Allen - Alright, Still
19. Jarvis Cocker - Jarvis
20. Lo-Fi-Fnk - Boylife
1. The Knife - Silent Shout (5*)
2. Trentemøller - The Last Resort
3. Infadels - We Are Not the Infadels
4. Booka Shade - Movements (4,5*)
5. 120 Days - 120 Days
6. Burial - Burial
7. Ellen Allien & Apparat - Orchestra of Bubbles
8. Sally Shapiro - Disco Romance
9. Holden - The Idiots Are Winning
10. Junior Boys - So This Is Goodbye
11. Uusitalo - Tulenkantaja
12. The Black Angels - Passover
13. Alela Diane - The Pirate's Gospel
14. Beirut - Gulag Orkestar (4*)
15. Luomo - Paper Tigers
16. Fujiya & Miyagi - Transparent Things
17. Black Devil Disco Club - 28 After
18. Lily Allen - Alright, Still
19. Jarvis Cocker - Jarvis
20. Lo-Fi-Fnk - Boylife
0
geplaatst: 5 juli 2013, 22:57 uur
Top-20 van 2006:
1. The Decemberists - The Crane Wife 5*
2. Midlake - The Trials of Van Occupanther
3. Bob Dylan - Modern Times 4,5*
4. Ray LaMontagne - Till the Sun Turns Black
5. Amy Winehouse - Back to Black
6. Eva De Roovere - De Jager
7. The Veils - Nux Vomica
8. Beirut - Gulag Orkestar
9. Frank Boeijen - As
10. Joanna Newsom - Ys
11. Milow - The Bigger Picture
12. Admiral Freebee - Wild Dreams of New Beginnings
13. Wannes Van de Velde - In de Maat van de Seizoenen
14. Axelle Red - Jardin Secret
15. Joan as Police Woman - Real Life 4*
16. Damien Rice - 9
17. Tim Finn - Imaginary Kingdom
18. Regina Spektor - Begin to Hope
19. Cat Power - The Greatest
20. An Pierlé & White Velvet - An Pierlé & White Velvet
67 albums waarvan 36 met tenminste 4*.
1. The Decemberists - The Crane Wife 5*
2. Midlake - The Trials of Van Occupanther
3. Bob Dylan - Modern Times 4,5*
4. Ray LaMontagne - Till the Sun Turns Black
5. Amy Winehouse - Back to Black
6. Eva De Roovere - De Jager
7. The Veils - Nux Vomica
8. Beirut - Gulag Orkestar
9. Frank Boeijen - As
10. Joanna Newsom - Ys
11. Milow - The Bigger Picture
12. Admiral Freebee - Wild Dreams of New Beginnings
13. Wannes Van de Velde - In de Maat van de Seizoenen
14. Axelle Red - Jardin Secret
15. Joan as Police Woman - Real Life 4*
16. Damien Rice - 9
17. Tim Finn - Imaginary Kingdom
18. Regina Spektor - Begin to Hope
19. Cat Power - The Greatest
20. An Pierlé & White Velvet - An Pierlé & White Velvet
67 albums waarvan 36 met tenminste 4*.
0
geplaatst: 15 juli 2013, 11:09 uur
1 Johnny Cash - American V: A Hundred Highways
2 Bruce Springsteen - We Shall Overcome
3 Amy Winehouse - Back to Black
4 The Raconteurs - Broken Boy Soldiers
5 Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
6 The Kooks - Inside in / Inside Out
7 Snow Patrol - Eyes Open
8 Damien Rice - 9
9 Pearl Jam - Pearl Jam
10 Matisyahu - Youth
2 Bruce Springsteen - We Shall Overcome
3 Amy Winehouse - Back to Black
4 The Raconteurs - Broken Boy Soldiers
5 Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
6 The Kooks - Inside in / Inside Out
7 Snow Patrol - Eyes Open
8 Damien Rice - 9
9 Pearl Jam - Pearl Jam
10 Matisyahu - Youth
0
geplaatst: 15 juli 2013, 11:20 uur
Boem, update (laatste: 31 juli 2011):
1. (--). The Knife - Silent Shout
2. (1). Kap Bambino - Zero Life, Night Vision
3. (--). Archive - Lights
4. (4). Muse - Black Holes & Revelations
5. (7). The Raconteurs - Broken Boy Soldiers
6. (--). Trentemøller - The Last Resort
8. (2). Comets on Fire - Avatar
9. (10). Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
10. (3). Morrissey - Ringleader of the Tormentors
1. (--). The Knife - Silent Shout
2. (1). Kap Bambino - Zero Life, Night Vision
3. (--). Archive - Lights
4. (4). Muse - Black Holes & Revelations
5. (7). The Raconteurs - Broken Boy Soldiers
6. (--). Trentemøller - The Last Resort
8. (2). Comets on Fire - Avatar
9. (10). Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
10. (3). Morrissey - Ringleader of the Tormentors
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 december 2014, 22:35 uur
Update sinds 16 januari 2011:
01 (01) The Gathering - Home
02 (---) Archive - Lights
03 (03) Keane - Under the Iron Sea
04 (02) The Decemberists - The Crane Wife
05 (04) Green Carnation - Acoustic Verses
06 (05) Muse - Black Holes and Revelations
07 (---) Sparks - Hello Young Lovers
08 (---) Band of Horses - Everything All the Time
09 (---) The Veils - Nux Vomica
10 (--*) Phideaux - 313
* Phideaux stond anno 2011 nog als 2005-album te boek. In mijn 2005-lijst stond hij toen 3e.
01 (01) The Gathering - Home
02 (---) Archive - Lights
03 (03) Keane - Under the Iron Sea
04 (02) The Decemberists - The Crane Wife
05 (04) Green Carnation - Acoustic Verses
06 (05) Muse - Black Holes and Revelations
07 (---) Sparks - Hello Young Lovers
08 (---) Band of Horses - Everything All the Time
09 (---) The Veils - Nux Vomica
10 (--*) Phideaux - 313
* Phideaux stond anno 2011 nog als 2005-album te boek. In mijn 2005-lijst stond hij toen 3e.
0
Cured
geplaatst: 17 februari 2015, 18:44 uur
1. Krux - II
2. Amy Winehouse - Back To Black
3. J. Dilla - Donuts
4. Clint Mansell - The Fountain
5. Lamb Of God - Sacrament
6. Trentemoller - The Last Resort
7. CunninLynguists - A Piece of Strange
8. Ray LaMontagne - Till the Sun Turns Black
9. The Sword - Age Of Winters
10. The Roots - Game Theory
2. Amy Winehouse - Back To Black
3. J. Dilla - Donuts
4. Clint Mansell - The Fountain
5. Lamb Of God - Sacrament
6. Trentemoller - The Last Resort
7. CunninLynguists - A Piece of Strange
8. Ray LaMontagne - Till the Sun Turns Black
9. The Sword - Age Of Winters
10. The Roots - Game Theory
0
geplaatst: 1 juni 2015, 20:56 uur
Top-30 van 2006 (update en uitbreiding, op 78 albums gestemd waarvan 42 met ten minste 4*):
1. The Decemberists - The Crane Wife 5*
2. Midlake - The Trials of Van Occupanther
3. Bob Dylan - Modern Times 4,5*
4. Lambchop - Damaged
5. Ray LaMontagne - Till the Sun Turns Black
6. Neil Young & Crazy Horse - Live at the Fillmore East
7. Amy Winehouse - Back to Black
8. Eva De Roovere - De Jager
9. The Veils - Nux Vomica
10. Beirut - Gulag Orkestar
11. Frank Boeijen - As
12. Band of Horses - Everything All the Time
13. Scott Walker - The Drift
14. Joanna Newsom - Ys
15. Tool - 10,000 Days
16. Milow - The Bigger Picture
17. Admiral Freebee - Wild Dreams of New Beginnings
18. Wannes Van de Velde - In de Maat van de Seizoenen
19. Axelle Red - Jardin Secret
20. Joan as Police Woman - Real Life 4*
21. Damien Rice - 9
22. Tim Finn - Imaginary Kingdom
23. Trentemøller - The Last Resort
24. Regina Spektor - Begin to Hope
25. Cat Power - The Greatest
26. Shearwater - Palo Santo
27. An Pierlé & White Velvet - An Pierlé & White Velvet
28. John Legend - Once Again
29. Grizzly Bear - Yellow House
30. Anouk - Anouk Is Alive
1. The Decemberists - The Crane Wife 5*
2. Midlake - The Trials of Van Occupanther
3. Bob Dylan - Modern Times 4,5*
4. Lambchop - Damaged
5. Ray LaMontagne - Till the Sun Turns Black
6. Neil Young & Crazy Horse - Live at the Fillmore East
7. Amy Winehouse - Back to Black
8. Eva De Roovere - De Jager
9. The Veils - Nux Vomica
10. Beirut - Gulag Orkestar
11. Frank Boeijen - As
12. Band of Horses - Everything All the Time
13. Scott Walker - The Drift
14. Joanna Newsom - Ys
15. Tool - 10,000 Days
16. Milow - The Bigger Picture
17. Admiral Freebee - Wild Dreams of New Beginnings
18. Wannes Van de Velde - In de Maat van de Seizoenen
19. Axelle Red - Jardin Secret
20. Joan as Police Woman - Real Life 4*
21. Damien Rice - 9
22. Tim Finn - Imaginary Kingdom
23. Trentemøller - The Last Resort
24. Regina Spektor - Begin to Hope
25. Cat Power - The Greatest
26. Shearwater - Palo Santo
27. An Pierlé & White Velvet - An Pierlé & White Velvet
28. John Legend - Once Again
29. Grizzly Bear - Yellow House
30. Anouk - Anouk Is Alive
0
geplaatst: 2 juni 2015, 16:54 uur
1. Pearl Jam - Pearl Jam (2006) *4,5
2. Muse - Black Holes & Revelations (2006)
3. Amy Winehouse - Back to Black
4.John Mayer - Continuum (2006) * 4,0
5. The Killers - Sam's Town (2006)
6. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
7. Mogwai - Mr. Beast (2006)
8. Placebo - Meds (2006)
9. Damien Rice - 9 (2006)
10. Keane - Under the Iron Sea
2. Muse - Black Holes & Revelations (2006)
3. Amy Winehouse - Back to Black
4.John Mayer - Continuum (2006) * 4,0
5. The Killers - Sam's Town (2006)
6. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
7. Mogwai - Mr. Beast (2006)
8. Placebo - Meds (2006)
9. Damien Rice - 9 (2006)
10. Keane - Under the Iron Sea
0
geplaatst: 5 juni 2015, 17:36 uur
1. Midlake - The Trials of Van Occupanther
2. Ellen Allien & Apparat - Orchestra of Bubbles
3. Thomas Dybdahl - Science
4. Joanna Newsom - Ys
5. Sylvan - Posthumous Silence
6. Bert Jansch - The Black Swan
7. Sankt Otten - Wir Können Ja Freunde Bleiben
8. Ochre - Lemodie
9. Umphrey's McGee - Safety in Numbers
10. Trentemøller - The Last Resort
2. Ellen Allien & Apparat - Orchestra of Bubbles
3. Thomas Dybdahl - Science
4. Joanna Newsom - Ys
5. Sylvan - Posthumous Silence
6. Bert Jansch - The Black Swan
7. Sankt Otten - Wir Können Ja Freunde Bleiben
8. Ochre - Lemodie
9. Umphrey's McGee - Safety in Numbers
10. Trentemøller - The Last Resort
0
geplaatst: 5 juni 2015, 17:54 uur
1. Sylvan - Posthumous Silence
2. Trentemøller - The Last Resort
3. The Gathering - Home
4. Nemo - Si Partie I
5. Joanna Newsom - Ys
6. Also Eden - About Time
7. Lis Er Stille - The Construction of the Amp-Train
8. Pure Reason Revolution - The Dark Third
9. Bonobo - Days to Come
10. The Decemberists - The Crane Wife
2. Trentemøller - The Last Resort
3. The Gathering - Home
4. Nemo - Si Partie I
5. Joanna Newsom - Ys
6. Also Eden - About Time
7. Lis Er Stille - The Construction of the Amp-Train
8. Pure Reason Revolution - The Dark Third
9. Bonobo - Days to Come
10. The Decemberists - The Crane Wife
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2015, 21:30 uur
Update sinds 14 december 2014
01 (01) The Gathering - Home
02 (02) Archive - Lights
03 (03) Keane - Under the Iron Sea
04 (04) The Decemberists - The Crane Wife
05 (10) Phideaux - 313
06 (05) Green Carnation - Acoustic Verses
07 (06) Muse - Black Holes and Revelations
08 (07) Sparks - Hello Young Lovers
09 (08) Band of Horses - Everything All the Time
10 (09) The Veils - Nux Vomica
01 (01) The Gathering - Home
02 (02) Archive - Lights
03 (03) Keane - Under the Iron Sea
04 (04) The Decemberists - The Crane Wife
05 (10) Phideaux - 313
06 (05) Green Carnation - Acoustic Verses
07 (06) Muse - Black Holes and Revelations
08 (07) Sparks - Hello Young Lovers
09 (08) Band of Horses - Everything All the Time
10 (09) The Veils - Nux Vomica
0
Yann Samsa
geplaatst: 15 augustus 2016, 18:30 uur
01. Keith Fullerton Whitman - Lisbon
02. Neutral Milk Hotel - The Dance of the Moon and the Sun
03. Clint Mansell - The Fountain
04. Ludovico Einaudi - Divenire
05. Ben Frost - A Theory of Machines
06. Julien Neto - Le Fumeur de Ciel
07. Joanna Newsom - Ys
08. Cunninlynguists - A Piece of Strange
09. Trentemoller - The Last Resort
10. Agalloch - Ashes Against the Grain
02. Neutral Milk Hotel - The Dance of the Moon and the Sun
03. Clint Mansell - The Fountain
04. Ludovico Einaudi - Divenire
05. Ben Frost - A Theory of Machines
06. Julien Neto - Le Fumeur de Ciel
07. Joanna Newsom - Ys
08. Cunninlynguists - A Piece of Strange
09. Trentemoller - The Last Resort
10. Agalloch - Ashes Against the Grain
* denotes required fields.