MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 100 op 1

zoeken in:
Onweerwolf
Gretz schreef:
M.a.w. Wrong is net zo Belgisch als De Parade of Menselijke Mensen

Dat slaat werkelijk waar nergens op Gretz.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat slaat werkelijk waar nergens op Gretz.

Hoezo? Novastar is toch gewoon een eenmansband?

De laatste twee singles zijn ook pas uitgebracht nadat beide zangeressen al in België woonden.

Onweerwolf
Dat vervelende gedram van jou over die stomme Eefje wordt zo langzamerhand net zo vervelend als het gezeur over foebel Gretz. Ik ben er wel weer klaar mee.

Je kunt het eens zijn of niet met wat er in deze lijst mag maar de regels zijn gewoon duidelijk. Stuur een klacht naar Radio 1 of ga een wikipedia artikel schrijven als het je niet bevalt. Of richt lekker je eigen radiostation op en ga daar een Belpop top 100 op uitzenden waar ook Nederlandse zangeressen in mogen staan.

Onweerwolf schreef:
Je kunt het eens zijn of niet met wat er in deze lijst mag maar de regels zijn gewoon duidelijk.

Waar geeft Radio 1 dan expliciet aan dat buitenlandse artiesten die hun carrière in België zijn begonnen wel in de lijst horen?

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Waar geeft Radio 1 dan expliciet aan dat buitenlandse artiesten die hun carrière in België zijn begonnen wel in de lijst horen?

Nergens, je kunt de regels gewoon aflezen aan wat er in de lijst staat. Bovendien is er helemaal niemand op de wereld, behalve jij, die Novastar Nederlands vindt en/of Eefje Belgisch vindt. Over een Gotye kun je nog twisten (hoort er niet in, stond er wel ooit in) maar in de door jou aangehaalde gevallen is er geen twijfel. Het canon van de Belpop omvat Novastar ontegenzeggelijk en Eefje krijgt hoogstens een voetnoot omdat ze er is gaan wonen.

Onweerwolf
Vandaag is 'ie er weer: de meest elegant gepresenteerde aller tijden lijst aller tijden: De Belpop 100.

Jaa ik luister! Veel nieuwe belpop van de laatste jaren so far en veel engelstalig.

Onweerwolf
Veel oude Belwave die terug in de lijst komt is wat vooral opvalt tot dusverre. Wat ik overigens erg gaaf vind.

Kom op Nederlandstalig werk. Doe beter je best!

Dim
Ook ingeschakeld.

Onweerwolf
Het is dat Spinvis en Boudewijn De Groot uit Nederland komen maar verder is Belpop echt mijlenver toffer dan Nederpop.

Van Fascist Cops naar Ann Christy.

Vesoul! Fijne versie ook van Wende Snijders

Onweerwolf
Die quizjes zijn trouwens lastig zeg. Stuk interessanter dan de infantiele variant die je wel eens op de Nederlandse radio hoort.

Ach ja Arno. Die is overleden sinds de laatst Belpop100 en ze zitten ook nog es in Oostende. Weinig illusies op een andere nr 1 dan Les Yeux de Ma Mere dit jaar

Schmutz is genoemd naar een wielrenner vertelt de presentator. Kijk, dat zijn de leukere weetjes. Ik was trouwens best verbaasd dat die groep Belgisch was toen ik dat tijd terug ontdekte. Als je me verteld had dat Love Games een wereldhit geweest was van The Cure of Depeche Mode had ik het ook wel geloofd.

Dim
Leuke muziek hoor, maar (bijna) elk nummer aan- én afkondigen met vaak dezelfde statistische info terwijl je daar eigenlijk geen tijd voor hebt, stoort me wel.

Onweerwolf
Dim schreef:
Leuke muziek hoor, maar (bijna) elk nummer aan- én afkondigen met vaak dezelfde statistische info terwijl je daar eigenlijk geen tijd voor hebt, stoort me wel.

De geniale presentatie is juist wat dit programma zo mooi maakt.

Bejaarden ramden met wind mee

Onweerwolf schreef:
(quote)

De geniale presentatie is juist wat dit programma zo mooi maakt.
Mja maar ze komen nu al een paar uur op rij tijd tekort om de nummers allemaal fatsoenlijk te draaien. Muziek staat voorop imo. Eerst Heist aan Zee afkappen, vervolgens Gigant halverwege wegdraaien.

Onweerwolf
Ach, de nummers heb ik allemaal wel in mijn bieb. Toevallig in totaal hebben er nu 300 verschillende in 21 jaar Belpop 100 op 1 gestaan trouwens.

Onweerwolf
Ik ben benieuwd of monumentjes Beats of Love, Neerhof en Inch'Allah nog in de lijst staan want die zitten al wel dik in de gevarenzone.

De fanfare, een van mijn favorieten

Onweerwolf
Scorpion_21 schreef:
De fanfare, een van mijn favorieten

Ik vind dat juist zo ongeveer de matigste plaat van de lijst. De Guus Meeuwis van België.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik vind dat juist zo ongeveer de matigste plaat van de lijst. De Guus Meeuwis van België.

We gaan niet lekker gelijkop wat betreft deze lijst he

Onweerwolf
Rozane! Mooiste nummer van de lijst.

Onweerwolf
Als Ze Lacht! Mooiste nummer van de lijst.

Onweerwolf
De DAB voor Kris De Bruyne is trouwens flink uitgewerkt.

Waar ik voor leef (16 vorig jaar)*, Tijd om te gaan slapen (37 vorig jaar), Vilvoorde City (52 vorig jaar) allemaal verdewenen. Lieve Jacoba de grootste zakker (31->89)

Alleen Amsterdam moet nog komen, vorig jaar nummer 2.

Terecht overigens, ik vind alleen Lieve Jacoba een erg mooi nummer.

*vermoed ik, het zou ook Van God Los kunnen zijn die eruit ligt maar dat zou echt schandalig zijn.

N muskietenpak!

Onweerwolf
Lena! Mooiste nummer van de lijst.

Onweerwolf
Van God Los! Mooiste nummer van de lijst.

En op #13, hoogste positie ooit voor Monza.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:50 uur

geplaatst: vandaag om 01:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.