MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Can: top 5 albums en top 10 nummers

zoeken in:
Aquila
Ik moest hier nog steeds even nadenken - maar zo komt het topic weer even bovenaan in mijn updates - en kan ik er nog verder over puzzelen,

01. Come Sta la Luna (gaat nog steeds onbedreigd aan kop).
02. Spray (of is het nu eerst Splash?)
03. Splash (of Spray dus )
04. Bring Me Coffee or Tea
05. Pinch
06. Animal Waves
07. Halleluwah
08. Yoo Doo Right
09. Dizzy Dizzy
10. Red Hot Indians

'11 ['10]['08]['07]

01 [01] [02] [04] Tago Mago
02 [02] [01] [03] Ege Bamyasi
03 [05] [05] [__] Monster movie
04 [06] [04] [02] Future days
05 [03] [03] [01] Delay... 1968
06 [04] [__] [__] Soundtracks

De platen in mijn top 6 zullen denk ik altijd hetzelfde blijven. 2 t/m 6 liggen erg dicht op elkaar. 4 t/m 6 eigenlijk min of meer gelijk. Aardige verschuiving in elk geval weer

Nummers waag ik me niet eens aan.

Nou ok:

1. Oh Yeah
2. Halleluhwah
3. Sing Swan Song
4. Mother Sky
5. Butterfly
6. One More Night
7. Paperhouse
8. Mushroom
9. Vitamin C
10. Father Cannot Yell

Album Top 3:
(Enigste 3 die ik van voor naar achter ken tot dusver)

1. Tago Mago
2. Delay... 1968
3. Monster Movie

Song top 10:

1. Aumgn
2. Uphill
3. Oh Yeah
4. Father Cannot Yell
5. Vitamin C
6. Butterfly
7. Outside My Door
8. Nineteen Century Man
9. You Doo Right
10. Halleluwah

Na tweeënhalf jaar maar weer eens een update.

Albums:

1. Future Days
2. Tago Mago
3. Ege Bamyasi
4. Soundtracks
5. Monster Movie
(6. Soon over Babaluma
7. Saw Delight
8. Flow Motion
9. Landed)

Nummers:

1. Mother Sky
2. Halleluwah
3. Future Days
4. Pinch
5. Tango Whisky Man
6. Aumgn
7. Spoon
8. I Want More
9. Vitamin C
10. Bel Air

Aquila
kijk mijn lijstje heeft weer een kleine Can-revival gegeven

Ik vond Can-titels nog altijd lastig om te plaatsen/koppelen aan een album: Ik ga vanavond in elk geval even 'Mother Sky' en 'Butterfly' luisteren. Staat me zo 1-2-3 niet bij welke nummers dat precies zijn. 'Aumgn' ken ik wel (maar die komt zeker niet in mijn Top 10)edit: aha 'Mother Sky' is van "Soundtracks" - dat album draai ik nooit (zelden). Eens verandering in brengen.

herman schreef:
Na tweeënhalf jaar maar weer eens een update.

Albums:

1. Future Days
2. Tago Mago
3. Ege Bamyasi
4. Soundtracks
5. Monster Movie
(6. Soon over Babaluma
7. Saw Delight
8. Flow Motion
9. Landed)

Nummers:

1. Mother Sky
2. Halleluwah
3. Future Days
4. Pinch
5. Tango Whisky Man
6. Aumgn
7. Spoon
8. I Want More
9. Vitamin C
10. Bel Air

Heb je Delay... 1968 nog nooit beluisterd?

Nope, die moet ik nog horen... ik ben de laatste tijd aan een Can-revival bezig (al waren ze hier sowieso niet uit beeld verdwenen), door Soundtracks en Monster Movie. Dus Delay ga ik binnenkort ook eens opzoeken.

In Mother Sky zit zo'n enorme drive... en ik draaide hem laatst in de trein op de koptelefoon, en dan is het echt genieten van de drums, ook heerlijk gemixt op links en rechts.

Aquila
Aquila schreef:
kijk mijn lijstje heeft weer een kleine Can-revival gegeven

Ik vond Can-titels nog altijd lastig om te plaatsen/koppelen aan een album: Ik ga vanavond in elk geval even 'Mother Sky' en 'Butterfly' luisteren. Staat me zo 1-2-3 niet bij welke nummers dat precies zijn. 'Aumgn' ken ik wel (maar die komt zeker niet in mijn Top 10)edit: aha 'Mother Sky' is van "Soundtracks" - dat album draai ik nooit (zelden). Eens verandering in brengen.

Al een hele week vol met 'Can' erop zitten, met name'"Delay" en "Soundtracks" de ruimte gegeven. Nieuwe (definitieve) Top 10 volgt zsm. Butterfly kende ik trouwens wel erg goed, maar wordt op het album zelf al overvleugeld door 'Thief' en 'Uphill'. Ik begrijp dat het niet zo zeer om de 'zang kwaliteiten van Mooney gaat als zanger, maar om zijn stem, maar ik hou er gewoon niet zo van. De nummers van Suzuki zijn me bijna allemaal veel liever. Springt ook in het oog waarop beide te horen zijn ("Soundtrack'" en "Unlimited Edition").

Aquila
De afgelopen week gebruikt om de catalogus nog eens door te werken en een "definitief" lijstje samen te stellen. Inmiddels is 'Future Days' wel mijn Top 10 (weer) ingekomen. Ik vond het album van kop tot staart fantastisch. Misschien moeten al die nummers zelfs in de Top 10 terugkeren.

Aquila schreef:
01. Come Sta la Luna
02. Spray
03. Splash
04. Bring Me Coffee or Tea
05. Pinch
06. Animal Waves
07. Halleluwah
08. Yoo Doo Right
09. Dizzy Dizzy
10. Red Hot Indians

wordt:
01. Come Sta, La Luna
02. Spray
03. Bring Me Coffee or Tea
04. Bel Air
05. Pinch
06. Splash
07. Animal Waves
08. Halleluhwah
09. Mother Sky
10. Thief

Dit topic nog nooit tegen gekomen tot vandaag. Hier de lijst.

1. Thief (vanzelfsprekend). Je kunt van alles zeggen over Can en Radiohead maar 1 ding valt bij mij niet over te praten. Can maakte dit wereldse lied en radiohead deed een leuke poging maar de zang van malcolm mooney en de wijze waarop het mij raakt heeft voor mij niets, echt niets te maken met het cover lied van radiohead. Verreweg het beste nummer dat Can ooit heeft gemaakt, de rest van de nummers is over na gedacht en dat is te horen, bij dit nummer krijg ik kippenvel en het lijkt direct uit de hemel te komen vallen zonder dat iemand heeft gedacht over wat ze met hun muziek wilde bereiken geen innovatieve muziek, experimenteel of andere benamingen die van alles met zich mee brengen gewoon een prachtig janklied.

2. Oh yeah
3. Tango Whisky Man
4. Future days
5. Bring Me Coffee or Tea
6. Moonshake
7. She Brings the Rain
8. Mary, Mary So Contrary
9. Sing Swan Song
10. Tape Kabab

De albums vind ik minder interessant om over na te denken, ze zullen niet veel afwijken van wat hier te vinden is.

1. Oh Yeah
2. Halleluhwah
3. Sing Swan Song
4. Mother Sky
5. Spray
6. Butterfly
7. Mary, Mary so contrary
8. Vitamin C
9. Paperhouse
10. Uphill

1. Future days
2. Soon over Babaluma
3. Tago mago
4. Ege bamyasi
5. Saw delight

Een top 4:
1. Future Days 5*
2. Ege Bamyasi 4,5*
3. Tago Mago 4*
4. Monster Movie

Stijn_Slayer
Dit is een moeilijke...

1. Future Days
2. Ege Bamyasi
3. Tago Mago
4. Soon over Babaluma
5. Delay 1968 / Soundtracks

The Lost Tapes is een beetje valsspelen, anders zou ik die op 4 zetten.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:22 uur

geplaatst: vandaag om 12:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.