Muziek / Toplijsten en favorieten / Alice Cooper - album top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juli 2007, 17:44 uur
1. Killer
2. Billion Dollar Babies
3. Welcome To My Nightmare
4. The Last Temptation
5. School's Out
6. Love It To Death
7. Trash
8. Brutal Planet
9. From The Inside
10. Dada
2. Billion Dollar Babies
3. Welcome To My Nightmare
4. The Last Temptation
5. School's Out
6. Love It To Death
7. Trash
8. Brutal Planet
9. From The Inside
10. Dada
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 6 juli 2007, 18:06 uur
1. Billion Dollar Babies
2. School's Out
voilà, dat zijn ze allemaal, al de rest, sorry, daar vind ik absoluut
geen bal aan!
Maar die twee hierboven hebben zowat eeuwigheidswaarde!
2. School's Out
geen bal aan!
0
geplaatst: 6 juli 2007, 18:13 uur
EVANSHEWSON schreef:
1. Billion Dollar Babies
2. School's Out
geen bal aan!
1. Billion Dollar Babies
2. School's Out
geen bal aan!
Geen bal aan vinden en dus kennen of niet kennen en denken er geen bal aan te vinden?
0
geplaatst: 22 juli 2007, 18:17 uur
Ik heb behalve Halo of Flies nog nooit een werkelijk bovengemiddeld nummer van Alice Cooper gehoord, dus Evans zou zomaar eens gelijk kunnen hebben.
0
geplaatst: 23 juli 2007, 10:09 uur
HammerHead schreef:
Ik heb behalve Halo of Flies nog nooit een werkelijk bovengemiddeld nummer van Alice Cooper gehoord, dus Evans zou zomaar eens gelijk kunnen hebben.

Hetzelfde kan je beweren van Nirvana, Radiohead, Coldplay en Eminen, maar toch wordt er veel gestemd op hen. Raar.
0
geplaatst: 23 juli 2007, 11:40 uur
Wow, dat er mensen zijn die >10 platen van hem kennen.
Ik ken alleen het nummer "Poison", wat ik best een leuk nummer vind.
Ik ken alleen het nummer "Poison", wat ik best een leuk nummer vind.
0
geplaatst: 23 juli 2007, 14:27 uur
Ik heb zelf alleen Killer (speciaal voor Halo of Flies gekocht) en Billion Dollar Babies. From the Inside en School's Out ken ik vaag resp gedeeltelijk. Geen top tien dus van mij ook.
0
geplaatst: 10 augustus 2007, 17:13 uur
Een op MuMe onderschatte artiest dus. Ik dacht aanvankelijk ook niet zo positief over hem tot ik wat albums via de bib leerde kennen en uiteindelijk heel wat kocht. In het zwaardere genre heb ik de laatste jaren een aantal namen grondig leren kennen. Iron Maiden spant daarin echt wel de kroon, Alice staat op twee. Stukken daaronder komen AC/DC en nog lager Kiss. Wil me ook nog eens verdiepen in Black Sabbath en Judas Priest.
0
geplaatst: 11 augustus 2007, 12:23 uur
Bestond deze thread al niet? Of was dat omtrent de AC nummers - ipv albums?
0
geplaatst: 12 augustus 2007, 01:33 uur
1. Killer
2. From The Inside
3. Billion Dollar Babies
4. Welcome To My Nightmare
5. School's Out
6. The Last Temptation
7. Love It To Death
Dan houdt het voor me op...
2. From The Inside
3. Billion Dollar Babies
4. Welcome To My Nightmare
5. School's Out
6. The Last Temptation
7. Love It To Death
Dan houdt het voor me op...

0
Down_By_Law
geplaatst: 3 november 2007, 11:52 uur
1. Killer
2. From The Inside
3. Love It To Death
4. Billion Dollar Babies
5. Brutal Planet
en dan heb ik ook nog "Trash", "Hey Stoopid" en "The Last Temptation", maar die eerste twee zou ik niet snel in een 'favoriete albums' lijstje zetten...
2. From The Inside
3. Love It To Death
4. Billion Dollar Babies
5. Brutal Planet
en dan heb ik ook nog "Trash", "Hey Stoopid" en "The Last Temptation", maar die eerste twee zou ik niet snel in een 'favoriete albums' lijstje zetten...
0
PriestMaiden
geplaatst: 13 april 2009, 16:30 uur
1 Brutal Planet
2 Trash
3 Billion Dollar Babies
4 Killer
5 Love it to Dead
6 Constrictor
7 School's Out
8 Welcome to my Nightmare
9 Hey Stoopid
10 The Last Temptation
2 Trash

3 Billion Dollar Babies
4 Killer
5 Love it to Dead
6 Constrictor
7 School's Out
8 Welcome to my Nightmare
9 Hey Stoopid
10 The Last Temptation
0
Down_By_Law
geplaatst: 14 april 2009, 18:51 uur
Update:
1. Killer - 5.0
2. From The Inside - 4.5
3. Welcome To My Nightmare - 4.5
4. Love It To Death - 4.5
5. Billion Dollar Babies - 4.5
6. School's Out - 4.5
7. Brutal Planet - 4.0
8. The Last Temptation - 3.5
9. Hey Stoopid - 3.0
10. Trash - 2.5
Het is te lang geleden dat ik "Raise Your Fist And Yell" heb gehoord, dus die zet ik er niet in. "The Eyes Of Alice Cooper" vond ik erg slecht, dus die heb ik verkocht. Ben nog wel benieuwd naar "DaDa".
1. Killer - 5.0
2. From The Inside - 4.5
3. Welcome To My Nightmare - 4.5
4. Love It To Death - 4.5
5. Billion Dollar Babies - 4.5
6. School's Out - 4.5
7. Brutal Planet - 4.0
8. The Last Temptation - 3.5
9. Hey Stoopid - 3.0
10. Trash - 2.5
Het is te lang geleden dat ik "Raise Your Fist And Yell" heb gehoord, dus die zet ik er niet in. "The Eyes Of Alice Cooper" vond ik erg slecht, dus die heb ik verkocht. Ben nog wel benieuwd naar "DaDa".
0
geplaatst: 17 april 2009, 08:36 uur
1. Billion dollar babies
2. Killer
3. Welcome to my nightmare
4. School's out
5. From the inside
6. Hey Stoopid
7. Trash
Alice was een idool in mijn tienerjaren. En hoewel ik met name de eerste drie albums op mijn lijstje klassiekers vind, ben ik 'm toch een beetje ontgroeid, geloof ik. Meer dan deze ken/heb ik niet. Ook niet nieuwsgierig naar, eerlijk gezegd.
2. Killer
3. Welcome to my nightmare
4. School's out
5. From the inside
6. Hey Stoopid
7. Trash
Alice was een idool in mijn tienerjaren. En hoewel ik met name de eerste drie albums op mijn lijstje klassiekers vind, ben ik 'm toch een beetje ontgroeid, geloof ik. Meer dan deze ken/heb ik niet. Ook niet nieuwsgierig naar, eerlijk gezegd.
0
geplaatst: 12 juli 2009, 17:22 uur
1. Welcome to My Nightmare
2. Killer
3. Hey Stoopid
4. Brutal Planet
5. Alice Cooper Goes to Hell
6. School's Out
7. Zipper Catches Skin
8. Billion Dollar Babies
9. Lace and Whiskey
10. Muscle of Love
2. Killer
3. Hey Stoopid
4. Brutal Planet
5. Alice Cooper Goes to Hell
6. School's Out
7. Zipper Catches Skin
8. Billion Dollar Babies
9. Lace and Whiskey
10. Muscle of Love
0
geplaatst: 20 juli 2009, 03:54 uur
Als trotste bezitter van alle reguliere releases van Alice Cooper kan mijn lijstje natuurlijk niet ontbreken.
1. Brutal Planet.
Mijn absolute favoriet van Cooper. Toen deze cd uitkwam heb ik hem letterlijk kapot gedraaid. In mijn ogen blaast Cooper hiermee alle korns en Mansons van deze wereld weg.
2. Last Temptation.
Zeer ondergewaardeerde conceptplaat waarvoor Chris Cornell een aantal prima songs heeft geschreven.
3. Welcome to my nightmare,
Volgens vele het beste Cooper album en er zit zeker een kern van waarheid in maar in alle eerlijkheid heb ik dit album pas later op waarde kunnen schatten. Only Woman Bleed blijft een klassieker.
4. Alice Goes to Hell,
Een zeer interessant album waarop Cooper verschillende kanten van zichzelf laat zien. Ligt sterk in het verlengde van Welcome to my nightmare. Prima plaat.
5. Dada. Veel variatie met zeer duistere maar ook humoristische nummers. Dit deed mij altijd erg aan Zappa denken vooral het slotstuk is erg mooi.
6. Killer. Een klassieker met gewoon prima songs.
7. Special Forces. Erg leuk cabaret achtig album dat zeer wordt ondergewaardeerd maar lekker wegluisterd.
8. Dragontown. Een iets mindere versie van Brutal Planet maar er staan nog altijd supersongs op zoals Sex Death and money
8. Hey Stupid. Een verbeterde versie van Thrash waar toch enkele schitterende ballads op staan.
9. Trash. Het is misschien zo glad als een aal maar Poison blijft een schitterende song en het is nog altijd mijn eerste kennismaking met Alice. Bovendien staan hier toch wel een aantal prima songs op zoals Hell is Living Without your love en Only My Heart talking.
11. Raise Your Fist and Yell. Toen ik tiener was vond ik dit geweldig. Ik had het album ondekt dankzij de film Prince of Darkness van John Carpenter. Niet alle songs zijn even goed maar voor de mooie herinneringen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat komt nog een andere keer.
1. Brutal Planet.
Mijn absolute favoriet van Cooper. Toen deze cd uitkwam heb ik hem letterlijk kapot gedraaid. In mijn ogen blaast Cooper hiermee alle korns en Mansons van deze wereld weg.
2. Last Temptation.
Zeer ondergewaardeerde conceptplaat waarvoor Chris Cornell een aantal prima songs heeft geschreven.
3. Welcome to my nightmare,
Volgens vele het beste Cooper album en er zit zeker een kern van waarheid in maar in alle eerlijkheid heb ik dit album pas later op waarde kunnen schatten. Only Woman Bleed blijft een klassieker.
4. Alice Goes to Hell,
Een zeer interessant album waarop Cooper verschillende kanten van zichzelf laat zien. Ligt sterk in het verlengde van Welcome to my nightmare. Prima plaat.
5. Dada. Veel variatie met zeer duistere maar ook humoristische nummers. Dit deed mij altijd erg aan Zappa denken vooral het slotstuk is erg mooi.
6. Killer. Een klassieker met gewoon prima songs.
7. Special Forces. Erg leuk cabaret achtig album dat zeer wordt ondergewaardeerd maar lekker wegluisterd.
8. Dragontown. Een iets mindere versie van Brutal Planet maar er staan nog altijd supersongs op zoals Sex Death and money
8. Hey Stupid. Een verbeterde versie van Thrash waar toch enkele schitterende ballads op staan.
9. Trash. Het is misschien zo glad als een aal maar Poison blijft een schitterende song en het is nog altijd mijn eerste kennismaking met Alice. Bovendien staan hier toch wel een aantal prima songs op zoals Hell is Living Without your love en Only My Heart talking.
11. Raise Your Fist and Yell. Toen ik tiener was vond ik dit geweldig. Ik had het album ondekt dankzij de film Prince of Darkness van John Carpenter. Niet alle songs zijn even goed maar voor de mooie herinneringen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat komt nog een andere keer.
0
geplaatst: 16 augustus 2009, 13:11 uur
Valt ook echt op dat er veel mensen zijn die Da Da een goeie plaat vinden, en hem in hun top 10 zetten.. Vind ik echt raar. Zeker geen slechte plaat, maar hij heeft toch veel betere? (volgens mij)
0
geplaatst: 12 maart 2011, 17:48 uur
Wyverex schreef:
Valt ook echt op dat er veel mensen zijn die Da Da een goeie plaat vinden, en hem in hun top 10 zetten.. Vind ik echt raar. Zeker geen slechte plaat, maar hij heeft toch veel betere? (volgens mij)
Maar ik vind 'm wel beter worden bij iedere luisterbeurt. Er zitten middelmatige liedjes tussen maar het totaalpakket is zeer goed
.* denotes required fields.