Muziek / Toplijsten en favorieten / Beste nummer ooit
zoeken in:
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 21:02 uur
Er is maar één beste nummer ooit en dat is Misty Mountain Hop van Led Zeppelin, stelletje ongeloovigen.
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 22:14 uur
Beste nummer ooit?
Een triootje met:
Guns 'N Roses - Paradise City (sorry)
Jeff Buckley - Lover, You Should've Come Over
Bob Dylan - Like A Rolling Stone
Een triootje met:
Guns 'N Roses - Paradise City (sorry)
Jeff Buckley - Lover, You Should've Come Over
Bob Dylan - Like A Rolling Stone
0
geplaatst: 7 september 2011, 15:46 uur
Momenteel even Red Box - For America: in het kader van een top-zoveel-aller-tijden-shuffle allemaal toch wel geweldige hitjes op mp3-formaat gezet. Deze blijft echter op repeat staan.
Serieuze poging: Genesis - One for the Vine of Opeth - Blackwater Park.
Serieuze poging: Genesis - One for the Vine of Opeth - Blackwater Park.
0
geplaatst: 4 december 2011, 22:57 uur
De laatste tijd helemaal wild van Kate Bush en heb nu ook een nieuw favoriet nummer: Under the Ivy
. Hemels mooi!
. Hemels mooi!
0
geplaatst: 4 december 2011, 22:59 uur
Symphony X - The Divine Wings of Tragedy, Sonata Arctica - Gravenimage en Thy Majestie - Through Heat and Fire maken goede kans.
0
geplaatst: 6 december 2011, 08:56 uur
Even ongegeneerd reclame maken voor onze eigen top 2000, de MuMeLadder 2011, oftewel de tegenhanger van de radio 2 top 2000.
Aan het begin vh jaar zijn we met 2816 nummers, door de users van deze site ingebracht, begonnen en die zijn inmiddels teruggebracht tot een aantal van 32 dat nog voor de overwinning strijd en waarmee we de zogenaamde grote finale spelen.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk. De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Dus aub niet je lijst posten in het MuMeLadder 2011 - Top 2000 topic.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Dit zijn, in alfabetische volgorde, de 32 nummers waaruit gekozen kan worden.
01. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
02.Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
03. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
04. David Bowie - "Heroes"
05. Depeche Mode - Enjoy The Silence
06. dEUS - Instant Street
07. Joy Division - Atmosphere
08.Joy Division - Love Will Tear Us Apart
09. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
10. Kate Bush - Wuthering Heights
11. Marvin Gaye - What's Going On
12. Massive Attack - Teardrop
13. Massive Attack - Unfinished Sympathy
14. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
15. Nina Simone - Sinnerman
16. Pearl Jam - Black
17. Pixies - Debaser
18. Pixies - Where Is My Mind
19. Radiohead - Paranoid Android
20. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
21.Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
22.Sigur Rós - Svefn-G-Englar
23. Sinéad O'Connor - Troy
24. Talking Heads - Once In A Lifetime
25. The Beatles - A Day In The Life
26. The Clash - London Calling
27. The Cure - A Forest
28. The Doors - The End
29. The Smiths - How Soon Is Now
30. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
31. The Velvet Underground - Venus In Furs
32. U2 - The Unforgettable Fire
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC.
Vorig jaar hadden we een record aantal ingezonden eindlijstjes, bijna 200, en dat aantal hopen we dit jaar natuurlijk te overtreffen.
Vanaf vrijdagavond (laat) 16 december t/m zondagavond 18 december kun je in dit topic, de MuMeLadder 2011 de ontknoping volgen....het zal dan zoals ieder jaar wel het hotste topic vd site zijn
Enkele overizchten vd nummers 33 t/m 2000 kun je aantreffen in hetzelde topic en in het MuMeLadder 2011 Overzichtstopic, hier
Ik hoop jullie eindlijstjes tegemoet te kunnen zien,
Aan het begin vh jaar zijn we met 2816 nummers, door de users van deze site ingebracht, begonnen en die zijn inmiddels teruggebracht tot een aantal van 32 dat nog voor de overwinning strijd en waarmee we de zogenaamde grote finale spelen.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk. De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Dus aub niet je lijst posten in het MuMeLadder 2011 - Top 2000 topic.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Dit zijn, in alfabetische volgorde, de 32 nummers waaruit gekozen kan worden.
01. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
02.Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
03. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
04. David Bowie - "Heroes"
05. Depeche Mode - Enjoy The Silence
06. dEUS - Instant Street
07. Joy Division - Atmosphere
08.Joy Division - Love Will Tear Us Apart
09. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
10. Kate Bush - Wuthering Heights
11. Marvin Gaye - What's Going On
12. Massive Attack - Teardrop
13. Massive Attack - Unfinished Sympathy
14. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
15. Nina Simone - Sinnerman
16. Pearl Jam - Black
17. Pixies - Debaser
18. Pixies - Where Is My Mind
19. Radiohead - Paranoid Android
20. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
21.Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
22.Sigur Rós - Svefn-G-Englar
23. Sinéad O'Connor - Troy
24. Talking Heads - Once In A Lifetime
25. The Beatles - A Day In The Life
26. The Clash - London Calling
27. The Cure - A Forest
28. The Doors - The End
29. The Smiths - How Soon Is Now
30. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
31. The Velvet Underground - Venus In Furs
32. U2 - The Unforgettable Fire
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC.
Vorig jaar hadden we een record aantal ingezonden eindlijstjes, bijna 200, en dat aantal hopen we dit jaar natuurlijk te overtreffen.
Vanaf vrijdagavond (laat) 16 december t/m zondagavond 18 december kun je in dit topic, de MuMeLadder 2011 de ontknoping volgen....het zal dan zoals ieder jaar wel het hotste topic vd site zijn
Enkele overizchten vd nummers 33 t/m 2000 kun je aantreffen in hetzelde topic en in het MuMeLadder 2011 Overzichtstopic, hier
Ik hoop jullie eindlijstjes tegemoet te kunnen zien,
0
geplaatst: 10 januari 2012, 22:51 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 maart 2012, 19:31 uur
Ik las vanmorgen over Spain in een boekje uit 1999. Hun nummer Everytime I Try werd bestempeld als beste nummer ooit.
0
geplaatst: 29 maart 2012, 19:33 uur
Makkelijk, Providence van Godspeed You Black Emperor! het nummer duurt 29 minuten maar verveelt geen seconde. De soundscapes zijn geniaal, de opbouw is fantastisch en er is gewoon zo veel afwisseling. Ook is de sfeer pikzwart en word ik weggeblazen door de hiddentrack.
0
ClassicRocker
geplaatst: 29 maart 2012, 20:15 uur
Queen's Death on Two Legs, hier live vertolkt in medley vorm met Killer Queen, is een achtenswaardig staaltje rockmuziek.
0
geplaatst: 20 januari 2013, 16:41 uur
Drie nummers dat ik van kindsbeen af heb leren waarderen,en zowat 30 jaar later (of meer) mij nog elke keer opnieuw boeien
-Pil-Pil
-Patti Smith-Because the night
-Neil Young-hey hey my my
-Pil-Pil
-Patti Smith-Because the night
-Neil Young-hey hey my my
0
dream.sound
geplaatst: 21 januari 2013, 09:41 uur
De Inni versie van Popplagið:
Het nummer blijft gewoon super indrukwekkend en live heeft het dan nog eens een meerwaarde. Echt een one of a kind nummer dat mij steeds weer weet te grijpen. Ik kijk al heel hard uit naar de 26ste februari naar hun concert, en zeker voor dit nummer.
Het nummer blijft gewoon super indrukwekkend en live heeft het dan nog eens een meerwaarde. Echt een one of a kind nummer dat mij steeds weer weet te grijpen. Ik kijk al heel hard uit naar de 26ste februari naar hun concert, en zeker voor dit nummer.
0
buizen
geplaatst: 5 augustus 2014, 14:41 uur
Die groovy drum, die sound, dat high-hat-werk, die klaaglijke mondharmonica, die zang die heen en weer slingert tussen een huilende wolf en naar de luisteraar prediken. 1970. En dit nummer dan afspelen op een zomerse dag als deze, anno 2014..
Het kan met de week wisselen maar dit is nu (en niet voor de eerste keer) toch even de mooiste song ooit, voor mij althans:
Het kan met de week wisselen maar dit is nu (en niet voor de eerste keer) toch even de mooiste song ooit, voor mij althans:
0
buizen
geplaatst: 5 augustus 2014, 15:54 uur
Dit is ook zo'n prachtig nummer. Het kan me van melancholie en tegelijkertijd met blijdschap vervullen.
1974.
Het is niet erg om na deze song nog even te blijven luisteren, het gehele album komt aan bod.
UFO - 1974 - Phenomenon (Full Album) - YouTube

1974.
Het is niet erg om na deze song nog even te blijven luisteren, het gehele album komt aan bod.
UFO - 1974 - Phenomenon (Full Album) - YouTube

0
geplaatst: 6 augustus 2014, 18:51 uur
When the levee breaks is een geweldig nummer met een geweldige uitvoering door Led Zeppelin. Maar als het puur om een lied gaat, ongeacht de uitvoering, dan denk ik zelf aan het bluesnummer "Rollin' & tumblin'", waar ik talloze uitvoeringen van ken met diverse teksten. Vreemd genoeg is de versie van Fleetwood Mac de minste volgens mij. (ik ben de titel van het nummer even kwijt, maar het is met Peter Green). Maar vele andere uitvoeringen zijn geweldig.
1
geplaatst: 5 juni 2016, 21:24 uur
There Is A Light That Never Goes Out zal altijd wel op 1 (blijven) staan.
* denotes required fields.