MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Top 100 Allertijden van minder bekende nummers van bekende bands

zoeken in:
Nu we volgende maand weer aller top allertijden lijsten op de radio krijgen,met bekende nummers als
Stairway to Heavenvan Led Zeppelin, ,Paradise by the dashboard light,,van Meat Loaf,November Rain van Guns n' Roses, en Bohemian Rhapsody ,van Queen om er een paar te noemen.
Maar het lijkt me leuk om nou eens de minder bekende nummers in een lijst te zetten.
Even als voorbeeld een top top 4 met de bovengenoemde artiesten

4.Guns 'n Roses - "Coma"
3.Meat Loaf - "Bat out of Hell"
2.Led Zeppelin- "The Battle of Evermore"
1.Queen-"The Prophet Song"

Vind ik wel een leuk initiatief.

_2M
Ik ook wel, al is het misschien lastig om 'onbekend' te definiëren.

Spijtoptant
Tellen we omhoog?

Dan zet ik op 5 Boudewijn de Groot (de laatste jaren met 'Avond' ook hoog genoteerd).

5 Boudewijn de Groot - Het Spaarne (Zijn mooiste lied)

Dim
Clocks van Coldplay zal ook weer hoog genoteerd staan, dus bij dezen:

6. Coldplay - You only live twice

Of moeten we deze samenstellen als de Top 100 bekend is?

Spijtoptant
deric raven schreef:
Of moeten we deze samenstellen als de Top 100 bekend is?

En dan nummer voor nummer een 'onbekend' werk van de geplaatste band plaatsen?

Dat dacht ik, tenminste.

Spijtoptant
Kan een mooie alternatieve top 100 opleveren. Mooier dan de gebruikelijke in elk geval, want die is ondertussen zo uitgekauwd.

_2M schreef:
Ik ook wel, al is het misschien lastig om 'onbekend' te definiëren.

Met 'onbekend' bedoel ik onbekend bij het grote publiek,maar bijvoorbeeld wel bekend bij de fans.

Ik hoop datt de bedoeling zo wat duidelijker is.

Spijtoptant
The Doctor schreef:
(quote)

Met 'onbekend' bedoel ik onbekend bij het grote publiek,maar bijvoorbeeld wel bekend bij de fans.

Ik hoop datt de bedoeling zo wat duidelijker is.

Dat is nog weer discutabel. Misschien kan het geconcreteerd worden door te stellen dat het liedje niet voor mag komen op een 'The Best Of' album, of andersoortig verzamelalbum van beste liedjes, en ook nooit een hit geweest mag zijn.

(Goed beschouwd valt 'Het Spaarne' dan ook weer af, maar daar kan ik mee leven)

Kost even wat opzoek werk, maar dan heb je ook wat!

'This Hard Land' van Springsteen, wel bekend natuurlijk, maar bij lange na niet zo bekend als zijn 'hits'.
Echt een nummer wat je pas goed ontdekt na grondige beluistering, prachtige tekst, doet niet onder voor 'The River'.

Of, sprekende over Boudewijn de Groot, een mooie tekst van Ernst Jansz: 'Telkens weer' (geen Willeke Alberti!).

Spijtoptant schreef:
(quote)

Dat is nog weer discutabel. Misschien kan het geconcreteerd worden door te stellen dat het liedje niet voor mag komen op een 'The Best Of' album, of andersoortig verzamelalbum van beste liedjes, en ook nooit een hit geweest mag zijn.

(Goed beschouwd valt 'Het Spaarne' dan ook weer af, maar daar kan ik mee leven)

Kost even wat opzoek werk, maar dan heb je ook wat!

Oke, het is dus inderdaad de bedoeling, om nummers van bekende artiesten (maak niet uit welk genre,alles mag op dat gebied) die NIET zo bekend zijn bij de massa (zeg maar media publiek),maar waarvan de fans vinden dat het juweeltjes in de muziek zijn.

de_neus schreef:
'This Hard Land' van Springsteen, wel bekend natuurlijk, maar bij lange na niet zo bekend als zijn 'hits'.
Echt een nummer wat je pas goed ontdekt na grondige beluistering, prachtige tekst, doet niet onder voor 'The River'.

Om eerlijk te zijn ken ik dit nummer (nog) niet,
ken wel de bekende Springsteen nummers ,als het hier ook genoemde "The River" en hits als "Born in the U.S.A" enz,
Maar ik vind dit wel een mooi voorbeeld van wat de bedoeling is,
dus Ja het mag best een nummer zijn die op een Best of voorkeomt, zolang het maar geen nummers is dat massa bekendheid heeft.

'This hard land' staat op zijn Greatest Hits (ai, verzamelaar..)!
Gaat het horen!

Goed laten we zo doen, je kiest je meest favoriete onbekend nummer ,mag ook een live opname of zelfs een b kant als het maar niet op een best of, greatest hits of een ander soort verzamel lp/cd voorkomt,en het maar geen massa c.q radio (of tv, whatever media) bekent heid heeft,dus eigenlijk een echt fan nummer

Mijn keus is

Queen-"White Queen ('As it began') van de LP/CD Queen ||

wie volgt, welke artiest ? en welk nummer?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:10 uur

geplaatst: vandaag om 07:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.