MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 pop albums

zoeken in:
In Genres > Overigen > Wat is jouw smaak?:

Ik zie nergens een categorie 'top 10 pop' staan dus ik waag het er op om deze hier te plaatsen... Blijft natuurlijk lastig om aan te geven hoe je 'pop'nu definiert en welke bands hier dan ondervallen. Voor mij is 'pop': populaire ‘top 40’ muziek, music for millions, muziek bedoeld m.n. voor de verkoop maar ook soundtracks van films e.d., bands die vanuit een trend die ze hebben gezet naar verloop van tijd (en in levende lijve!) de massa weet te bereiken..........

Mijn beste popplaten:

1. The Beatles-Abbey Road
2. Roxy Music-Avalon
3. Rolling Stones-Singles Collection -London Years -
4. Elvis-30 nr 1 Hits
5. Creedence Clearwater Revival-Volume I en II
6. The Kinks-The Ultimate Collection
7. Orchestral Manouvres in the Dark-The Best Of O.M.D
8. U2-Achtung Baby
9. Coldplay-A Cold Rush Of Blood
10. Bob Marley-One Love: The Very Best Of

Vermeldingswaardig en 'runners up': Madness-Divine Madness,
Eurythmics-Sweet Dreams, REM-Green, Beatles-Revolver & Sgt Pepper, Byrds-The Definitive Collection, Simon & Garfunkel-The Collection, The Scène-Blaauw (beste Neder 'Pop' plaat), Racoon-Another Day, Fun Lovin´ Criminals-Come Find Yourself, Macy Gray-The Id, Grapes Of Wrath-Now and Again, Paul Simon-Graceland (of is dit 'Wereld'), Abba-Forever Gold (toch altijd weer geweldig bij feesten en partijen!).......

N.b. Stevie Wonder-Songs In The Key Of Live valt bij mij onder het genre 'Singer/song' en Marvin Gaye-What's Going On onder 'Soul'...

Gast
geplaatst: vandaag om 05:29 uur

geplaatst: vandaag om 05:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.