MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2008 / MusicMeter Top 100

zoeken in:
1. Marillion - Happiness Is the Road (2008)
2. No-Man - Schoolyard Ghosts (2008)
3. David Gilmour - Live in Gdansk (2008)
4. Black Mountain - In the Future (2008)
5. Auburn Lull - Begin Civil Twilight (2008)
6. Motorpsycho - Little Lucid Moments (2008)
7. Borko - Celebrating Life (2008)
8. Van der Graaf Generator - Trisector (2008)
9. Dungen - 4 (2008)
10. 1000 Robota - Du Nicht Er Nicht Sie Nicht (2008)

Deze heb ik voorlopig ingevuld...maar heb me voorgenomen nog veel te gaan herbeluisteren voor de 31 december.

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Foei, geen hiphop . De platen die ik ken (1,2,3,4,5,7 en 9) vind ik wel erg mooi, alhoewel ik van die platen Duffy niet op 1 had gezet. Maar goed het is jouw top 10 en niet de mijne.

En toen had ik 'm gewijzigd in deze:

1. Raphael Saadiq - The Way I See It (2008)
2. Duffy - Rockferry (2008)
3. Dwele - Sketches of a Man (2008)
4. Ayo - Gravity at Last (2008)
5. John Legend - Evolver (2008)
6. Terrence Howard - Shine Through It (2008)
7. Amp Fiddler, Sly & Robbie - Inspiration Information (2008)
8. Van Hunt - Popular (2008)
9. Al Green - Lay It Down (2008)
10. José James - The Dreamer (2008)

En geen hiphop nee. Ik luister daar niet consequent genoeg naar. En deze 10 platen zijn allemaal beter als de hiphopplaten die ik gehoord heb. Mede doordat ik deze vaker nog eens opzet.

Voorlopig is dit mijn lijstje:

1. Madrugada - Madrugada (2008)
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Dig, Lazarus, Dig!!! (2008)
3. Drive-By Truckers - Brighter Than Creation's Dark (2008)
4. Tindersticks - The Hungry Saw (2008)
5. The Raconteurs - Consolers of the Lonely (2008)
6. AC/DC - Black Ice (2008)
7. Isobel Campbell & Mark Lanegan - Sunday at Devil Dirt (2008)
8. The Mars Volta - The Bedlam in Goliath (2008)
9. Cult of Luna - Eternal Kingdom (2008)
10. Marillion - Happiness Is the Road (2008)

Mijn zojuist ingevoerde top10:

1. Lau Nau - Nukkuu (2008)
2. James Blackshaw - Litany of Echoes (2008)
3. Portishead - Third (2008)
4. Paavoharju - Laulu Laakson Kukista (2008)
5. Ignatz - III (2008)
6. Nalle - Live (2008)
7. Jolie Holland - The Living and the Dead (2008)
8. Soccer Committee & Machinefabriek - Drawn (2008)
9. The Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band - 13 Blues for Thirteen Moons (2008)
10. Roosbeef - Ze Willen Wel Je Hond Aaien Maar Niet Met Je Praten (2008)

Maar goed, het is maar een lijstje.

Bij mij glipt nog net die plaat van Grouper erin, wat is die mooi zeg. Stevige 6e plek wel

Ik moet zeggen dat het een redelijk zwak jaar is geweest. Van sommige albums werd veel van verwacht maar meestal werd ik teleurgesteld. Wel een paar mooie ontdekkigen (The Black Angels) en werd ik omvergewaaid door Get Well Soon. Madrugada is een plaat die ik in het begin best saai vond maar kijk, hij staat in mijn eindejaarslijstje. Hetzelfde verhaal met OkkervilRiver, toch kan hij toch niet tippen aan de The Stage Names (die stond op 2 vorig jaar).Na de top-3 begin je het kwaliteitsverlies te voelen (zwak jaar, weet je wel...). Veel commerciële platen zoals The Kills, Sigur Ros (met een mooie plaat, maar niets meer naar hun normen), Nick Cave. Het creatieve onderwereldje heeft me dus wat teleurgesteld dit jaar, maar bon. De commercie heeft ook een pak mooie platen afgeleverd. Zoals ook AC/DC met een mooie 'comeback', Sun Kil Moon en The Fall. Monza heeft een sterke plaat afgeleverd, net zoals The Notwist en The Dodos. Eén singer/songwriter heeft me kunnen verassen en dat was Mark Morriss met het commerciële "Memory Muscle". Een Belgisch jongetjesgroepje (Freaky Age) heeft me ook aangenaam verrast met korte en krachtige songs. Al deze albums hebben het weliswaar niet gehaald hoewel ze wel dezelfde beoordeling hebben gekregen als mijn nummers 7, 8, 9 en 10 (3.5*). Oh ja, ik was teleurgesteld van de Elbow

metronomy
Ik vond dit jaar de gevestigde waarden ergens teleurstellen. Kaiser Chiefs boeien niet meer, The Killers zijn goed maar toch minder dan anders. En wat velen ook mogen beweren, de nieuwe Oasis is ook minder goed dan hun voorgangers.

Maar laten we ons niet als brompotten gedragen, dit jaar zijn heel wat sterren rechtgestaan (ik sta maar liefst met 7 debuutalbums in m'n top 10) waar we later nog veel genot van zullen hebben: Adele, Duffy, Laura Marling, Glasvegas,...

Ik ben heel erg tevreden met 2008, ook al zal je binnen 30 jaar 2008 niet veel tegenkomen in album-aller-tijden lijstjes.

mathieudc
Bwa ik vind 2008 wél een goed jaar, maar er had eventueel meer ingezeten wetende dat al mijn favorieten van begin dit jaar in 2008 een nieuwe plaat uitbrachten. In dat opzicht kon het beter ja, maar over het algemeen kan ik zeker niet klagen over 2008. Het album waar ik het meeste naar uitkeek was Konk van The Kooks. Zeer mooi album maar ik had al vele demo's en nieuwe nummers gehoord van voor de plaat uitkwam, en er had meer ingezeten, zowel qua productie als qua songkeuze. Maar dat is zoals gezegd zeker geen teleurstelling, opnieuw een sterk album! Toch een dubbel gevoel bij.

Begin dit jaar ook Xavier Rudd ontdekt na het debuut van Newton Faulkner te hebben gehoord, waardoor ik terugdacht aan dat éne liedje (Let Me Be) dat ik van Xavier Rudd kende. Van het één kwam het ander en mijn eerste album van Rudd werd 'Food In the Belly'. Dat vind ik zo'n schitterend album dat ik ondertussen alles van de man heb en zijn nieuwste release uit 2008 (hoewel (volledig) anders qua stijl) is opnieuw een parel met zijn beste nummer ooit: Shiver. Meteen ook het beste nummer uit 2008 wat mij betreft, uit één van de beste album van 2008.

Nog een leuke ontdekking was Girls In Hawaii met het album 'Plan Your Escape', een album dat sterk is gegroeid in de loop van de tijd en nu zelfs in m'n top-10 staat! Of hij daar lang zal blijven staan zal de tijd zeggen maar voorlopig staat hij daar terecht. Gelukkig ben ik met Girls In Hawaii begonnen met hun nieuwste album en niet met hun debuut, want dan had ik 'Plan Your Escape' wellicht niet ontdekt. Hun debuut is wel een goed album maar niet om te zeggen dat ik meteen op zoek zou geweest zijn naar de opvolger. Bijna had ik deze mannen ook live gezien in de Vooruit in Gent. Helaas werd ik de dag van het optreden net ziek en heb ik het dus gemist...

Van Milow had ik dan weer meer verwacht na zijn schitterende debuut. Het is een goede plaat geworden maar niet echt memorabel en nogal doorsnee. Wel respect dat hij als jonge en succesvol artiest op z'n tweede plaat al voor een iets andere richting kiest.

Keane is mijn teleurstelling van 2008. Geen stem uitgebracht op hun album, komt dan ook omdat ik het niet in mijn bezit heb. Via Last.fm kon je het album in premiere beluisteren en dat besloot ik dan ook maar te doen naar de teleurstellende single 'Spiralling' (hoewel velen dat fantastisch vinden). De rest sprak mij ook langs geen kanten aan eigenlijk, dus maar niet gekocht. Later misschien nog, wie weet...maar voorlopig nog steeds het verste van m'n zorgen. Als ik er na die 2 eerste luisterbeurten een stem op zou moeten plakken zou ik het een 1,5 geven. Zonde, ik werd betoverd door hun debuut 'Hopes & Fears'. Snow Patrol, de band waar ik weg van was omwille van 'Eyes Open' heeft niet kunnen bevestigen en leverde een middelmatig album af met hoogte- en dieptepunten. Maar zelfs die hoogtepunten zijn niet zo groots als sommige 'gemiddelde' nummers op 'Eyes Open'. En hoewel ik Snow Patrol een zéér fijne band vind is er maar 1 plaat van hen die over de 3,5 sterren gaat en dat is 'Eyes Open'.

Adele is, zoals Metronomy hier al zegt, ook een zeer mooie nieuwkomer! Intiem sfeervol plaatje, echt wel de moeite waard en maakt mij benieuwd naar haar volgende werk. Voor de rest ook nog Get Cape. Wear Cape. Fly. ontdekt aangezien deze op het voorprogramma stond van een Kooks-concert in maart. Leuke nummers, leuk album, alleen merk ik dat 't snel verveelt, mijn waardering daalt voor het album. Blijft hoedanook sterk.

Om af te sluiten: Dan ook nog Fleet Foxes ontdekt dankzij de positieve commentaren hier op MusicMeter. Originele, sfeervolle, aparte en leuke muziek! Zelfde geldt voor Elbow, mooi maar ik word er wat depri van. Het debuut van Freaky Age sinds deze week in mijn bezit, en ik sluit mij aan bij de commentaar van Lennonlover: leuk debuut, korte en krachtige nummers. Daar houd ik wel van! Zeker sterk gezien hun leeftijd, hoewel ik daar in mijn beoordeling niet naar kijk.

Enkel nog James Morrison niet vergeten. Na één luisterbeurt vond ik 'Songs For You, Truths For Me' maar zozo, na de derde luisterbeurt echter mijn stem van 3 naar 4,5 herleid. Prima album, gaat gewoon nog over z'n goede debuut heen (in die zin dat het beter is in de breedte)!

Ook Tom Helsen en Duke Special nog niet gehoord. Duke Special vooral vanwege zijn mindere eerste single, hoewel zijn debuut redelijk schitterend was, maar het is er ook nog niet van gekomen omdat ik het nog niet gevonden heb ik de winkels. En Tom Helsen voornamelijk omdat mijn interesse in zijn muziek en stem wat weg-ebt. En ik vrees hetzelfde voor The Fray in 2009...

Voila, een hele boterham, sorry. Maar het leek me wel eens leuk om mijn gedachten over dit jaar in tekst mee te geven in plaats van enkel een lijstje te posten. Over persoonlijke ontdekkingen van 2008 voor niet-2008 releases kan ik nog héél lang doorgaan, maar dit is zowat het belangrijkste van de 2008-releases gaande van m'n favoriete artiesten tot de hoogtepunten en teleurstellingen van dit jaar.

Zwakke jaren zijn altijd maar betrekkelijk. Als je goed zoekt, zijn er altijd wel super platen tevoorschijn te toveren en zo kom je elk jaar wel weer juweeltjes tegen. De ontdekking voor mij dit jaar was het psychedelische (folk) spul.

Aangezien ik er nog 3 of 4 moet toevoegen wil ik een fatsoenlijke officiële top 10 kunnen opgeven, dus hier alleen maar even een los lijstje:

1. Scorch trio - Brolt
2. Secret Chiefs 3: Book of Angels 9: Xaphan
3. Indian Jewelry - Free Gold
3. Natural Snow Buildings - The Snowbringer Cult
4. Grouper - Dragging a Dead Deer Up a Hill
5. Astrobrite - One Hit Wonder
6. Quest For Blood With Yukihiro Isso - Quest for Blood
7. Sonic Youth med Mats Gustafsson og Merzbow - SYR 8
8. Made Out Of Babies - The Ruiner
9. Lustmord - [OTHER]
10. Somatic Responses - digital darkness

Verder neem ik dit soort lijstjes niet zo heel serieus en hadden er ook een paar anderen in kunnen staan. Maar zo is ie wel aardig.

CTK
Ik kom gewoon niet aan een top10, omdat ik dit jaar eerder muziek van vroeger beter heb leren kennen.

1) Sigur Ros -...... Endalaust
2) Opeth - Watershed
3) Metallica - Death Magnetic
4) Muse - HAARP
5 ) Rory Gallagher - The Essential ( verzamelaar die 5* krijgt van mij, maar nooit boven reguliere albums mag staan )

Deze top 10 heb ik zojuist ingevoerd. Alleen... top 3 zit zo ontzettend dicht bij elkaar! Heel erg moeilijk! Kan volgende week andere volgorde hebben. Geen enkel album wat de volle mep heeft gehaald dit jaar.

1. Damien Jurado - Caught in the Trees 4,5*
2. Fleet Foxes - Fleet Foxes
3. Sigur Rós - Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust
4. Joan as Police Woman - To Survive
5. Songdog - A Wretched Sinner's Song
6. Coldplay - Viva La Vida Or Death and All His Friends 4*
7. Duffy - Rockferry
8. The Young Republic - 12 Tales from Winter City
9. Novastar - Almost Bangor
10. Elbow - The Seldom Seen Kid 3,5*

Beste EP:

1. Antony & the Johnsons - Another World 4,5*

metronomy schreef:
Ik vond dit jaar de gevestigde waarden ergens teleurstellen. Kaiser Chiefs boeien niet meer, The Killers zijn goed maar toch minder dan anders.

Met alle respect maar ik kan Kaiser chiefs en the Killers toch echt geen gevestigde waarde noemen.

Sietse
ThirdEyedCitizen schreef:
Zwakke jaren zijn altijd maar betrekkelijk. Als je goed zoekt, zijn er altijd wel super platen tevoorschijn te toveren en zo kom je elk jaar wel weer juweeltjes tegen.

Precies. Dit was geen slecht jaar, helemaal niet. De mensen die dat beweren hebben gewoon de verkeerde platen te horen gekregen.
Ik vind dit jaar helemaal niet meer of minder dan andere jaren, het is gewoon een ander jaar met voor mij totaal onverwachte top platen en onverwachte tegenvallers. Zo is het ieder jaar.

Als je teleurgesteld bent in dit jaar dan ligt dat toch echt aan je eigen keuzes, niet aan al die duizenden albums die dit jaar weer zijn uitgekomen. Mijn tip: vooral je zelf blijven vernieuwen en nieuwe paden in slaan, dan kom je nog altijd, meestal geheel onverwacht, juweeltjes tegen.

Mijn top 10 nog niet ingevoerd, want een aantal van de albums zijn nog niet door de MuMe toevoegingen heen gekomen. En er zijn er nog een paar die ik uberhaupt wil luisteren (nog 10 onbeluisterde cds uit 2008 hier liggen, hopelijk na dit weekend heel wat minder, ook al zijn er nog een stuk of 8 onderweg).

flebbie
1. Get Well Soon - Rest Now, Weary Head! You Will Get Well Soon (2008)
2. Red Sparowes - Aphorisms (2008)
3. The National - The Virginia EP (2008)
4. Fotheringay - 2 (2008)
5. Deerhunter - Microcastle (2008)
6. Portishead - Third (2008)
7. Girls in Hawaii - Plan Your Escape (2008)
8. Sigur Rós - Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust (2008)
9. Opeth - Watershed (2008)
10. The Killers - Day & Age (2008)

Maar weinig echte knallers gehoord dit jaar, alleen Get Well Soon en MGMT (maarja die mag er niet in) staken er echt bovenuit voor mij. Nummers 6 t/m 10 uit mijn lijst hebben me zelfs lichtelijk teleurgesteld aangezien ik hun vorige platen beter vond.. maarja bij gebrek aan beter.. (en ja ik heb genoeg andere platen gehoord en die bevielen me nog minder).. het zij zo..

Gallow
Sietse schreef:
Als je teleurgesteld bent in dit jaar dan ligt dat toch echt aan je eigen keuzes,

helaas komen de toppers na een paar jaar pas bovendrijven.

Ik kan me best voorstellen dat mensen teleurgesteld zijn in platen waar ze veel van verwachten, maar dat ze het er dan op houden dat het jaar 'slecht is', terwijl ze nog niet eens 0,01% van de albums uit dat jaar gehoord hebben.. dat snap ik niet..

een beetje zoekwerk kan wonderen doen mensen..

metronomy schreef:
Ik vond dit jaar de gevestigde waarden ergens teleurstellen. Kaiser Chiefs boeien niet meer, The Killers zijn goed maar toch minder dan anders. En wat velen ook mogen beweren, de nieuwe Oasis is ook minder goed dan hun voorgangers.

...

...ook al zal je binnen 30 jaar 2008 niet veel tegenkomen in album-aller-tijden lijstjes.

Dat vind ik helemaal ook.

Kijk, de langverwachte albums hebben inderdaad meermaals teleurgesteld . Ziehier eventjes een lijstje:

Keane
Oasis
The Killers
Kooks
Kaiser Chiefs
Snow Patrol
Bloc Party
British Sea Power
COLDPLAY!
Counting Crows
R.E.M.
Death Cab For Cutie
Kings of Leon!
My Morning Jacket
Ringo Starr (hoewel dit geen verassing is natuurlijk )
the Black Keys (véél minder dan hun 2 vorige)
The Mars Volta
the Last Shadow Puppets (hoewel het merendeel van de MuMe'rs deze wel de hemel in prijzen, precies)
The Raconteurs
The Verve

Dat zijn toch wel een pak albums van 'groten' die niet echt de grote verwachtingen konden inlossen. Keer op keer waren het teleurstellingen; Maar bon, er is ook goed nieuws natuurlijk. Ik heb dit jaar een pak mooie albums leren kennen en nog meer goeie songs. Nieuw sterretjes zijn opgestaan zoals Get Well Soon, Fleet Foxes, Amy McDonald, M83, MGMT (ééndagsvlieg, maar bon), The Do, Vampire Weekend

En om te eindigen toch ook wel deze mensen vermelden voor hun zéér degelijke 2008-albums:
Nick Cave, No-Man, Portishead, Hercules & Love Affair, Steve Winwood, The charlatans, The Fall, The Notwist,

Father McKenzie
De top 20 van bijna afgelopen jaar, volgens Rolling Stone :

(quote)

1 | TV on the Radio: Dear Science
2 | Bob Dylan: Tell Tale Signs — The Bootleg
Series Vol. 8
3 | Lil Wayne: Tha Carter III
4 | My Morning Jacket: Evil Urges
5 | John Mellencamp: Life, Death, Love
and Freedom
6 | Santogold: Santogold
7 | Coldplay: Viva la Vida or
Death and All His Friends
8 | Beck: Modern Guilt
9 | Metallica: Death Magnetic
10 | Vampire Weekend: Vampire Weekend
11 | Fleet Foxes: Fleet Foxes
12 | Guns n' Roses: Chinese Democracy
13 | Blitzen Trapper: Furr
14 | Ryan Adams and the Cardinals: Cardinology
15 | The Black Keys: Attack & Release
16 | Randy Newman: Harps and Angels
17 | B.B. King: One Kind Favor
18 | Lucinda Williams: Little Honey
19 | Erykah Badu: New Amerykah: Part 1
(4th World War)

(unquote)

Sietse schreef:
(quote)

Precies. Dit was geen slecht jaar, helemaal niet. De mensen die dat beweren hebben gewoon de verkeerde platen te horen gekregen.
Ik vind dit jaar helemaal niet meer of minder dan andere jaren, het is gewoon een ander jaar met voor mij totaal onverwachte top platen en onverwachte tegenvallers. Zo is het ieder jaar.

Als je teleurgesteld bent in dit jaar dan ligt dat toch echt aan je eigen keuzes, niet aan al die duizenden albums die dit jaar weer zijn uitgekomen. Mijn tip: vooral je zelf blijven vernieuwen en nieuwe paden in slaan, dan kom je nog altijd, meestal geheel onverwacht, juweeltjes tegen.

Mijn top 10 nog niet ingevoerd, want een aantal van de albums zijn nog niet door de MuMe toevoegingen heen gekomen. En er zijn er nog een paar die ik uberhaupt wil luisteren (nog 10 onbeluisterde cds uit 2008 hier liggen, hopelijk na dit weekend heel wat minder, ook al zijn er nog een stuk of 8 onderweg).

Of misschien heb jij net het geluk gehad om net die platen te hebben gekocht

Neen, ik heb niet gezegd dat het een slecht jaar was. Ik ben gewoon teleurgesteld. Als je bekijkt hoeveel 'grote' groepen een album hebben uitgebracht en zoveel die hebben 'geflopt'. Dat bedoel ik, je hebt verwachtingen en dan... ja..

Father McKenzie schreef:
De top 20 van bijna afgelopen jaar, volgens Rolling Stone :

(quote)

1 | TV on the Radio: Dear Science
2 | Bob Dylan: Tell Tale Signs — The Bootleg
Series Vol. 8
3 | Lil Wayne: Tha Carter III
4 | My Morning Jacket: Evil Urges
5 | John Mellencamp: Life, Death, Love
and Freedom
6 | Santogold: Santogold
7 | Coldplay: Viva la Vida or
Death and All His Friends
8 | Beck: Modern Guilt
9 | Metallica: Death Magnetic
10 | Vampire Weekend: Vampire Weekend
11 | Fleet Foxes: Fleet Foxes
12 | Guns n' Roses: Chinese Democracy
13 | Blitzen Trapper: Furr
14 | Ryan Adams and the Cardinals: Cardinology
15 | The Black Keys: Attack & Release
16 | Randy Newman: Harps and Angels
17 | B.B. King: One Kind Favor
18 | Lucinda Williams: Little Honey
19 | Erykah Badu: New Amerykah: Part 1
(4th World War)

(unquote)

bullshit natuurlijk. Maar bon.

ten eerste: alles wat Bob Dylan tegenwoordig uitbrengt wordt omgetoverd in goud door alle fans. Idem BB King.
Ten Tweede: The Black Keys zitten ertussen! De plaat is zeer duidelijk minder dan de vorige. Dus het jaar is logisch gezien zwakker geweest, niet dan?
Ten derde: Coldplay??? belachelijk gewoon!
Ten vierde: My Morining Jacket??? nog belachelijker! Allemaal lekker Amerikaans!

Natuurlijk zijn er een paar platen die verdienen erin te zitten. De nummer één kan ik maar moeilijk betwisten net zoals Santogold, Beck, Randy Newman, Guns'n Roses en Fleet Foxes.

Enfin, zo'n lijst is evengoed betwistbaar zoals alle andere eindejaarslijstjes.

Gallow
Ik schrok pas echt goed toen ik Lil Wayne op 3 zag staan the horror!

Father McKenzie
Gallow schreef:
Ik schrok pas echt goed toen ik Lil Wayne op 3 zag staan the horror!

IK ken deze Lil Wayne niet eens, vrouw, man of groepsnaam, no idea, ik heb enkel de top van Rolling Stone Mag overgenomen.... dus don't blame me hé?

Ik kreeg ook een hardverzakking toen ik zag dat Lil Wayne in de lijst staat. Is Rolling Stone serieus te nemen?

Volgens mij is dat zo ongeveer de Amerikaanse variant op OOR. Overigens is het opvallend hoeveel 'serieuze' muziekpers dit jaar Lil Wayne prijst.

zoals ik al zei, het is een Amerikaans lijstje he

flebbie
Lennonlover schreef:
...MGMT (ééndagsvlieg, maar bon)...

Echt niet

Niemand is verplicht om het eens te zijn met de lijst van Rolling Stone, zo ga ik absoluut niet akkoord met Lil Wayne (ik ben geen hiphop-kenner maar heb veel betere hiphop gehoord dit jaar) en Guns n' Roses in die lijst.
Eigenlijk gaat iedereen slechts met één lijst voor 100% akkoord en dat is de zijne.

Zoals elk jaar is er in 2008 zowel rommel als prachtige albums uitgebracht. Ik vond - in tegenstelling tot Lennonlover - de albums van the Kooks, Kings of Leon, Oasis, Coldplay en vooral Last Shadow Puppets (die komt in mijn top-10) goed meevallen in tegenstelling tot die van Kaiser Chiefs en vooral Guns n' Roses.
The Fall heb ik ook uitgeprobeerd (na goede recensies, ook op MuMe) en vind ik niet slecht maar het zal nooit mijn ding worden en daar zit de 'zang' van Mark E. Smith veel voor tussen.

veerle schreef:
10. Roosbeef - Ze Willen Wel Je Hond Aaien Maar Niet Met Je Praten (2008)

Roosbeef heeft een compleet album uit!?! Meteen even pindakazen dan.

L_T_B schreef:
Roosbeef heeft een compleet album uit!?! Meteen even pindakazen dan.

Ja, en die is nog bijzonder leuk ook! (Staat ook op de luisterpaal trouwens.)

Gast
geplaatst: vandaag om 05:42 uur

geplaatst: vandaag om 05:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.