MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / The Beatles Top 10

zoeken in:
Ah, het was Bob Cremers, dat verklaart

1. A Day in the Life
2. Hey Jude
3. Yesterday
4. Strawberry Fields
5. Lucy in the Sky with Diamonds
6. While My Guitar Gently Weeps
7. Let it Be
8. I Want You (She's So Heavy)
9. Something
10. You Never Give Me Your Money
11. Because
12. Helter Skelter
13. Help!
14. Revolution
15. Happiness is a Warm Gun
16. Penny Lane
17. The End
18. Golden Slumbers/Carry That Weight
19. Here comes the sun
20. Twist and Shout

Richard Arthur schreef:
1. In my life
2. Strawberry fields forever
3. Help!
4. If I needed someone
5. Things we said today
6. Free as a bird
7. I want to tell you
8. Baby's in black
9. Here comes the sun
10.I'm only sleeping

Inmiddels is het ruim een jaar later en wil ik mijn top 10 updaten:

1. In my life
2. Hey Jude
3. Here comes the sun
4. Rain
5. Two of us
6. Across the universe
7. I will
8. Lovely Rita
9. You won't see me
10. Something

Waarschijnlijk is mijn lijst morgen weer anders. Maar ja, dat is ook waarom de Beatles zo goed blijven.

1. Strawberry Fields forever
2. Norwegian Wood
3. You've Got to Hide Your Love Away
4. Don’t let me Down
5. Lucy In The Sky with Diamonds
6. Eleanor Rigby
7. Hey Jude
8. Come Together
9. While my Guitar Gently Weeps
10. Here Comes The Sun

Een top 10 in ondoenlijk, kan er morgen weer anders over denken!!.

1. I want you (she's so heavy)
2. for no one
3. Dear prudence
4. Day tripper
5. Helter skelter
6. Here comes the sun
7. I've got a feeling
8. she said, she said
9. rain
10. Penny Laine

1. A Day in the Life
2. Strawberry Fields Forever
3. Eleanor Rigby
4. I Want You (She's So Heavy)
5. I Am the Walrus
6. Penny Lane
7. She's Leaving Home
8. We Can Work It Out
9. For No One
10. Let It Be

1. Happiness is a warm gun
2.Strawberry Fields Forever
3. In My Life
4. A Day in the Life
5. Here, there and everywhere
6. For no one
7. Golden Slumbers (carry that weight mag er ook altijd bij)
8. Across the universe
9. I am the walrus
10. Come together

Gor
1. A Day in the Life
2. You've Got to Hide Your Love Away
3. Penny Lane
4. Golden Slumbers/Carry That Weight
5. We Can Work It Out
6. You Never Give Me Your Money
7. Strawberry Fields Forever
8. Eleanor Rigby
9. For No One
10. Girl

1) Yesterday

De rest vind ik crap. Naar mijn idee een overschatte band. Juist de rockbandjes die nooit zijn doorgebroken maken muziek met échte kwaliteit.

Sorry hoor.

matthijs_013 schreef:
1) Yesterday

De rest vind ik crap. Naar mijn idee een overschatte band. Juist de rockbandjes die nooit zijn doorgebroken maken muziek met échte kwaliteit.

Deze stelling van jou is totaal belachelijk. Muziek die niet inslaat is volgens jou kwaliteit, muziek die mensen beroert is volgens jou crap.
Je zou eens moeten uitzoeken waarom sommige muziek miljoenen mensen weet te beroeren (Beatles, Rolling Stones) en andere totaal niet.
Ik denk dat je bewering vooral met afgunst te maken heeft.

matthijs_013 schreef:
1) Yesterday

Volgens mij is dit een grap ... of toch niet?

Heb ik gezegd dat ik ze slecht vind omdat ze bekend zijn? Ik dacht het niet. Ik vind ze gewoon niet goed. Als dat niet gezegd mag worden omdat het zogenaamd een o zo geweldige band zou zijn, bewijst maar weer hoe bekrompen mensen kunnen zijn.

matthijs_013 schreef:
Heb ik gezegd dat ik ze slecht vind omdat ze bekend zijn? Ik dacht het niet. Ik vind ze gewoon niet goed. Als dat niet gezegd mag worden omdat het zogenaamd een o zo geweldige band zou zijn, bewijst maar weer hoe bekrompen mensen kunnen zijn.

Ik vind deze reactie van JOU bekrompen. LucM had je alleen maar misbegrepen, hij dacht dat je bedoelde dat bekende bands niet goed kunnen zijn omdat ze bekend zijn. Daar reageerde hij op maar blijkbaar bedoelde je het niet zo. Hij heeft op geen enkel moment gezegd dat je ze niet goed mag vinden.

Tsja, dan had ik hem ook "misbegrepen".
Btw, als ik precies hetzelfde bericht had geplaatst bij een band als de Spice Girls, had niemand er problemen mee gehad. Je gaat me echt niet lopen wijsmaken dat mensen alleen ophef over mijn bericht maakten door wat ik zei. Over wie ik het zei, was van net zo'n groot belang.

matthijs_013 schreef:
Btw, als ik precies hetzelfde bericht had geplaatst bij een band als de Spice Girls, had niemand er problemen mee gehad. Je gaat me echt niet lopen wijsmaken dat mensen alleen ophef over mijn bericht maakten door wat ik zei. Over wie ik het zei, was van net zo'n groot belang.

Duh. Op dit forum zijn er amper liefhebbers van de Spice Girls. The Beatles zijn nu eenmaal een populaire band bij muziekliefhebbers en hebben nu eenmaal een status in de muziekwereld (de Spice Girls niet). Hoge bomen vangen veel wind, dus logsich. Het is toch normaal dat iemand zijn favoriete band wil verdedigen?

Overroepen of niet, het is een feit dat the Beatles het helemaal waar hebben gemaakt en dat ze de meest invloedrijkste band zijn in de 20ste eeuw en the Beatles worden vooral vereerd door muzikanten, ook beginnende rockgroepen die naar hun opkijken en niets minder dan in hun schoenen willen staan. Het is niet alleen vanwege hun talent en imago maar vooral door doorzetting en creativiteit dat ze zo groot zijn geworden. Natuurlijk staat het jou vrij niet van the Beatles te houden, maar zeg dan niet meteen dat ze overroepen zijn omdat je niet van hun muziek houdt.

De muziek van Frans Bauer doet mij ook niets ondanks het feit dat hij vele fans heeft, maar ik ga daarom niet zeggen dat hij overroepen is, ik laat die muziek over aan degenen die er wel van houden.

matthijs_013 schreef:

Misschien moet je je eerst eens ergens in verdiepen voordat je dit soort onzin verkondigt. Dat je juist Yesterday eruit pikt als wel een goed nummer maakt je nu niet echt geloofwaardiger...

herman schreef:
Misschien moet je je eerst eens ergens in verdiepen voordat je dit soort onzin verkondigt. Dat je juist Yesterday eruit pikt als wel een goed nummer maakt je nu niet echt geloofwaardiger...

Precies, dat is een van de redenen waarom ik dacht dat hij een grapje maakte

[quote]LucM schreef:
Overroepen of niet, het is een feit dat the Beatles het helemaal waar hebben gemaakt en dat ze de meest invloedrijkste band zijn in de 20ste eeuw en the Beatles worden vooral vereerd door muzikanten....'

Met vooral het laatste gedeelte van jouw zin ben ik heel blij op dit moment.
Dylan stak als een van de eersten zijn bewondering voor The Beatles niet onder stoelen of banken. Dat was al in 1964 en inclusief een bijna musicologische analyse door de man zelf.
Er zouden nog tallozen volgen uit allerlei disciplines. Van Leonard Bernstein tot Miles Davis.
Waarom zo blij met eigenlijk zulke bekende info ? Omdat ik net Scaruffi heb gelezen . ' Muzikanten hebben niet zo'n hoge pet op van dat viertal ' , schrijft hij

George schreef:
Omdat ik net Scaruffi heb gelezen . ' Muzikanten hebben niet zo'n hoge pet op van dat viertal ' , schrijft hij

Ach Scaruffi ...

Toon1 schreef:
(quote)

Ach Scaruffi ...

Ja , ach Scaruffi , een eng mannetje.

LucM schreef:

De muziek van Frans Bauer doet mij ook niets ondanks het feit dat hij vele fans heeft, maar ik ga daarom niet zeggen dat hij overroepen is, ik laat die muziek over aan degenen die er wel van houden.

Goh, ik dacht dat dit daar een forum voor was. Maar blijkbaar mag je hier alleen je mening kwijt als het positief is. Overigens de laatste keer dat ik dit forum bezoek. Conservatief gezeik.

Dit is inderdaad een discussieforum en geen prikbord waar je even snel een mening komt spuien. Als je zo'n controversiële mening hebt moet je niet kinderachtig gaan doen als je wat tegengas krijgt.

@ matthijs_013
Ik geef vaak kritiek, maar dan op een gefundeerde wijze en op minder goede albums die ik heb gekocht of geleend. Mij zul je nooit horen zeggen dat alles van die artiest crap is, zoals jij alles van the Beatles crap noemt behalve "Yesterday".
Genres of artiesten waarvan ik niets weet of die mij totaal niet liggen, daaruit blijf ik weg.

stuart
mijn favoriete top 10 (in willekeurige volgorde):

- Here comes the sun
- Come together
- You've got to hide your love away
- Something
- While my guitar gently weeps
- A day in the life
- Revolution
- Two of us
- Let it be
- Get back

sdr
1. Lady Madonna
2. Lucy in The Sky Wtih Diamonds
3. Strawberry Fields Forever
4. I Want you (She's So Heavy)
5. A Day in The Life
6. She's Leaving Home
7. Fixing A Hole
8. I Am the Walrus
9. Doctor Robert
10. Hey Jude

1. A Day in The Life
2. Tomorrow Never Knows
3. I'm Only Sleeping
4. Hey Jude
5. In My Life
6. While My Guitar Gently Weeps
7. The Fool on the Hill
8. Eleanor Rigby
9. Paperback Writer
10. Help!
11. Happiness is a Warm Gun
12. She's Leaving Home
13. She Loves You
14. Strawberry Fields Forever
15. Things We Said Today
16. Penny Lane
17. I Feel Fine
18. Yesterday
19. Please Please Me
20. Norwegian Wood

1. yesterday
2. in my life
3. day tripper
4. norwegian wood
5. sgt. peppers lonely hearts club band
6. we can work it out
7. lady madonna
8. hey jude
9. the long and winding road
10. strawberry fields forever

Gast
geplaatst: vandaag om 02:45 uur

geplaatst: vandaag om 02:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.