MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / MuxTape

zoeken in:
Op 'Voer voor Melomanen', de weblog van kameraad Jeroen, hier bekend als Herbert LC botste ik op een voor mij nieuw fenomeen: Muxtape!

(afbeelding)

Een soort van online-manier om eigen compilaties te maken en met mekaar te delen. Jeroen verwees er ook al naar, wij wisselden vroeger vaak cassettebandjes uit, om zo elkaars muzikale horizonten te verbreden, bij hem was dat zijn huidige weblognaam: "Voer voor Melomanen", ik koos toen voor "Daddy Never Understood" (wat ik van Deluxx Folk Implosion - aka Lou Barlow - ontleende).

Nu is er dus MUXTAPE.

Mijn eerste "online cassettebandje" vind je hier.

Wie is de voglende die ons zijn online cassettebandje "toont" ?

Zie dit de laatste tijd inderdaad steeds vaker opduiken, leuk idee, met name omdat het laagdrempelig is, maar ik vind het ook wel erg kaal en beperkt. Ik maak dergelijke streaming mixes liever met artwork en tekst en uitleg. Net als met fysieke mixtapes eigenlijk, zoals we met de MuMe mixtape cirkel bijvoorbeeld deden. Dus voor mijn "muxtapes" verwijs ik liever naar mijn eigen format of naar dit (inmiddels alweer overleden?) topic.

Klopt het trouwens dat je maar 1 tape per gebruikersnaam kunt aanmaken?

Ik zal die van jou deze week eens luisteren.

bubbachups schreef:
Zie dit de laatste tijd inderdaad steeds vaker opduiken, leuk idee, met name omdat het laagdrempelig is, maar ik vind het ook wel erg kaal en beperkt. Ik maak dergelijke streaming mixes liever met artwork en tekst en uitleg. Net als met fysieke mixtapes eigenlijk, zoals we met de MuMe mixtape cirkel bijvoorbeeld deden. Dus voor mijn "muxtapes" verwijs ik liever naar mijn eigen format of naar dit (inmiddels alweer overleden?) topic.

Klopt het trouwens dat je maar 1 tape per gebruikersnaam kunt aanmaken?

Ik zal die van jou deze week eens luisteren.

Ja, het is idd. vrij beperkt, maar wie weet wordt het nog uigebreid....
I
Alvast veel luister- of huivergenot
Ik check op mijn beurt jouw links.... )

c-moon schreef:

Alvast veel luister- of huivergenot

Haha, dat zal vast wel goed komen. Leuk trouwens om te lezen over jullie mixtape geschiedenis.

Mooie site zeg! Leuke internationale staff ook

lambf
*Schop*

Toch wel erg leuk idee van C-Moon. Alhoewel er de Mume-Mixtape natuurlijk eerder was, alhoewel ik daar niet aan mee gaan doen aangezien de problemen daarmee zijn ontstaan

Ik zal er eens over na gaan denken

lambf schreef:
*Schop*

Toch wel erg leuk idee van C-Moon. Alhoewel er de Mume-Mixtape natuurlijk eerder was, alhoewel ik daar niet aan mee gaan doen aangezien de problemen daarmee zijn ontstaan

Ik zal er eens over na gaan denken

)

Doet me er aan denken dat ik de mijne eens moet updaten

Dus eigenlijk gewoon een compilatie maken en deze delen via het internet? Begrijp ik het goed? (en dat via die Muxtape site)

Je kunt ook mixtapekes maken via mixwit. Is volgens mij ongeveer hetzelfde concept. Hier http://www.mixwit.com/stijnverresen/ vind je de mijne.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:28 uur

geplaatst: vandaag om 05:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.