Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 best and worst hip-hop/R&B remixes ever!
zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2008, 19:01 uur
Ik heb regelmatig gelezen dat de remix van Paid in Full (dacht ik althans - in ieder geval een bekende Eric B. & Rakim track) door Coldcut het neusje van de zalm moest zijn in hiphop-remix-land. Er werd gesproken van een mijlpaal en meer van dat soort loftuigingen. Nou, dan valt die remix tamelijk tegen, ik vond er echt heel weinig aan.
Daarbij optellende dat ik nog nooit een remix in hiphop ben tegengekomen die significant afweek van de echte versie en bovendien het origineel overtrof, gaat een top10 erg lastig worden. Zelfs een top1 lukt niet.
Het genre zal er wel niet zo geknipt voor zijn.
Voor worst remixes komt een heleboel meer in aanmerking, vooral uit de chopped&screwed hoek. Concrete voorbeelden heb ik niet helaas.
Daarbij optellende dat ik nog nooit een remix in hiphop ben tegengekomen die significant afweek van de echte versie en bovendien het origineel overtrof, gaat een top10 erg lastig worden. Zelfs een top1 lukt niet.
Het genre zal er wel niet zo geknipt voor zijn.Voor worst remixes komt een heleboel meer in aanmerking, vooral uit de chopped&screwed hoek. Concrete voorbeelden heb ik niet helaas.
0
geplaatst: 20 mei 2008, 22:20 uur
Gyzzz schreef:
Ik heb regelmatig gelezen dat de remix van Paid in Full (dacht ik althans - in ieder geval een bekende Eric B. & Rakim track) door Coldcut het neusje van de zalm moest zijn in hiphop-remix-land. Er werd gesproken van een mijlpaal en meer van dat soort loftuigingen. Nou, dan valt die remix tamelijk tegen, ik vond er echt heel weinig aan.
Het genre zal er wel niet zo geknipt voor zijn.
Voor worst remixes komt een heleboel meer in aanmerking, vooral uit de chopped&screwed hoek. Concrete voorbeelden heb ik niet helaas.
Het genre zal er wel niet zo geknipt voor zijn.Voor worst remixes komt een heleboel meer in aanmerking, vooral uit de chopped&screwed hoek. Concrete voorbeelden heb ik niet helaas.
Jij maakt er echt een big deal van!
Ik vraag niet of je meesterstukken wil plaatsen, maar just some remixes die cool of niet cool zijn.Niets meer en niets minder!Ik vraag ook niet nadrukkelijk om echte afwijkers( van de echte versie) of om een remix die het origineel overtreft.Soms maakt een collabo met een andere artiest of een andere beat juist die remix net even anders, en dat kan lekker klinken of juist niet!In dit genre wordt er veel aandacht geschonken aan het remixen van bepaalde nummers en juist daarom denk ik dat het genre er dus wel geknipt voor is!
0
geplaatst: 21 mei 2008, 19:55 uur
Veel van Buckwild z'n remixes vind ik geweldig en soms overtreffen ze het origineel ook. Met name:
Tha Alkaholiks - Daaaaaaaamm! en
Channel Live ft. KRS-One - Mad Izm
Ook vind ik Pete Rock's remix op Real Hip-Hop geweldig van Das Efx hoewel het origineel van Primo ook echt dope is
Verder worden er te vaak tracks verneukt door remixes die nooit gemaakt hadden moeten worden.
Dat is alles wat ik hier te melden heb
Tha Alkaholiks - Daaaaaaaamm! en
Channel Live ft. KRS-One - Mad Izm
Ook vind ik Pete Rock's remix op Real Hip-Hop geweldig van Das Efx hoewel het origineel van Primo ook echt dope is

Verder worden er te vaak tracks verneukt door remixes die nooit gemaakt hadden moeten worden.
Dat is alles wat ik hier te melden heb

0
geplaatst: 21 mei 2008, 20:33 uur
Pete Rock!!!!!!!
Public enemy - Shut 'em dow...
Jeru The Damaja - Can't Sto...
Lords of the undergrounds -...
A.D.O.R. - Let It All Hang ...
EPMD & LL Cool J - Rampage ...
Die remix van searchin',
...
Hij heeft gwn zooveel vette remixen gemaakt...
Public enemy - Shut 'em dow...
Jeru The Damaja - Can't Sto...
Lords of the undergrounds -...
A.D.O.R. - Let It All Hang ...
EPMD & LL Cool J - Rampage ...
Die remix van searchin',
...
Hij heeft gwn zooveel vette remixen gemaakt...
0
geplaatst: 22 mei 2008, 00:15 uur
Beastie Boys - Shake Your Rump (Madlib Remix)
http://nl.youtube.com/watch?v=A3ogwuJaqTI
http://nl.youtube.com/watch?v=A3ogwuJaqTI
0
geplaatst: 25 mei 2008, 23:11 uur
* denotes required fields.