Muziek / Toplijsten en favorieten / 10 beste Metallica Solo's
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juni 2008, 20:53 uur
Analoog naar het topic van Eric clapton doen we het ook maar eens van een artiest die op gebied van solo's in mijn ogen toch top is:
METALLICA: wat zijn hun beste solo's?
METALLICA: wat zijn hun beste solo's?
0
geplaatst: 13 juni 2008, 20:53 uur
Om te beginnen, mijn top 10:
1. Dyers Eve - ...And Justice For All (1988)
2. Frayed Ends of Sanity - ... And Justice For All (1988)
3. Leper Messiah - Master Of Puppets (1986)
4. Jump In The Fire - Kill 'em All (1983)
5. Creeping Death - Ride The Lightning (1984)
6. Hit The Lights - Kill 'em All (1983)
6. Sanitarium - Master Of Puppets (1986)
7. Seek And destroy - Kill 'em All (1983)
8. Orion - Master Of Puppets (1986)
9. One - ...And justice For all (1988)
10. Metal militia - Kill 'em All (1983)
1. Dyers Eve - ...And Justice For All (1988)
2. Frayed Ends of Sanity - ... And Justice For All (1988)
3. Leper Messiah - Master Of Puppets (1986)
4. Jump In The Fire - Kill 'em All (1983)
5. Creeping Death - Ride The Lightning (1984)
6. Hit The Lights - Kill 'em All (1983)
6. Sanitarium - Master Of Puppets (1986)
7. Seek And destroy - Kill 'em All (1983)
8. Orion - Master Of Puppets (1986)
9. One - ...And justice For all (1988)
10. Metal militia - Kill 'em All (1983)
0
geplaatst: 22 juni 2008, 16:28 uur
1. Creeping Death
2. Master of Puppets (het middenstuk... Prachtig)
3. Sanitarium
4. Orion (mag niet ontbreken)
5. Fight Fire With Fire
6. Fade To Black
6. Seek And Destroy
7. One
8. Dyers Eve
En dan eeen hele rij meer...
2. Master of Puppets (het middenstuk... Prachtig)
3. Sanitarium
4. Orion (mag niet ontbreken)
5. Fight Fire With Fire
6. Fade To Black
6. Seek And Destroy
7. One
8. Dyers Eve
En dan eeen hele rij meer...
0
geplaatst: 22 juni 2008, 20:46 uur
1. Frayed Ends Of Sanety
2. The Four Horsemen ( De eerste nooit live gespeelde solo)
3. The unforgiven
4. Fight Fire With Fire
5. Dryers Eve
6. Ride The lightning
7. Creeping Death
8. Welcome Home (Sanitarium)
9. Fade To Black
10.No Remorse (Openings solo)
2. The Four Horsemen ( De eerste nooit live gespeelde solo)
3. The unforgiven
4. Fight Fire With Fire
5. Dryers Eve
6. Ride The lightning
7. Creeping Death
8. Welcome Home (Sanitarium)
9. Fade To Black
10.No Remorse (Openings solo)
0
max en joep
geplaatst: 23 juni 2008, 11:57 uur
ben niet zo van de lijstjes maar vetste solo van Metallica:
zonder meer "Stortest Straw".
0
geplaatst: 25 juni 2008, 18:05 uur
max en joep schreef:
Juist een van de 'mindere' nummers van Metallica op het album ..And Justice For All.
0
Guardian of Isis
geplaatst: 26 juni 2008, 19:55 uur
Dit wordt verdorie moeilijk. 
1. Master of Puppets
2. Fade to Black
3. Blackened
4. Orion (heel het nummer - geweldig!)
5. Dyers Eve
6. Ride the Lightning
7. One
8. Whiplash
9. Creeping Death
10. The Four Horsemen
Haast alle nummers kunnen hierin nog van volgorde veranderen en vele andere zouden hun plaats kunnen innemen.

1. Master of Puppets
2. Fade to Black
3. Blackened
4. Orion (heel het nummer - geweldig!)
5. Dyers Eve
6. Ride the Lightning
7. One
8. Whiplash
9. Creeping Death
10. The Four Horsemen
Haast alle nummers kunnen hierin nog van volgorde veranderen en vele andere zouden hun plaats kunnen innemen.

0
geplaatst: 18 augustus 2008, 15:29 uur
Phantom Lord mag er trouwens ook wezen. Prachtige overgang in het middenstuk. Top 

0
geplaatst: 21 maart 2010, 14:26 uur
1ride the lightning
2whiplash
3one
4damage inc.
5that was just your life
6battery
7dyers eve
8creeping death
9hit the lights
10harvester of sorrow
zooiets
2whiplash
3one
4damage inc.
5that was just your life
6battery
7dyers eve
8creeping death
9hit the lights
10harvester of sorrow
zooiets

0
Yann Samsa
geplaatst: 21 maart 2010, 15:04 uur
Hmm...
De solo aan het begin van 'No Remorse' was vroeger altijd één van mijn favorieten.
Verder heb ik niet echt zin een lijstje te maken.
De solo's van Hammett (die jammer genoeg de meeste doet) zijn oncreatief, rommelig, etc.
Dan liever Hetfields solo's in nummers als 'Master Of Puppets'.
Verder vind ik Orion (weeral NIET van Hammett's hand) en de solo van One wel prachtig.
De solo aan het begin van 'No Remorse' was vroeger altijd één van mijn favorieten.
De solo's van Hammett (die jammer genoeg de meeste doet) zijn oncreatief, rommelig, etc.
Verder vind ik Orion (weeral NIET van Hammett's hand) en de solo van One wel prachtig.
0
geplaatst: 6 april 2010, 17:14 uur
Ferre Clabau schreef:
Hmm...
Hmm...
hettfield speeld nooit solo's
0
geplaatst: 6 april 2010, 17:59 uur
Pardon? Pak jij eens even heel snel de boekjes uit de CD er bij! De middensolo (overgang) van Master of Puppets komt wel zeker van zijn hand, en zeker vele anderen meer.
0
Guardian of Isis
geplaatst: 9 april 2010, 00:22 uur
En even terzijde, zoek terwijl je bezig bent ook even op hoe je werkwoorden vervoegt. 

0
geplaatst: 20 april 2010, 16:57 uur
Thomzic schreef:
Pardon? Pak jij eens even heel snel de boekjes uit de CD er bij! De middensolo (overgang) van Master of Puppets komt wel zeker van zijn hand, en zeker vele anderen meer.
(quote)
kijk jy wel eens live dvd's daar zie je dat kirk alle solo's speelt behalve de solo van nothing else matters en dat rustige stuk van master of puppets noem ik geen solo
0
geplaatst: 20 april 2010, 16:58 uur
Guardian of Isis schreef:
En even terzijde, zoek terwijl je bezig bent ook even op hoe je werkwoorden vervoegt.
taaal boeid my nix
0
The Oath
geplaatst: 20 april 2010, 17:20 uur
metallica1997 schreef:
taaal boeid my nix
(quote)
taaal boeid my nix
De wegcode boeit me ook niet, maar ik heb er me wel aan gehouden toen ik daarnet met de auto reed!
0
geplaatst: 20 april 2010, 17:27 uur
Kijk ik wel eens live DVD's? Ja, ik heb alle Metallica live DVD's hier liggen, voor de docu's hetzelfde. Inmiddels drie keer live Metallica mogen aanschouwen. Vele filmpjes op internet bekeken. Ook boeken (Justice For All) en artikelen op internet doorgenomen. Ik weet waar over ik praat. Wil je nog een voorbeeld van solowerk van Hetfield? To Live is To Die. Wil meneer er nog meer horen?
Voor wat betreft de taal: het kan jou dan niets schelen, het maakt de site alleen maar prettiger om te lezen. Voor jou en voor anderen!
Voor wat betreft de taal: het kan jou dan niets schelen, het maakt de site alleen maar prettiger om te lezen. Voor jou en voor anderen!
0
geplaatst: 20 april 2010, 18:58 uur
metallica1997 schreef:
taaal boeid my nix
taaal boeid my nix
Je schrijft hier je berichten voor anderen, niet voor jezelf.
Dan mag je best het fatsoen opbrengen op je taalgebruik te letten...
0
Guardian of Isis
geplaatst: 21 april 2010, 00:17 uur
The Oath schreef:
De wegcode boeit me ook niet, maar ik heb er me wel aan gehouden toen ik daarnet met de auto reed!
Geniale comeback! Ik wou dat ik hem had geschreven. (quote)

Om terug on-topic te gaan: James speelt inderdaad meer dan genoeg solo's. Dan moet ik ook maar even mijn Live Sh*t DVD's erbij nemen om hem in actie te zien.
Natuurlijk staan de opvallendste solo's op Kirks naam, maar James kan meer dan "enkel" zeer goed ritmegitaar spelen. Zo doet hij ook een drumsolootje met Lars op de DVD van San Diego en hij doet niet voor hem onder. Niet dat Lars nu altijd garant staat voor geniaal drumspel, maar ik wil maar zeggen: onderschat James niet. 
0
geplaatst: 22 april 2010, 19:48 uur
Thomzic schreef:
Kijk ik wel eens live DVD's? Ja, ik heb alle Metallica live DVD's hier liggen, voor de docu's hetzelfde. Inmiddels drie keer live Metallica mogen aanschouwen. Vele filmpjes op internet bekeken. Ook boeken (Justice For All) en artikelen op internet doorgenomen. Ik weet waar over ik praat. Wil je nog een voorbeeld van solowerk van Hetfield? To Live is To Die. Wil meneer er nog meer horen?
jaa ik wil nog wel wat voorbeelden horen
0
Guardian of Isis
geplaatst: 22 april 2010, 19:55 uur
Snel Wikipedia er bij gehaald om mezelf wat tijd te besparen. 
James occasionally plays guitar solos, too, such as "Nothing Else Matters", "My Friend of Misery", the outro solo on "The Outlaw Torn", the second solo on "To Live Is to Die", the second solo on "Orion", the first solo on "Suicide and Redemption", and the first interlude solo on "Master of Puppets" and the introduction harmonic solo in "The Day That Never Comes".

James occasionally plays guitar solos, too, such as "Nothing Else Matters", "My Friend of Misery", the outro solo on "The Outlaw Torn", the second solo on "To Live Is to Die", the second solo on "Orion", the first solo on "Suicide and Redemption", and the first interlude solo on "Master of Puppets" and the introduction harmonic solo in "The Day That Never Comes".
* denotes required fields.