MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Wat is jouw favoriete metal/hardrock jaar en waarom

zoeken in:
stuart
Noem een jaartal en vertel waarom dat voor jouw HET FAVORIETE metal/hardrock jaar is. De reden(en) maakt niet uit .

P.S. Ik heb het expres over FAVORIETE en niet perse het 'besté''(voorzover dat al te doen is). Het gaat om je eigen persoonlijke keuze!

- 1990, 1986 en 1983 zijn wel sterke jaren.
- 1980 volgt op een 4de plaats

stuart
Voor mij persoonlijk is HET metal/hardrockjaar:

1980

Er kwam een stortvloerd aan albums uit die mij alle in meerdere of mindere mate bekoren,te weten:

- Back in Black (AC/DC)
- Heaven and Hell (Black Sabbath)
- Iron Maiden (Iron Maiden)
- Women and Children First (Van Halen)
- Ace of Spades (Motörhead)
- British Steel (Judas Priest)
- Wheels of Steel (Saxon)
- Blizzard of Ozz (Ozzy Osbourne)

stuart schreef:
Voor mij persoonlijk is HET metal/hardrockjaar:

1980

Er kwam een stortvloerd aan albums uit die mij alle in meerdere of mindere mate bekoren,te weten:

- Back in Black (AC/DC)
- Heaven and Hell (Black Sabbath)
- Women and Children First (Van Halen)
- Ace of Spades (Motörhead)
- British Steel (Judas Priest)
- Wheels of Steel (Saxon)
- Blizzard of Ozz (Ozzy Osbourne)

En Venom, black metal. Is meer een mijlpaal dan een goed album.

edris.
Die is uit '82.

edris. schreef:
Die is uit '82.

Dat zie ik nu ook

Tis niet steeds gemakkelijk om al die data te onthouden. (lukt wel aardig)

stuart
Die albums die ik noem zijn mijn favoriete, mischien zijn er wel meer goede albums uit 1980 die ik (nog niet ken).

Er zijn voor ieder persoonlijk meerdere keuzejaren mogelijk (bijv. voor mij ook 1970:Paranoid en Deep Purple in Rock) of 1986 voor de trashers onder ons.

Ik vroeg om het jaar waar je het meest mee hebt.(als je dat lukt).

M.v.gr.

Pff, lastig zeg... Ik zit te twijfelen tussen 1980, 1982, 1984 en 1986, en dan twijfel ik nog het meest tussen 1984 en 1986. In beide jaren kwamen érg sterke metalplaten uit.
1984: Judas Priest (op hun hoogtepunt) met Defenders Of The Faith, Metallica met (imo) hun beste album Ride The Lightning, Iron Maiden met het sterke Powerslave, Manowar met het erg goede Hail To England en Saint Vitus met een sterk debuut.
1986: Was een goed jaar voor zowel de Thrash- (Metallica - Master Of Puppets, Slayer - Reign In Blood, Megadeth - Peace Sells), Doom- (Candlemass - Epicus Doomicus Metallica, Saint Vitus - Born Too Late) en Heavy metal (Iron Maiden - Somewhere In Time, Judas Priest - Turbo).

Als ik móet kiezen, kies ik 1984 (na veel twijfelen).

1986 uiteraard: Slayer en Metallica (Motörhead en Big Black als eervolle vermelding)

1991 en 1996 mogen er ook zijn

1998, omwille van een aantal heel erg sterke platen (SOAD, Dying Fetus, TDEP, Fear Factory en Nasum).

2005 mag er best ook zijn, de opkomst van de deathcore (All Shall Perish, Despised Icon, Job For a Cowboy).

2007 was ook een prachtig jaar, net zoals 2006. Erg veel sterke platen uit die jaren.

Mart schreef:

1986: Was een goed jaar voor zowel de Thrash- (Metallica - Master Of Puppets, Slayer - Reign In Blood, Megadeth - Peace Sells), Doom- (Candlemass - Epicus Doomicus Metallica, Saint Vitus - Born Too Late) en Heavy metal (Iron Maiden - Somewhere In Time, Judas Priest - Turbo).

Hoewel Turbo eigenlijk meer Glam georienteerd is. (twas ook 1986!)

enkele die je vergeten bent:

Zelfde verhaal (Glam): The Ultimate sin van THE FUCKING PRINCE OF FUCKING DARKNESS!!! : Killer of giants

THRASH werd er dat jaar ook gemaakt! Niet te vergeten:

DOOMSDAY FOR THE DECEIVER! van Jetsam and flotsam

Dark Angel - Darkness Descends : Darkness Descends

Nuclear Assault - Game Over : Sin

Megadeth - Peace Sells..but who's buying? : Peace Sells (videoclip)

Metal Church - The Dark : Watch the children pray (videoclip)

Niet te vergeten, gewone heavy metal: FATAL PORTRAIT van King Diamond.
Ik vind die bijna even goed dan Abigail.

intro + The Candle

2008: Cult of Luna / AmenRa / Russian Circles.

stuart
Dat blijft voor mij 1980, vanwege de volgende albums:

- Heaven And Hell (Black Sabbath)
- Ace Of Spades (Motórhead)
- Women And Children First (Van Halen)
- Back In Black (AC/DC)

..en nog een paar albums die ik wel aardig vind....(British Steel, Wheels Of Steel,Blizzard Of Ozz)

P.S. ik ben trouwens veel meer een 'rocker' en een beetje Metalhead;voor Age-411)

stuart schreef:
Dat blijft voor mij 1980, vanwege de volgende albums:

- Heaven And Hell (Black Sabbath)
- Ace Of Spades (Motórhead)
- Women And Children First (Van Halen)
- Back In Black (AC/DC)

..en nog een paar albums die ik wel aardig vind....(British Steel, Wheels Of Steel,Blizzard Of Ozz)

P.S. ik ben trouwens veel meer een 'rocker' en geen 'metalhead'; lijkt me duidelijk

Die eerste 3 en die 3 albums die wel aardig vind zijn toch gewoon metal.

Leg je er maar bij neer dat je ook een metalhead bent

stuart
Jij bent een kenner van het metalgenre, dus ik leg me bij jouw conclusie neer.
(laten we zeggen de 'zachtere' kant van de Metal, want als ik zie wat er in de Metalbattle voorbijkomt, is dat grotendeels niet aan mij besteed)

Beste metal-jaren... eens kijken of ik een top 5 kan maken.

1. 1992
2. 1970
3. 1986
4. 1994
5. 1983

Grindpad
midden jaren 90, hoogtij dagen van Pantera (snif)

The Crimson Idol

En Vulgar Display of Power niet vergeten!

stuart

Een goede 2e bij mij: Deep Purple In Rock en de 2 Sabs. Beter aan te horen dan die 'takkeherrie' vanaf grofweg de mid 80's, behalve nog 1987 met Whitesnake , G&R en Bef Leppard (de laatste kan nog nét). Deze albums zijn misschien 'fout 'voor de die hard Metalfans, maar ik neig meer naar de rockkant van de Metal. Mag dat

stuart schreef:
(quote)

...Mag dat

Neen.

stuart
Ik durfde het haast ook niet te vragen...

Gast
geplaatst: vandaag om 21:28 uur

geplaatst: vandaag om 21:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.