MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Noise / Power Electronics Toplijstjes

zoeken in:
sxesven
Ook heel correct: labeltjes noemen. Een willekeurig aankoop kan dus zijn:

Various - Yellow Power Scum (1991) (single-sided C30) (Beast 666)

Sietse
Het gebruik van die specificaties bij oa. noise releases komt voort uit een verzamelaarswereld. Over het algemeen zijn het verzamelaars, de mensen die noise (en andere curiosa) leuk vinden. Om dan iets speciaals te doen met je release helpt dan erg mee.

Het zeer gelimiteerd houden heeft hier ook alles mee te maken, want dat maakt het nog meer een collectors item.
Als er wereldwijd 10.000 mensen zijn die noise kopen dan zullen ze allemaal vechten voor die ene release waar er maar 20 van zijn gemaakt, waar als dezelfde later wordt heruitgegeven met 500 stuks ze niet meer geïnteresseerd zijn. Het hele verzamel aspect is dan weg...

(om het maar iets te zwart/wit the schetsen)

1. 100% witte ruis + rest van geluid spectrum gevuld.
2. Doet er niet meer toe
3. Ook niet

jeko schreef:
Nee, het lijkt op het oog mischien hetzelfde, maar dj's draaien platen en noisemakers en electronicamakers, maken althans wanneer ze life optreden terplekke hun muziek. (als het goed is)

Help,nu krijg ik natuurlijk alle dj,s over mij heen.

Je hebt wel gelijk hoor. Er is een verschil tussen een dj-set en een live-set. Maar de grens daartussen is niet altijd even duidelijk.

Sietse
nou ja, behalve dat de DJ totaal geen een eigen geluid zelf produceert (en alleen maar voorbespeelde geluidsdragers gebruikt) en iemand die live muziek maakt zelf zijn eigen geluid produceert (en dit over het algemeen niet met voorbespeelde geluidsdragers is).

Verder is er inderdaad niet zo'n groot verschil tussen DJ's (lees het sarcasme er ff uit af graag).

EDIT: en nee, ik heb niet echt respect voor DJ's. Omdat je zelf niets kunt ga je maar met andermans werk pronken.

En iemand die met loops, effecten, ed. nieuwe nummers creeert?

jeko
sxesven schreef:
En tja, Incapacitants is letterlijk As Loud As Possible. Heerlijk, echt de top in harshheid. Vooral haaaaaard draaien (as loud as possible, dus ).

Had ik maar een bunker of zo, want met aan alle kanten buren is hard draaien er helaas niet bij!

lambf
jeko schreef:
Als iemand zich geroepen voelt om nr. 10 aan de site toe te voegen, zijn maar 500 tracks

RRR 500

Sietse
herman schreef:
En iemand die met loops, effecten, ed. nieuwe nummers creeert?

turntabalism?

edris.
jeko schreef:
Had ik maar een bunker of zo, want met aan alle kanten buren is hard draaien er helaas niet bij!

Een keertje een uurtje zullen ze je vast wel vergeven.

Sietse schreef:
(quote)

turntabalism?

Bijvoorbeeld. Of zoiets als die mixplaten van Richard Hawtin.

jeko
lambf schreef:
(quote)

RRR 500

Respect lambf

jeko
jeko schreef:
Hier is tie dan m'n aardig complete top tien lijstje.

1.Incapacitants - As Loud as Possible (1995)
2.Merzbow - Noisembryo (1994) moeilijk kiezen uit man's gigantische discografie
3.The Cherry Point - Night of the Bloody Tapes (2005) harsh is wat je krijgt
4.Government Alpha - Venomous Cumulus Cloud (2007)
5.Masonna - Noisextra (1995) in het bijzonder de tweede track
6.Merzbow - Batztoutai with Material Gadgets (1993) het betere knip en plakwerk
7.Kevin Drumm - Sheer Hellish Miasma (2002)
8.John Wiese - Teenage Hallucination: 1992-1999 (2005)
9.Ground Zero - Revolutionary Pekinese Opera Ver. 1.28 (1996)
10.RRR 500 - Various 500 Lock-Grooves by 500 Artists (1998), meest bizarre lp die er naar mijn idee bestaat.Hier de complete tracklist: klik

Vanaf vandaag kan ik Incapacitants - As Loud as Possible aan mijn collectie toevoegen. Op RRR 500 na, inmiddels alle albums uit dit lijstje in mijn bezit.

sxesven
ik wil weleens een nieuwe maken, kan me trouwens herinneren een tijdje terug nog ergens een lijstje te hebben gemaakt (misschien in noisetopic?)... maar goed, gewoon ff opnieuw voor de leuk... een per artiest. Compact: top tien.

1. The Gerogerigegege - Yasukuni Jinja
2. Yellow Power Scum
3. The Cherry Point - Hairy Ghosts R Dead
4. Hijokaidan - Modern
5. Bakans - Demo
6. Torturing Nurse - Run Junky Run
7. Incapacitants - As Loud as Possible
8. Merzbow - Flare Gun
9. Tourette - Jardin du Sommeil
10. Die Reitenden Leichen - Blutgericht

Net buiten de boot:

Knurl - Nocicept
Groyxo - Demo
The Rita - Voyage of the Decima MAS
Bachir Gemayel - St. Charbel
LHD - Curtains

momenteel erg weg van ancient eyeball recipe, massa's heerlijke noise (en alles gratis downloadbaar) http://http://soundcloud.co...

Gast
geplaatst: vandaag om 12:18 uur

geplaatst: vandaag om 12:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.