MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De instrumentale opvul top 250

zoeken in:
37. James Newton Howard - Londen

36. Clint Mansell - Requiem for a dream

35. John Reids & Frans Peters - Stormy Cruise

Wat heb ik lang naar dat muziekje gezocht!

34. John Reids & Frans Peters - Drivers mood

33. John Reids & Frans Peters - Move

32. John Reids & Frans Peters - Bossanova girl

31. John Reids & Frans Peters - Fear syndrome 2

30. Bassie & Adriaan achtergrondmuziek : LP Geluid voor amateurfilmers en geluidsjagers : Thema spookhuis

29. Bassie & Adriaan achtergrondmuziek : LP Geluid voor amateurfilmers en geluidsjagers : Thema kruising Grote Kerkstraat

28. Bassie & Adriaan achtergrondmuziek : LP Geluid voor amateurfilmers en geluidsjagers : Thema kabelbaan

27. Bassie & Adriaan achtergrondmuziek : LP Geluid voor amateurfilmers en geluidsjagers : Thema kermisterrein

26. Bassie & Adriaan achtergrondmuziek : LP Geluid voor amateurfilmers en geluidsjagers : Thema diepzee duiken

25. Bassie & Adriaan achtergrondmuziek : LP Geluid voor amateurfilmers en geluidsjagers : Thema auto ongeluk

24. Christian Bruhn : Sindbad - Der blaue Fluss

23. Christian Bruhn : Sindbad - Eingeborene

22. Christian Bruhn : Sindbad - Frohliches Palaver

21. Christian Bruhn : Sindbad - Die Diamanten

20. Christian Bruhn : Sindbad - Unheimliche Spannung

19. Christian Bruhn : Sindbad - Orientalisches Interlude 3

18. Christian Bruhn : Sindbad - Grosse Bedrohung

17. Christian Bruhn : Sindbad - Auf See hinaus!

16. Christian Bruhn : Sindbad - Idylle : Schone Landschaft

15. Christian Bruhn : Sindbad - Die Hexe

14. Christian Bruhn : Sindbad - So traurig...?

13. Christian Bruhn : Sindbad - Arabisches Marchen

12. Christian Bruhn : Sindbad - In der Kasbah

11. Christian Bruhn : Sindbad - Orientalisches Interlude 2

10. Christian Bruhn : Sindbad - Auf dem Markt

9. Christian Bruhn : Sindbad - Die Karawane

8. Christian Bruhn : Sindbad - Orientalisches Interlude 1

7. Christian Bruhn : Sindbad - Sindbad Thema

6. Christian Bruhn : Sindbad - Es sieht schlimm aus - Katastrophe

Nog maar 5.. bedankt RobbyT

Hopelijk ook 5 verstandige-hele-mooie liedjes

5. Jimi Hendrix Experience - The Star Spangled Banner

4. Jimi Hendrix Experience - Villanova Junction

En heeft iemand nog een wissel voor nummer '47' want die staat er al in (kom ik nu pas achter).

3. Santana - Soul Sacrifice (vooral op Woodstock fantastisch)

Hendrix4live schreef:
En heeft iemand nog een wissel voor nummer '47' want die staat er al in (kom ik nu pas achter).

Ik heb er al één:

Michael Andrews - Manipulated Living (van Donnie Darko)

2. Mogwai - Tracy

Tracy past toch niet in het topic-idee?

Je kent ze wel, die nummers waar geen zang op te horen is en die vaak tussen de reclame voorafgaand aan het nieuws wordt gedraaid. Één die me meteen te binnen schiet is de 250 in deze lijst. Deze werd namelijk vaak gebruikt bij illegale zenders.

Geweldig nummer, maar ik kan me niet herinneren die ooit op tv/radio te hebben gezien/gehoord.

Anders kun je elk instrumentaal nummer hier wel neerzetten.

BrotherJohn
Amapola is honderden keren gecoverd, laat ik een bekende interpretatie van Zweedse bodem nemen.

2. The Spotnicks - Amapola (youtube)

1. Edgar Froese - Epsilon in Malaysian Pale

Wordt gebruikt aan het begin en einde van het VPRO-programma Grensverkeer.

Daarnaast wil ik als topic-bedenker iedereen danken voor de inzet. Het wat een zware klus. Maar in ieder geval hartelijk dank.

herman schreef:
Tracy past toch niet in het topic-idee?

(quote)

Geweldig nummer, maar ik kan me niet herinneren die ooit op tv/radio te hebben gezien/gehoord.

Anders kun je elk instrumentaal nummer hier wel neerzetten.

O als het om dat gaat dan waren we inderdaad niet heel ver gekomen met deze top 250. Maar oke, als je een andere wilt plaatsen, van mij mag het. Fouten moeten verbeterd worden toch?

Gerards Dream schreef:
1. Edgar Froese - Epsilon in Malaysian Pale

Wordt gebruikt aan het begin en einde van het VPRO-programma Grensverkeer.

Daarnaast wil ik als topic-bedenker iedereen danken voor de inzet. Het wat een zware klus. Maar in ieder geval hartelijk dank.

Oooo jullie dachten zeker aan Klassieke muziek? O sorry, daar heb ik niet zo veel verstand van .

Trouwens vind ik dat het gemengd is, het toch best mooi is geworden.

Nee, het ging niet om klassieke muziek. Openingspost nog eens lezen.

Hendrix4live schreef:
O als het om dat gaat dan waren we inderdaad niet heel ver gekomen met deze top 250. Maar oke, als je een andere wilt plaatsen, van mij mag het. Fouten moeten verbeterd worden toch?

Dat is ook zo. Voor mij was het ook een soort overzicht van opvul-muziekjes (waarin ik wel wat erg leuke dingen heb ontdekt), maar na plaats 100 ofzo is er wel van het idee afgeweken en kwam opeens elk instrumentaal nummer in aanmerking... Heb jij 5 ooit op tv voorbij horen komen als begeleidend muziekje van het een of ander?

Ik vond het juist wel bijzonder om al die bekende muziekjes van tv die ik niet bij naam kende langs te zien komen. Had ook liever gezien dat iemand na twee maanden weer een leuk opvul-nummer noemt, dan al die willekeurige instrumentale tracks... Maar goed, er blijft nog genoeg te ontdekken over gelukkig.

Mijn opzet van deze lijst was inderdaad onbekende deuntjes die in de media worden gebruikt een naam te geven. Op een gegeven moment zijn er inderdaad "normale" instrumentale nummers tussen gekomen. Het mocht van mij alles zijn van klassiek tot pop. Buiten dit gegeven om is het een mooie lijst geworden. De lijst begon met de Vogeltjesdans. In mijn oren geen klassiek.

Jammer dat het oorspronkelijk idee niet werd vastgehouden.
Zelf ben ik al 30 jaar op zoek naar de tune van een nachtelijk radioprogramma en heb de moed al min of meer opgegeven. Maar goed, wie weet wat dit oplevert. Ik heb maar heel weinig houvast en kan het alleen maar associatief omschrijven. Het radioprogramma was een beetje underground, had weinig met popmuziek en concentreerde zich op het meer obscure album materiaal. Ik denk dat het begin jaren 80 was. Een beetje rond de tijd van programma's als KRO's Rock Dreams, Superclean Dreammachine (Ad Visser) en Rauhfaser. De begin- en eindtunes waren redelijk obscuur, zoals The Residents - Never Known Questions en Monochrome Set - The March of the Eligible Bachelor. Maar goed daar hoort dus nog een derde bij. Een instrumentaal nummer, slow, donker, zeg maar gothisch, vooral door synthsizers gedragen waarbij het nummer gaandeweg gevuld werd door wat blaffende trompetjes die duidelijk ook uit de toverdoos kwamen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:05 uur

geplaatst: vandaag om 19:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.