MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Nummers waar je het langst naar gezocht hebt

zoeken in:
Wat zijn nou de nummers waar je het langst naar gezocht hebt? Nummers waarvan je alleen een melodielijn wist, of een vaag stukje tekst, of alleen een klein stukje clip, zodat het buitengewoon moeilijk werd om het te traceren?

In mijn geval zijn dat:

Los Pekenikes - Musical 2000 28 jaar (1980-2008)

Will Powers - Adventures in success 20 jaar (1988-2008)

Rod Stewart - This old heart of mine 19 jaar (1989-2008)

Specials - What I like most about you 11 jaar (1988-1999)

The The - Soul mining 8 jaar minstens (1990-1998?)

The Mission - Like a child again 6 jaar (1994-2000)

Dino - 24/7 6 jaar (1990-1996)

Ranko - Happy world 5 jaar (1989-1994)

Terry, Blair & Anouchka - Ultra modern nursery rhymes 4 jaar (1990-1994)

Michel Sardou - Le Lac du Connemara (1984-2006)

In mijn prille jeugd vaak op de radio gehoord, maar pas een paar jaar geleden getraceerd.

Johnny Nash - Rock Me Baby (1986-2007)
Jona Lewie - Stop the Cavalry (1980-2004)

Dit sublieme kerstalbum.

http://www.musicmeter.nl/album/149333

Bijna 10 jaar naar lang gezocht.

Obscure 7"en 12"-singletjes, ooit 'ns gehoord van vriendin, vriend, radio, café, ergens maar waar was dat nou...

...en daarna jaren en jaren zoeken (en uiteindelijk vinden, en deze zes waren nog net zo mooi als in de herinnering...)

Sudden Sway - The traffic tax scheme
Burundi Black - Burundi black pt. 1 & 2
The Mumbles - Poly vinyl
Ensemble Pittoresque - Better life's
Oyster Band - My dog
David McComb & Adam Peters - I don't need you

En mocht er iemand een tip hebben.

Ik zoek al duizend jaar naar de 7" single Bobby Solo van The Nits.
En ook al honderd jaar naar de CDsingle Mourir avant 15 Ans van The Nits.

tnf
UMC's - One to grow on. 1992 - 2008. Het bleek net zo leuk te zijn als in de herinnering.

(Het was overigens iemand op dit forum die me na al die jaren eindelijk aan de titel hielp. Wel wazig dat ik het deuntje al die jaren heb kunnen onthouden, terwijl ik het nooit op cassette heb kunnen krijgen of zo. De weinige keren dat het destijds te horen was, stond de tape niet goed of was ik simpelweg niet dicht genoeg bij de cassetterecorder in de buurt.)

Naar dit nummer heb ik het langst gezocht. Ik heb het vorige week gevonden:

John Reids & Frans Peters - Stormy Cruise - 29 jaar (1980-2009)

Bourvil - Le petit bal perdu (1961-2009)
Tony Bennett - Girl Talk (1966 - 2009)
Jeanne Moreau & Yves Duteil - L' Adolescente (1979-2009)
Bradford Marsalis Quartet - Mo' Better Blues (1990 - 2006)

De eerste drie gevonden op YouTube, de laatste bij toeval gehoord op de radio bij het programma "Met het Oog op Morgen".

J.J. Wever schreef:
Bourvil - Le petit bal perdu (1961-2009)

Je hoorde dat liedje toen je uit je moeder kwam en sindsdien ben je al op zoek naar het liedje ofzo?

Arrie schreef:
(quote)

Je hoorde dat liedje toen je uit je moeder kwam en sindsdien ben je al op zoek naar het liedje ofzo?

Inderdaad een beetje raar omschreven, ik wilde aangeven dat het liedje uit 1961 kwam. Ik heb het liedje vaak voorbij zien komen in een soort pauzefilmpje (in de jaren 90) en kon er nooit achterkomen van wie het liedje was. Totdat ik op YouTube ging zoeken!

Grappig topic, ik heb er ook een:

Manau - La Tribu de Dana!

Ja het is een heel bekend liedje, maar toen het een hit was, 1998, was ikzelf zes/zeven jaar. De tijd dat ik radio (538) af en toe ging luisteren. Het liedje was me altijd bij gebleven, maar wist niet van wie het was. Toen ik in 2000 heel veel radio begon te luisteren, begon ik er actief naar te zoeken (zover je dat kan als acht jarige). Overal aan mensen gevraagd en ik kon het alleen neuriën (wist zelfs niet dat het een frans nummer was ). Kan me zelfs herinneren dat ik het in een cd winkel stond te neuriën . Uiteindelijk had iemand het voor me gevonden en toen ik het uiteindelijk eind 2001 downloade op napster (of er was al kazaa) was ik zo gelukkig ........ waarschijnlijk een van de meeste gelukkige momenten uit mijn leven .

The Oath
With a Little Help of my Friends.

Ik was verbaasd toen ik dat over laatst hoorde op de woodstockfilm
De dag erna het direct gedownload. Prachtig nummer zeg.

Origineel is beter.

Onweerwolf
herman schreef:
Origineel is beter.

Een miljoen keer beter zelfs!

The Oath
herman schreef:
Origineel is beter.

Totaal niet.
In dat nummer gebeurd echt niets. Gewoon een vent die wat tekst staat af te lullen zonder intonatie Gewoon monotoon en zonder gevoel.

Maar dat heb ik wel bij elke nummer van The Beatles

ik vrees dat je teveel hardrock hebt geluisterd en je oren verpest zijn. Helaas.

titan (crew)
Fade Away van Loz Netto B'zar. Geen idee hoe lang ik ernaar gezocht heb, maar kon het een hele poos niet vinden.

22 jaar naar gezocht en vandaag eindelijk gevonden!

Dacht destijds dat het nummer "Annie" heette, en de groep "Goldrake". Later dacht ik dat het Clout was.

Girlie - Andy

herman schreef:
Origineel is beter.

echt niet.

Achter Happy Together van the Turtles heb ik toch ook even gezocht, ik slaagde er maar niet in om iets van de tekst te memoriseren.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:13 uur

geplaatst: vandaag om 09:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.