Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 Chris Rea-albums
zoeken in:
0
geplaatst: 19 januari 2009, 18:22 uur
Ik ben nog volop in de herontdekkingsfase, maar ben benieuwd wat anderen vinden.
0
geplaatst: 19 januari 2009, 19:37 uur
Benieuwd of er veel anderen zijn die 10 CD's van Chris Rea hebben. Ik haal het net; mijn rangschikking is dan ook gebaseerd op de CD's die ik zelf heb, over de meeste andere titels kan ik niet oordelen.
1. Auberge
2. The road to hell
3. On the beach
4. Shamrock diaries
5. Dancing with strangers
6. The blue cafe
7. Wired to the moon
8. Whatever happened to Benny Santini?
9. King of the beach
10. New light through old windows
Het is echt járen geleden dat ik (de meeste van) deze CD's gedraaid heb, maar over het algemeen doen ze het wat mij betreft goed als ik 's avonds laat eens een lekker relaxte plaat wil horen. Of 's zomers in de luie stoel op de MP3-speler natuurlijk.
Vooral de eerste vijf titels zitten kwalitatief dicht tegen elkaar aan. New lights... staat bij mij onderaan. Voor veel mensen is het de bekendste Chris Rea CD (en soms de enige die ze hebben), maar ik heb het hem nooit vergeven dat-ie al die oude nummers opnieuw heeft opgenomen - in de meeste gevallen in minder genietbare vorm, wat mij betreft.
Ik weet dat-ie de laatste jaren terug is van weggeweest, hersteld van zijn ziekte. Ik heb begrepen dat hij toen meer de blues-kant is opgegaan. Geen onaardige zet, lijkt me, want veel mensen kennen 'm vooral als een loom alternatief voor Dire Straits, maar Rea is natuurlijk ook een geweldige slide-gitarist. Maar helaas heb ik zijn recente albums nooit gehoord.
1. Auberge
2. The road to hell
3. On the beach
4. Shamrock diaries
5. Dancing with strangers
6. The blue cafe
7. Wired to the moon
8. Whatever happened to Benny Santini?
9. King of the beach
10. New light through old windows
Het is echt járen geleden dat ik (de meeste van) deze CD's gedraaid heb, maar over het algemeen doen ze het wat mij betreft goed als ik 's avonds laat eens een lekker relaxte plaat wil horen. Of 's zomers in de luie stoel op de MP3-speler natuurlijk.
Vooral de eerste vijf titels zitten kwalitatief dicht tegen elkaar aan. New lights... staat bij mij onderaan. Voor veel mensen is het de bekendste Chris Rea CD (en soms de enige die ze hebben), maar ik heb het hem nooit vergeven dat-ie al die oude nummers opnieuw heeft opgenomen - in de meeste gevallen in minder genietbare vorm, wat mij betreft.
Ik weet dat-ie de laatste jaren terug is van weggeweest, hersteld van zijn ziekte. Ik heb begrepen dat hij toen meer de blues-kant is opgegaan. Geen onaardige zet, lijkt me, want veel mensen kennen 'm vooral als een loom alternatief voor Dire Straits, maar Rea is natuurlijk ook een geweldige slide-gitarist. Maar helaas heb ik zijn recente albums nooit gehoord.
0
geplaatst: 19 januari 2009, 20:29 uur
poeh moeilijke vraag, ik heb ze zo'n beetje allemaal dus ik ga mijn best doen 
Gaucho, ga wat van zijn laatste werk luisteren zal je niet teleurstellen!
1. Stony Road
2. Blue Guitars (11 cd box)
3. Auberge
4. Road To Hell
5. Shamrock Diaries
6. La Passione
7. God's Greats Banana Skin
8. Wired To The Moon
9. On The Beach
10. Water Sign
11. King Of The Beach
12. Dancing With Strangers
13. Return of the fabulous hofner blue notes
14. The Blue Cafe
15. Expresso Logic
16. Chris Rea
17. Tennis
18. Blue Jukebox
19. Road To Hell part 2
Sowieso zijn de platen tot en met nummer 18 de moeite waard. De laatste 2 op de lijst had hij beter niet kunnen maken maar goed op 20 albums 2 misperen is zeker niet slecht.

Gaucho, ga wat van zijn laatste werk luisteren zal je niet teleurstellen!
1. Stony Road
2. Blue Guitars (11 cd box)
3. Auberge
4. Road To Hell
5. Shamrock Diaries
6. La Passione
7. God's Greats Banana Skin
8. Wired To The Moon
9. On The Beach
10. Water Sign
11. King Of The Beach
12. Dancing With Strangers
13. Return of the fabulous hofner blue notes
14. The Blue Cafe
15. Expresso Logic
16. Chris Rea
17. Tennis
18. Blue Jukebox
19. Road To Hell part 2
Sowieso zijn de platen tot en met nummer 18 de moeite waard. De laatste 2 op de lijst had hij beter niet kunnen maken maar goed op 20 albums 2 misperen is zeker niet slecht.
0
geplaatst: 20 januari 2009, 18:02 uur
Aangezien ik het topic opende, zal ik ook maar een poging doen. 'Blue Guitars' en 'The Return Of ...' ken ik nog niet voor alle duidelijkheid. 'New Light Through Old Windows' neem ik hier niet op omdat het een verzamel is.
1. Auberge
2. Shamrock Diaries
3. On The Beach
4. The Road To Hell
5. Water Sign
6. The Blue Cafe
7. God's Great Banana Skin
8. Dancing With Strangers
9. Wired To The Moon
10. Chris Rea
1. Auberge
2. Shamrock Diaries
3. On The Beach
4. The Road To Hell
5. Water Sign
6. The Blue Cafe
7. God's Great Banana Skin
8. Dancing With Strangers
9. Wired To The Moon
10. Chris Rea
0
geplaatst: 28 januari 2009, 17:19 uur
Binnenkort wat aanpassingen doen, want intussen albums van na 1998 herontdekt.
0
geplaatst: 29 augustus 2011, 22:35 uur
Nee, ik héb er zelf geen tien. Kom tot slechts zeven maar ook als je zelf niet alles hebt kun je ze kennen natuurlijk en er een mening over hebben. Awel, de eerste zes zijn toch wel aan elkaar gewaagd en afhankelijk van de stemming waarin ik verkeer of wat dan ook kunnen ze allen op een bepaald moment wel eens op 1 bivakeren. Ze hebben allemaal wel iets waardoor ze die positie waard zouden zijn. Meestal echter is onderstaande toch wel de volgorde waarin ik ze rankschik. Onder de positie zes is in mijn ogen duidelijk van een lagere kwaliteitsklasse.
1. Wired To The Moon
2. On The Beach
3. Shamrock Diaries
4. Watersign
5. Dancing With Strangers
6. The Road To Hell
7. Whatever Happened to Benny Santini
8. Auberge
9. Chris Rea
10. God's Greats Banana Skin
1. Wired To The Moon
2. On The Beach