Muziek / Toplijsten en favorieten / De Onsterfelijken!
zoeken in:
0
geplaatst: 18 februari 2009, 19:27 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
(quote)
(quote)
(quote)
Niets dan lof voor deze artiesten, maar deze horen sowieso niet thuis in dit lijstje.Niet met je eens, PBW is invloedrijk want hij heeft een groot eigen label en doet ook mee met jazz en soul projecten. Danger Mouse is invloedrijk in zowel hiphop als rock (produceerde onder meer ook voor Beck) Black Thought is van The Roots, misschien wel een van de meest geliefde hiphop acts in de wereld. Daarnaast zijn het artiesten die voor mij de definitie van onsterfelijkheid zijn.
0
geplaatst: 18 februari 2009, 19:29 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Niet met je eens, PBW is invloedrijk want hij heeft een groot eigen label en doet ook mee met jazz en soul projecten. Danger Mouse is invloedrijk in zowel hiphop als rock (produceerde onder meer ook voor Beck) Black Thought is van The Roots, misschien wel een van de meest geliefde hiphop acts in de wereld.
Uiteraard, maar dan verwijs ik je weer naar het cursieve stuk in mijn bericht. Invloedrijk is iets anders/kan iets anders zijn dan het ook daadwerkelijk veranderen van de muziek, elk genre mogelijk (en dat hebben die artiesten niet gedaan, of je het wil of niet).(quote)
Niet met je eens, PBW is invloedrijk want hij heeft een groot eigen label en doet ook mee met jazz en soul projecten. Danger Mouse is invloedrijk in zowel hiphop als rock (produceerde onder meer ook voor Beck) Black Thought is van The Roots, misschien wel een van de meest geliefde hiphop acts in de wereld.
0
geplaatst: 18 februari 2009, 19:32 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Uiteraard, maar dan verwijs ik je weer naar het cursieve stuk in mijn bericht. Invloedrijk is iets anders/kan iets anders zijn dan het ook daadwerkelijk veranderen van de muziek, elk genre mogelijk (en dat hebben die artiesten niet gedaan, of je het wil of niet).Dan vraag ik me af wat Ali B heeft vernieuwd? (en trouwens er kloppen dan meer namen niet, zeg maar gerust 90 % van deze lijst).
Danger Mouse en Peanut Butter Wolf maken vernieuwende muziek, een hiphop producer die de rockscene binnen loopt en Peanut Butter Wolf die aan allerlei vernieuwende projecten mee doet.
0
geplaatst: 18 februari 2009, 19:34 uur
Nou vertel eens R&P welke 90% wel dan niet? Zonder die artiesten had het ook weer niet zoveel anders zijn geweest, of wel dan?!
0
geplaatst: 18 februari 2009, 19:35 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Dan vraag ik me af wat Ali B heeft vernieuwd? (en trouwens er kloppen dan meer namen niet, zeg maar gerust 90 % van deze lijst).
Danger Mouse en Peanut Butter Wolf maken vernieuwende muziek, een hiphop producer die de rockscene binnen loopt en Peanut Butter Wolf die aan allerle i vernieuwende projecten mee doet.
Vernieuwen is geen verplichting, maar hij heeft wel daadwerkelijk iets veranderd binnen de Nederlandse (pop)-muziek. De heren DM en PBW zijn idd vernieuwend, maar hebben niet iets drastisch veranderd. Ali B is een van de rappers waarmee de nieuwe ''straatmode'' begon. Een ander voorbeeld, een nog betere zelfs, is Kempi.(quote)
Dan vraag ik me af wat Ali B heeft vernieuwd? (en trouwens er kloppen dan meer namen niet, zeg maar gerust 90 % van deze lijst).
Danger Mouse en Peanut Butter Wolf maken vernieuwende muziek, een hiphop producer die de rockscene binnen loopt en Peanut Butter Wolf die aan allerle i vernieuwende projecten mee doet.
0
geplaatst: 18 februari 2009, 19:38 uur
Oké ik geef je gelijk, het is jammer genoeg wel zo wat je zegt. Maar nog één klein detail: die artiesten zijn niet onsterfelijk (of draaf ik nu te ver door met mijn haat jegens dit soort artiesten). Het zijn 13 in een dozijn artiesten; ze zijn populair maar ze zijn nergens zelf mee begonnen. Ze hebben slechts naam gemaakt doordat er voorgangers in het genre waren. Populair staat voor mij niet gelijk aan onsterfelijk.
0
geplaatst: 18 februari 2009, 19:39 uur
* denotes required fields.