MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Onsterfelijken!

zoeken in:
RedLightCityBoy
52. Chuck Berry

51. Ray Charles

pretfrit
50. Buena Vista Social Club

RedLightCityBoy
49. Prince

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
(quote)
(quote)
(quote)
Niets dan lof voor deze artiesten, maar deze horen sowieso niet thuis in dit lijstje.

Niet met je eens, PBW is invloedrijk want hij heeft een groot eigen label en doet ook mee met jazz en soul projecten. Danger Mouse is invloedrijk in zowel hiphop als rock (produceerde onder meer ook voor Beck) Black Thought is van The Roots, misschien wel een van de meest geliefde hiphop acts in de wereld. Daarnaast zijn het artiesten die voor mij de definitie van onsterfelijkheid zijn.

pretfrit
48. João Gilberto

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Niet met je eens, PBW is invloedrijk want hij heeft een groot eigen label en doet ook mee met jazz en soul projecten. Danger Mouse is invloedrijk in zowel hiphop als rock (produceerde onder meer ook voor Beck) Black Thought is van The Roots, misschien wel een van de meest geliefde hiphop acts in de wereld.
Uiteraard, maar dan verwijs ik je weer naar het cursieve stuk in mijn bericht. Invloedrijk is iets anders/kan iets anders zijn dan het ook daadwerkelijk veranderen van de muziek, elk genre mogelijk (en dat hebben die artiesten niet gedaan, of je het wil of niet).

47. Beyonce Status.

46. Kate Bush

45. The Beach Boys

Ik probeer mee te doen

44. Otis Redding

RedLightCityBoy
44. Otis Redding

43. Jay-Z Of toch niet?!

RedLightCityBoy
NEE TE TOEVALLIG!

oke

42. Donald Byrd

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Uiteraard, maar dan verwijs ik je weer naar het cursieve stuk in mijn bericht. Invloedrijk is iets anders/kan iets anders zijn dan het ook daadwerkelijk veranderen van de muziek, elk genre mogelijk (en dat hebben die artiesten niet gedaan, of je het wil of niet).

Dan vraag ik me af wat Ali B heeft vernieuwd? (en trouwens er kloppen dan meer namen niet, zeg maar gerust 90 % van deze lijst).

Danger Mouse en Peanut Butter Wolf maken vernieuwende muziek, een hiphop producer die de rockscene binnen loopt en Peanut Butter Wolf die aan allerlei vernieuwende projecten mee doet.

RedLightCityBoy
41. Bobby Caldwell

Nou vertel eens R&P welke 90% wel dan niet? Zonder die artiesten had het ook weer niet zoveel anders zijn geweest, of wel dan?!

40. Johnny Cash

39. Madonna

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Dan vraag ik me af wat Ali B heeft vernieuwd? (en trouwens er kloppen dan meer namen niet, zeg maar gerust 90 % van deze lijst).

Danger Mouse en Peanut Butter Wolf maken vernieuwende muziek, een hiphop producer die de rockscene binnen loopt en Peanut Butter Wolf die aan allerle i vernieuwende projecten mee doet.
Vernieuwen is geen verplichting, maar hij heeft wel daadwerkelijk iets veranderd binnen de Nederlandse (pop)-muziek. De heren DM en PBW zijn idd vernieuwend, maar hebben niet iets drastisch veranderd. Ali B is een van de rappers waarmee de nieuwe ''straatmode'' begon. Een ander voorbeeld, een nog betere zelfs, is Kempi.

38. Kempi (in Nederland dan, uiteraard)

37. The Who

36. Massive Attack

35. The Beatles natuurlijk
of is deze al genoemd?

34. The Stone Roses

Oké ik geef je gelijk, het is jammer genoeg wel zo wat je zegt. Maar nog één klein detail: die artiesten zijn niet onsterfelijk (of draaf ik nu te ver door met mijn haat jegens dit soort artiesten). Het zijn 13 in een dozijn artiesten; ze zijn populair maar ze zijn nergens zelf mee begonnen. Ze hebben slechts naam gemaakt doordat er voorgangers in het genre waren. Populair staat voor mij niet gelijk aan onsterfelijk.

33. Kanye West (dan)

RedLightCityBoy
32. Aphex Twin

Pooiertje schreef:
of is deze al genoemd?

Ja die is al genoemd via John Lennon.

31. Nirvana

Pooiertje schreef:
of is deze al genoemd?

Veel te laag!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:24 uur

geplaatst: vandaag om 19:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.