MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Dead or Alive Top 5 / Top 10

zoeken in:
Dead or alive is een disco- new wave band die in het midden van de jaren 80 een top 10 hit scoorden met de hit "You spin me around like a record"", daarna zouden (vooral in Engeland) nog veel singles volgen. Ze hadden voor die tijd al een album en ook is er heel wat obscuurder materiaal beschikbaar, bijvoorbeeld in de tijd dat ze nog "Nightmare in wax heetten". Ik ben zeer benieuwd naar jullie lijstjes.

Ik ken 2 albums en daarvan is dit de top 10:

1. You Spin Me Round
2. Lover Come Back to Me
3. Big Daddy of the Rhythm
4. Something in My House
5. My Heart Goes Bang
6. Brand New Lover
7. Cake and Eat It
8. In Too Deep
9. Misty Circles
10. Then There Was You

Helaas, ik ken vijf nummers van ze - hun (Engelse) hits. Daar is natuurlijk een top-5 van samen te stellen, maar dat zou een beetje flauw zijn, dus ik sla deze over.

Ik geloof ook niet dat het materiaal van deze band over de hele linie heel sterk is, dus ik denk niet dat ik er een hele LP of CD van zou willen hebben.
Maar ik ben wel nog steeds de trotse bezitter van de You spin me round 12" single. Dat vind ik nog steeds een onontkoombare floorfiller, ook al klinkt-ie anno nu heel gedateerd en staan de namen van Stock, Aitken & Waterman op het label. Was dit niet een van hun allereerste hitproducties?

gaucho schreef:
Ik geloof ook niet dat het materiaal van deze band over de hele linie heel sterk is, dus ik denk niet dat ik er een hele LP of CD van zou willen hebben.

Je vergist je, als je "You spin me around..."goed vindt, dan is de kans heel groot dat je het album "Youthquake" helemaal goed vindt met als absolute toppers:

Lover come back to me
I wanna be a toy
DJ hit that button
Big Daddy of the rhythm
My heart goes bang

Luister ook naar het wat obscuurdere materiaal:

YouTube - Dead Or Alive - Whirlpool (1982)

Gast
geplaatst: vandaag om 17:47 uur

geplaatst: vandaag om 17:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.