MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / koptelefoon op, licht uit, onder de dekens

zoeken in:
Als kind ben ik op deze manier vaak midden in de nacht wakker geworden met het snoer om mijn nek gedraaid. Volgens mij ben ik niet de enige.
Ik heb goede herinneringen aan het debuut van Tracy Chapman en aan Money for Nothing van Dire straits.
Niet bepaald de dingen waar ik nu nog naar luister, maar toen vond ik het super.
Wat waren jullie favorieten?

Queen(Greatest Hits II), Bryan Adams(So Far, So Good), Bruce Springsteen(Born In The USA) en Prince(The Hits, The B-Sides). Ik ben wel nooit in slaap gevallen met de muziek aan... jammer

Waren? Dat doe ik nog steeds!
Ik heb geen favorieten, ik doe dat met alle muziek. En ik ben gisteren nog in slaap gevallen met de muziek aan...

Heel af en toe doe ik het, tot ergernis van mijn vriendin ook nog wel eens. Deze was erg geschikt moet ik zeggen.

handsome_devil
ik doe het ook nog altijd, wakker worden en bijna verstikt zijn door het koptelefoondraadje momenteel veel home van peter broderick

Luister wel vaak muziek als ik ga slapen, maar zet dan meestal gewoon een playlist aan op mn laptop. Ik word liever niet gewurgd door een koptelefoonsnoer

Ik doe geen oog dicht met muziek aan.

Antonio
Ik ben laatst om een uur of 5 's ochtends thuis gekomen na een avondje doorzakken met vrienden.
Het was toen kennelijk een goed idee om met mijn dronken kop mijn MP3 speler op te doen in bed...

In plaats van rustgevende muziek, heb ik nota bene de 2CD The Great Deceiver van King Crimson liggen luisteren !!!

Uiteraard weer lekker brak wakker dezelfde ochtend, met het snoer van de oordopjes om mijn nek gedraaid en mijn oordopjes nog in...
Heb verder weinig meer meegekregen van de muziek

rayman schreef:
Ik doe geen oog dicht met muziek aan.

haha, mijn huisgenoten staan er ook altijd verbaasd over, maar ik val prima in slaap met hyperactieve free jazz of breakcore aan

De laatste tijd vaak zachtjes Pantha du Prince aan. Heerlijk om bij in slaap te vallen.

Check out: COIL - Musick to play in the dark. Part 1 en Part 2.

Deze CD's zijn ervoor gemaakt, de ijzingwekkende sfeer op deze albums jaagt een volwassen man (dat ben ik...) de stuipen op het lijf.

Songs From the Beehive van Move D & Benjamin Brunn is zo'n droomstimulerende plaat, waarvan je in half wakker/bijna slaap toestand voortdurend gaat twijfelen aan wat je hoort. Zijn het geluiden die op de plaat staan, of droom je ze erbij. Een plaat die de fantasie geweldig weet te prikkelen, met mooi gelaagde, daadwerkelijk dóórwerkende repetetieve structuren. Aan iedereen aan te raden.

The National - Boxer vind ik heerlijk voor het slapen gaan. Maar in slaap vallen met muziek lukt niet goed, dus dat doe ik alleen als er veel omgevingsgeluid is.

Leuk topic wel om te reanimeren. Teneinde niet gewurgd te worden ben ik aan de draadloze koptelefoons gegaan. Lange tijd veel jazz geluisterd in bed, momenteel zijn de wat rootsier cd's van Neil Young favoriet, met name Harvest Moon.

Ik val 9 van de 10 avonden met muziek aan in slaap. Die overige avond val ik in slaap terwijl ik tv kijk. Vroeger viel ik nog wel eens in slaap met mijn oortjes in, maar dat ligt niet lekker. Al een aantal jaren doe ik altijd mijn iPod (of één van mijn spaarzame cd's) in mijn set. En sinds ik een opneembare decoder heb, val ik ook regelmatig in slaap met de opgenomen Top 2000, Arrow Rock 500 of Radio Veronica's (Album) Top 1000.

Vroeger deed ik dat niet, nu juist wel. Onze favorieten zijn ruisende dingen als Alva Noto en Tim Hecker.

Mind Ruler
Zonder muziek kan ik niet inslapen dus elke avond een ander album.
Favorieten:
Julian Lennon - Help Yourself
Fleetwood Mac - Tango In The Night
Enchant - Blueprint Of The World
Now It's Overhead - Dark Light Daybreak
Rush - Exit...Stage Left
Saga -
etc.

Met muziek op in slaap vallen doe ik niet, maar ik luister wel regelmatig nog wat muziek voor ik ga slapen. Zonder geluid, licht of afleiding om me heen kan ik me volledig op de muziek focussen, iets wat me overdag nooit zo goed lukt.

Welke muziek maakt me niet uit, meestal gewoon waar ik op dat moment zin in heb. Hoewel ik soms nog wel eens wat rustgevends op wil zetten om vervolgens makkelijker in te dutten. Post-rock bijvoorbeeld, of iets van The xx of The Antlers.

Wat ik wel fijn vind aan in slaap vallen met muziek aan (of eigenlijk is slaap vallen met geluid om je heen), is dat het geluid dan heel langzaam steeds verder weg lijkt te zijn. Maar aangezien ik lastig in slaap val met muziek (zoals ik al zei) maak ik dat effect niet vaak mee.

Toen ik zijn werk net leerde kennen, heb ik een tijd lang elke keer voordat ik ging slapen een liedje van Leonard Cohen geluisterd. Vooral 'Hey, That's No Way to Say Goodbye' vond ik daar uitermate geschikt voor; krijg je in je ene oortje een jodenharp en een mooie vrouwenstem. Mooi is dat.
Daarnaast ben ik ooit, geen idee hoe, midden in de nacht wakker geworden en merkte ik dat ik naar 'Desert Song No. 2' van Sophia aan het 'luisteren' was blijkbaar. En die cello's in dat nummer, als je die hoort terwijl je nog half slaapt, dat is best wel hemels. OMFG, ik heb zogeheten Yoghurt Choco Raisins, ik ben gelukkig.

Jah Wobble's bedroom album
The Durutti Column LC

Gast
geplaatst: vandaag om 12:27 uur

geplaatst: vandaag om 12:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.