MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Roger Waters Nummers top-10

zoeken in:
01 Amused to death
02 Who needs information
03 What god wants part 1
04 Home
05 Three wishes
06 Towers of faith
07 It's a miracle
08 Me or him
09 5.06 am (In evey sranger's eyes)
10 Radio waves

Antonio
Nu ik er zo over nadenk, kun je bijna het gehele Amused To Death album wel nomineren...wat een meesterwerk is dat, eigenlijk geen zwak moment te ontdekken.

Door Waters zelf ook nooit meer ge-evenaard sinds die tijd, ben benieuwd of we ooit nog weer eens een nieuw studio-album van deze cynicus mogen verwelkomen...

Een top 3 van albums van Roger Waters zou me gemakkelijk af gaan, maar afzonderlijke nummers zijn een stuk lastiger. Hoewel ik 'm vrij behoorlijk ken, willen met name die nummers van zijn eerste solo-album bij mij maar geen afzonderlijke titels krijgen in mijn hoofd. Het is meer één lang uitgesponnen nummer.

Hetzelfde heb ik, in iets mindere mate, bij Amused to death - inderdaad zijn beste, zoals Antonio aangeeft. Alleen Radio KAOS heeft een duidelijke liedjesstructuur, al worden ze ook hier wat kunstmatig aan elkaar geknoopt door die radiofragmenten.

Ik zal er dit weekend eens voor gaan zitten en eens kijken of ik een top 10 kan samenstellen.

Helaas zijn er maar weinig Roger Waters albums. Ook mijn favoriet is Amused to death, gevolgd door Radio KAOS en de soundtrack voor de film When the wind blows (hoewel daar naast de score van Waters ook nummers van anderen op staan).

Gast
geplaatst: vandaag om 02:20 uur

geplaatst: vandaag om 02:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.