MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )

zoeken in:
Het nodigd ook niet uit naar Crush om te zeggen dat de plaatsen van vandaag en morgen al vergeven zijn.
Ik was wel benieuwd naar zijn inbreng.

deric raven schreef:
Het nodigd ook niet uit naar Crush om te zeggen dat de plaatsen van vandaag en morgen al vergeven zijn.
Ik was wel benieuwd naar zijn inbreng.

Jawel, bedenk - hij heeft al eerder een splinternieuw album gepost dat eerder op een kennismakingstopic thuishoort (is ook de mening van andere users, lees gewoon de posts bij Diary of Dreams (if) maar eens terug 12 juli of daaromtrent ) - R71 heeft hem - omdat ie kritiek bleef spuien (ook dat is na te lezen) - nadrukkelijk gevraagd bij de andere topics zijn input te leveren en daar is ie niet op ingegaan.

Daarom was ik ook wel benieuwd naar wat hij nu in brengt.
Ik was wel bekend met Diary of Dreams (die echt niet zo onbekend zijn, vooral in Duitsland waar men Clan of Xymox ook beter kent dan hier), maar kende het laatste album niet.

Ik denk trouwens dat dankzij Duitsland een band als Clan of Xymox bestaansrecht heeft, zonder de populairiteit daar zouden ze waarschijnlijk niet actief meer zijn, zoals vele bands. Daar is nog steeds sprake van een bloeiende postpunk scene.

Het is hier net zo'n kleuterklasje. "Ik was eerst." "Niet ikke, ik had er al eentje klaar staan." "Ja maar ik had afgesproken dat ik mocht."

Ik heb er al 2 weken eentje klaar staan. Ik zie wel wanneer/of ik hem plaats.

Wijsneus heeft dit topic ooit opgezet, met dit in het achterhoofd: "vanuit de oorspronkelijke term New-Wave (...), iets wat Dazzler ergens treffend omschreef : de periode 1978-1986, als antwoord op de Punk."

Iets nu wave: geen punt, kan leuk zijn; maar de achtergrond vind je hierboven; en dat is wat telkensweer tot frustratie en ergernis over en weer leidt. En Crush is gewoon niet op de invite van R71 ingegaan en dan nu weer zeuren over SoM - belegen; ik heb er ook niet zoveel meer mee (ja ik heb het album wel), maar het sluit gewoon niet meer aan bij mijn moods.

@R71: Kleuterklasje - beetje flauw dit; er is gewoon geen mechaniek om dingen te regelen? Ooit ontdekt op za ochtend waarom de slager een nummertjesautomaat heeft? Ooit op de markt moeten wachten, omdat potige dames zich voor je nestelden? Verzin een list Tom Poes, maak een roulatieschema, maarga niet anderen zwartmaken als ze graag van de gelegenheid gebruik maken; van mij had Lebowski kunnen posten (en dat wist ie); ik heb de mijne geplaatst toen bleek dat hijnn niet ging/kon plaatsen (doublure).

wijsneus schreef:
Regels:
1. Elke dag een nieuw album; wie het eerst komt, het eerst maalt (wel graag een beetje afwisselen qua type album/stroming/tijdvak).
2. Plaats de 'albumcover' in je 1e bericht met erboven het woord.....VANDAAG: ....(graag even de tracklist vermelden).
3. Schrijf je favoriete nummer van het album op en zet 1 punt tussen haakjes erachter óf verhoog het cijfer met 1 punt , als het al genoemd is, en zet een sterretje achter jouw keuze.

Ik vind het geen probleem om af te spreken wanneer iemand is, maar de praktijk wijst uit dat dat ook niet echt werkt. Het geeft users die zo nu en dan eens wat willen plaatsen ook de kans niet, want er is al afgesproken. Ik ga niet reserveren voor over 3 dagen want dan kan ik wel heel iets anders aan het doen zijn tussen 00.00 en 12.00 uur. Dit soort dingen ga ik nou eenmaal niet plannen. Ik lees ook niet steeds terug naar wie er aan de beurt is op afspraak. Ik wist niet eens dat Marc zijn beurt had totdat Mjuman dat net zei.

Wat mij betreft houden we ons ook volledig aan regel 1. Afwisselen qua tijdvak zegt mij dat "Iets nu wave: geen punt, kan leuk zijn; maar de achtergrond vind je hierboven" een opmerking is die niet is gebaseerd op wat er in de regels staat.

Het systeem werkt over het algemeen prima vind ik. Gewoon even in de avond voor plaatsing (bv. na 22.00 uur) melden dat je wilt posten of een eerder verzoek daartoe even herhalen. Dan krijgt iedereen het verzoek wel mee.

On topic: mooie keus dit! Ik heb nog een andere van deze band op mijn lijst staan (komt wel weer een keer). Moet deze weer even draaien.

Het werkt inderdaad prima, ik zie het, maar niet boos worden als ik eens om 00.00 uur eraan denk om eens iets te plaatsen en blijkt dat er al iemand aan de beurt was. Vergeef mij dan.

Gewoon voor het posten eerst even naar boven scrollen door de berichten (tot 22.00 uur). Kleine moeite.

Ah, dus 22.00 uur is de nieuwe grens. Om die tijd moet je als een idioot posten dat je om 00.00 uur wil posten. Goed systeem.

Fijn dat we het hier weer zo eens zijn; dat en passant ik als kleuter wordt neergezet en Daz als belegen poster wordt afgedaan dat is men alweer vergeten.

Ik schreef om 0:38:
Wijsneus heeft dit topic ooit opgezet, met dit in het achterhoofd: "vanuit de oorspronkelijke term New-Wave (...), iets wat Dazzler ergens treffend omschreef : de periode 1978-1986, als antwoord op de Punk."

Is uit een pm van WN naar mij - de bevestiging dat hij idd afhaakte. Dacht dat nu wave (vanaf '90 toch?) op een ander topic zat - ik vind het leuk en essentieel genoeg om uit de periode (78 - 86) ook verbrorgen juwelen boven te halen. Kan dat niet hier, doe ik het elders. Nee een topic uit de grond helpen trekken mag, maar dan moet je niet bliijven posten.

Waar is dat nu wave album van de dag topic dan? Begrijp ik het goed: iets wat uit een pm komt tussen jou en wn is nu ineens waar we ons aan moeten houden? In de regels staat "wel graag een beetje afwisselen qua type album/stroming/tijdvak". Nu wave is de new wave/post-punk uit een ander (later) tijdvak toch? Of begrijp ik er nou echt niks van?

wijsneus
Zal ik maar aan Herman vragen om dit topic te sluiten ?

Kunnen jullie opnieuw beginnen !

Doe toch niet zo kinderachtig over wie eerst e.d., er komen nog zoveel dagen/weken/maanden om te posten.

Ik snap nu weer waarom ik hier afgehaakt ben.

reptile71 schreef:
Waar is dat nu wave album van de dag topic dan? Begrijp ik het goed: iets wat uit een pm komt tussen jou en wn is nu ineens waar we ons aan moeten houden? In de regels staat "wel graag een beetje afwisselen qua type album/stroming/tijdvak". Nu wave is de new wave/post-punk uit een ander (later) tijdvak toch? Of begrijp ik er nou echt niks van?

Ik begrijp het ook niet meer, laten we ons gewoon aan de oorspronkelijke regels van wijsneus houden. Nu Wave platen kunnen dus prima in dat kader.
En over het na 22.00 uur aangeven dat je om 00.00 een album wilt posten; nu moet ik 22.00 in de gaten houden ipv 00.00 uur om iets te posten.
Wie het eerst komt, wie het eerst maalt-principe om 00.00 uur vind ik nog steeds het duidelijkst.
Maar gaat vooral uwen gang. Ik check om 00.00 uur wel wat er is gepost.

Ik dacht dat we eerder hadden afgesproken dat als iemand graag wil posten hij dat best al voor 00.00 uur kan aangeven. Met Reptile ben ik van mening dat dit "systeem" niet ertoe moet leiden dat men al een paar dagen tevoren een verzoek doet. Dan verlies je het overzicht. Vandaar mijn idee om het "voorafgaande" verzoek te beperken tot de avonduren. Als we een beetje rekening met elkaar houden, moet dat systeem prima werken lijkt me.

Verder ben ik het met Mju eens dat "nieuwkomers" ook de ruimte moeten krijgen.

Met Premo vind ik het overigens allemaal best. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt? Ook goed.

En overigens vind ik dat nu-wave er best bij mag.

En nu on topic:

The Only Ones - Baby's Got a Gun (1980)

(afbeelding)

(moet hem weer draaien. heb hem op tape dacht ik, maar kan hem (nog) niet vinden)

We volgen voortaan gewoon weer de regels zoals beschreven in de eerste post. Lijkt me een prima systeem: 00.00 wie het eerst komt.... verschillende tijdvakken, dus ook nu wave. Gezien dit de regels al waren en die nooit 'officieel' zijn veranderd blijft alles dus bij het oude. Zorg dus dat je klok goed staat en je muis op scherp. Mogelijk heeft je vrouw of vriendin nog wel een knopje waarop je de snelheid van je wijsvinger regelmatig kan trainen. Good luck to all!

Ik ken het album niet dus van mij geen stem.

Ben jij de "Leader of Men"?

Zoals ik al zei: het zijn toch gewoon de regels? Die zijn nooit veranderd. Ik ben helemaal niks.

skyline
Why Don't You Kill Yourself (1)

The Big Sleep vind ik minstens net zo mooi maar er staat een betere uitvoering van het nummer op de Peel Sessions van de heren.

reptile71 schreef:
Zoals ik al zei: het zijn toch gewoon de regels? Die zijn nooit veranderd. Ik ben helemaal niks.

Kan deze discussie nu eindelijk eens ophouden.

The Big Sleep (1)*

"Even Serpents Shine" en "The Only Ones" zijn stukken beter dan deze "Baby's Got a Gun"

The Big Sleep (2)*

Chameleon Day schreef:
Het systeem werkt over het algemeen prima vind ik. Gewoon even in de avond voor plaatsing (bv. na 22.00 uur) melden dat je wilt posten of een eerder verzoek daartoe even herhalen. Dan krijgt iedereen het verzoek wel mee.

Zo dacht ik er ook over.

Ik deed dat de laatste malen (zo ook eergisteren met The Sisters).
En ik had de indruk dat we al weer een paar weekjes goed bezig waren.
Zeker aangezien nieuwe kandidaat stemmers en posters zich aanmeldden.

Precies daarom was ik gisterenavond (vannacht)
zo verbolgen om die reeks berichtjes waarin we elkaar
weer de loef begonnen afsteken met wie aan de beurt was.

Dat "geouwehoer" jaagt users die in het topic
geïnteresseerd zijn en het vanop afstand volgen weg
of het weerhoudt hen ervan om zelf eens iets te plaatsen.

Mijn reactie werd ingegeven door die ergernis en bekommernis.
Niet opnieuw aub ... ik vind het echt niet leuk meer zo.

Zelfs niet als er een onschuldig bijstaat.

(afbeelding)

The Big Sleep (2)
Why Don't You Kill Yourself (2)*

The Big Sleep (2)
Why Don't You Kill Yourself (2)
Oh Lucinda (Love Becomes a Habit) (1)*

The Big Sleep (3)*
Why Don't You Kill Yourself (2)
Oh Lucinda (Love Becomes a Habit) (1)

Wordt het goed gevonden als ik straks The Waterboys - This Is The Sea plaats?

Moet dat nou? Hoe kan ik daar nou ooit een favoriet uit kiezen? Ik vind hem gemeen! Rotjong!

Wat een rust hier - iedereen onder zeil?

The Waterboys - This Is the Sea

(afbeelding)

1.Don't Bang the Drum (6:46)
2.The Whole of the Moon (4:58)
3.Spirit (1:50)
4.The Pan Within (6:13)
5.Medicine Bow (2:45)
6.Old England (5:32)
7.Be My Enemy (4:16)
8.Trumpets (3:37)
9.This Is the Sea (6:29)

Gast
geplaatst: vandaag om 00:09 uur

geplaatst: vandaag om 00:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.