Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )
zoeken in:
0
geplaatst: 1 december 2009, 00:02 uur
VANDAAG, romantische wave van:
Sad Lovers & Giants - Epic Garden Music (1982)

1. Echoplay
2. Clocktower Lodge
3. Clint
4. Lope
5. Cloud 9
6. ART (By Me)
7. Alice (Isn't Playing)
8. Far from the Sea
Sad Lovers & Giants - Epic Garden Music (1982)

1. Echoplay
2. Clocktower Lodge
3. Clint
4. Lope
5. Cloud 9
6. ART (By Me)
7. Alice (Isn't Playing)
8. Far from the Sea
0
geplaatst: 1 december 2009, 00:12 uur
Je hebt de originele e.p. gepost; voor mensen met een Cherry Red heruitgave (15 tracks), zoals ik: we hebben het over tracks 8 t/m 15.
Morgen mijn keuze.
Morgen mijn keuze.
0
geplaatst: 1 december 2009, 00:55 uur
Ik heb al haast even toevallig vandaag nog hun sleutelalbum gehoord, deze release is mij onbekend, eens kijken of ik eraan kan komen.
Wel jammer dat ik de vorige dagen afwezig was, Killing Joke en Soft Boys vind ik erg fijne bands. Toch maar eens een keer een top vijf opstellen [/mental note].
Wel jammer dat ik de vorige dagen afwezig was, Killing Joke en Soft Boys vind ik erg fijne bands. Toch maar eens een keer een top vijf opstellen [/mental note].
0
skyline
geplaatst: 1 december 2009, 18:09 uur
Ff tussendoor (geel en rood met hazelnoot) ;
Far from the Sea staat wmb model voor de hele plaat, het klinkt allemaal nog erg demo-achtig, nog niet af.
Een jaar later is de opvolger Feeding... dat wel, en Far from the Sea, dat uit is gewerkt tot Close to the Sea, ook meer een finished article. Trager, minder gehaast, en ook niet onbelangrijk, beter geproduceerd.
Far from the Sea staat wmb model voor de hele plaat, het klinkt allemaal nog erg demo-achtig, nog niet af.
Een jaar later is de opvolger Feeding... dat wel, en Far from the Sea, dat uit is gewerkt tot Close to the Sea, ook meer een finished article. Trager, minder gehaast, en ook niet onbelangrijk, beter geproduceerd.
0
geplaatst: 1 december 2009, 18:15 uur
skyline schreef:
...en Far from the Sea, dat uit is gewerkt tot Close to the Sea, ook meer een finished article. Trager, minder gehaast, en ook niet onbelangrijk, beter geproduceerd.
...en Far from the Sea, dat uit is gewerkt tot Close to the Sea, ook meer een finished article. Trager, minder gehaast, en ook niet onbelangrijk, beter geproduceerd.
Grappig, ik vind de versie op dit album juist veel beter. Mss komt dat ook omdat dit mini-album voor mij de eerste kennismaking met SLaG was en de versie op dit album het referentiepunt is gaan vormen. Veel later pas 'FtF' aangeschaft.
0
skyline
geplaatst: 1 december 2009, 20:19 uur
CD en sl zijn het NIET eens... Armagheddon... it's coming!
0
geplaatst: 1 december 2009, 20:48 uur
Nou.....ik zou het een klein verschil van mening willen noemen...toch? 

0
geplaatst: 1 december 2009, 21:29 uur
2-1 - ik schaar me bij SL; ik draai 'em net en vind de reverb/delay die daar duidelijk hoorbaar op de gitaar zit, het sprankelende echt een stuk mooier, en ook keyboard; maar ja er was al eerder verschil in mening over productie met CD.
0
geplaatst: 1 december 2009, 21:38 uur
euh.....t'is toch geen wedstrijd?
.....ik zal straks proberen nog even een contra-expertise te doen. Ik heb de versies nog nooit achter elkaar gehoord.....het belangrijke verschil zat hem in de sax dacht ik.
...en ging het bij FtLM vs. HUH niet meer over geluidskwaliteit, ipv productie? (Jones bij FtLM wellicht beperkt in zijn middelen, slechtere apparatuur ivm goedkopere studio?)
.....ik zal straks proberen nog even een contra-expertise te doen. Ik heb de versies nog nooit achter elkaar gehoord.....het belangrijke verschil zat hem in de sax dacht ik....en ging het bij FtLM vs. HUH niet meer over geluidskwaliteit, ipv productie? (Jones bij FtLM wellicht beperkt in zijn middelen, slechtere apparatuur ivm goedkopere studio?)
0
geplaatst: 1 december 2009, 21:42 uur
Chameleon Day schreef:
.....ik zal straks proberen nog even een contra-expertise te doen. Ik heb de versies nog nooit achter elkaar gehoord.
...en ging het bij FtLM vs. HUH niet meer over geluidskwaliteit, ipv productie? (Jones bij FtLM wellicht beperkt in zijn middelen, slechtere apparatuur ivm goedkopere studio?)
.....ik zal straks proberen nog even een contra-expertise te doen. Ik heb de versies nog nooit achter elkaar gehoord....en ging het bij FtLM vs. HUH niet meer over geluidskwaliteit, ipv productie? (Jones bij FtLM wellicht beperkt in zijn middelen, slechtere apparatuur ivm goedkopere studio?)
Humor - ken je toch wel? Het laatste wat je schrijft is ongeveer ook mijn conclusie bij FtLM - hij kreeg minder geld omdat (vanuit Korova) E&B the prime band moesten blijven; HuH klinkt echt als 'produced to leave an impression" - ff über-off-topic.
0
skyline
geplaatst: 1 december 2009, 22:26 uur
Chameleon Day schreef:
Nee.

het belangrijke verschil zat hem in de sax dacht ik.
Far from.. heeft idd een stukje sax dat op Close to... is vervangen door gitaar met veel distortion, maar het grote verschil wanneer je die 2 back to back draait is de lo-fi feel van de eerste.
En dat kun je best mooier vinden. Free country.
0
geplaatst: 1 december 2009, 23:06 uur
Die sax is voor mij wezenlijk. Het geeft een desolate sfeer aan Far from... die op Close to... niet of minder aanwezig is. Zit hem ook in die op de achtergrond geplaatste declamaties in Far from... die in Close to... zijn vervangen door normale zang.
Die zang op Close to.. maakt het meer tot een "volwaardig" nummer, terwijl Far from... meer een instrumental/sfeerimpressie is.
Ik vind overigens beide versies fraai. Close to.. is wat trager en "voller" geproduceerd. Wat meer reverb en flanger in de gitaar en idd ook (soft) distortion die op Far from... ontbreekt. Maar dat maakt Far from... nmm nog niet lo-fi.
De gitaar op Far from... is wat scheller van klank en hij waaiert wat meer uit dan op Close to... En dat vind ik wel mooi. Ook de synth is wat ijler en wordt slechts spaarzaam gebruikt (alleen in de chorus), terwijl de synth op Close to.. het gehele nummer door meespeelt. Verder sluit Far from.. mooier af, vind ik, met die akoestische gitaren die tegen elkaar ingaan.
Al met al heeft Far from... meer sfeer....en ik ben een sfeermens.
...zo nu jullie weer...
Die zang op Close to.. maakt het meer tot een "volwaardig" nummer, terwijl Far from... meer een instrumental/sfeerimpressie is.
Ik vind overigens beide versies fraai. Close to.. is wat trager en "voller" geproduceerd. Wat meer reverb en flanger in de gitaar en idd ook (soft) distortion die op Far from... ontbreekt. Maar dat maakt Far from... nmm nog niet lo-fi.
De gitaar op Far from... is wat scheller van klank en hij waaiert wat meer uit dan op Close to... En dat vind ik wel mooi. Ook de synth is wat ijler en wordt slechts spaarzaam gebruikt (alleen in de chorus), terwijl de synth op Close to.. het gehele nummer door meespeelt. Verder sluit Far from.. mooier af, vind ik, met die akoestische gitaren die tegen elkaar ingaan.

...zo nu jullie weer...

0
geplaatst: 1 december 2009, 23:22 uur
Chameleon Day schreef:
...zo nu jullie weer...

...zo nu jullie weer...
Ach weet je CD, open de fles, schenk 'ns in, ik kom in de sfeer en je hoort me niet meer!

Ik wil er zo wel ene schijf potzen!
0
geplaatst: 1 december 2009, 23:22 uur
Clint (4)
Far from the Sea (2)
Lope (1)
Cloud 9 (1)*
Begrijp de voorkeur voor Clint helemaal niet. Lullig synthdeuntje imo. Nee, dan liever de galmende wavegitaren van Cloud 9.
Far from the Sea (2)
Lope (1)
Cloud 9 (1)*
Begrijp de voorkeur voor Clint helemaal niet. Lullig synthdeuntje imo. Nee, dan liever de galmende wavegitaren van Cloud 9.
0
geplaatst: 2 december 2009, 00:05 uur
Vandaag: uit 1987 de tweede van The Jesus and Mary Chain:

01. Darklands (5:29)
02. Deep One Perfect Morning (2:43)
03. Happy When It Rains (3:36)
04. Down on Me (2:36)
05. Nine Million Rainy Days (4:29)
06. April Skies (4:00)
07. Fall (2:28)
08. Cherry Came Too (3:06)
09. On the Wall (5:05)
10. About You (2:31)
Deze bevat iets minder 'stofzuigers' dan de eerste, ligt iets gemakkelijker in het gehoor, maar is en blijft - wis ende waerachtig - een fijne schijf!
--toevoeging-- er staat een tweetal clips uit 2007/8 bij - men heeft elkaar weer gevonden en William Reid heeft duidelijk een gevulder gelaat gekregen.

01. Darklands (5:29)
02. Deep One Perfect Morning (2:43)
03. Happy When It Rains (3:36)
04. Down on Me (2:36)
05. Nine Million Rainy Days (4:29)
06. April Skies (4:00)
07. Fall (2:28)
08. Cherry Came Too (3:06)
09. On the Wall (5:05)
10. About You (2:31)
Deze bevat iets minder 'stofzuigers' dan de eerste, ligt iets gemakkelijker in het gehoor, maar is en blijft - wis ende waerachtig - een fijne schijf!
--toevoeging-- er staat een tweetal clips uit 2007/8 bij - men heeft elkaar weer gevonden en William Reid heeft duidelijk een gevulder gelaat gekregen.
0
geplaatst: 2 december 2009, 00:16 uur
April Skies (1)*
Nine Million Rainy Days (1)
Happy When It Rains (1)
Happy When It Rains (1)
0
geplaatst: 2 december 2009, 00:19 uur
April Skies (2)*
Happy When It Rains (1)