Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 00:57 uur
deric raven schreef:
Begint een beetje op het New wave/Postpunk aanraders en tips topic te lijken hier.
Waarom het onbekendere werk niet eerst daar promoten, en 2 weken later hier mee laten doen.
Begint een beetje op het New wave/Postpunk aanraders en tips topic te lijken hier.
Waarom het onbekendere werk niet eerst daar promoten, en 2 weken later hier mee laten doen.
Da's ook zeker gebeurt, klik. Wel je vakliteratuur lezen

0
geplaatst: 18 augustus 2009, 01:04 uur
Ik vergat vroeger ook regelmatig huiswerk te maken.
Ik zal er naar op zoek gaan.
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 01:06 uur
Daar had ik 'em ook vandaan en vervolgens voor 8 euro besteld in de UK, alwaar ik net de ep (uit 2007) heb besteld voor 5. Moeilijk om een favo uit te kiezen; nummers qua sfeer dicht op elkaar - en da's geen kritiek.
Eyes Like Planets (1)
The Bottle Tree (1)*
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 08:56 uur
Eyes Like Planets (1)
The Bottle Tree (1)
Getting On In Years (1)*
Mooi plaatje, lastig om slechts één nummer te mogen plaatsen.
The Bottle Tree (1)
Getting On In Years (1)*
Mooi plaatje, lastig om slechts één nummer te mogen plaatsen.
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 09:19 uur
Eyes Like Planets (2)*
The Bottle Tree (1)
Getting On In Years (1)
Wat mij betreft de mooiste nu-wave plaat van de laatste jaren. Echt een aanrader voor degenen die dit nog niet kennen. Met dank aan Premo die deze destijds tipte.
The Bottle Tree (1)
Getting On In Years (1)
Wat mij betreft de mooiste nu-wave plaat van de laatste jaren. Echt een aanrader voor degenen die dit nog niet kennen. Met dank aan Premo die deze destijds tipte.
0
Lost Highway
geplaatst: 18 augustus 2009, 16:31 uur
Eyes Like Planets (2)
The Bottle Tree (1)
Getting On In Years (1)
Seven Sisters (1)*
Ben het volmondig eens met CD, mooie plaat en verplichte kost voor wie niet enkel naar het oudere spul wil luisteren. Op hetzelfde label hebben we ook The Prids (althans het album Until The World Is Beautiful). Geen hippies maar donkere post-punk revival met vreemde teksten.
The Bottle Tree (1)
Getting On In Years (1)
Seven Sisters (1)*
Ben het volmondig eens met CD, mooie plaat en verplichte kost voor wie niet enkel naar het oudere spul wil luisteren. Op hetzelfde label hebben we ook The Prids (althans het album Until The World Is Beautiful). Geen hippies maar donkere post-punk revival met vreemde teksten.
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 18:06 uur
Eyes Like Planets (2)
Seven Sisters (2)*
The Bottle Tree (1)
Getting On In Years (1)
Seven Sisters (2)*
The Bottle Tree (1)
Getting On In Years (1)
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 00:00 uur
Nog meer nu-wave (om te voorkomen dat dit tot een O.L.W-topic verwordt)
I Love You But I've Chosen Darkness - Fear Is on Our Side (2006)

1. The Ghost
2. According to Plan
3.Lights
4. The Owl
5.Today
6.We Choose Faces
7.Last Ride Together
8. At Last Is All
9.Long Walk
10.-
11.Fear Is on Our Side
12.If It Was Me
I Love You But I've Chosen Darkness - Fear Is on Our Side (2006)

1. The Ghost
2. According to Plan
3.Lights
4. The Owl
5.Today
6.We Choose Faces
7.Last Ride Together
8. At Last Is All
9.Long Walk
10.-
11.Fear Is on Our Side
12.If It Was Me
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 08:40 uur
According to Plan (2)
Last Ride Together (1)*
Is geen echte pottenbreker dit album, ik had echt een refresh nodig.
Last Ride Together (1)*
Is geen echte pottenbreker dit album, ik had echt een refresh nodig.
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 09:09 uur
Wat is daar dan mis mee? Die muziek is vaak vele malen beter dan de nu-wave. Dit plaatje is niet aan mij besteed, veel te mak.
Hun debuut daarentegen was wel vrij aardig.
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 09:38 uur
azra schreef:
Wat is daar dan mis mee? Die muziek is vaak vele malen beter dan de nu-wave.
(quote)
Wat is daar dan mis mee? Die muziek is vaak vele malen beter dan de nu-wave.
Dat durf ik als OW'er zelf niet te zeggen.

Dit plaatje is niet aan mij besteed, veel te mak.
Maar als je deze plaat wel kent, kun je toch wel stemmen? Volgens mij heb je dit album zelf nog getipt bij het aanraders-topic. Ben het overigens wel met je eens hoor. Erg indrukwekkend is het allemaal niet.
En dat debuut is toch een EP?
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 10:00 uur
Ja, hun debuut is een EP. Maar wel stukken beter dan deze plaat. Zojuist nog even beluisterd maar ik kan eigenlijk geen nummer vinden wat boven middelmatigheid uitspringt dus ik laat het vandaag aan mij voorbij gaan.
Ik had inderdaad According To Plan gebruikt om te tippen naar deze band, maar ik nu spreekt het mij niet meer aan.
Ik zeg niet dat er geen goede nu-wave is, kijk maar naar Fertile Realitly bijvoorbeeld. Echt een steengoede band. Maar als je hun dan naast - om de naam nog eens te noemen - Toiling Midgets zet, valt het compleet in het water.
Maar hun EP is wel een luisterbeurt waard
Ik had inderdaad According To Plan gebruikt om te tippen naar deze band, maar ik nu spreekt het mij niet meer aan.
Ik zeg niet dat er geen goede nu-wave is, kijk maar naar Fertile Realitly bijvoorbeeld. Echt een steengoede band. Maar als je hun dan naast - om de naam nog eens te noemen - Toiling Midgets zet, valt het compleet in het water.
Maar hun EP is wel een luisterbeurt waard

0
geplaatst: 19 augustus 2009, 12:42 uur
Chameleon Day schreef:
De strekking is dus: nu-wave of oude meuk?
Even dacht ik dat dit draadje een prettige uitzondering zou vormen op wat in "de media" op enige aandacht mag rekenenen, maar helaas.
En ja, ik kan het in het kader 'verbeter de wereld....' natuurlijk wel zelf met suggesties komen, maar wanneer die releases niemand iets zegt, heeft dat natuurlijk ook weinig zin en vergal ik alleen maar een op zich leuk topic en dat is zeker niet mijn bedoeling.
Dus laat ik het even bij dit gejammer.
0
Lost Highway
geplaatst: 19 augustus 2009, 13:16 uur
Destijds gekocht en alweer verkocht. Album kan zich absoluut niet meten met hier eerder genoemde nu-wave toppers als Dragons of Bell Hollow.
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 13:28 uur
Onbekende ouwe en nieuwe meuk is wat mij betreft allemaal welkom hier hoor. Als ik het niet ken zoek ik het vaak op en zal ik waarschijnlijk niet stemmen, maar heb ik mogelijk wel iets nieuws ontdekt dat al of niet de moeite waard is. Ik gebruik deze topic ook om muziek te ontdekken. Zolang het enigszins in de categorie past is het wat mij betreft grenzeloos. Natuurlijk wel fijn als het dan ergens gratis te downloaden/beluisteren is, want anders heeft het inderdaad niet zoveel nut om hier releases te plaatsten die niemand kent.
Sowieso stem ik niet altijd. Bij veel albums heb ik ook geen uitgesproken favoriet.
Deze eens herbeluisteren of ik er wat bovenuit vind steken.
According to Plan (2)
Last Ride Together (1)
We Choose Faces (1)*
Nummers als The Owl en Fear Is on Our Side vind ik een lekkere sound hebben, maar ik had liever gehad dat ze die hadden uitgebouwd tot volwaardige nummers.
Sowieso stem ik niet altijd. Bij veel albums heb ik ook geen uitgesproken favoriet.
Deze eens herbeluisteren of ik er wat bovenuit vind steken.
According to Plan (2)
Last Ride Together (1)
We Choose Faces (1)*
Nummers als The Owl en Fear Is on Our Side vind ik een lekkere sound hebben, maar ik had liever gehad dat ze die hadden uitgebouwd tot volwaardige nummers.
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 13:58 uur
According to Plan (3)*
Last Ride Together (1)
Volgens mij zit in deze band veel meer potentie dan er nu uitkomt. Nogal onevenwichtige albums. Het is na 2006 wel erg stil geworden rond deze band, bestaan ze nog?
De discussie over nu-wave en ouwe meuk laat ik aan mij voorbij gaan
Last Ride Together (1)
Volgens mij zit in deze band veel meer potentie dan er nu uitkomt. Nogal onevenwichtige albums. Het is na 2006 wel erg stil geworden rond deze band, bestaan ze nog?
De discussie over nu-wave en ouwe meuk laat ik aan mij voorbij gaan
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 14:06 uur
Crush schreef:
(quote)
Dat zeg ik helemaal niet. Alles is welkom.
Even dacht ik dat dit draadje een prettige uitzondering zou vormen op wat in "de media" op enige aandacht mag rekenenen, maar helaas.
En ja, ik kan het in het kader 'verbeter de wereld....' natuurlijk wel zelf met suggesties komen, maar wanneer die releases niemand iets zegt, heeft dat natuurlijk ook weinig zin en vergal ik alleen maar een op zich leuk topic en dat is zeker niet mijn bedoeling.
Ik vind dit echt een grenzeloos arrogante reactie. Dit topic beantwoordt kennelijk niet aan jouw exquise smaak - die zich overigens uit in een zeer eenzijdig samengestelde top-10, met aardig wat gothic kitsch -...nou blijf dan gewoon weg en kom dit topic niet verstieren met van die galberichten.
Als je het zo goed weet, post dan in het new wave/postpunk/gothic-aanraders topic wat tips. Graag met beeldmateriaal, dan kunnen wij jouw "exquise" smaak beoordelen en becommentarieren.
Ik vind dat er hier sowieso nogal gezeurd wordt. Voor de een is het allemaal te onbekend; voor de ander is het juist niet onbekend genoeg en te commercieel. Ieder mag dat voor zichzelf natuurlijk vinden, maar hou het aub voor je. Als je niet wilt of kunt meedoen, reageer dan gewoon niet.
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 14:15 uur
Tussenstand:
According to Plan (3)
Last Ride Together (1)
We Choose Faces (1)
According to Plan (3)
Last Ride Together (1)
We Choose Faces (1)
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 14:15 uur
Bell Hollow - Foxgloves
Ondertussen besteld bij SFS.
deric raven schreef:
Ondertussen besteld bij SFS.
0
wijsneus
geplaatst: 19 augustus 2009, 14:28 uur
Chameleon Day schreef:
Ik vind dat er hier sowieso nogal gezeurd wordt. Voor de een is het allemaal te onbekend; voor de ander is het juist niet onbekend genoeg en te commercieel. Ieder mag dat voor zichzelf natuurlijk vinden, maar hou het aub voor je. Als je niet wilt of kunt meedoen, reageer dan gewoon niet.
Ik kan niet anders dan het hier hartgrondig mee eens zijn.
Thx, CD !
Ik snap nu weer waarom ik ermee genokt ben in dit topic ( wat ik notabene zelf opgestart heb
)
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 14:36 uur
Eerlijk gezegd zie ik het hele probleem niet. Het gaat helemaal prima. Oud en nieuw wisselen elkaar af en bekend en onbekend ook. Als Crush nou af en toe iets uit de andere hoek erin gooit wordt het mogelijk zelfs nog leuker. Een gehypt Nederlands duo zong ooit: "... there's no limit..." Laten we hun wijze kijk op het leven oppakken en lekker verder gaan zonder al dat gezeik eromheen.
Wil je wat anders, dan gooi je er gewoon zelf iets in.
Een goede afspraak zou kunnen zijn dat een user maximaal 2 dagen achter elkaar een album mag plaatsen, maar dat is slechts een ideetje.
Wil je wat anders, dan gooi je er gewoon zelf iets in.Een goede afspraak zou kunnen zijn dat een user maximaal 2 dagen achter elkaar een album mag plaatsen, maar dat is slechts een ideetje.
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 14:40 uur
reptile71 schreef:
Eerlijk gezegd zie ik het hele probleem niet. Het gaat helemaal prima. Oud en nieuw wisselen elkaar af en bekend en onbekend ook. Als Crush nou af en toe iets uit de andere hoek erin gooit wordt het mogelijk zelfs nog leuker. Een gehypt Nederlands duo zong ooit: "... there's no limit..." Laten we hun wijze kijk op het leven oppakken en lekker verder gaan zonder al dat gezeik eromheen.
Wil je wat anders, dan gooi je er gewoon zelf iets in.
Wil je wat anders, dan gooi je er gewoon zelf iets in. Helemaal mee eens. En als je, zoals ik hiervoor ook gedaan heb, wat linkjes naar beeld- en/of geluidsmateriaal toevoegt, dan kunnen degenen die het album niet kennen er wat van bekijken/beluisteren. Mooi toch?

0
geplaatst: 19 augustus 2009, 14:46 uur
reptile71 schreef:
Een goede afspraak zou kunnen zijn dat een user maximaal 2 dagen achter elkaar een album mag plaatsen, maar dat is slechts een ideetje.
Of de dag van 09.00 tot 08.59 uur te laten gaan ipv 00.00 tot 23.59 zodat de minder fanatieke computer (-addict) ook de kans krijgt om een album te plaatsen

0
geplaatst: 19 augustus 2009, 14:48 uur
azra schreef:
Of de dag van 09.00 tot 08.59 uur te laten gaan ipv 00.00 tot 23.59 zodat de minder fanatieke computer (-addict) ook de kans krijgt om een album te plaatsen
(quote)
Haha, ik begrijp dat je de 00.00-uren grens niet haalt?
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 14:56 uur
Na, meestal afwezig rond dat tijdstip. Als 2.00 uur zou me dan beter uitkomen 

0
geplaatst: 19 augustus 2009, 15:11 uur
Voor een ander is 9 uur weer nooit haalbaar, dus lijkt me ook geen oplossing. Je kan altijd iemand je kant en klare post pm-en en vragen of diegene hem wil plaatsen of op een tijdstip voor 00.00 uur even laten weten dat je een nieuwe gaat plaatsen en dat rond 2.00 uur zal doen. Beetje respectvol met elkaar omgaan hier lijkt me niet meer dan normaal. Ik zou in elk geval geen moeite hebben met zo'n bericht. Ik zie nu al dagen achterelkaar om precies 00.00 uur een nieuwe verschijnen en dan lijkt het net zo'n wedstrijd. Ik heb dan al geen zin meer om er een te plaatsen en laat het lekker aan me voorbij gaan.
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 21:27 uur
Mag ik er eentje plaatsen straks om een uur of 12? Zonder hiervoor een wedstrijdje te hoeven doen met iemand anders. Is dat goed? Heb hem al klaar staan. 

* denotes required fields.