MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )

zoeken in:
Jannemanneke schreef:

Track 5 tot 8 zijn op dit album geen live tracks.

Hoi Jan,

op mijn plaat staat toch edht dat dat die nrs. 5 t.e.m. 8 live zijn hoor: Time Watch live opgenomen Hulen 17/3/85 en USB-Frabriken 14/3/85 Bergen Norway, de andere drie van Xenon 10/3/85 Aarschot.

Maar let's move on met Neon's mooie mini-LP

Standing On The Other Side (2)*
A Day in the Land of Lost Horizons (1)

VANDAAG. het laatste jaren 80 album van:
Wire - It's Beginning to and Back Again (1989)

(afbeelding)
01. Finest Drops
02. Eardrum Buzz
03. German Shepherds
04. Public Place
05. It's a Boy
06. Illuminated
07. Boiling Boy
08. Over Theirs
09. Eardrum Buzz [12"Version]*
10. The Offer*
11. In Vivo*

* Niet op het originele album

Public Place (1)*

Public Place (2)*

Public Place (2)
It's a Boy (1)*

de tweede LP van

Minny Pops - Sparks in a Dark Room (1982)

(afbeelding)

1. Mountain (3:16)
2. A Feeling (3:22)
3. Tracking (2:51)
4. Crack (2:26)
5. Vital (2:40)
6. Blue Roses (2:38)
7. Black Eye (3:23)
8. Wong (4:00)
9. Experience (3:32)
10. Dream (2:09)
11. Night Visit (3:08)
12. Trance (1:57)

YouTube - Minny Pops * A Feeling . 1983
YouTube - Minny Pops - Tracking
YouTube - Minny Pops - Crack
YouTube - Minny Pops - Black Eye

verbazend weinig clips te vinden, helaas

Tracking (1)*

en van de bonus tracks op CD de demo van Secret Story (!)

Tracking (1)
Mountain (1)*

Tracking (1)
Mountain (1)
A Feeling (1)*

Aardige plaat. Is dit een productie van Hannett?

Chameleon Day schreef:
Tracking (1)
Mountain (1)
A Feeling (1)*

Aardige plaat. Is dit een productie van Hannett?

"Self-produced" zegt James Nice - hun eerste single wel overigens; nog herbeluisteren

een typische Van Middendorp-productie (zie ook Nasmak's 4our Clicks)

pygmydanny schreef:
een typische Van Middendorp-productie (zie ook Nasmak's 4our Clicks)

Ik heb de hoes nu in m'n handen - maar xinix

op de LP-versie van "Sparks..." de gebruikelijjke non-informatie van Factory (Benelux). Op de vinyl-plaat zelf staat dat het album door Minny Pops geproduceerd werd. "4our Clicks" (ook zonder hoesinfo) meldt op het vinyl, dat die geproduceerd werd door Van Middendorp i.s.m. Toon Bressers (drummer van Nasmak) en R. Smits. Nasmak's 'Heartache Blow-Up"-EP en LP "Duel" beiden geproduceerd door Van Middendorp en Nasmak.

@PD: het was een grapske - een wietz; producties herken je beter door ernaar te luisteren ipv te kijken. Het label heb ik inmiddels ook bekeken - maar ik kan hier geen lp's draaien.

Net wel Minimal Compact en Eyeless in Gaza beluisterd en daar herken ik wel een zekere stijverwantschap.

Luisteren is inderdaad de boodschap. Ik vind van Middendorp-producties herkenbaar (bijvoorbeeld duidelijk op de Plurex-verzamelaar 'Hours').

Overigens is de erop volgende Minny Pops (Poste Restante) ook de moeite, maar compleet anders dan hun eerste 2 LP's.

Minimal synth wave werd de muziek van Minny Pops ook wel genoemd, dekt voor mij de lading. Ben er geen liefhebber van, te koud, te kaal. A Feeling is volgens mij bedoeld als een parodie op A Forest.

Ik ben er eigenlijk ook niet uit in hoeverre dit een gemeend doom-album is of een parodie ('evil spirits leave my body, leave my body now'). En de zang van Van Middendorp is behoorlijk 'over the top'. Volgens mij had die vent een goed gevoel voor humor. Eerst een piss-take op punk onder de naam Tits. Dan het experimentele 'Drastic Measures, Drastic Movements' (wat erg ernstig genomen werd door de Engelse pers), dit album. Hierna deed hij de hilarische aankondigingen voor de Dialogue North-West tour (zie compilatie 'Some Of The Interesting Things You'll See On A Long Distance Flight; écht de moeite ). Op de hoes van het volgende Minny Pops-album (Poste Restante) weeral een typisch grappig interview-fragment.
En dan die statische performances. Toch een persoonlijkheid, die Wally. Ik geloof dat hij zelfs ooit een Bowie lookalike-wedstrijd won.

Evengoed vind ik het album lekker klinken.

Wie doet de volgende? Ik heb nog wel wat liggen.

Polyrock - Polyrock (erg toffe plaat)

(afbeelding)

01.Romantic Me
02.Green for Go
03.This Song
04.Go West
05.Your Dragging Feet
06.No Love Lost
07.Body Me
08.Sound Alarm
09.Bucket Rider
10.Shut Your Face
11.#7

No Love Lost (1) !!

No Love Lost (1)
Romantic Me (1)*

Heel fijne plaat, met bijdrage van the one and only Philip Glass - keyboard en productie! Prima (neuroten/grotestads)wave - voor de neoromanticus.

Romantic Me (2)*
No Love Lost (1)

Romantic Me (3)*
No Love Lost (1)

Romantic Me (3)
No Love Lost (1)
Your Dragging Feet (1)*

Romantic Me (3)
No Love Lost (1)
Your Dragging Feet (2)*

VANDAAG, hoogste tijd voor een nieuw album van
The Lines - Ultramarine (1983)

(afbeelding)
1. Stripe
2. Airlift
3. Tunnel Party
4. Ursa Major
5. Flood Bank
6. Fury
7. Ultramarine
8. Respit

De geluidskwaliteit is helaas niet te best.

skyline
Ursa Major (1)

Ursa Major (1)
Stripe (1)*

Chameleon Day schreef:
De geluidskwaliteit is helaas niet te best.

Maar stukken beter dan die op mijn cassettebandje. Bedankt CD voor de YT-linkjes. Iets minder dan het debuut, maar nog uiterst genietbaar. Waar A Certain Ratio na 1981 de postpunk lieten liggen, pakten The Lines het stokje weer over.

Stripe (2)*
Ursa Major (1)

Stripe (2)*
Ursa Major (2)*

Premonition schreef:
Waar A Certain Ratio na 1981 de postpunk lieten liggen, pakten The Lines het stokje weer over

Zeker een pen met een powerpoint waar zulke teksten uit vloeien? Bij mijn beste weten passen Sextet uit '82 en het eveneens niet te versmaden Force uit '86 op een uiterst smaakvolle wijze binnen het PP-idioom.

Toegegeven I'ld Like To See You Again uit hezelfde '82 is wellicht in de ogen van sommigen een funk-jam, maar de hierboven genoemde twee wil menige postpunk & onrust/neurosewave-adept echt graag in de platenkast hebben. En pas met Good Together (89) gingen ze weer richting funk.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:59 uur

geplaatst: vandaag om 18:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.