Muziek / Toplijsten en favorieten / De favoriete uitvoering van .....
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2009, 16:37 uur
Ja ook leuk dat Back To The Future. Gitaar kapotslaan, versterker omschoppen en meer van die strapatsen. Publiek perplex enzo.
0
geplaatst: 29 december 2009, 16:42 uur
En dan ook nog zorgen dat zijn ouders verliefd op elkaar worden, en op tijd terug zijn in de toekomst. Wat een held!
0
geplaatst: 29 december 2009, 16:56 uur
Ik heb de soundtrack-CD zelfs nog ergens liggen, met die versie erop. Al kocht ik 'm voornamelijk voor de tracks van Eric Clapton en Lindsey Buckingham (die overigens tegenvielen).
Ben het met Sandokan-veld eens dat de beste versie van de auteur zelf is. Maar goed, om lekker dwarsig te zijn, kies ik de live-uitvoering van George Thorogood. Die stoomt ook stevig door.
En de versie van Peter Tosh vind ik ook wel apart. Natuurlijk met wat tekstuele aanpassingen ("deep down in Jamaica, close to Mandeville" en "You got to be the leader of a reggae band"). Niet de beste, wel de meest afwijkende. En volgens mij de enige versie die het nummer in de Nederlandse top 10 bracht.
Chuck Berry (2)
Elvis (1)
Judas Priest (1)
Jimi Hendrix (1)
Marty McFly(1)
George Thorogood & the Destroyers (1)*
Ben het met Sandokan-veld eens dat de beste versie van de auteur zelf is. Maar goed, om lekker dwarsig te zijn, kies ik de live-uitvoering van George Thorogood. Die stoomt ook stevig door.
En de versie van Peter Tosh vind ik ook wel apart. Natuurlijk met wat tekstuele aanpassingen ("deep down in Jamaica, close to Mandeville" en "You got to be the leader of a reggae band"). Niet de beste, wel de meest afwijkende. En volgens mij de enige versie die het nummer in de Nederlandse top 10 bracht.
Chuck Berry (2)
Elvis (1)
Judas Priest (1)
Jimi Hendrix (1)
Marty McFly(1)
George Thorogood & the Destroyers (1)*
0
geplaatst: 5 januari 2010, 09:52 uur
Waarschijnlijk tevergeefs, maar ik ga toch weer eens proberen dit topic nieuw leven in te blazen. En wel met 'A song for you', een nummer van Leon Russell, dat door tientallen artiesten gecoverd is. Toch schat ik in dat een hoop mensen het niet kennen.
Ik lees op Wiki dat 'this song has become one of the most widely covered songs of all time, with versions released by artists as varied as Donny Hathaway (de bekendste versie, volgens mij), Ray Charles, The Carpenters, Whitney Houston and Christina Aguilera.
De Aguilera-versie ken ik niet, maar de beste uitvoering staat wat mij betreft op naam van...
The Temptations (1)*
Ik lees op Wiki dat 'this song has become one of the most widely covered songs of all time, with versions released by artists as varied as Donny Hathaway (de bekendste versie, volgens mij), Ray Charles, The Carpenters, Whitney Houston and Christina Aguilera.
De Aguilera-versie ken ik niet, maar de beste uitvoering staat wat mij betreft op naam van...
The Temptations (1)*
0
geplaatst: 7 januari 2010, 14:46 uur
Ik ken het nummer niet, maar uit waardering voor de poging om het topic levend te houden maar even gaan joetjoeben, en ik moet tot mijn verbazing zeggen;
The Temptations (1)
The Carpenters (1)*
Mag ik er wel aan toevoegen dat ik het maar een richtingloos slijmnummer vind?
The Temptations (1)
The Carpenters (1)*
0
geplaatst: 8 januari 2010, 09:19 uur
Sandokan-veld schreef:
Natuurlijk mag dat. En ergens snap ik dat ook wel. Het origineel van Leon Russell is nog vrij ongepolijst, maar daarna is het vooral opgenomen door artiesten die er zo'n zwijmelnummer van hebben gemaakt.
Niettemin: dank voor je inspanningen en onderzoek. Die versie van The Carpenters is ook helemaal niet slecht, als je tenminste de stem van Karen Carpenter kan verdragen (en dat kan ik - prima zelfs).
Ik denk niet dat voor dit nummer nog veel liefhebbers te vinden zijn. Maar eens een heel ander nummer proberen dat door veel artiesten gecoverd is. Het is bij mijn weten zelfs het enige nummer dat in vier verschillende versies de Nederlandse top 40 gehaald heeft.
Wild world
Het origineel is van Cat Stevens, die er een grote Amerikaanse hit mee scoorde. Daarna in Nederland de top 40 in gezongen door Jimmy Cliff, Maxi Priest en Mr. Big. En er zijn vast nog veel meer versies van.
De voormalige hardrocker in mij geeft de voorkeur aan de versie van ....
Mr. Big (1)*
0
geplaatst: 8 januari 2010, 11:08 uur
0
geplaatst: 8 januari 2010, 15:34 uur
In die tijd schreef Cat Stevens/Yusuf Islam een flink aantal standards, en ook dit nummer lijkt bij elke gelegenheid te passen. Behalve de versies die Gaucho noemt, zijn er op de JijBuis makkelijk versies te vinden van het nummer door Barry Ryan, Jose Feliciano, James Blunt en SNFU, en volgens Wikipedia hebben ook Bette Midler en UB40 covers uitgebracht (geen filmpje van gevonden).
Weinig echt lelijke versies, behalve die van The Me First And The Gimme Gimmes, een nogal melige bedoening in hun bekende kleuterpunkstijl. Maar de prijs voor de lelijkste versie gaat toch naar een Amerikaanse zangeres die door het leven gaat als Skye Sweetnam, die wordt begeleid door een R 'n' B- beat die zo leeg en dertien in een dozijn is, dat iedereen die geen meisje van twaalf is er pijn van krijgt in zijn of haar oren. (Beide versies te vinden op JijBuis)
Op zich kan ik me erin vinden als de versie van Mr Big als beste wordt benoemd, maar toch maak ik hier een andere keuze, omdat die te fraai is om niet te worden vernoemd:
Mr. Big (1)
Bluelagoon (1) - zoals op Après Ski Disco Hits 2009
Beth Orton (1)*
PS De versie van Mjuman heb ik niet gehoord. Ik heb veel fouten gemaakt in mijn leven, maar gelukkig is luisteren naar Apres Ski muziek er niet een van.
Weinig echt lelijke versies, behalve die van The Me First And The Gimme Gimmes, een nogal melige bedoening in hun bekende kleuterpunkstijl. Maar de prijs voor de lelijkste versie gaat toch naar een Amerikaanse zangeres die door het leven gaat als Skye Sweetnam, die wordt begeleid door een R 'n' B- beat die zo leeg en dertien in een dozijn is, dat iedereen die geen meisje van twaalf is er pijn van krijgt in zijn of haar oren. (Beide versies te vinden op JijBuis)
Op zich kan ik me erin vinden als de versie van Mr Big als beste wordt benoemd, maar toch maak ik hier een andere keuze, omdat die te fraai is om niet te worden vernoemd:
Mr. Big (1)
Bluelagoon (1) - zoals op Après Ski Disco Hits 2009
Beth Orton (1)*
PS De versie van Mjuman heb ik niet gehoord. Ik heb veel fouten gemaakt in mijn leven, maar gelukkig is luisteren naar Apres Ski muziek er niet een van.

* denotes required fields.