MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Hip Hop Top 10 (2009)

zoeken in:
Rene1979
Hier kan je alvast je voorlopige top 10 van dit jaar droppen...
Deze kan je later wijzigen en dan aanhet einde van het jaar je definitieve plaatsen

1 - Brother Ali - US
2 - Diamond District - In the Ruff
3 - Skyzoo - Salvation
4 - Doom - Born Like This
5 - Finale - A Pipe Dream A Promise
6 - Grouch & Eligh - Say G&E
7 - Mos def - The Estatic
8 - Abstract Rude - Rejuvination
9 - Blame One - Days Chasing Days
10 - Fresh Daily - The Gorgeous Killer

Ik heb het dan niet over verzamel en Ep cd's oa

Cyne - Water For Mars
Atmosphere - Leak At Will
Cunninlynguists - Strange Journey volume one
Brother Ali - Truth is here

2009 is echt mager tot nu toe, zowel qua hoge punten als het aantal (grotere) releases. Heb nog niet eens hoger dan een 4 gegeven (op een verzamelaar en instrumental na).

Topictitel moet wel even aangepast worden door de crew, want het is niet onbelangrijk dat het om 2009 gaat.

Gast, je hebt 11x een 4* gegeven, wees 'ns een keertje blij

Ik zeg natuurlijk ook niet dat dit jaar pure horror is, maar is is gewoon weinig echt interessants uitgekomen i.t.t. de vorige jaren. En daar bedoel ik o.a. ook mee dat ik geen dingen heb ontdekt zoals The Loyalists en Everliven Sound vorig jaar. Maar er staat nog best veel op de agenda (wat natuurlijk lang niet allemaal uit gaat komen dit jaar, misschien wel nooit), dus ik kan nog niet definitief oordelen.

Rene1979
Even aan onze vaste mod Herman gevraagd om de titel te wijzigen..
Maar je kan toch wel een voorlopige top 10 maken?
Vond het ook wel een matig jaar niet zoals 2008

Maar wie weet zit t venijn m in de staart
Tot nu toe bestaat mijn top tien uit iig 3 definitieve albums....

Ik heb 2009 toegevoegd.
Zal dit topic meteen in het toplijsten-forum zetten, waar het eigenlijk thuis hoort.

01. Atmosphere - Leak at Will
02. CYNE - Water for Mars
03. DOOM - Born Like This
04. Snowgoons feat. Savage Brothers & Lord Lhus - A Fist in the Thought
05. Skyzoo - The Salvation
06. KRS-One & Buckshot - Survival Skills
07. Randam Luck - Graveyard Shift
08. Killah Priest - The Exorcist
09. Killah Priest - The Untold Story of Walter Reed
10. -

Een echte favoriet heb ik niet, vrijwel alles licht erg dicht bij elkaar en is zelfs bijna willekeur te noemen en nummer 10 laat ik even open gezien ik niet kan kiezen en ik er ook geen 3,5-album in wil hebben.

Mb.
Moet eerlijk bekennen dat ik bijna geen 2009 albums heb gecheckt, simpelweg omdat weinig tot niks mij kon interesseren tot een luisterpoging - bedank YouTube maar. Heb echter wat onbekende diamantjes van afgelopen jaren beter beluisterd en me daarnaast wat meer gericht op andere genres - wat me al prima bezighoudt.

.. maar ik hou deze in de gaten voor eventuele topalbums!

Reguliere albums (anders hadden Atmosphere, CYNE en De La Soul er ook in gestaan):

01. Q-Tip - Kamaal the Abstract 4,5*
02. P.O.S. - Never Better 4*
03. Del the Funky Homosapien & Tame One - Parallel Uni-Verse
04. Cage - Depart from Me
05. DOOM - Born Like This
06. Kop & Ernst - Kopstoot
07. Qwel & Maker - So Be It
08. Nicolay - Shibuya: City Lights Vol. 2
09. Nosaj Thing - Drift
10. Inf - The Go Round

Gelukkig zijn er ook nog andere genres.

Rene1979
Toch de eerste 6 hip hop en the roots moet ook nog komen net als Masta Ace en Edo G

Voorlopig natuurlijk

1. Q-Tip - Kamaal the Abstract
2. CYNE - Water For Mars
3. Brother Ali - US
4. Mos Def - The Ecstatic
5. DOOM - Born Like This
6. Mr. Lif - I Heard It Today
7. Nosaj Thing - Drift
8. Skyzoo - The Salvation
9. Kid Cudi - Man On The Moon
10.De La Soul - Are You In (voor het prachtige Forever alleen al)

|Joël|
Mijn aandacht is deze jaargang tot dusver nauwelijks naar hiphop uitgegaan. Aan een top10-lijst ga ik niet meer komen. Daar ontbreekt de interesse voor. De albums die ik hier zo lees prikkelen mij totaal niet tot luisteren.

Toch heb ik gelukkig een verrassend goed album ontdekt.

Voor mij is de grote verassing van dit jaar namelijk De La Soul. Ze bewijzen nog altijd relevante en vooral vernieuwende muziek te kunnen produceren, dat vind ik knap zeker in deze tijden waarin het gros elkaar imiteert.

Een plaat waar ik bijzondere verwachtingen van had is die van Chubb Rock. Normaliter vind ik deze brede rapper alleraardigst, maar zijn project met Wordsmith heeft helaas niet aan mijn verwachtingen voldaan en is het dus voor mij niet geworden.

Dan heb ik nog AZ beluisterd die met een albumhoes op de proppen kwam die ouderwets samplegebruik uitstraalde. De titel, I Am Legend, deed mijn vermoeden dat dit wel eens een werkje zou kunnen worden waar veel aandacht aan is besteed alleen maar bevestigen.
Op het laatste moment werden de titel en de hoes echter gewijzigd. De titel volledig uit de lucht gegrepen en de originele hoes verkracht. Ik moet bekennen dat ze de inhoud eer aan doen. Het is namelijk een hopeloos zwak album geworden, erg jammer. Die AZ probeer ik dus nooit meer.

Rhythm & Poetry schreef:
Reguliere albums (anders hadden Atmosphere, CYNE en De La Soul er ook in gestaan)
Waarom die niet meetallen? Is in onze oren allemaal nieuw werk gewoon.

Rene1979 schreef:
Toch de eerste 6 hip hop en the roots moet ook nog komen net als Masta Ace en Edo G

Ik had alle 10 hiphop, alleen zijn de laatste paar instrumentaal. Anders zouden deze er in staan:

Tangerine Dream - Winter in Hiroshima
Archive - Controlling Crowds
Gazpacho - Tick Tock
Porcupine Tree - The Incident
Vic Chesnutt - At the Cut
Breakestra - Dusk Till Dawn

Rene1979 schreef:

Ik heb het dan niet over verzamel en Ep cd's oa

Omdat het in de regels staat MJ. En wie ben ik om deze regels te overtreden.

Kunnen we niet weer die vragen lijst van MJ hier posten, netals vorig jaar.

Rene1979
Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Omdat het in de regels staat MJ. En wie ben ik om deze regels te overtreden.

Is wat mij betrefd geen regel. Ik heb de regel alleen voor mezelf. Ik wil graag een top 10 van reguliere albums maken.

Er zijn geen regels. En als je zo gaat kijken is Kamaal the Abstract eigenlijk ook geen reguliere plaat.

Maar die lijst die je bedoeld Kill kunnen we beter aan het eind van het jaar doen.

MJ_DA_MAN schreef:
Er zijn geen regels. En als je zo gaat kijken is Kamaal the Abstract eigenlijk ook geen reguliere plaat.

Het zou wat zijn als er geen regels waren. En volgens MuMe is die van Q-Tip een regulier album, dus wie ben ik om dat te ontkennen.

Dan is Water for Mars dat ook. En Leak At Will is trouwens een reguliere EP.

Water for Mars is volgens MuMe geen regulier album. En tussen de E en de L zitten nog altijd 6 letters. Nogmaals ik heb gedaan wat Rene ook heeft gedaan, alleen de reguliere albums.

-d-
Ik heb trouwens nergens gezien dat Water for Mars geen regulier album is. Op discogs, wikipedia enz. staat op dat het gewoon een album is. Alleen op MuMe staat dat een verzamel/live album is. ??

Ja, beetje lastig. Het is feitelijk een verzamelaar van nieuw tracks en nooit uitgebrachte tracks, maar feitelijk ook een totaal nieuwe plaat voor luisteraars (mits zij connecties met CYNE hebben en die onuitgebrachte nummers hebben mogen ontvangen). Vrij discutabel dus.

-d-
Ja, nooit gehoorde nummers betekent dus album als ik het niet verkeerd heb.

Rene1979
Jongens dit is geen discussie of Cyne nou wel of geen regulier album heeft uitgebracht dit jaar. Als je Cyne in je top 10 wil doe dat dan.... Mijn inziens is het een van de beste albums dit jaar. Maar ook geen regulier album omdat het een verzameling is van nummers die oud en nieuw zijn. Daarom staat hij er bij mij niet in.

Rene1979 schreef:
Maar ook geen regulier album omdat het een verzameling is van nummers die oud en nieuw zijn.
In jouw oren nieuw, en daar gaat het om, vind ik.

Maar de laatste tijd komen er gelukkig steeds meer nieuwe platen uit, kan het amper nog bijhouden. Vandaag (of gisteren kan ook, maar toen lag HHB eruit) ook nog Killah Priest, Apsci, Seek en Cormega erbij; ik moet toch prioriteiten gaan stellen.

RedLightCityBoy
01. Obba Supa - Free: AM - Free: AM
02. Myka 9 - 1969
03. P.O.S. - Never Better
04. DOOM - Born Like This
05. Mos Def - The Ecstatic
06. Nocando - The Patient EP
07. Toki Wright - A Different Mirror
08. Dom Kennedy - Future Street / Drug Sounds
09. Warren G - The G Files
10. Infinito 2017 - Divided Souls Africans in America

Ik merk dat ik nog een enorme waslijst afmoet wil ik alles (wat me slechts intressant lijkt) goed checken...daarnaast moet ik nog stemmen op de nummer 1 uit m'n top 10..

Doom's effort vond ik zeker geen toppertje.

Rene1979
Kill_illuminati schreef:
Doom's effort vond ik zeker geen toppertje.

Voor mij wel een van de betere dit jaar...

raffael77
01 PUTS - Carried Away
02 DOOM - Born Like This
03 Oh No - 'Oh No Vs. Now-Again Music Library Vol. 1
04 Jay Are - The 1960's Jazz Revolution Again
05 Freestyle Professors - Gryme Time
06 Aesthetics Crew - Pandora's Boombox(verassend album)
07 Marco Polo & Torae - Double Barrel
08 Pro The Leader & Nova-Kane - Know The Names
09 DJ Spinna - Sonic Smash
10 Pete Rock - 'Pete Rock Years Vol. 2: 4 Props Sake

Willekeurige volgorde.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:43 uur

geplaatst: vandaag om 09:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.