MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 100 memorable momenten bij optredens

zoeken in:
Yak
Oké, nu het 'zeur-topic' slechtste optredens weer boven water is geschopt wordt het ook wel tijd voor de momenten bij optredens die je nooit meer zult vergeten. Om het leuk te houden!

100. Moondog Jr., Noorderligt maart '95

Na een fantastisch optreden was de band plotseling kwijt terwijl iedereen stond te stampen om een toegift, maar de bandleden hadden zich stiekem op verschillende plekken in het publiek verschanst. Toen het gejoel enigszins begon te verstommen (de DJ had volgens mij zijn plaatje maar al opgezet) begonnen ze vanuit verschillende richtingen weer te spelen en zochten elkaar al spelend in het publiek weer op. Totale verbijstering. Dit ging nog zo'n tien minuten door voordat ze terug de coulissen in macheerden.

moviefreak#1
99 Papa Roach op Pinkpop 2000 of 2001

De zanger van Papa Roach die zijn microfoon in zijn achterste steekt. De microfoon vervolgens weer uit zijn achterste haalt en er aan ruikt om het publiek te melden dat de microfoon naar poep ruikt. Hilarisch moment.

98. Aereogramme, Eurosonic 2002(?)

Een klein moment, niet zo spectaculair (we zijn pas bij 98), maar het was wel maf, eigenlijk ook wel een embarrassing moment.
Ik kende de band helemaal niet, maar de omschrijving in het festivalboekje klonk wel boeiend. Dus ik ging er met een vriendin van me heen. Vanaf het eerste nummer vond ik het al prachtig. Ergens tussen twee van nummers waarin ik helemaal opging door riep de zanger ineens zo'n foute clichezin als "Are You Having a Good Time?". Voor ik het wist riep ik iets van "Yeah". Als enige in de hele zaal. De zanger zei vervolgens "Well, At Least One Guy Has". De VPRO maakte opnames, dus wellicht is dat nog op 3 FM geweest.

Yak
*Schopje*

97. Fishbone - Pinkpop '89

Het optreden was al geweldig, met trompettisten die elkaar hun schuiftrombone overgooiden vanaf de ene kant van het podium naar de andere. Maar het meest memorabele moment kwam na het optreden. De zanger was bij het concert letterlijk het publiek ingedoken, en was volgens mij zelfs enige minuten spoorloos. Aan het eind van het optreden pakte hij de microfoon af van Jan Douwe om te vragen of degene die zijn schoen en zijn bretels had gejat deze wilde teruggeven.

96. The Hidden Cameras - Rotown 2 oktober 2004

Altijd feest met deze band: erg charmant.
Een van de bandleden had wel een aardig grapje (die ook in het Nederlands vertaald kan worden):

"What does a gay horse say?" ...................

"Hay"

(en de manier waarop hij dit uitsprak spreekt voor zich ).

Leuk topic dit. Vergeten, zo lijkt het. Nog meer mensen met memorable momenten bij optredens?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:32 uur

geplaatst: vandaag om 07:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.