Muziek / Toplijsten en favorieten / Vat de top 50 samen.
zoeken in:
0
geplaatst: 1 december 2009, 14:09 uur
Ik ben het afgelopen jaar op MuMe bezig geweest met het beluisteren van alle top 50 albums. Opzoek naar leuke nieuwe albums, maar ook om te kijken wat ik nou zelf van de top 50 vind. Ik zal er eerst wat namen uitpikken:
Radiohead, MuMe’s favoriete band als we de toplijst zo bekijken. Maarliefst vier platen van ze staan in de top 50 (sterker nog ze staan allemaal in de top 25). Zelf heb ik met veel plezier kennis met ze gemaakt, drie albums gaf ik 3,5* en The Bends stak daar net boven uit met 4*. Ik snap dan ook waarom ze zo populair zijn alleen vind ik dat het een klein beetje overdreven word.
The Beatles, ook van deze populaire groep staan vier albums in de top 50. Ik heb ze alle vier een aantal keer beluisterd – en dat is voor mij minimaal drie keer per plaat – en ik word er zelf nog niet warm of koud van. Voorlopig is het nog niet ‘mijn muziek’, opvallend is dan ook dat ik geen een keer een stem op de albums heb uitgebracht. Over een paar maanden of misschien wel een paar jaar probeer ik het gewoon weer.
Tot slot neem ik nog Pink Floyd die met twee platen in de top 10 op mijn bewondering kan rekenen. Deze twee top 10 platen zijn dan ook van een hoog niveau, The Dark Side of the Moon heb ik bijvoorbeeld op 4,5* staan. Met een ander album (The Wall) heb ik weer veel minder, ook hier heb ik nog maar geen stem op uitgebracht. Misschien komt de klik nog wel later.
Als ik van de top 50 zelf een top 5 mag samenstellen dan ziet het er zo uit:
Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers)
Sigur Rós – ()
Nas – Illmatic
Pink Floyd – The Dark Side of the Moon
Sufjan Stevens - Illinoise
Wat dan misschien wel het meest opvallend is, is dat Wu-Tang Clan en Nas gewoon hoog scoren en ik die platen al beluisterde. Sigur Rós zie ik als absolute aanwinst aangezien dat album zelfs in mijn top 10 staat.
Als ik een top 10 van mooiste nummers mag samenstellen, dus nummers die op de albums staan van de top 50 dan ziet het er zo uit:
01. Arcade Fire – Rebellion (Lies)
02. Nas – Represent
03.Sigur Rós - Untitled (Vaka)
04. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin'
05. Sufjan Stevens - They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh!
06. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
07. Bruce Springsteen – Jungleland
08. Muse - Sing for Absolution
09. Pink Floyd - Time
10. Coldplay – The Scientist
Wat vond ik dan eigenlijk de mindere albums, als ik The Beatles en The Wall van Pink Floyd voor het gemak even buiten beschouwing laat? Ook Grace van Jeff Buckley is niet mijn kop thee, dus daar kan ik moeilijk van zeggen of ik het slecht vind. Ik deelde in totaal twee onvoldoendes uit, en dit waren niet eens hele dikke onvoldoendes. Zowel Keane – Hopes and Fears als Tool – Lateralus kregen van mij 2,5*. Ik denk dan dat ik Keane het minst vind.
Bij alle albums heb ik een bericht achtergelaten, dus ben je nou echt benieuwd wat ik van de albums vind dan moet je daar kijken.
Ik heb dit met veel plezier gedaan, vind de top 50 beter dan ik verwacht had. Heb met mooie albums kennisgemaakt en ik zag dat er een paar groepen tussen zaten waar ik vrij weinig mee kan. Ik ben bijvoorbeeld Metallica nog vergeten te vernoemen. Dat zet ik niet voor mijn plezier op, maar daar heb ik wel vrede mee.
Meer mensen die hun ervaringen met de top 50 (of top 10/100/250) kwijt willen?
Radiohead, MuMe’s favoriete band als we de toplijst zo bekijken. Maarliefst vier platen van ze staan in de top 50 (sterker nog ze staan allemaal in de top 25). Zelf heb ik met veel plezier kennis met ze gemaakt, drie albums gaf ik 3,5* en The Bends stak daar net boven uit met 4*. Ik snap dan ook waarom ze zo populair zijn alleen vind ik dat het een klein beetje overdreven word.
The Beatles, ook van deze populaire groep staan vier albums in de top 50. Ik heb ze alle vier een aantal keer beluisterd – en dat is voor mij minimaal drie keer per plaat – en ik word er zelf nog niet warm of koud van. Voorlopig is het nog niet ‘mijn muziek’, opvallend is dan ook dat ik geen een keer een stem op de albums heb uitgebracht. Over een paar maanden of misschien wel een paar jaar probeer ik het gewoon weer.
Tot slot neem ik nog Pink Floyd die met twee platen in de top 10 op mijn bewondering kan rekenen. Deze twee top 10 platen zijn dan ook van een hoog niveau, The Dark Side of the Moon heb ik bijvoorbeeld op 4,5* staan. Met een ander album (The Wall) heb ik weer veel minder, ook hier heb ik nog maar geen stem op uitgebracht. Misschien komt de klik nog wel later.
Als ik van de top 50 zelf een top 5 mag samenstellen dan ziet het er zo uit:
Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers)
Sigur Rós – ()
Nas – Illmatic
Pink Floyd – The Dark Side of the Moon
Sufjan Stevens - Illinoise
Wat dan misschien wel het meest opvallend is, is dat Wu-Tang Clan en Nas gewoon hoog scoren en ik die platen al beluisterde. Sigur Rós zie ik als absolute aanwinst aangezien dat album zelfs in mijn top 10 staat.
Als ik een top 10 van mooiste nummers mag samenstellen, dus nummers die op de albums staan van de top 50 dan ziet het er zo uit:
01. Arcade Fire – Rebellion (Lies)
02. Nas – Represent
03.Sigur Rós - Untitled (Vaka)
04. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin'
05. Sufjan Stevens - They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh!
06. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
07. Bruce Springsteen – Jungleland
08. Muse - Sing for Absolution
09. Pink Floyd - Time
10. Coldplay – The Scientist
Wat vond ik dan eigenlijk de mindere albums, als ik The Beatles en The Wall van Pink Floyd voor het gemak even buiten beschouwing laat? Ook Grace van Jeff Buckley is niet mijn kop thee, dus daar kan ik moeilijk van zeggen of ik het slecht vind. Ik deelde in totaal twee onvoldoendes uit, en dit waren niet eens hele dikke onvoldoendes. Zowel Keane – Hopes and Fears als Tool – Lateralus kregen van mij 2,5*. Ik denk dan dat ik Keane het minst vind.
Bij alle albums heb ik een bericht achtergelaten, dus ben je nou echt benieuwd wat ik van de albums vind dan moet je daar kijken.
Ik heb dit met veel plezier gedaan, vind de top 50 beter dan ik verwacht had. Heb met mooie albums kennisgemaakt en ik zag dat er een paar groepen tussen zaten waar ik vrij weinig mee kan. Ik ben bijvoorbeeld Metallica nog vergeten te vernoemen. Dat zet ik niet voor mijn plezier op, maar daar heb ik wel vrede mee.
Meer mensen die hun ervaringen met de top 50 (of top 10/100/250) kwijt willen?
0
geplaatst: 1 december 2009, 14:20 uur
Mijn ervaring: ik kijk nooit in die toplijst en verneem nu met grote verbazing dat Keane blijkbaar een van de 50 beste albums aller tijden gemaakt heeft. Heb ik iets gemist of is de wereld gek geworden? 

0
geplaatst: 1 december 2009, 14:30 uur
Hij stond vroeger zelfs in de top 10, maar is langzaam aan het wegzakken.
Het is voor mij één van de 7 of 8 albums van de top 50 die ik nog moet beluisteren. Heb hem destijds wel in de winkel geluisterd, maar toen na 3 of 4 nummers afgezet, omdat ik het vreselijk vond.
Wat betreft mijn verdere ervaringen met de top 50:
Ik heb op de volgende 11 albums 5* gestemd: Ziggy Stardust, Closer, Velvet Underground & Nico, The Doors, ( ), Funeral, The Beatles, Abbey Road, Grace, OK Computer, The Bends.
Veel lager scoren: Master of Puppets, Lateralus en Disintegration (allen 2,5*). Californication (2*) en The Black Album (1,5*) doen het nog slechter.
Van de albums die ik nog moet horen kijk ik het minst uit naar Eigen Wereld en Hopes and Fears. Bruce Springsteen's Born to Run is de enige waar ik benieuwd naar ben. Hij lijkt me sowieso wel een interessante singersongwriter om uit te pluizen, maar eerst nog even met Dylan en Young aan de slag...
Het is voor mij één van de 7 of 8 albums van de top 50 die ik nog moet beluisteren. Heb hem destijds wel in de winkel geluisterd, maar toen na 3 of 4 nummers afgezet, omdat ik het vreselijk vond.
Wat betreft mijn verdere ervaringen met de top 50:
Ik heb op de volgende 11 albums 5* gestemd: Ziggy Stardust, Closer, Velvet Underground & Nico, The Doors, ( ), Funeral, The Beatles, Abbey Road, Grace, OK Computer, The Bends.
Veel lager scoren: Master of Puppets, Lateralus en Disintegration (allen 2,5*). Californication (2*) en The Black Album (1,5*) doen het nog slechter.
Van de albums die ik nog moet horen kijk ik het minst uit naar Eigen Wereld en Hopes and Fears. Bruce Springsteen's Born to Run is de enige waar ik benieuwd naar ben. Hij lijkt me sowieso wel een interessante singersongwriter om uit te pluizen, maar eerst nog even met Dylan en Young aan de slag...
0
geplaatst: 1 december 2009, 14:46 uur
Ik ken er 41 van de 50, en daarvan zal ongeveer heb ik ongeveer de helft 4* of meer gegeven. Van wat ik nog niet ken spreekt eigenlijk alleen Damien Rice mij aan op dit moment. Alle andere albums zijn van groepen die ik wel ken maar me niet bepaald aanspreken (U2, Keane, ...). Maar het klinkt wel leuk om de 250 eens af te lopen en te vervolledigen
. Mijn minst favoriete album is trouwens dat van the Arctic Monkeys (2*).
. Mijn minst favoriete album is trouwens dat van the Arctic Monkeys (2*).
0
geplaatst: 1 december 2009, 15:02 uur
Ik ken 28 platen uit de top 50, en ik zie dat er niet snel meer worden. Mijn interesses liggen op ander terrein. Van al mijn 5- en 4.5* is er slechts één terug te vinden: Springsteen's Born To Run. De overige 22 platen waar ik op heb gestemd varieren tussen 2* (Sgt. Peppers en Ænima) en 4*. Het gemiddelde zal rond de 3 sterretjes liggen.
Samengevat vind ik de top 50 totaal niet interessant en let ik er daarom ook nooit op.
Daarnaast is het natuurlijk compleet van de pot gerukt dat huilebalken als Muse en Keane, die hun eerste memorabele nummer nog moeten schrijven, boven lui als Dylan (die niet eens in de top 50 voorkomt) en Michael Jackson staan.
Samengevat vind ik de top 50 totaal niet interessant en let ik er daarom ook nooit op.
Daarnaast is het natuurlijk compleet van de pot gerukt dat huilebalken als Muse en Keane, die hun eerste memorabele nummer nog moeten schrijven, boven lui als Dylan (die niet eens in de top 50 voorkomt) en Michael Jackson staan.
0
geplaatst: 1 december 2009, 15:11 uur
Aantal albums uit de top 50 waar ik op gestemd heb: 38
Waarvan 5*: 23 stuks, teveel dus om ze allemaal te vermelden.
Laagste score van de 38:
* Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik 3,5*
Benieuwd naar:
* Nas - Illmatic
* Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers)
Minst benieuwd naar:
* Keane - Hopes and Fears
* Tool - Ænima
Waarvan 5*: 23 stuks, teveel dus om ze allemaal te vermelden.
Laagste score van de 38:
* Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik 3,5*
Benieuwd naar:
* Nas - Illmatic
* Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers)
Minst benieuwd naar:
* Keane - Hopes and Fears
* Tool - Ænima
0
sxesven
geplaatst: 1 december 2009, 15:26 uur
Ik heb op 20 van de 50 albums gestemd, en net als bij itchy zal dat voorlopig wel zo blijven. As is heb ik evengoed hoge (een 4,5*) als lage (0,5*) stemmen, maar gemiddeld zal het niet meer dan een 3* zijn. Moest ik een top 10 maken dan zag 'ie er zo uit:
1. Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers)
2. The Velvet Underground & Nico - Banaan
3. Interpol - Turn on the Bright Lights
4. Sufjan Stevens - Illinoise
5. U2 - Achtung Baby
6. Arcade Fire - Funeral
7. Nirvana - Unplugged
8. U2 - The Joshua Tree
9. Bloc Party - Silent Alarm
10. Sigur Rós - Agaetis Byrjun
Waarvan dus 1 x 4,5*, 5 x 4* en 4 x 3,5*. Laagste scores: Tool - Lateralus (0,5*), Joy Division - Unknown Pleasures (1*). In alle eerlijkheid draai ik van bovenstaande lijst alleen Wu-Tang met enige regelmaat, Interpol wil nog weleens voorbij komen omdat m'n vriendin dat ook leuk vind, en U2 doet het altijd goed in de auto omdat iedereen het wel aardig vind. Verder staat de boel stof te vergaren...
Verder niet direct ergens benieuwd naar; kan sommige dingen wel velen maar zou het zelf nooit draaien. Voor de rest veel bagger, maar het is nu eenmaal ook een toplijst.
1. Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers)
2. The Velvet Underground & Nico - Banaan
3. Interpol - Turn on the Bright Lights
4. Sufjan Stevens - Illinoise
5. U2 - Achtung Baby
6. Arcade Fire - Funeral
7. Nirvana - Unplugged
8. U2 - The Joshua Tree
9. Bloc Party - Silent Alarm
10. Sigur Rós - Agaetis Byrjun
Waarvan dus 1 x 4,5*, 5 x 4* en 4 x 3,5*. Laagste scores: Tool - Lateralus (0,5*), Joy Division - Unknown Pleasures (1*). In alle eerlijkheid draai ik van bovenstaande lijst alleen Wu-Tang met enige regelmaat, Interpol wil nog weleens voorbij komen omdat m'n vriendin dat ook leuk vind, en U2 doet het altijd goed in de auto omdat iedereen het wel aardig vind. Verder staat de boel stof te vergaren...
Verder niet direct ergens benieuwd naar; kan sommige dingen wel velen maar zou het zelf nooit draaien. Voor de rest veel bagger, maar het is nu eenmaal ook een toplijst.
0
pretfrit
geplaatst: 1 december 2009, 15:32 uur
48 albums, 1x5*, 7x4,5*, Wu Tang en Opgezwolle nog niet gehoord, zal dat binnenkort eens gaan doen. (..en mischien ook wel niet) Meeste albums waren mij al bekend voordat ik me op mume inschreef
Ik doe niet zoveel met de mume top 50.(en verder) De lijst is mij te algemeen. dit is geen klacht ofzo, simpelweg een logisch gevolg van de wijze waarop hij is samengesteld.
Ik doe niet zoveel met de mume top 50.(en verder) De lijst is mij te algemeen. dit is geen klacht ofzo, simpelweg een logisch gevolg van de wijze waarop hij is samengesteld.
0
geplaatst: 1 december 2009, 15:59 uur
Een top10 uit de top50:
01. The Velvet Underground & Nico 5*
02. Sigur Rós - Agaetis Byrjun 4,5*
03. Opgezwolle - Eigen Wereld
04. Sigur Rós - ( )
05. Nas - Illmatic 4*
06. Sufjan Stevens - Illinois
07. Radiohead - Kid A
08. Joy Division - Unknown Pleasures
09. The Smiths - The Queen is Dead
10. Joy Division - Closer
en The Doors - The Doors heeft ook nog 4 sterren, verder allemaal 3,5* of lager. Daarbij moet ik wel zeggen dat de nummers 8 t/m 11 wel op het randje van een 4* staan, die zouden zo een halfje lager kunnen.
Ik heb op 28 albums gestemd, maar ken eigenlijk van alle andere albums wel een nummer of meer. Ik ben nergens echt benieuwd naar, alhoewel ik OK Computer en The Bends nog wel eens helemaal wil horen.
01. The Velvet Underground & Nico 5*
02. Sigur Rós - Agaetis Byrjun 4,5*
03. Opgezwolle - Eigen Wereld
04. Sigur Rós - ( )
05. Nas - Illmatic 4*
06. Sufjan Stevens - Illinois
07. Radiohead - Kid A
08. Joy Division - Unknown Pleasures
09. The Smiths - The Queen is Dead
10. Joy Division - Closer
en The Doors - The Doors heeft ook nog 4 sterren, verder allemaal 3,5* of lager. Daarbij moet ik wel zeggen dat de nummers 8 t/m 11 wel op het randje van een 4* staan, die zouden zo een halfje lager kunnen.
Ik heb op 28 albums gestemd, maar ken eigenlijk van alle andere albums wel een nummer of meer. Ik ben nergens echt benieuwd naar, alhoewel ik OK Computer en The Bends nog wel eens helemaal wil horen.
0
Gallow
geplaatst: 1 december 2009, 16:10 uur
1. The Velvet Underground & Nico - The Velvet Underground & Nico 5*
2. The Cure - Disintergration 5*
3. Interpol - Turn on the Bright Lights 4,5*
4. The Smiths - The Queen is Dead 4,5*
5. Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) 4*
verder kom ik helaas niet, dan wordt het contrast te groot.
2. The Cure - Disintergration 5*
3. Interpol - Turn on the Bright Lights 4,5*
4. The Smiths - The Queen is Dead 4,5*
5. Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) 4*
verder kom ik helaas niet, dan wordt het contrast te groot.
0
geplaatst: 1 december 2009, 16:15 uur
ik heb op 36 van de 50 "beste" platen een stem gegeven. Dat vind ik eigenlijk best veel als ik heel eerlijk ben. Ik heb er van die 36 twee op de maximale 5 sterren staan. Wel twee platen uit de hoogste regione van de top 50 namelijk Radiohead - OK Computer en Pearl Jam - Ten
0
geplaatst: 1 december 2009, 17:15 uur
Van de huidige top-50 heb ik er 45 in mijn bezit, meermaals beluisterd en gestemd.
5* : 23 (waarvan 6 in mijn top-10)
4,5* : 16
4* : 4
3,5* : 1
3* : 1
Blijkbaar ben ik één van de users wiens muzieksmaak het meest overeenkomt met die van de gemiddelde MuMe'er.
5* : 23 (waarvan 6 in mijn top-10)
4,5* : 16
4* : 4
3,5* : 1
3* : 1
Blijkbaar ben ik één van de users wiens muzieksmaak het meest overeenkomt met die van de gemiddelde MuMe'er.
0
geplaatst: 1 december 2009, 17:20 uur
Ik heb er maar 16 uit de top50 beluisterd. Hoogste cijfer is maar een 3.5* (meerdere albums) en laagste is 1,5 (2 albums). Dus de top50 is niet echt mijn smaak te noemen.
0
geplaatst: 1 december 2009, 17:50 uur
Ben toch echt een Hip-Hop fan en heb nog niet veel beluisterd uit de top 50. Ik ben op een gegeven moment begonnen mij te verdiepen in Radiohead en het het album In Rainbows is voor mijn een geweldige ontdekking geweest, de overige albums moet ik nog waarderen. Coldplay heb ik ook redelijk veel geluisterd en dat is ook zeker niet slecht. Artiesten als Tool, Pearl Jam & Pink Floyd heb een kans gegeven, maar daar ben ik gewoon nog niet aan toe. Van Sufjan Stevens heb ik aardig wat nummers gehoord en dat klonk bijzonder goed, daar moet ik even achteraan.
In de toekomst ben ik van plan te beluisteren: Sigur Ros, Sufjan Stevens & Arcade Fire. Ik heb niet zo op Hardrock en Metal en dat laat ik ook maar achterwege.
In de toekomst ben ik van plan te beluisteren: Sigur Ros, Sufjan Stevens & Arcade Fire. Ik heb niet zo op Hardrock en Metal en dat laat ik ook maar achterwege.
0
geplaatst: 1 december 2009, 17:52 uur
Je bent meer een liefhebber van soul en R&B, Reijersen, vandaar dat de meeste top 50-albums die voornamelijk rock bevatten, je niet zo liggen.
Geeft niet, bij iedereen ligt het ene genre meer dan een andere. Ik ben zo geen hiphopliefhebber maar vind dat er wel hiphop-albums in die lijst moeten staan.
Geeft niet, bij iedereen ligt het ene genre meer dan een andere. Ik ben zo geen hiphopliefhebber maar vind dat er wel hiphop-albums in die lijst moeten staan.
0
Benno
geplaatst: 1 december 2009, 18:05 uur
Ik kan met "trots" zeggen dat ik ze alle vijftig beluisterd hebt, vijftig keer gestemd hebt en op de volgende stemmen uit kom:
7 keer 5 sterren
3 keer 4,5 sterren
14 keer 4 sterren
11 keer 3,5 sterren
6 keer 3 sterren
4 keer 2,5 sterren
4 keer 2 sterren
3 keer 1,5 sterren
1 keer 1 sterren
Daar komt bij dat het twijfelachtig is of de alba die ik vijf sterren heb gegeven in mijn eigen top vijftig zouden voorkomen (the Velvet Underground denk ik wel; Joy Division misschien ook). Verder vind ik de top-50 veel te jong. Er staan een groot aantal platen (Keane? Red Hot Chili Peppers?) waarvan ik de notering niet begrijp.
7 keer 5 sterren
3 keer 4,5 sterren
14 keer 4 sterren
11 keer 3,5 sterren
6 keer 3 sterren
4 keer 2,5 sterren
4 keer 2 sterren
3 keer 1,5 sterren
1 keer 1 sterren
Daar komt bij dat het twijfelachtig is of de alba die ik vijf sterren heb gegeven in mijn eigen top vijftig zouden voorkomen (the Velvet Underground denk ik wel; Joy Division misschien ook). Verder vind ik de top-50 veel te jong. Er staan een groot aantal platen (Keane? Red Hot Chili Peppers?) waarvan ik de notering niet begrijp.
0
MrGuitar240
geplaatst: 1 december 2009, 18:35 uur
Rhythm & Poetry schreef:
kwijt willen?
kwijt willen?
5 albums:
Beatles - Beatles
Abbey
Rubber soul
revolver
Sgt. pepper
0
geplaatst: 1 december 2009, 19:03 uur
LucM schreef:
Je bent meer een liefhebber van soul en R&B, Reijersen, vandaar dat de meeste top 50-albums die voornamelijk rock bevatten, je niet zo liggen.
'Je bent meer een liefhebber van soul en R&B, Reijersen, vandaar dat de meeste top 50-albums die voornamelijk rock bevatten, je niet zo liggen.
Had ook niet anders verwacht, al ben ik wel geïnteresseerd in andere genres. Vooral als de albums over het algemeen als goed worden ervaren. Daarom had ik er toch een aantal geprobeerd.
Ja, opvallend genoeg geen soulklassieker in de top50

0
geplaatst: 1 december 2009, 19:49 uur
Topvijftigje dan maar.
1. Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) (1993)
2. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967)
3. Nas - Illmatic (1994)
4. Arcade Fire - Funeral (2004
5. Opgezwolle - Eigen Wereld (2006)
6. Sufjan Stevens - Illinoise (2005)
7. Sigur Rós - ( ) (2002)
8. Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
9. Radiohead - Kid A (2000)
10. Radiohead - OK Computer (1997)
11. The Cure - Disintegration (1989)
12. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)
13. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
14. Radiohead - In Rainbows (2007)
15. Sigur Rós - Ágætis Byrjun (1999)
16. Radiohead - The Bends (1995)
17. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
18. Bloc Party - Silent Alarm (2005)
19. The Beatles - Revolver (1966)
20. dEUS - The Ideal Crash (1999)
21. The Beatles - Abbey Road (1969)
22. Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)
23. Joy Division - Closer (1980)
24. Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf (2002)
25. The Beatles - The Beatles (1968)
26. Nirvana - Nevermind (1991)
27. Keane - Hopes and Fears (2004)
28. Joy Division - Unknown Pleasures (1979)
29. Tool - Lateralus (2001)
30. Metallica - Master of Puppets (1986)
31. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
32. Jeff Buckley - Grace (1994)
33. Nirvana - MTV Unplugged in New York (1994)
34. Pink Floyd - The Wall (1979)
35. Muse - Origin of Symmetry (2001)
36. Pearl Jam - Ten (1991)
37. Coldplay - Parachutes (2000)
38. David Bowie - Ziggy Stardust (1972)
39. The Doors - The Doors (1967)
40. Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare (2007)
41. Muse - Absolution (2003)
42. U2 - Achtung Baby (1991)
43. Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik (1991)
44. Tool - Ænima (1996)
45. Red Hot Chili Peppers - Californication (1999)
46. Damien Rice - O (2003)
47. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006)
48. Metallica - Metallica (1991)
49. U2 - The Joshua Tree (1987)
50. Bruce Springsteen - Born to Run (1975)
1. Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) (1993)
2. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967)
3. Nas - Illmatic (1994)
4. Arcade Fire - Funeral (2004
5. Opgezwolle - Eigen Wereld (2006)
6. Sufjan Stevens - Illinoise (2005)
7. Sigur Rós - ( ) (2002)
8. Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
9. Radiohead - Kid A (2000)
10. Radiohead - OK Computer (1997)
11. The Cure - Disintegration (1989)
12. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)
13. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
14. Radiohead - In Rainbows (2007)
15. Sigur Rós - Ágætis Byrjun (1999)
16. Radiohead - The Bends (1995)
17. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
18. Bloc Party - Silent Alarm (2005)
19. The Beatles - Revolver (1966)
20. dEUS - The Ideal Crash (1999)
21. The Beatles - Abbey Road (1969)
22. Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)
23. Joy Division - Closer (1980)
24. Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf (2002)
25. The Beatles - The Beatles (1968)
26. Nirvana - Nevermind (1991)
27. Keane - Hopes and Fears (2004)
28. Joy Division - Unknown Pleasures (1979)
29. Tool - Lateralus (2001)
30. Metallica - Master of Puppets (1986)
31. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
32. Jeff Buckley - Grace (1994)
33. Nirvana - MTV Unplugged in New York (1994)
34. Pink Floyd - The Wall (1979)
35. Muse - Origin of Symmetry (2001)
36. Pearl Jam - Ten (1991)
37. Coldplay - Parachutes (2000)
38. David Bowie - Ziggy Stardust (1972)
39. The Doors - The Doors (1967)
40. Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare (2007)
41. Muse - Absolution (2003)
42. U2 - Achtung Baby (1991)
43. Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik (1991)
44. Tool - Ænima (1996)
45. Red Hot Chili Peppers - Californication (1999)
46. Damien Rice - O (2003)
47. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006)
48. Metallica - Metallica (1991)
49. U2 - The Joshua Tree (1987)
50. Bruce Springsteen - Born to Run (1975)
0
geplaatst: 1 december 2009, 22:47 uur
Uit de top 50 ken/heb ik 45 nummers. Negen stuks uit de top 10.
De hip-hop albums horen tot de 5 die ik niet ken en met Tool heb ik niks.
Er zitten best wat 5* albums tussen en OK Computer staat ook in mijn top 10.
De hip-hop albums horen tot de 5 die ik niet ken en met Tool heb ik niks.
Er zitten best wat 5* albums tussen en OK Computer staat ook in mijn top 10.
0
geplaatst: 1 december 2009, 22:54 uur
Van de top 50 heb ik op 28 albums gestemd. Het hoogst scoren de Beatles, Queens of the Stone Age en Sufjan Stevens, die allemaal op vijf sterren staan. Sufjan heeft heeft ook nog een tijdje mijn top 10 bewoond, maar is daar alweer even uit verdwenen. Meest opvallende is vermoedelijk dat ik de albums in de top 3 stuk voor stuk met 3 sterren beoordeeld heb, en Coldplay (de nummer vier) zelfs maar met twee sterren. Kennelijk wijkt mijn smaak toch stevig af van die van de gemiddelde user hier.
0
geplaatst: 2 december 2009, 10:15 uur
Ik heb iets minder dan de helft van de platen in de top 50 vaak genoeg beluisterd om erop te stemmen. Respect voor R & P dat hij ook alles meermalen heeft beluisterd.
Ik wil dat eigenlijk ook wel een keer doen, maar de tijd, de tijd... En eerlijk gezegd staan er ook wel een paar dingen in (Hopes and Fears, Eigen Wereld), die ik heb gehoord en waarschijnlijk niet voor mijn plezier nogmaals ga uitzitten.
Bij Pink Floyd lijkt het kwartje niet echt te vallen bij mij, en ik vrees dat ik ook nooit vrienden zal worden met de muziek van The Smiths, hoe veel smaakvolle, intelligente, aardige vrienden van me ook schreeuwen dat het geweldig is. De platen van Metallica kan ik door mijn metalvrienden bijna woordelijk meezingen, maar ik zet het zelf niet op.
De enige plaat die ik nog niet heb, maar waar ik wel benieuwd naar ben, is eigenlijk die van de Wu-Tang Clan (waarom heb ik die eigenlijk nog niet?).
Een top vijf maken is overbodig want zou worden opgegeten door The Beatles en Radiohead.
Dit laatste is een grof schandaal, natuurlijk. Keep up the good work, Reijersen.
Ten slotte wil ik nog even een pleidooitje houden om Lateralus van Tool niet te snel af te schrijven. Ikzelf heb er vijf jaar over gedaan voordat ik er iets aan begon te vinden (en ik was toen fan van Tool). Niet dat dit voor iedereen hoeft te gelden natuurlijk, maar de plaat is interessant genoeg om een keer naar terug te keren.
Ik wil dat eigenlijk ook wel een keer doen, maar de tijd, de tijd... En eerlijk gezegd staan er ook wel een paar dingen in (Hopes and Fears, Eigen Wereld), die ik heb gehoord en waarschijnlijk niet voor mijn plezier nogmaals ga uitzitten.
Bij Pink Floyd lijkt het kwartje niet echt te vallen bij mij, en ik vrees dat ik ook nooit vrienden zal worden met de muziek van The Smiths, hoe veel smaakvolle, intelligente, aardige vrienden van me ook schreeuwen dat het geweldig is. De platen van Metallica kan ik door mijn metalvrienden bijna woordelijk meezingen, maar ik zet het zelf niet op.
De enige plaat die ik nog niet heb, maar waar ik wel benieuwd naar ben, is eigenlijk die van de Wu-Tang Clan (waarom heb ik die eigenlijk nog niet?).
Een top vijf maken is overbodig want zou worden opgegeten door The Beatles en Radiohead.
Dit laatste is een grof schandaal, natuurlijk. Keep up the good work, Reijersen.
Ten slotte wil ik nog even een pleidooitje houden om Lateralus van Tool niet te snel af te schrijven. Ikzelf heb er vijf jaar over gedaan voordat ik er iets aan begon te vinden (en ik was toen fan van Tool). Niet dat dit voor iedereen hoeft te gelden natuurlijk, maar de plaat is interessant genoeg om een keer naar terug te keren.
0
geplaatst: 2 december 2009, 11:51 uur
Ja, eigenlijjk best schandalig dat de hoogst genoteerde soulplaat pas op #119 te vinden is.
What's Going On? Die hoort m.i. absoluut in de top 50 thuis.
0
geplaatst: 2 december 2009, 21:15 uur
Beluisterd: 42
Bestemd: 35
Aantal 5*: 5
Top 10 van de top 50:
1. dEUS - The Ideal Crash
2. The Cure - Disintegration
3. Joy Division - Closer
4. Nas - Illmatic
5. Radiohead - Kid A
6. The Beatles - Revolver
7. The Smiths - The Queen Is Dead
8. Joy Division - Unknown Pleasures
9. Radiohead - OK Computer
10. Coldplay - Parachutes
Bestemd: 35
Aantal 5*: 5
Top 10 van de top 50:
1. dEUS - The Ideal Crash
2. The Cure - Disintegration
3. Joy Division - Closer
4. Nas - Illmatic
5. Radiohead - Kid A
6. The Beatles - Revolver
7. The Smiths - The Queen Is Dead
8. Joy Division - Unknown Pleasures
9. Radiohead - OK Computer
10. Coldplay - Parachutes
0
geplaatst: 2 december 2009, 23:59 uur
Ik ken er 43. De hiaten (ahum) zijn QOTSA, Opgezwolle, The Black Album van Metallica, dEUS, de Unplugged-plaat van Nirvana, de tweede Arctic Monkeys en Bruce Springsteen. Ik loop niet over van enthousiasme om die binnenkort te gaan beluisteren.
In tegenstelling tot een paar jaar terug kijk ik zelden meer naar de lijst. Als je nog niet zo veel muziek kent is het een leuke toplijst om eens in te grasduinen, maar gaandeweg kies je toch steeds meer je eigen paden. Erop zeiken dat-ie slecht is vind ik daarom ook altijd een beetje makkelijk. Er staan ook best een paar leuke platen in.
Top 10:
01. Radiohead - OK Computer 4.5*
02. The Velvet Underground - Banaan
03. Interpol - Turn on the Bright Lights
04. Sigur Rós - Agaetis Byrjun
05. The Beatles - Revolver 4*
06. Joy Division - Closer
07. The Cure - Disintegration
08. Muse - Absolution
09. The Smiths - The Queen Is Dead
10. The Beatles - Abbey Road
(....)
40. Tool - Lateralus
41. Sufjan Stevens - Illnois
42. Tool - Aenima
43. Damien Rice - O
-----------------------------
En vooruit, de beste nummers (zal wel niet kloppen want wel heel snel gedaan):
01. Radiohead - Exit Music (for a Film)
02. The Doors - The Crystal Ship
03. The Velvet Underground - Venus in Furs
04. The Smiths - The Queen Is Dead
05. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down
06. Sigur Rós - Flugufrelsarinn
07. The Cure - Lullaby
08. Muse - New Born
09. The Beatles - You Never Give Me Your Money
10. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
In tegenstelling tot een paar jaar terug kijk ik zelden meer naar de lijst. Als je nog niet zo veel muziek kent is het een leuke toplijst om eens in te grasduinen, maar gaandeweg kies je toch steeds meer je eigen paden. Erop zeiken dat-ie slecht is vind ik daarom ook altijd een beetje makkelijk. Er staan ook best een paar leuke platen in.
Top 10:
01. Radiohead - OK Computer 4.5*
02. The Velvet Underground - Banaan
03. Interpol - Turn on the Bright Lights
04. Sigur Rós - Agaetis Byrjun
05. The Beatles - Revolver 4*
06. Joy Division - Closer
07. The Cure - Disintegration
08. Muse - Absolution
09. The Smiths - The Queen Is Dead
10. The Beatles - Abbey Road
(....)
40. Tool - Lateralus
41. Sufjan Stevens - Illnois
42. Tool - Aenima
43. Damien Rice - O
-----------------------------
En vooruit, de beste nummers (zal wel niet kloppen want wel heel snel gedaan):
01. Radiohead - Exit Music (for a Film)
02. The Doors - The Crystal Ship
03. The Velvet Underground - Venus in Furs
04. The Smiths - The Queen Is Dead
05. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down
06. Sigur Rós - Flugufrelsarinn
07. The Cure - Lullaby
08. Muse - New Born
09. The Beatles - You Never Give Me Your Money
10. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
0
geplaatst: 3 december 2009, 01:03 uur
Ik ken 20 albums uit de top 50 in zijn geheel.
Dit is mijn stand daarvan:
1 Radiohead - The bends
2 Radiohead - Ok Computer
3 Metallica - Metallica
4 Nirvana - Nevermind
5 Keane - Hopes and fears
6 Pearl Jam - Ten
7 Muse - Absolution
8 Coldplay - Parachutes
9 Muse - Origin of symmetry
10 U2 - Achtung baby
11 Red Hot Chili Peppers - Californication
12 Coldplay - A rush of blood to the head
13 Bloc Party - Silent alarm
14 Metallica - Master of puppets
15 U2 - The Joshua tree
16 Queens of the Stone Age - Songs for the deaf
17 Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik
18 Nirvana - MTV Unplugged
19 Radiohead - Kid A
20 Radiohead - In rainbows
Dit is mijn stand daarvan:
1 Radiohead - The bends
2 Radiohead - Ok Computer
3 Metallica - Metallica
4 Nirvana - Nevermind
5 Keane - Hopes and fears
6 Pearl Jam - Ten
7 Muse - Absolution
8 Coldplay - Parachutes
9 Muse - Origin of symmetry
10 U2 - Achtung baby
11 Red Hot Chili Peppers - Californication
12 Coldplay - A rush of blood to the head
13 Bloc Party - Silent alarm
14 Metallica - Master of puppets
15 U2 - The Joshua tree
16 Queens of the Stone Age - Songs for the deaf
17 Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik
18 Nirvana - MTV Unplugged
19 Radiohead - Kid A
20 Radiohead - In rainbows
0
geplaatst: 3 december 2009, 21:12 uur
GrafGantz schreef:
Ja, eigenlijjk best schandalig dat de hoogst genoteerde soulplaat pas op #119 te vinden is.
(quote)
Daarnaast alleen nog maar Stevie WOnder (op #128) en later staat Amy Winehouse er nog. Dus maar 3 soulalbums in de gehele top250. Maar ik heb ermee leren leven op MuMe.
0
geplaatst: 3 december 2009, 22:50 uur
En zo kunnen we inderdaad nog een tijdje doorgaan. Met dit soort toplijsten zal nooit iemand geheel tevreden zijn.
* denotes required fields.