MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / RobbyT's 200 favoriete tipparade platen

zoeken in:
200 nummers die niet verder zijn gekomen dan de tipparade, en die mijns inziens beter hadden verdiend. Vooral de periode 1979-1986 zal aan bod komen, maar ook andere jaren komen aan de orde.

Iedereen is welkom, stille genieters, mensen die een leuk verhaal bij een bepaald plaatje hebben, of mensen die vanwege uitbreiding van hun verzameling interesse hebben, allemaal prima. Veel plezier!

Vandaag de eerste tien:

200. Don Dixon - Praying mantis (1985)

199. Nick Nicely - D.C.T. dreams (1981) - synthwave

198. Esther Tuely - Incredibly red (1991)

197. White Soxx - Versailles (1981)

196. Bolland & Bolland - Melodrama
(Soort "I don't like Mondays" van "Boomtown rats" thema)

195. Kelly Groucutt - Am I a dreamer (1982)
(Lid van E.L.O.)

194. Robert Palmer - Riptide (1986)
(Palmer goes kitsch)

193. Re-flex - The politics of dancing (1983) - synthpop

192. Martha & the Muffins - Echo beach (1980)

191. XTC - All you pretty girls (1984) - New wave

Leuk. Zit nu naar Versailles te luisteren.

sq
Ja daar zitten toch metaan al heel wat toppers bij. In mijn kennissenkring Is Versailles niet minder dan een classic, en Echo Beach is als ik draai gewoon een floorfiller.

(edit, zie het nu pas) Esther van de Novoband . Nooit meer gezien tot nu dus.
De zanger van de Novoband was ooit een kennis van mij.

sq schreef:

(edit, zie het nu pas) Esther van de Novoband . Nooit meer gezien tot nu dus.
De zanger van de Novoband was ooit een kennis van mij.

Dat is leuk om te horen. Esther heeft ook een mooie tweede single gemaakt: "Eye of heaven" die een tijdje op de radio te horen was.

190. Fra lippo lippi - Shouldn't have to be like that (1986)

189. Phil lynott - Old town (1982)

titan (crew)
RobbyT schreef:
Esther heeft ook een mooie tweede single gemaakt: "Eye of heaven" die een tijdje op de radio te horen was.

Esther is nog dagelijks op de radio te horen. Zij is de stem van radio 2.

188. Dream academy - Life in a Northern town (1985)

In 1997 een top 10 hit geweest in de versie van Dario G.

187. Hobnail boots - The sunray in your eyes (1993)

Ik heb dit altijd de "Orchard road" van de jaren 90 gevonden.

186. Toad the wet sprockett - Walk on the ocean (1993)

185. Fay Lovsky - Don't feed the animals (1983)

Erg mooi plaatje van Toad the Wet Sprocket. Gelukkig komt ie nog steeds wel eens voorbij op de radio.

sq
Zo en van dit setje heb ik er ook gewoon weer 3 op single (190 189 en 185). Old Town is niet minder dan een rock classic. Fay Lovsky ga ik live zien overmorgen.

(edit) én 184 én 183

184. The Fixx - Stand or fall (New wave)

183. Chas Jankel - Ai no corrida (1981) (disco)

Het grote brein achter Ian Dury & the Blockheads

182. Animotion - Obsession (1985) (popwave)

181. It bites - Calling all the heroes (1986)

Ik ontdek dit topic nu pas, maar ik ga het zeker volgen. Een hoop leuke en bijna vergeten liedjes, waarvan ik er nog een behoorlijk aantal op single of zelfs op CD heb.

Met name die nummers van White Soxx, Re-flex, XTC, Martha + the Muffins, Phil Lynott, Toad the Wet Sprocket, The Dream Academy en It Bites zijn echte pop-pareltjes. Nummers die in een rechtvaardiger wereld grote hits geworden zouden zijn.

Gewoon popmuziek zoals het hoort: leuke liedjes met een duidelijke opbouw, mooi uitgewerkte themaatjes en een catchy refrein, hoewel de productie hier en daar nogal gedateerd klinkt - maar da's onvermijdelijk bij nummers die gemiddeld 25 jaar oud zijn.

En bij al dit soort nummers denk ik meteen: hadden die niet veel hoger in dit lijstje moeten staan? Maar goed, dat maakt me alleen maar nieuwsgieriger naar wat er nog komen gaat.

sq
gaucho schreef:

En bij al dit soort nummers denk ik meteen: hadden die niet veel hoger in dit lijstje moeten staan? Maar goed, dat maakt me alleen maar nieuwsgieriger naar wat er nog komen gaat.

Precies verwoord wat ik ook al dacht. White Soxx en Phil Lynott zijn behoorlijk geijkte voorbeelden van briljante nummers die geen hit zijn geworden. Heeft misschien met de persoonlijke voorkeur van RobbyT te maken, want het kan toch haast niet zijn dat er nog heel veel komen die voor mij hier overheen gaan. Maar wie weet en eerlijk is eerlijk: tot nu toe zijn het allemaal behoorlijk goede nummers!

gaucho schreef:
Ik ontdek dit topic nu pas, maar ik ga het zeker volgen. Een hoop leuke en bijna vergeten liedjes, waarvan ik er nog een behoorlijk aantal op single of zelfs op CD heb.

Met name die nummers van White Soxx, Re-flex, XTC, Martha + the Muffins, Phil Lynott, Toad the Wet Sprocket, The Dream Academy en It Bites zijn echte pop-pareltjes. Nummers die in een rechtvaardiger wereld grote hits geworden zouden zijn.

Gewoon popmuziek zoals het hoort: leuke liedjes met een duidelijke opbouw, mooi uitgewerkte themaatjes en een catchy refrein, hoewel de productie hier en daar nogal gedateerd klinkt - maar da's onvermijdelijk bij nummers die gemiddeld 25 jaar oud zijn.

Ben ook erg nieuwsgierig.

De lijst is tot nu toe nagenoeg perfect. Vooral Martha & The Muffins is een absolute klassieker. Steengoed nummer.
Ik vraag me af of er nog wat jaren '70-spul aan bod komt, een decennium met talloze prima tip-noteringen, vooral in de soul/funk-hoek.

Toch heel wat platen die ik in mijn bezit heb. Hadden allemaal grote hits moeten worden. Leuk dat er nu toch nog even een schijnwerper op ze gericht wordt!

kaztor schreef:
Ik vraag me af of er nog wat jaren '70-spul aan bod komt, een decennium met talloze prima tip-noteringen, vooral in de soul/funk-hoek.

Helemaal waar, daar kan ik er ook wel een paar van bedenken. Lijkt me een logische richting voor dit topic, in aanmerking genomen dat de lijst vanaf heden alleen maar beter moet gaan worden.
Alleen weet ik dat Robby een voorkeur heeft voor de vroege jaren tachtig - en dat geeft-ie in zijn eerste post ook al aan eigenlijk. Dat wordt dus nog spannend.

Ik zal me vooral gaan richten op de periode 1979-1986, mijn favoriete tijd, aangevuld met enkele platen van voor en na die tijd. Als ik mijn lijst van 200 klaar heb, kunnen jullie ook eigen toevoegingen doen. Ik ben zelf niet zo thuis in de soul/funk hoek, dus Kaztor be my guest

180. Stephen Tintin Duffy - Icing on the cake (1985)

179. Propaganda - Heaven give me words (1989)

178. J. Geils band - Come back (1980)

Op het album staat nog een veel langere uitvoering waarin het Starsky en Hutch achtige gedeelte wordt aangedikt.

177. Telekin - Imagination (1985) (disco)

176. Blancmange - Waves (1983) (new wave)

175. Chagrin d'amour - Chacun fait (1982) (rap)

Gast
geplaatst: vandaag om 08:49 uur

geplaatst: vandaag om 08:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.