Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 1966
zoeken in:
0
geplaatst: 23 augustus 2005, 12:44 uur
Dit jaar mag er ook nog best wezen vind ik.
1. The 13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds of the 13th Floor Elevators
2. The Beach Boys - Pet Sounds
3. The Beatles - Revolver
4. Bob Dylan - Blonde on Blonde
5. Frank Zappa & the Mothers of Invention - Freak Out!
6. The Yardbirds - Roger the Engineer
7. The Byrds - Fifth Dimension
8. The Rolling Stones - Aftermath
9. The Sonics - Boom
10. Paul Butterfield Blues Band - East-West
1. The 13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds of the 13th Floor Elevators
2. The Beach Boys - Pet Sounds
3. The Beatles - Revolver
4. Bob Dylan - Blonde on Blonde
5. Frank Zappa & the Mothers of Invention - Freak Out!
6. The Yardbirds - Roger the Engineer
7. The Byrds - Fifth Dimension
8. The Rolling Stones - Aftermath
9. The Sonics - Boom
10. Paul Butterfield Blues Band - East-West
0
geplaatst: 1 september 2005, 19:22 uur
1. Bob Dylan - Blonde on blonde
2. Frank Zappa - Freak out!
3. Peter Walker - Rainy day raga
4. 13th floor elevators - The psychedelic sounds of
5. Rolling stones - Aftermath
6. Beach boys - Pet sounds
7. Robbie Basho - The grail and the lotus
8. Tim Buckley - Tim Buckley
9. West coast pop art experimental band - Part one
10. Laura Nyro - More than a new discovery
Het jaar van de revolutie. En dat is te merken, de laatste 5 moesten toch wel een beetje uit mijn grote teen komen.
2. Frank Zappa - Freak out!
3. Peter Walker - Rainy day raga
4. 13th floor elevators - The psychedelic sounds of
5. Rolling stones - Aftermath
6. Beach boys - Pet sounds
7. Robbie Basho - The grail and the lotus
8. Tim Buckley - Tim Buckley
9. West coast pop art experimental band - Part one
10. Laura Nyro - More than a new discovery
Het jaar van de revolutie. En dat is te merken, de laatste 5 moesten toch wel een beetje uit mijn grote teen komen.
0
geplaatst: 1 september 2005, 19:29 uur
Paalhaas schreef:
Het jaar van de revolutie. En dat is te merken, de laatste 5 moesten toch wel een beetje uit mijn grote teen komen.
Het jaar van de revolutie. En dat is te merken, de laatste 5 moesten toch wel een beetje uit mijn grote teen komen.
Jammer dat je het debuut van Tim Buckley niet zo waardeert in vergelijk met andere albums van de man
Die had ik er in elk geval beslist niet uit hoeven te persen.
0
geplaatst: 1 september 2005, 19:53 uur
aERodynamIC schreef:
Jammer dat je het debuut van Tim Buckley niet zo waardeert in vergelijk met andere albums van de man
Jammer dat je het debuut van Tim Buckley niet zo waardeert in vergelijk met andere albums van de man
Vind ik ook erg jammer. Maar nu je het zegt, hij verdient wel een plekje, maar dan wel in de grote-teen-sectie .
0
geplaatst: 28 juni 2006, 23:39 uur
1. Tim Buckley - Tim Buckley
2. Chico Hamilton - The Dealer
3. Bob Dylan - Blonde on Blonde
2. Chico Hamilton - The Dealer
3. Bob Dylan - Blonde on Blonde
0
geplaatst: 29 juni 2006, 01:01 uur
1. The 13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds of the 13th Floor Elevators
2. Bob Dylan - Blonde on Blonde
3. The Beach Boys - Pet Sounds
4. The Beatles - Revolver
5. Frank Zappa - Freak Out!
6. The Yardbirds - Roger The Engineer
7. Donovan - Sunshine Superman
8. Paul Butterfield Blues Band - East/West
9. The Fabulous Wailers - Out Of Our Tree
10. The Seeds - A Web of Sound
2. Bob Dylan - Blonde on Blonde
3. The Beach Boys - Pet Sounds
4. The Beatles - Revolver
5. Frank Zappa - Freak Out!
6. The Yardbirds - Roger The Engineer
7. Donovan - Sunshine Superman
8. Paul Butterfield Blues Band - East/West
9. The Fabulous Wailers - Out Of Our Tree
10. The Seeds - A Web of Sound
0
geplaatst: 22 augustus 2006, 21:33 uur
Update + uitbreiding (té veel goede albums) :
1. (1) The 13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds of
2. (2) Bob Dylan - Blonde on Blonde
3. (4) The Beatles - Revolver
4. (3) The Beach Boys - Pet Sounds
5. (5) Frank Zappa - Freak Out!
6. (7) Donovan - Sunshine Superman
7. (6) The Yardbirds - Roger the Engineer
8. (8) Paul Butterfield Blues Band - East/West
9. (-) The Blues Magoos - Psychedelic Lollipop
10. (-) Peter Walker - Rainy Day Raga
11. (-) The Byrds - Fifth Dimension
12. (-) The Monks - Black Monk Time
13. (-) The Rolling Stones - Aftermath
14. (-) The Who - A Quick One
15. (-) The Kinks - Face to Face
16. (-) The Sonics - Boom
17. (-) John Mayall - Bluesbreakers with Eric Clapton
18. (10) The Seeds - A Web of Sound
19. (9) The Fabulous Wailers - Out of Our Tree
20. (-) The Godz - Contact High With the Godz
1. (1) The 13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds of
2. (2) Bob Dylan - Blonde on Blonde
3. (4) The Beatles - Revolver
4. (3) The Beach Boys - Pet Sounds
5. (5) Frank Zappa - Freak Out!
6. (7) Donovan - Sunshine Superman
7. (6) The Yardbirds - Roger the Engineer
8. (8) Paul Butterfield Blues Band - East/West
9. (-) The Blues Magoos - Psychedelic Lollipop
10. (-) Peter Walker - Rainy Day Raga
11. (-) The Byrds - Fifth Dimension
12. (-) The Monks - Black Monk Time
13. (-) The Rolling Stones - Aftermath
14. (-) The Who - A Quick One
15. (-) The Kinks - Face to Face
16. (-) The Sonics - Boom
17. (-) John Mayall - Bluesbreakers with Eric Clapton
18. (10) The Seeds - A Web of Sound
19. (9) The Fabulous Wailers - Out of Our Tree
20. (-) The Godz - Contact High With the Godz
0
tondeman
geplaatst: 22 augustus 2006, 23:13 uur
1.The Beatles - Revolver
2.13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds of the
3.Otis Redding - Otis Blue
4.The Small Faces - The Small Faces
5.Cuby & The Blizzards - Desolation
6.Bob Dylan - Blonde on Blonde
7.The rolling Stones - Aftermath
8.The Kinks - Face to Face
9.The Who - A Quick One (Happy Jack)
10.Q65 - Revolution
edit: Otis vergeten
2.13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds of the
3.Otis Redding - Otis Blue
4.The Small Faces - The Small Faces
5.Cuby & The Blizzards - Desolation
6.Bob Dylan - Blonde on Blonde
7.The rolling Stones - Aftermath
8.The Kinks - Face to Face
9.The Who - A Quick One (Happy Jack)
10.Q65 - Revolution
edit: Otis vergeten
0
geplaatst: 14 september 2006, 22:37 uur
1. The Beach Boys - Pet Sounds
2. The Beatles - Revolver
3. Ennio Morricone - Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo (The Good, the Bad and the Ugly)
4. The Mamas & the Papas - If You Can Believe Your Eyes and Ears
5. The Byrds - Fifth Dimension
6. Boudewijn De Groot - Voor de Overlevenden
7. Simon & Garfunkel - Sounds of Silence
8. Jacques Brel - Jacques Brel (Les Bonbons)
9. The Who - A Quick One
10. The Small Faces - The Small Faces
2. The Beatles - Revolver
3. Ennio Morricone - Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo (The Good, the Bad and the Ugly)
4. The Mamas & the Papas - If You Can Believe Your Eyes and Ears
5. The Byrds - Fifth Dimension
6. Boudewijn De Groot - Voor de Overlevenden
7. Simon & Garfunkel - Sounds of Silence
8. Jacques Brel - Jacques Brel (Les Bonbons)
9. The Who - A Quick One
10. The Small Faces - The Small Faces
0
JonnieBrasco
geplaatst: 26 september 2006, 18:14 uur
Ik kom niet verder dan een top-5:
1. Cream - Fresh Cream
2. The Beach Boys - Pet Sounds
3. The Beatles - Revolver
4. The Monks - Black Monk Time
5. Ruby1966
1. Cream - Fresh Cream
2. The Beach Boys - Pet Sounds
3. The Beatles - Revolver
4. The Monks - Black Monk Time
5. Ruby1966
0
Ruby1966
geplaatst: 26 september 2006, 18:24 uur
1. Bob Dylan - Blonde on Blonde
2. The Beach Boys - Pet Sounds
3. Tim Buckley - Tim Buckley
4. Simon & Garfunkel - Sounds of Silence
2. The Beach Boys - Pet Sounds
3. Tim Buckley - Tim Buckley
4. Simon & Garfunkel - Sounds of Silence
0
Allmusic
geplaatst: 27 januari 2007, 22:21 uur
1. Bob Dylan - Blonde on Blonde
2. The Beatles - Revolver
3. The Kinks - Face To Face
4. The Byrds - Fifth Dimension
5. The Rolling Stones - Aftermath
6. Buffy Sainte-Marie - Little Wheel Spin And Spin
7. The Beach Boys - Pet Sounds
8. Simon & Garfunkel - Sounds Of Silence
9. Tim Buckley - Tim Buckley
10. The 13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds of
11. The Yardbirds - Roger the Engineer
12. The Monkees - The Monkees
13. Otis Redding - Complete & Unbelievable: The Otis Redding Dictionary Of Soul
2. The Beatles - Revolver
3. The Kinks - Face To Face
4. The Byrds - Fifth Dimension
5. The Rolling Stones - Aftermath
6. Buffy Sainte-Marie - Little Wheel Spin And Spin
7. The Beach Boys - Pet Sounds
8. Simon & Garfunkel - Sounds Of Silence
9. Tim Buckley - Tim Buckley
10. The 13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds of
11. The Yardbirds - Roger the Engineer
12. The Monkees - The Monkees
13. Otis Redding - Complete & Unbelievable: The Otis Redding Dictionary Of Soul
0
geplaatst: 14 februari 2007, 18:01 uur
Update:
1. Tim Hardin - 1
2. Tim Buckley - Tim Buckley
3. Boudewijn de Groot - Voor de Overlevenden
4. Chico Hamilton - The Dealer
5. Bob Dylan - Blonde on Blonde
1. Tim Hardin - 1
2. Tim Buckley - Tim Buckley
3. Boudewijn de Groot - Voor de Overlevenden
4. Chico Hamilton - The Dealer
5. Bob Dylan - Blonde on Blonde
0
geplaatst: 14 februari 2007, 20:29 uur
1.Ennio Morricone - Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo
2. Elmer Bernstein - Return of the Magnificent Seven
3. John Barry - Born Free (1966)
4. Ennio Morricone - La Resa Dei Conti
5. Ennio Morricone - Navajoe Joe
6. Jerry Goldsmith - The Blue Max
7. John Addison - Torn Curtain
8. Konrad Elfers - Funeral in Berlin
9. Herbie Hancock - Blow-Up
10. Nelson Riddle - Batman
2. Elmer Bernstein - Return of the Magnificent Seven
3. John Barry - Born Free (1966)
4. Ennio Morricone - La Resa Dei Conti
5. Ennio Morricone - Navajoe Joe
6. Jerry Goldsmith - The Blue Max
7. John Addison - Torn Curtain
8. Konrad Elfers - Funeral in Berlin
9. Herbie Hancock - Blow-Up
10. Nelson Riddle - Batman
0
geplaatst: 18 februari 2007, 17:22 uur
Het jaar dat het eindelijk interessant begon te worden.
01. Byrds - Fifth dimension
02. Beatles - Revolver
03. Beach Boys - Pet sounds
04. Simon and Garfunkel - Sounds of silence
05. Bob Dylan - Blonde on blonde
01. Byrds - Fifth dimension
02. Beatles - Revolver
03. Beach Boys - Pet sounds
04. Simon and Garfunkel - Sounds of silence
05. Bob Dylan - Blonde on blonde
0
Davez
geplaatst: 21 juni 2007, 20:43 uur
1 beatles - revolver 5
2 bob dylan - blond on blond 4.5
3 buffalo springfield - buffalo springfield 4.5
4 the kinks - face to face 3.5
5 donovan - sunshine superman 3.5
6 bob dylan - the royal albert hall concert 3.5
7 rolling stones - aftermath 3.5
8 byrds - fifth dimension 3.5
9 the 13th floor elevators - the psychedelic sounds of the 13th floor elevators 3
10 wes montgomery - bumpin 3
2 bob dylan - blond on blond 4.5
3 buffalo springfield - buffalo springfield 4.5
4 the kinks - face to face 3.5
5 donovan - sunshine superman 3.5
6 bob dylan - the royal albert hall concert 3.5
7 rolling stones - aftermath 3.5
8 byrds - fifth dimension 3.5
9 the 13th floor elevators - the psychedelic sounds of the 13th floor elevators 3
10 wes montgomery - bumpin 3
0
geplaatst: 22 juni 2007, 00:56 uur
1 Bob Dylan - Blonde on Blonde
2 The Beatles - Revolver
3 Simon & Garfunkel - Parsley, Sage, Rosemary & Thyme
4 Simon & Garfunkel - Sounds of Silence
5 The Beach Boys - Pet Sounds
6 The Byrds - Fifth Dimension
dat was wel weer...
2 The Beatles - Revolver
3 Simon & Garfunkel - Parsley, Sage, Rosemary & Thyme
4 Simon & Garfunkel - Sounds of Silence
5 The Beach Boys - Pet Sounds
6 The Byrds - Fifth Dimension
dat was wel weer...
0
geplaatst: 7 juli 2007, 18:52 uur
1. blonde on blonde - bob dylan
2. two yanks in england - everly brothers
3. come the day - seekers
4.sound of silence - simon and garfunkel
5. parsley sage rosemary and thyme - simon and garfunkel
6. revolver - beatles
that's all folks
2. two yanks in england - everly brothers
3. come the day - seekers
4.sound of silence - simon and garfunkel
5. parsley sage rosemary and thyme - simon and garfunkel
6. revolver - beatles
that's all folks
0
geplaatst: 14 februari 2008, 14:43 uur
1. Bob Dylan - Blonde on Blonde
2. The Beatles - Revolver
3. The Beach Boys - Pet Sounds
4. The Rolling Stones - Aftermath
2. The Beatles - Revolver
3. The Beach Boys - Pet Sounds
4. The Rolling Stones - Aftermath
0
geplaatst: 27 november 2008, 21:23 uur
Mijn top 10 van 1966:
1. The Beatles - Revolver
2. The Beach Boys - Pet Sounds
3. Bob Dylan - Blonde on Blonde
4. Simon & Garfunkel - Parsley, Sage, Rosemary and Thyme
5. Boudewijn de Groot - Voor de Overlevenden
6. The Mothers of Invention - Freak Out!
7. The Kinks - Face to Face
8. The Byrds - Fifth Dimension
9. The Rolling Stones - Aftermath
10. Donovan - Sunshine Superman
Slechts 12 reguliere albums van 1966, maar wel 5 met 5*, nrs.1 en 2 hier staan ook in mijn algemene top-10.
1. The Beatles - Revolver
2. The Beach Boys - Pet Sounds
3. Bob Dylan - Blonde on Blonde
4. Simon & Garfunkel - Parsley, Sage, Rosemary and Thyme
5. Boudewijn de Groot - Voor de Overlevenden
6. The Mothers of Invention - Freak Out!
7. The Kinks - Face to Face
8. The Byrds - Fifth Dimension
9. The Rolling Stones - Aftermath
10. Donovan - Sunshine Superman
Slechts 12 reguliere albums van 1966, maar wel 5 met 5*, nrs.1 en 2 hier staan ook in mijn algemene top-10.
0
geplaatst: 29 november 2008, 20:53 uur
01. The Beatles - Revolver
02. The 13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds of ~
03. The Kinks - Face to Face
04. The Beach Boys - Pet Sounds
05. Tim Hardin - Tim Hardin 1
06. The Rolling Stones - Aftermath
07. The Yardbirds - Roger the Engineer
08. The Small Faces - The Small Faces
09. Bert Jansch - Jack Orion
10. Peter Walker - Rainy Day Daga
02. The 13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds of ~
03. The Kinks - Face to Face
04. The Beach Boys - Pet Sounds
05. Tim Hardin - Tim Hardin 1
06. The Rolling Stones - Aftermath
07. The Yardbirds - Roger the Engineer
08. The Small Faces - The Small Faces
09. Bert Jansch - Jack Orion
10. Peter Walker - Rainy Day Daga
0
geplaatst: 9 december 2008, 02:41 uur
01. The Byrds - Fifth Dimension
02. Bob Dylan - Blonde on Blonde
03. The Beatles - Revolver
04. The Beach Boys - Pet Sounds
05. The Kinks - Face to Face
06. Them - Them Again
07. Boudewijn de Groot - Voor de Overlevenden
08. Jacques Brel - Jacques Brel
09. The Rolling Stones - Aftermath
10. Ike & Tina Turner - River Deep - Mountain High
02. Bob Dylan - Blonde on Blonde
03. The Beatles - Revolver
04. The Beach Boys - Pet Sounds
05. The Kinks - Face to Face
06. Them - Them Again
07. Boudewijn de Groot - Voor de Overlevenden
08. Jacques Brel - Jacques Brel
09. The Rolling Stones - Aftermath
10. Ike & Tina Turner - River Deep - Mountain High
0
geplaatst: 31 maart 2009, 14:20 uur
1. Otis Redding - Otis Blue
2. Otis Redding - Complete & Unbelievable: The Otis Redding Dictionary of Soul
3. James Carr - You Got My Mind Messed Up
4. Don Covay - See-Saw
5. Lee Dorsey - Ride Your Pony
7. Otis Redding - The Soul Album
8. James Brown - It's a Man's Man's Man's World
9. Wilson Pickett - The Exciting Wilson Pickett
10. Ella Fitzgerald - The Best Is Yet to Come
2. Otis Redding - Complete & Unbelievable: The Otis Redding Dictionary of Soul
3. James Carr - You Got My Mind Messed Up
4. Don Covay - See-Saw
5. Lee Dorsey - Ride Your Pony
7. Otis Redding - The Soul Album
8. James Brown - It's a Man's Man's Man's World
9. Wilson Pickett - The Exciting Wilson Pickett
10. Ella Fitzgerald - The Best Is Yet to Come
0
Zorin
geplaatst: 6 juli 2010, 09:58 uur
Otis Redding - The Soul Album
The Beatles - Revolver
The Kinks - Face To Face
James Brown - It's a Man's Man's World
Rolling Stones - Aftermath
The Byrds - Fifth Dimension
Bob Dylan - Blonde On Blonde
S&G - Parsley Sage Rosemary And Thyme
Ennio Morricone - The Good , The Bad And The Ugly
Herbie Hancock - Blow Up
The Beatles - Revolver
The Kinks - Face To Face
James Brown - It's a Man's Man's World
Rolling Stones - Aftermath
The Byrds - Fifth Dimension
Bob Dylan - Blonde On Blonde
S&G - Parsley Sage Rosemary And Thyme
Ennio Morricone - The Good , The Bad And The Ugly
Herbie Hancock - Blow Up
0
geplaatst: 6 juli 2010, 10:38 uur
1. The Beach Boys - Pet Sounds
2. The Beatles - Revolver
3. The Rolling Stones - Aftermath
4. Nina Simone - Wild Is the Wind
5. Bob Dylan - Blonde on Blonde
6. Simon & Garfunkel - Sounds of Silence
7. Marvin Gaye - Moods of Marvin Gaye
8. Ennio Morricone - Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo
9. Simon & Garfunkel - Parsley, Sage, Rosemary and Thyme
10. Wilson Pickett - The Exciting Wilson Pickett
2. The Beatles - Revolver
3. The Rolling Stones - Aftermath
4. Nina Simone - Wild Is the Wind
5. Bob Dylan - Blonde on Blonde
6. Simon & Garfunkel - Sounds of Silence
7. Marvin Gaye - Moods of Marvin Gaye
8. Ennio Morricone - Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo
9. Simon & Garfunkel - Parsley, Sage, Rosemary and Thyme
10. Wilson Pickett - The Exciting Wilson Pickett
0
geplaatst: 6 juli 2010, 10:39 uur
Reijersen schreef:
1. Otis Redding - Otis Blue
1. Otis Redding - Otis Blue
Ik weet dat dit een post van meer dan een jaar geleden is maar moet toch even kwijt dat deze toch echt uit 1965 is
0
geplaatst: 25 september 2010, 12:49 uur
Hoogtijdagen van de Jazz, qua pop/rock slechts een beperkt interessante tijd:
1. John Coltrane - Ascension
2. John Coltrane - Meditations
3. Andrew Hill - Compulsion!!!!!
4. Bob Dylan - Blonde on Blonde
5. Cecil Taylor - Unit Structures
6. John Coltrane & Don Cherry - The Avant-Garde
7. Frank Zappa & The Mothers of Invention - Freak Out!
8. Ornette Coleman Trio - At the "Golden Circle" Stockholm
9. The Beach Boys - Pet Sounds
10. The Beatles - Revolver
1. John Coltrane - Ascension
2. John Coltrane - Meditations
3. Andrew Hill - Compulsion!!!!!
4. Bob Dylan - Blonde on Blonde
5. Cecil Taylor - Unit Structures
6. John Coltrane & Don Cherry - The Avant-Garde
7. Frank Zappa & The Mothers of Invention - Freak Out!
8. Ornette Coleman Trio - At the "Golden Circle" Stockholm
9. The Beach Boys - Pet Sounds
10. The Beatles - Revolver
0
geplaatst: 21 november 2010, 16:19 uur
Update :
01 (01). Byrds - Fifth Dimension 4,5*
02 (---). Nina Simone - High Priestess of Soul
03 (03). Beach Boys - Pet Sounds
04 (02). Beatles - Revolver 4,0*
05 (---). Love - Love 3,5*
06 (---). Nina Simone - Wild is the Wind
07 (04). Simon and Garfunkel - Sounds of Silence
08 (05). Bob Dylan - Blonde on Blonde 3,0*
01 (01). Byrds - Fifth Dimension 4,5*
02 (---). Nina Simone - High Priestess of Soul
03 (03). Beach Boys - Pet Sounds
04 (02). Beatles - Revolver 4,0*
05 (---). Love - Love 3,5*
06 (---). Nina Simone - Wild is the Wind
07 (04). Simon and Garfunkel - Sounds of Silence
08 (05). Bob Dylan - Blonde on Blonde 3,0*
* denotes required fields.