MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het beste van ...

zoeken in:
moviefreak#1 schreef:
Oh nu weet ik het weer. Eminem was die ene gezellige gozer die alleen maar mooie liedjes zingt over mooie dingen. Heb ik me vast vergist met iemand anders

Waarom komen dit soort reacties altijd op Eminem, maar bijvoorbeeld nooit op Johnny Cash of Nick Cave (om maar twee dwarsstraten te noemen)?

moviefreak#1
Ja als je dat niet snapt ga ik ook geen poging doen het je uit te leggen

Back on topic dan maar ...

moviefreak#1 schreef:

Back on topic dan maar ...

Oké, mijn IQ zal inderdaad wel te laag zijn daarvoor.

wavanbuuren
Stan (4)
Lose Yourself (3)
The Way I Am (3)
Mosh (2)
My Name Is (2)
Rabbit Run (1)
The Real Slim Shady (1)
Without Me (1)

Oh nu weet ik het weer. Eminem was die ene gezellige gozer die alleen maar mooie liedjes zingt over mooie dingen.

Moet dat dan? Je eerste reactie slaat als een lul op een drumstel aangezien Eminem echt niet alleen daarover nummers schrijft. Als je de humor uit Bonnie and Clyde '97 niet snapt dan is dat jammer maar in dat nummer doet hij echt geen oproep tot huiselijk geweld.

Als je het niet kan uitleggen mag je dat wel gewoon zeggen hoor.

moviefreak#1
Oh ik wil best een discussie aangaan. Van mij mag er een heel leuk nieuw topic komen alleen over Eminem en zijn fantastische teksten. En humor in Bonnie and Clyde '97 ? Jazeker, als hij het zou menen zou het de grootste mislukkeling allertijden zijn maar dat maakt niet dat ik het zomaar goed ga lopen keuren. Vergeet niet dat ook (of liever vooral) kinderen naar deze teksten luisteren die waarschijnlijk niet zo'n hoog iq hebben als jij Boordappel.

Vergeet niet dat ook (of liever vooral) kinderen naar deze teksten luisteren die waarschijnlijk niet zo'n hoog iq hebben als jij Boordappel.

Ja en? Die mensen spelen ook spellen als GTA en kijken films als Pulp Fiction. Keur je dat ook niet goed?

Stan (4)
Lose Yourself (4)
The Way I Am (3)
Mosh (2)
My Name Is (2)
Rabbit Run (1)
The Real Slim Shady (1)
Without Me (1)

Haha, gespiekt BoordAppel, of zomaar gegokt ?

Anyway, quote Eminem :

"A lot of people ask me stupid fucking questions. A lot of people think that what I say on the record or what I talk about on the record, that I actually do in real life and that I believe in it. But if I say that, I want to kill somebody, that I'm actually gonna do it. Well shit, if you believe that, then I kill you [gelach]"

Losse quote uit Criminal ( Hellfish heeft het nummer zo verneukt dat niet alles even duidelijk meer klinkt ), maar de core lijkt me duidelijk. Persoonlijk vind ik zo'n reacties ook maar zielig. Wie hier niet de humor van inziet is maar verontwaardigd, maar om er nu ook weer [dramatisch]won't anyone think of the children[/dramatisch] bij te betrekken vind ik erg jammerlijk.

Helemaal mee eens, Onderhond.

moviefreak#1
BoordAppel schreef:
(quote)

Ja en? Die mensen spelen ook spellen als GTA en kijken films als Pulp Fiction. Keur je dat ook niet goed?

Touché

Ik zal erover ophouden en verdere repliek inslikken zoals het natuurlijk ook hoort.

BoordAppel schreef:

Ook wel grappig hoeveel mensen een hekel aan Eminem hebben. Beetje de Elvis van nu?

Ik ken eigelijk niemand die een hekel heeft aan Eminem. Hij word echt Zoooooo goed gevonden door mede scholieren en zelfs docenten dat ik echt een beetje gek van hem word. Ook niet rap of RnB fans vinden hem goed. Misschien komt mijn haat vooral door de reden waarom hij zo goed word gevonden. Heb al een aantal totaal niet grappige of briljante citaten gehoord. "Haha, gisteren op tv zei Eminem in een interview "Ik heb geen relatie met mijn moeder en die is er nooit geweest" Echt Briljant"

Maar hoewel ik hem over gewaardeerd vind is hij eigelijk best goed.

Stan (5)
Lose Yourself (4)
The Way I Am (3)
Mosh (2)
My Name Is (2)
Rabbit Run (1)
The Real Slim Shady (1)
Without Me (1)

@moviefreak:
Father, yes son, I want to kill you
Mother...I want to...fuck you

Dit vind jij dan niet slecht voor de kinderen?

BoordAppel schreef:
Ook wel grappig hoeveel mensen een hekel aan Eminem hebben. Beetje de Elvis van nu?

Is wel een groot verschil, Elvis was natuurlijk een lieve jongen die door zijn soepele heupen - zijns ondanks - de gemoederen verhitte. Ik geloof nooit dat hij er op uit was. Eminem natuurlijk wel, die gaat bewust de confrontatie aan. En dat mag.

moviefreak#1
Ik heb toch al toegegeven dat ik fout zat ?

Ow sorry, dat zie ik nu pas. Ik had daar overheen gelezen. Mijn excuses, moviefreak.

Stan (4)
Lose Yourself (4)
The Way I Am (3)
Mosh (2)
My Name Is (2)
Rabbit Run (2)
The Real Slim Shady (1)
Without Me (1)

Het is blijkbaar toch moeilijk om de laatste stand te nemen (zelfs voor de administrator ). Gizzmann wordt vergeten.

Stan (5)
Lose Yourself (4)
The Way I Am (3)
Mosh (2)
My Name Is (2)
Rabbit Run (2)
The Real Slim Shady (1)
Without Me (1)

Lose Yourself (5)
Stan (5)
The Way I Am (3)
Mosh (2)
My Name Is (2)
Rabbit Run (2)
The Real Slim Shady (1)
Without Me (1)

Onderhond schreef:
[dramatisch]won't anyone think of the children[/dramatisch]

Hoor ik daar Maude Flanders?

Paalhaas schreef:
(zelfs voor de administrator)

excuus

Yak
Ik ga toch ook voor My Name Is, omdat het het eerste Eminem-nummer is dat ik hoorde, op een late avond op de VPRO, en ik lag he-le-maal in een scheur.

Lose Yourself (5)
Stan (5)
The Way I Am (3)
My Name Is (3)
Mosh (2)
Rabbit Run (2)
The Real Slim Shady (1)
Without Me (1)

Lose Yourself (5)
Stan (5)
The Way I Am (3)
My Name Is (3)
Mosh (2)
Rabbit Run (2)
Guilty Conscience (1)
The Real Slim Shady (1)
Without Me (1)

Stan (6)
Lose Yourself (5)
The Way I Am (3)
My Name Is (3)
Mosh (2)
Rabbit Run (2)
Guilty Conscience (1)
The Real Slim Shady (1)
Without Me (1)

De rest kan ik niet aanhoren, rap is totaal mijn genre niet.

Toch wel ironisch dat het nummer met de meeste stemmen maar voor de helft van Eminem is..

JonnieBrasco
Coldplay maar eens?

God Put A Smile Upon Your Face (1)

Zo'n lief, klein, vertederend, schitterend liedje:

Don't Panic (1)

Ruby1966
Don't Panic (2)

Don't Panic (2)
* In My Place (1)

Yellow (1)
Don't Panic (1)
In My Place (1)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:40 uur

geplaatst: vandaag om 15:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.