MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Roots top 5 per artiest

zoeken in:
Ik zou graag een 2 wekelijks top 5 (nummers) per genomineerde artiest willen maken d.m.v. dit topic.
Er bestaat al zoiets dergelijks bijvoorbeeld voor New wave.

Werkwijze:
- Artiest nomineren, dit kan via stemming uit een keuzelijst of door een voorgestelde gesteunde nominatie door bezoekers van dit forum.
- top 5 van de gekozen artiest (band of solo) via PM naar mij en ik maak een eindlijst.
Aantal wenselijke deelnemers (users) per ronde lijkt mij > 10.

Hoe vaak ik dit ook lees, ik snap er niks van.

Ik snap het wel, maar ik vind roots alleen altijd zo'n moeilijk genre waarbij ik nooit precies weet wat het nou inhoudt...

Ok met Arrie eens maar het is nu eenmaal ook hier op MM gehanteerde benaming.
De grenzen wat wel en wat er niet bij hoort is vaak moeilijk.

http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/roots

Genres >> Overigen >> Alles over Altcountry, Roots en Americana

Ieder 2 weken een nieuwe artiest (bv week 2 Bob Dylan, week 4 Ryan Adams, week 6 Wilco).
Deelnemers (users) sturen iedere 2 weken favoriete top 5 nummers(nummer 1 krijgt 5 punten, nummer 2 krijgt 4 punten enz) in en daaruit wordt een top 5 samengesteld.
zo iets.

Zullen we beginnen met Jason Molina (Songs: Ohia)?

Wat mij betreft horen Molina maar bv Wil Oldham (Bonny Prince Billy) er ook bij.
De reden dat jij Jason Molina aanhaalt is waarschijnlijk de veronderstelling dat deze artiest de gemiddelde roots liefhebber niet aanspreekt?
Ik probeerde in de regelgeving dit al enigszins te ondervangen door te stellen dat een nominatie gesteund dient te worden.

Het topic is eigenlijk gewoon als iets leuks extra's bedoeld waarbij niet als een politieagent (douane) de grenzen bewaakt moeten worden.

Nee, de reden dat ik hem aanhaal is gewoon omdat ie in die roots-toplijst staat, en ik hem een geweldige artiest vind.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:30 uur

geplaatst: vandaag om 07:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.