MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Toplijsten op de radio

zoeken in:
Het is al bijna december en december is de maand van de toplijsten op de radio. Ik start dit topic met de bedoeling een beetje een overzicht te krijgen van alle toplijsten die er uitgezonden worden. Dus niet alleen in de decembermaand (ook komende toplijsten)

Tot nu toe kom ik op deze:
Radio 2 Top 2000 - van 25 december 12.00 uur tot en met 31 december 24.00
Radio Veronica Top 1000 - van 12 tot en met 18 december
Radio 10 Gold Top 4000 - december
De Tijdloze (Studio Brussel) - 31 december
Top Serious Request (3FM) - waarschijnlijk 24 december

Ik las ook ergens dat Kink FM hun Kink 1500 in december opnieuw gingen uitzenden, klopt dit?

Ja, dat klopt.

Verder is er nog de Song van het Jaar van de VPRO, die word op 3FM uitgezonden.

Verder zou ik ik het niet weten eigenlijk.

Vanaf vandaag om 14.00 uur

Zaterdag 12 februari vanaf 14.00 s'middags op Orinoco de Hyves Top 700 Uitsmijter Zaterdag!!!!!!!!!!

Luisteren kan:

- direct vanuit je browser:
http://orinoco.shoutcaststream.com/radio.php

- via Winamp: http://orinoco.shoutcaststream.com/stream.m3u

- via Windows Media Player:
http://orinoco.shoutcaststream.com/stream.asx

De volledige top 110 wordt gedraaid en vannacht rond 1 uur komt de nummer een.
Zie hier de lijst van de 110 beste:
Top 2000 (fanhyves) Hyve - hyves.nl - top2000radio2.hyves.nl

Op 18,19 & 20 November DE VERRUKKELIJKE 500
(En de site www.orinocoradio.nl is inmiddels volledig online)

[...]
De nrs 500 t/m 201 staan inmiddels online!!!!
Ook kun je op een comfortabele manier de chat bezoeken waar je natuurlijk je mening over de lijst kunt spuien! Dat kun je ook doen via twitter (#verrukkelijke500) en die berichtjes kun je op de site weer teruglezen. Op dit moment is de telcommissie nog bezig om een record aantal inzendingen te verwerken, maar houdt de site goed in de gaten deze week, want voordat je het weet staat de lijst er al op ?

[...]
Rond 20.00 zal dan de lijst een start maken en zoals gewoonlijk gaan we door tot zondagavond 23.00 uur. Net als vorig jaar nemen we een break tussen 04.00 en 08.00 ’s nachts. Kunnen jullie ook even slapen
[...]

Ik ben benieuwd. Zal het zoveel mogelijk proberen te volgen (en ga dus nog geen lijst lezen). Vorig jaar was het een mooie lijst.

De decembermaand is weer begonnen. Dat betekent eindejaarslijstjes. En totdat onze eigen top 2000 uitgezonden wordt, moeten we het doen met de echte Top 2000.

Maar er zijn er nog meer.
Vorig week was de Q Top 1000, maar ik weet dat eigenlijk niemand daarop zat te wachten. Heb er zelf ook niet naar geluisterd.

Waar ik wel elk jaar naar luister, is de Top 1000 van Veronica. Het zal nog steeds niet jullie lijst zijn, maar ik vind het een leuke lijst. Er staan ook veel nummers tussen die ik normaal gesproken nooit hoor (hoewel daar soms ook een reden voor is).
Deze is vrijdag begonnen en duurt tot ik geloof a.s. vrijdag 18.00. Ben benieuwd wie er op 1 staat.

Tevens begint vrijdag weer Serious Request van 3FM. Iets waarvan ik zeker weet dat er velen van ons gaan kijken en luisteren. 101 TV zit weer in ons pakket, dus wat wordt een week genieten. Misschien niet echt een toplijst, maar toch leuk om te melden. De toplijst wordt overigens wel uitgezonden, maar dat is midden in de Top 2000.

En dus uiteraard begint de Top 2000 ook weer op eerste kerstdag 12.00.

Nog wat lijsten die ik vergeten ben?

Edit: De Radio 10 Gold Top 4000 is uiteraard ook weer in december. Alleen die overlapt met de bovengenoemde 3 radio-evenementen, dus die pik ik niet mee.

Magick1

Ik ben deze nu met enige vertraging aan het beluisteren. Sinds ik in het buitenland woon, ben ik meer en meer gaan houden van onze Nederlandse taal. Deze lijst is heel erg mooi, al is er wel een Belgisch overwicht.

Heel aangenaam presentatie-duo overigens. Als ik aan Nederlandse radio denk, krijg ik altijd een beeld van schreeuwers en grootpraters (al heeft Belgie er ook wel zo een paar) , maar deze Jan Douwe Kroeske lijkt me toch wel een bekwame vakman.

Helemaal gemist gisteren, jammer. Ik heb hem nu net op Spotify aangezet en dan terugluisteren vanaf nummer honderd.

Bekijk www.hitsallertijden.nl en je weet welke lijsten er allemaal zijn.

Nu (eigenlijk de hele week al): de Hart & Ziel-lijst op Radio 4. Eens wat anders dan normaal en eigenlijk alleen maar mooie muziek.

*Leest lijstje; is het er roerend mee eens*

Op het moment is de Snob-2000 aan de gang! Dat is de toplijst van de luisteraars van de Pinguin Radio zenders op internet. Bijzonder is dat het alle kanten opvliegt! Uiteraard staat een Radiohead nummer op 1:)

Vandaag tijdens het studeren de Classics 1000 van Radio 1 (België) (terug) geluisterd. Het blijft een fenomenale lijst en misschien wel de beste lijst die op de radio te horen is. Bovenin de welbekend classics, onderin genoeg fijne verrassingen. Wat voorbeelden tussen 601 en 700:
602. Joan Armatrading - The weakness in me
610. Joni Mitchell - Amelia
645. Elvis Presley - Return to sender
660. King Crimson - In the court of the crimson king
690. Van Morrison - Dweller on the threshold
696. ? and the Mysterians - 96 Tears

Hier kun je de lijst terugluisteren: https://radioplus.be/#/radio1/herbeluister/a31b304d-1b45-11e6-aa7a-00163edf843f
(Met Firefox had ik wat problemen, maar via Chrome lukte het wel)

Gast
geplaatst: vandaag om 23:41 uur

geplaatst: vandaag om 23:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.