MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 5 van van het komende jaar (verlanglijstje)

zoeken in:
Hier kan iedereen zijn top 5 plaatsen waar hij of zij het komende jaar het meest naar uitkijkt. Je mag ook mogelijke albums plaatsen van waar het nog niet zeker is of ze wel uit gaan komen.
Ik zal alvast beginnen:

1. Radiohead
2. Sigur Ros
3. Coldplay
4. Porcupine tree
5. White Lies

1. Coldplay
2. White Lies
3. Snow Patrol
4. Foo Fighters
5. The Wombats

Met name naar het nieuwe album van Coldplay ben ik erg benieuwd. Hun laatste album had toch wel een duidelijke eigen sound, ben benieuwd welke kant ze met hun nieuwe album opgaan.

Het nieuwe album van Foo Fighters gaat naar eigen zeggen 'hun hardste ooit' worden. Het zal mij benieuwen. Ik hou wel van de stevigere Foo Fighters

Als nummer 5 heb ik The Wombats maar neergezet. Hun eerste single klinkt erg leuk, ben daarom wel benieuwd naar het hele album. Hopelijk niet te veel electropop en zoveel mogelijk rock (zoals op hun vorige album).

Er zullen vast nog veel meer nieuwe albums komen waar ik nu nog helemaal geen weet van heb, maar deze albums staan sowieso al op mijn verlanglijst!

Ik kan niet meteen vijf bands opnoemen, maar ik kijk in ieder geval erg uit naar nieuw werk van The Low Anthem, dat er zit aan te komen volgend jaar hoogstwaarschijnlijk. Hun vorige platen 'What The Crow Brings' en 'Oh My God, Charlie Darwin' vind ik werkelijk geweldig. Verder zou het me ook veel plezier doen mocht Radiohead een nieuwe plaat uitbrengen in 2011!

Misterfool
1.Radiohead
2.Dream Theater
3.Porcupine tree
4.Portishead

titan (crew)
1. Chapel Club
2. Cut Copy
3. Belong
4. Portishead
5. White Lies

Dwangbuis
1. Elbow
2. Crystal Antlers
3. Radiohead
4. Ducktails
5. Joan As Police Woman

1. Marillion
2. Porcupine Tree
3. Blackfield
4. Radiohead
5. Lou Reed

1. Scott Matthew
2. Patrick Wolf
3. Zita Swoon
4. Adele
5. Radical Face

1. Evidence
2. Deltron 3030
3. CunninLynguists
4. Skyzoo & Torae
5. Random Axe

Ik ga een top 10 maken want voor mijn gevoel gaat 2011 een muzikaal topjaar worden.

1. Red Hot Chili Peppers ( Maart/Zomer )

Mijn lievelingsband zonder John Frusciante, ik ben benieuwd of ze ook nu nog een geweldige plaat kunnen maken, ik ben benieuwd.

2. Fleet Foxes ( Begin dit jaar ) 'Deepwater Horizon'

Het beste album van 2008, ik heb ongelooflijk veel zin in dit album, ik heb een voorgevoel dat dit een meesterwerk kan worden, de gasten waren 20 toen ze hun debuutalbum maakten en ik denk dat ze nu een volwassen meesterwerk kunnen maken.

3. Dr. Dre 'Detox'

Ik ben zeer benieuwd of hij 2001 kan overtreffen, ik hoop het, de eerste single is kwa beat heerlijk maar het refrein is niet goed, ik denk dat hier wel een aardig album uit komt rollen.

4. Elbow

Ben benieuwd wat hun kunnen na hun prachtige 'The Seldom Seen Kid'.

5. Radiohead

Radiohead levert altijd wel iets moois af, ik denk dat ze nu ook weer een mooi album gaan maken.

6. Amy Winehouse

Hopelijk kan ze na haar slechte periode nog steeds goede muziek maken, ik denk van wel.

7. dEUS

Wordt misschien een dubbelalbum, dEUS is een hele goede band en ik ben benieuwd wat ze er dit keer van maken.

8. Dido

Haar muziek vind ik altijd leuk en al haar albums zijn tot nu goed, ben benieuwd of ze weer iets moois maakt, alleen de electronic invloeden die er in komen trek ik niet zo goed, want iedere zangeres die met electronic experimenteert maakt bijna zeker een flopalbum.

9. The Strokes 11 maart

Altijd een leuke band en ik denk dat ze weer een goed album gaan maken.

10. The Low Anthem

Fantastisch album hadden ze gemaakt, en volgens de labelbaas gaat dit album heel goed worden, dat las ik in een boekje bij een cdbox van een label. Ik ben zeer benieuwd, ik denk dat ze echt een prachtalbum gaan maken.

Voor de rest ben ik benieuwd naar Rigby, U2, Rico en Kubus, Jiggy Djé, White Lies, P!nk en Snow Patrol ( heel klein beetje ). O ja en Adele natuurlijk

In willekeurige volgorde: Sigur Rós, The Low Anthem, Patrick Wolf, Fleet Foxes, Decemberists.

Ok, de laatste is inmiddels gelekt, ben nu benieuwd hoe het live klinkt.
En ik ben ook wel benieuwd naar nieuw werk van Radiohead, hoewel ik de cd's vrij weinig gedraaid heb de afgelopen 2 jaar. Gevalletje 'oude liefde roest niet'.

Zou er in 2011 een nieuw Agent Steel album mét John Cyriis komen?

Daar zou ik wel naar uitkijken.

tip_of.yourstar
1. Patrick Wolf
2. Bright Eyes
3. White Lies
4. Smashing Pumpkins
5. Nightwish
(6. Tori Amos)

Ik kijk uit naar de nieuwe van Patrick Wolf, Bright Eyes, White Lies en in mindere mate die van Nightwish. Verder ben ik erg benieuwd naar hoe het Teargarden by Kaleidyscope van Smashing Pumpkins verder zal evolueren.

(Een nieuw Tori Amos album staat ook op mijn verlanglijstje, maar we zullen maar afwachten en zien of daar iets van in huis komt.)

1. Pendragon
2. Pallas
3. Coldplay
4. Yes
5. Echolyn

Nieuwe Porcupine Tree kan ook wel interessant zijn, alleen was ik niet zo weg van hun vorige worp en ook van een nieuwe Rush heb ik niet zulke hoge verwachtingen dat ik er echt naar uitkijk..

1. Alamo Race Track
2. The Dø
3. She Wants Revenge
4. Radiohead
5. Alela Diane
6. Kasabian

Verder ben ik ook benieuwd naar de nieuwe van The Molotovs, The Strokes, dEUS, Ilanois, Adele, Chairlift, Cold War Kids, Bush... Kan een mooi muziekjaar worden.

Edit: nog een paar bandjes toegevoegd.

1. White Lies
2. The Veills
3. dEUS
4. Smashing Pumpkins
5. Dragons (hopelijk)

Hopelijk (en in sommige gevallen is het al aangekondigd) nieuwe albums van TOOL, Leonard Cohen, Rush en Tom Waits.
Daarnaast is het wachten op nog meer moois uit de kluizen van Zappa en Dylan, dus dat is feitelijk ook weer oud materiaal...
En in januari (fingers crossed) dan hopelijk ook eindelijk de originele versie van Captain Beefheart's Bat Chain Puller.

Een paar waar ik wel op zit te wachten :

* Elbow (Als het album net zo goed is als hun vorige, dan wordt dat smullen geblazen.)

* The Veils (Een EP, maar daar staan zoveel nummers op dat ik me afvraag of er nog een heel album gaat verschijnen)

* Tom Waits (Als hij een album uitbrengt. Ik heb zo het gevoel dat dat wel eens aardig verrassend uit de hoek zou kunnen komen.)

* Calexico (Hun laatste stamt uit 2008, dus het wordt wel weer eens tijd.)

* Okkervil River (Zie Calexico)

* Mercury Rev (Zie Calexico en Okkervil River ; Ik vond hun laatste dus wel erg goed.)

* Er zal vast wel weer een album van / met Mark Lanegan uitkomen. Die vallen ook bijna nooit tegen.

Tribal Gathering schreef:
Een paar waar ik wel op zit te wachten :

* Okkervil River (Zie Calexico)

Je kent deze?

Nee, Ik wist wel dat hij uit was, maar daarna ben ik hem weer compleet vergeten.

Toch lijkt me dit meer een album waarbij de band als een begeleidingsband functioneert. (Zoals Pearl Jam destijds bij Neil Young). Ik kan het echter mis hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:52 uur

geplaatst: vandaag om 18:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.