Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 vocalen Peter Gabriel ( Genesis + Solo )
zoeken in:
0
geplaatst: 20 juli 2011, 20:38 uur
Naar aanleiding van een aantal berichten op een artiesten-topic begon ik te denken wat ik eigenlijk mijn beste vocale bijdrages vond van Peter Gabriel bij zowel Genesis als solo.
Zelf leerde ik Genesis pas goed kennen in de Phil Collins tijd maar door een vriend die zo ongeveer "bezeten" was van de Gabriel tijd heb ik dat ook veel gehoord.
Ik heb ook een aantal PG solo albums uit de jaren 80/90 en tijdens de Up-tour in 2002 heb ik hem live gezien in Ahoy ( een hele mooie show !! ).
Ik hou toch meer van zijn latere, voor mij warmere stemgeluid van de latere jaren maar ben benieuwd hoe anderen hier daar over denken.
Mijn top 10 ziet er zo uit waarin vast veel favorieten van anderen mis; dat komt dan ook omdat ik lang niet alles ken :
1 Red Rain
2 The Rhythm Of The Heat
3 Mercy Street
4 Wallflower
5 More Than This
6 Solisbury Hill
7 Fly On A Windshield
8 Carpet Crawlers
9 The Lamnia
10 Come Talk To Me
Zelf leerde ik Genesis pas goed kennen in de Phil Collins tijd maar door een vriend die zo ongeveer "bezeten" was van de Gabriel tijd heb ik dat ook veel gehoord.
Ik heb ook een aantal PG solo albums uit de jaren 80/90 en tijdens de Up-tour in 2002 heb ik hem live gezien in Ahoy ( een hele mooie show !! ).
Ik hou toch meer van zijn latere, voor mij warmere stemgeluid van de latere jaren maar ben benieuwd hoe anderen hier daar over denken.
Mijn top 10 ziet er zo uit waarin vast veel favorieten van anderen mis; dat komt dan ook omdat ik lang niet alles ken :
1 Red Rain
2 The Rhythm Of The Heat
3 Mercy Street
4 Wallflower
5 More Than This
6 Solisbury Hill
7 Fly On A Windshield
8 Carpet Crawlers
9 The Lamnia
10 Come Talk To Me
0
geplaatst: 20 juli 2011, 20:51 uur
Nou, maar het einde van The Musical box, het begin van Dancing with the Moonlit Knight en The Lamia en,en ..
En waar zijn San Jacinto, Here Comes the Flood en I Grieve?
En waar zijn San Jacinto, Here Comes the Flood en I Grieve?
0
geplaatst: 4 augustus 2011, 23:02 uur
Dit topic loopt nog niet helemaal. Ik vraag me af of je echt lijstjes wil zien, of dat je misschien op zoek bent naar (de beste) songs waar Gabriel de lead zingt?
Van Genesis moet je beslist kennen:
1. Supper's Ready; het ultieme meesterstuk
2. Dancing with the moonlit knight
3. Cinema Show
4. Carpet Crawlers
Enkele toppers van Peter Gabriel:
1. Don't break this rhythm (heeft wel iets van Mercy Street)
2. Walk through the fire
3. When you're falling (Afrocelt)
4. Whole Thing
5. Down to earth
6. Partyman
Dat zijn er vast 10.
Van Genesis moet je beslist kennen:
1. Supper's Ready; het ultieme meesterstuk
2. Dancing with the moonlit knight
3. Cinema Show
4. Carpet Crawlers
Enkele toppers van Peter Gabriel:
1. Don't break this rhythm (heeft wel iets van Mercy Street)
2. Walk through the fire
3. When you're falling (Afrocelt)
4. Whole Thing
5. Down to earth
6. Partyman
Dat zijn er vast 10.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 augustus 2011, 23:20 uur
Zoiets?
01. Genesis - The Musical Box
02. Genesis - The Fountain of Salmacis
03. Wallflower
04. Genesis - Dancing with the Moonlit Knight
05. Genesis - Get 'em out by Friday
06. San Jacinto
07. Red Rain
08. Don't Give Up
09. Come Talk to Me
10. Sky Blue
Maar dat zijn gewoon mijn tien favoriete nummers. "Beste vocale bijdrages" werd me een wat al te abstracte vraagstelling.
01. Genesis - The Musical Box
02. Genesis - The Fountain of Salmacis
03. Wallflower
04. Genesis - Dancing with the Moonlit Knight
05. Genesis - Get 'em out by Friday
06. San Jacinto
07. Red Rain
08. Don't Give Up
09. Come Talk to Me
10. Sky Blue
Maar dat zijn gewoon mijn tien favoriete nummers. "Beste vocale bijdrages" werd me een wat al te abstracte vraagstelling.
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 11:28 uur
Peter Gabriel top 10 (waarbij hij ook overigens best sterk zingt...)
1. Family Snapshot
2. San Jacinto
3. Father, Son
4. I Don't Remember
5. Washing of the Water
6. No Self-Control
7. Here Comes the Flood (piano versie)
8. Red Rain
9. Biko
10. The Family and the Fishing Net
Uit deze lijst kan je denk ik wel opmaken dat ik PG3, melt het beste album vind.
1. Family Snapshot
2. San Jacinto
3. Father, Son
4. I Don't Remember
5. Washing of the Water
6. No Self-Control
7. Here Comes the Flood (piano versie)
8. Red Rain
9. Biko
10. The Family and the Fishing Net
Uit deze lijst kan je denk ik wel opmaken dat ik PG3, melt het beste album vind.
0
geplaatst: 12 augustus 2011, 14:33 uur
Wat moeilijke vraag. Ik kan wel makkelijk de 10 beste Genesis/Gabriel solo nummers opnoemen, maar geselecteerd adhv zang maakt het natuurlijk anders.
Als het gaat om zijn periode bij Genesis is het volgens mij wel de consensus dat het album The Lamb Lies down on Broadway hetgene is waar Gabriel het meest zijn stempel op drukte (ik vind het persoonlijk ook het beste Genesis album, al zijn de 3 ervoor ook onwaarschijnlijk goed). Sowieso staan de vocalen inderdaad echt wel (meer) centraal in dit album.
Van zijn solowerk ken ik (naast wat losse nummers) enkel So en Up, bij dit laatste album vind ik het zangwerk over het algemeen opvallender.
Nummers waar ik het eerste bij dacht bij het zien van het topic:
1. Genesis - Dancing with the moonlit knight (vooral de intro dus zoals reeds vermeld)
2. Genesis - The chamber of 32 doors
3. Gabriel - Darkness (dat deze nog niet vermeld is!)
4. Gabriel - Red Rain
5. Genesis - Fly on a windshield
6. Genesis - The musical box
Als het gaat om zijn periode bij Genesis is het volgens mij wel de consensus dat het album The Lamb Lies down on Broadway hetgene is waar Gabriel het meest zijn stempel op drukte (ik vind het persoonlijk ook het beste Genesis album, al zijn de 3 ervoor ook onwaarschijnlijk goed). Sowieso staan de vocalen inderdaad echt wel (meer) centraal in dit album.
Van zijn solowerk ken ik (naast wat losse nummers) enkel So en Up, bij dit laatste album vind ik het zangwerk over het algemeen opvallender.
Nummers waar ik het eerste bij dacht bij het zien van het topic:
1. Genesis - Dancing with the moonlit knight (vooral de intro dus zoals reeds vermeld)
2. Genesis - The chamber of 32 doors
3. Gabriel - Darkness (dat deze nog niet vermeld is!)
4. Gabriel - Red Rain
5. Genesis - Fly on a windshield
6. Genesis - The musical box
0
geplaatst: 12 augustus 2011, 14:37 uur
Chungking schreef:
Als het gaat om zijn periode bij Genesis is het volgens mij wel de consensus dat het album The Lamb Lies down on Broadway hetgene is waar Gabriel het meest zijn stempel op drukte (ik vind het persoonlijk ook het beste Genesis album, al zijn de 3 ervoor ook onwaarschijnlijk goed).
Als het gaat om zijn periode bij Genesis is het volgens mij wel de consensus dat het album The Lamb Lies down on Broadway hetgene is waar Gabriel het meest zijn stempel op drukte (ik vind het persoonlijk ook het beste Genesis album, al zijn de 3 ervoor ook onwaarschijnlijk goed).
Qua teksten wel maar qua muziek niet. Sterker nog hij was heel vaak helemaal niet aanwezig toen de andere de muziek componeerden.
* denotes required fields.