Ik ben waarschijnlijk niet de enige die niet tevreden is over de 'aanbevelingen' op verschillende sites als Last.fm en bol.com (liefhebbers van deze muziek bestelden ook..., etc.). Dat kunnen wij beter en we maken er een kettinkje van!
Dit is de bedoeling: ik start het topic met een album waarbij ik een referentie zoek. Ik geef kort aan wat mij aanspreekt en dus in welke hoek ik het een beetje wil hebben. De volgende user mag dan een album aan dit album linken, enzovoorts, enzovoorts. Op deze manier helpen we elkaar weer aan nieuwe tips en dat is toch de bedoeling hier

.
Ik stel voor om het te doen volgens het 'wie het eerst komt het eerst maalt-principe': je hoeft je niet aan te melden of zo...
Kortom, welkom op 'my first topic', de ketting der aanbevelingen!
Als starter neem ik gewoon de nummer 1 uit mijn top10:
Wat mij speciaal aanspreekt bij dit album is de combinatie van factoren: aan de ene kant is Stevens een geniaal songschrijver (Chicago, Casimir Pulaski Day, John Wayne Gacy Jr., etc.) en aan de andere kant blijft hij niet hangen bij de typische 'singer-songwriter-stijl'. Hij combineert het met tempowisselingen en vreemde orchestratie, waardoor het een enorm spannend en gevarieerd album wordt.
Als referentie ben ik derhalve op zoek naar een album die die combinatie biedt: sterke songs, originele muziekinstrumenten en variatie.
Wie volgt?