Muziek / Toplijsten en favorieten / MNM 1000 (België) review
zoeken in:
0
geplaatst: 15 november 2012, 14:41 uur
Wat?
Een persoonlijke review van de nummers in de MNM 1000.
MNM 1000 is de opvolger van Donna's top 2000, zeg maar de tegenhanger van de Nederlandse Radio 2 top 2000, doch een stuk jonger.
Waarom?
Op Musicmeter doen ze het al jaren met de Radio 2 top 2000 in Nederland. Het lijkt me dus een leuk idee dit ook eens te doen met onze top 1000!
Doelgroep?
Ten eerste is de Belgische muziek cultuur niet te vergelijken met de Nederlandse,bovendien is MNM een mainstream radio, wie in de lijst alternatieve bands als Arcade Fire of andere Interpol's hoopt te vinden kan dit topic beter negeren. Dit topic kan wel leuk zijn voor de mensen die hier de top 50 en dergelijke wekelijks bespreken. Bovendien is het misschien fijn om eens te kijken wat in België populair is.
Wanneer?
Ik schrijf als ik tijd en zin heb, dus als de MNM 1000 reeds voorbij is zal dit topic nog niet beëindigd zijn.
Interactie?
Altijd welkom, eigen bevindingen van nummers, mooie verhalen, ... Het is niet de bedoeling ik hier een monoloog ga voeren. Pittig mag, maar hou het beleefd!
Een persoonlijke review van de nummers in de MNM 1000.
MNM 1000 is de opvolger van Donna's top 2000, zeg maar de tegenhanger van de Nederlandse Radio 2 top 2000, doch een stuk jonger.
Waarom?
Op Musicmeter doen ze het al jaren met de Radio 2 top 2000 in Nederland. Het lijkt me dus een leuk idee dit ook eens te doen met onze top 1000!
Doelgroep?
Ten eerste is de Belgische muziek cultuur niet te vergelijken met de Nederlandse,bovendien is MNM een mainstream radio, wie in de lijst alternatieve bands als Arcade Fire of andere Interpol's hoopt te vinden kan dit topic beter negeren. Dit topic kan wel leuk zijn voor de mensen die hier de top 50 en dergelijke wekelijks bespreken. Bovendien is het misschien fijn om eens te kijken wat in België populair is.
Wanneer?
Ik schrijf als ik tijd en zin heb, dus als de MNM 1000 reeds voorbij is zal dit topic nog niet beëindigd zijn.
Interactie?
Altijd welkom, eigen bevindingen van nummers, mooie verhalen, ... Het is niet de bedoeling ik hier een monoloog ga voeren. Pittig mag, maar hou het beleefd!

0
geplaatst: 15 november 2012, 14:42 uur
So here we go :
1000 hanson - mmm bop
Tsja niet echt een leuk begin, kinderpop uit de nineties, snel vergeten maar. 1/10
999 Madonna ft Justin Timberlake - 4 minutes
Madonna werkt de laatste tijd vooral met jongere sterren, dit om zelf de tand des tijds minder te voelen. Het nummer heeft wat mij betreft weinig om het lijf. 4/10
998 Michael Sembello - Maniac
Uit een 80's movie. Lekker opzwepend nummer. Ergens tussen fout en heerlijk 9/10
997 Black Eyed Peas - Don't phunk with my heart
Tsja BEP, samen met Coldplay de populairste band van de nillies, mij hebben ze nooit kunnen bekoren. Dit nummer heeft nog ene ietwat funky vibe en is nog te pruimen. 5/10
996 Tarkan - Simarik
Nee, niets tegen de Turkse vrienden maar dit nummer is een stinkerd. 1/10
995 Natalia & Pointer Sisters - Sisters are doing it for themselves
Voor mij al even spannend als de solo singles van Natalia, brrrr 0/10
994 Freddie Mercury - Living On My Own
Nog zo een foute plaat, deze vind ik wel zeer goed te doen. Mercury heeft de persoonlijkheid om zelfs een gemiddeld nummer een extra touch te geven, ookal ben ik geen Queen fan 7/10
993 Sean Paul - We Be Burnin'
Irritant nummer van ene irritant artiest 1/10
992 Nik Kershaw - Wouldn't it be Good
Nouja, aanvaardbaar, niet meteen 's mans leukste hit. 5/10
991 Milk Inc - Land of The Living
Aan de nummers van Milk Inc ga ik niet teveel woorden verspillen, aangezien ze allemaal hetzelfde klinken. Milk Inc is altijd wel aanhoorbaar, maar o zo saai 3/10
990 James Brown - Sex Machine
Ook dit vind ik niets, het is niet omdat iets oud is dat het per defenitie goed is 4/10
989 Robyn with Cleerup - With Every Heratbaeat
Dit is wat anders. Het mooiste nummer van Robyn, ookal zijn zowat al haar singles van een hoog niveau. De hypnotiserende synth en de dramatische zang van Robyn zijn nagenoeg perfect. Popjuweeltje 9,5/10
988 Clouseau - Dansen
Uit de tijd dat Clouseau nog gewoon een leuke popgroep was. Aanvaardbare belpop 6/10
987 Nelly Furtado ft Timbaland - Promiscuous
Timbaland is geen slechte producer, toch gaat het songsgewijs vaak mis. Hier en daar een leuk bliepje, Maneater is fijner. 4/10
986 Lenny Kravitz - I belong to you
Lenny, stoere rocker is hart en nieren, slechts een enkel nummer van hem kan me bekoren. Schijnt live wel top te zijn.
5/10
985 Katerine - Here come all the boys
Nogal trieste Idolspop dit, gewoon niets... 0/10
984 Bomfunk MC's - Freestyler
Tweede/derde middelbaar, op schoolreis galmde dit wel 100 keer door de speakers. Herinneringen dus, daarbuiten gewoon middelmatig nummertje 5/10
983 Dennis - She's not coming back
Zie 985. 0/10
982 Destiny's Child - Independent Women Part One
Dit was het themalied van Charlie's Angels meen ik. Stoere girlspop, blijft wel hangen, misschien toch een van de betere nummers van dit collectief. 5/10
981 The Script - The man who can't be moved.
Misschien iets teveel boysband feel dit, doch wel een mooi breekbaar nummer. 7,5/10
More to come!
1000 hanson - mmm bop
Tsja niet echt een leuk begin, kinderpop uit de nineties, snel vergeten maar. 1/10
999 Madonna ft Justin Timberlake - 4 minutes
Madonna werkt de laatste tijd vooral met jongere sterren, dit om zelf de tand des tijds minder te voelen. Het nummer heeft wat mij betreft weinig om het lijf. 4/10
998 Michael Sembello - Maniac
Uit een 80's movie. Lekker opzwepend nummer. Ergens tussen fout en heerlijk 9/10
997 Black Eyed Peas - Don't phunk with my heart
Tsja BEP, samen met Coldplay de populairste band van de nillies, mij hebben ze nooit kunnen bekoren. Dit nummer heeft nog ene ietwat funky vibe en is nog te pruimen. 5/10
996 Tarkan - Simarik
Nee, niets tegen de Turkse vrienden maar dit nummer is een stinkerd. 1/10
995 Natalia & Pointer Sisters - Sisters are doing it for themselves
Voor mij al even spannend als de solo singles van Natalia, brrrr 0/10
994 Freddie Mercury - Living On My Own
Nog zo een foute plaat, deze vind ik wel zeer goed te doen. Mercury heeft de persoonlijkheid om zelfs een gemiddeld nummer een extra touch te geven, ookal ben ik geen Queen fan 7/10
993 Sean Paul - We Be Burnin'
Irritant nummer van ene irritant artiest 1/10
992 Nik Kershaw - Wouldn't it be Good
Nouja, aanvaardbaar, niet meteen 's mans leukste hit. 5/10
991 Milk Inc - Land of The Living
Aan de nummers van Milk Inc ga ik niet teveel woorden verspillen, aangezien ze allemaal hetzelfde klinken. Milk Inc is altijd wel aanhoorbaar, maar o zo saai 3/10
990 James Brown - Sex Machine
Ook dit vind ik niets, het is niet omdat iets oud is dat het per defenitie goed is 4/10
989 Robyn with Cleerup - With Every Heratbaeat
Dit is wat anders. Het mooiste nummer van Robyn, ookal zijn zowat al haar singles van een hoog niveau. De hypnotiserende synth en de dramatische zang van Robyn zijn nagenoeg perfect. Popjuweeltje 9,5/10
988 Clouseau - Dansen
Uit de tijd dat Clouseau nog gewoon een leuke popgroep was. Aanvaardbare belpop 6/10
987 Nelly Furtado ft Timbaland - Promiscuous
Timbaland is geen slechte producer, toch gaat het songsgewijs vaak mis. Hier en daar een leuk bliepje, Maneater is fijner. 4/10
986 Lenny Kravitz - I belong to you
Lenny, stoere rocker is hart en nieren, slechts een enkel nummer van hem kan me bekoren. Schijnt live wel top te zijn.
5/10
985 Katerine - Here come all the boys
Nogal trieste Idolspop dit, gewoon niets... 0/10
984 Bomfunk MC's - Freestyler
Tweede/derde middelbaar, op schoolreis galmde dit wel 100 keer door de speakers. Herinneringen dus, daarbuiten gewoon middelmatig nummertje 5/10
983 Dennis - She's not coming back
Zie 985. 0/10
982 Destiny's Child - Independent Women Part One
Dit was het themalied van Charlie's Angels meen ik. Stoere girlspop, blijft wel hangen, misschien toch een van de betere nummers van dit collectief. 5/10
981 The Script - The man who can't be moved.
Misschien iets teveel boysband feel dit, doch wel een mooi breekbaar nummer. 7,5/10
More to come!
0
geplaatst: 15 november 2012, 14:43 uur
Laat de Milk Incen en de Lady's Gaga maar komen 
Aan uw punten te zien gaat ge hier uzelf een 1000-tal nummer lopen irriteren

0
Onweerwolf
geplaatst: 15 november 2012, 15:04 uur
Mmm Bop! 
Geslaagde kruising tussen Nirvana en The Kelly Family.

Geslaagde kruising tussen Nirvana en The Kelly Family.
0
geplaatst: 15 november 2012, 15:05 uur
980 Christina Aguilera - Genie in a bottle
Doorbraaksingle van haar. Destijds vond ik het niets, nu nog steeds niet. Zoetstroperige r&b. 2/10
979 Brahim - Power
Brahim
978 John Farnham - You're The Voice
Sorry, ken dit nummer niet, kan er dus ook niets zinnig over schrijven.
977 Arsenal - Estupendo
Heerlijke sensuele zomerse single van Arsenal. Wat een lekker refrein...
9/10
976 The Opposites - Slapeloze Nachten
De singles van Gers solo vind ik niets, Opposites ligt me beter. Mix van Nederhop en Nederpop uit de jaren '80.Ik weet het wel te smaken 7/10
975 Des'ree -Life
één van de slechtste nummers uit de lijst? Die tekst... 0/10
974 Selena Gomez ft The Scene - Naturally
Niet te verwarren met The 'Nederlandse' Scene. Inwisselbare puberpop. 2/10
973 Bob Marley ft Funkstar Deluxe - Sun is shining
Onnodige remix van Bob Marley's classic. 3/10
972 Airis - Wonderful
Bekend van onze deelname aan het Eurovisiesongfestival. Tsja, ook niet veel soeps dit 2/10
971 Prince - Little Red Corvette
Een goeie funky Prince. 8/10
970 Train - Drops of Jupiter
Deze band leek vergeten te zijn, en plots was daar vorig jaar de monsterhit 'Hey Soulsister'. Trains uptempo nummers vind ik beter dan deze Drops, doch aanhoorbaar. 6/10
969 Rozalla - Everybody's Free
Typische 90's europop/disco 4/10
968 3m8s - back in september
Triest... 0/10
967 Will Smith - Men In Black
De hitjes uit de nineties, zucht. 3/10
966 Stan Van Samang - Poison
Nog zo een liedje zoals er zoveel zijn. Niets memorabels. Stan moet het vooral van zijn stem hebben. 4/10
965 Enrique Iglesias - Rhythm Divine
Nog een artiest die het van zijn looks moet hebben. Neen, Rik de Kerk is niets voor mij.
2/10
964 Hooverphonic - The world is mine
Hoover, sommige singles zijn briljant, andere kunnen me totaal niet bekoren. Deze valt in de tweede categorie. 4/10
963 Dr. Alban - Sing Hallelujah
Die 90's toch... 2/10
962 Ozark Henry - Sweet Instigator
Ha daar is Piet! Piet's laatste album viel tegen, het oudere werk is meer dan aan te bevelen. De Noordzee loopt recht doorheen zijn nummers. Erg mooi dit. 9/10
961 Whan - Freedom
Love the 80's, dit moet zowat de enige act van toen zijn die ik niet weet te smaken. En dan nog dit nummer, bah! 2/10.
Doorbraaksingle van haar. Destijds vond ik het niets, nu nog steeds niet. Zoetstroperige r&b. 2/10
979 Brahim - Power
Brahim

978 John Farnham - You're The Voice
Sorry, ken dit nummer niet, kan er dus ook niets zinnig over schrijven.
977 Arsenal - Estupendo
Heerlijke sensuele zomerse single van Arsenal. Wat een lekker refrein...
9/10
976 The Opposites - Slapeloze Nachten
De singles van Gers solo vind ik niets, Opposites ligt me beter. Mix van Nederhop en Nederpop uit de jaren '80.Ik weet het wel te smaken 7/10
975 Des'ree -Life
één van de slechtste nummers uit de lijst? Die tekst... 0/10
974 Selena Gomez ft The Scene - Naturally
Niet te verwarren met The 'Nederlandse' Scene. Inwisselbare puberpop. 2/10
973 Bob Marley ft Funkstar Deluxe - Sun is shining
Onnodige remix van Bob Marley's classic. 3/10
972 Airis - Wonderful
Bekend van onze deelname aan het Eurovisiesongfestival. Tsja, ook niet veel soeps dit 2/10
971 Prince - Little Red Corvette
Een goeie funky Prince. 8/10
970 Train - Drops of Jupiter
Deze band leek vergeten te zijn, en plots was daar vorig jaar de monsterhit 'Hey Soulsister'. Trains uptempo nummers vind ik beter dan deze Drops, doch aanhoorbaar. 6/10
969 Rozalla - Everybody's Free
Typische 90's europop/disco 4/10
968 3m8s - back in september
Triest... 0/10
967 Will Smith - Men In Black
De hitjes uit de nineties, zucht. 3/10
966 Stan Van Samang - Poison
Nog zo een liedje zoals er zoveel zijn. Niets memorabels. Stan moet het vooral van zijn stem hebben. 4/10
965 Enrique Iglesias - Rhythm Divine
Nog een artiest die het van zijn looks moet hebben. Neen, Rik de Kerk is niets voor mij.
2/10
964 Hooverphonic - The world is mine
Hoover, sommige singles zijn briljant, andere kunnen me totaal niet bekoren. Deze valt in de tweede categorie. 4/10
963 Dr. Alban - Sing Hallelujah
Die 90's toch... 2/10
962 Ozark Henry - Sweet Instigator
Ha daar is Piet! Piet's laatste album viel tegen, het oudere werk is meer dan aan te bevelen. De Noordzee loopt recht doorheen zijn nummers. Erg mooi dit. 9/10
961 Whan - Freedom
Love the 80's, dit moet zowat de enige act van toen zijn die ik niet weet te smaken. En dan nog dit nummer, bah! 2/10.
0
geplaatst: 15 november 2012, 15:07 uur
2MY schreef:

Neen hoor, vind de lijst nog best meevallen. Als ik Radio 2 zou evalueren zouden er ook heel wat onvoldoendes zijn
.
0
geplaatst: 15 november 2012, 15:40 uur
960 Axelle Red - a tatons
De bekendste Limburgse roodharige zangeres. Zelf voel ik er weinig bij. 5/10
959 Junior Jack - My Feeling
Niet te verwarren met Just Jack, de zanger van het heerlijke Stars in their eyes. Junior Jack is saaie nu-disco 3/10
958 Phil Collins - Another day in paradise
Typische radiopop die Phil. Muziek waarmee je niemand kwaad doet, maar voor mij ook niet meer dan dat. 5/10
957 Shaggy - Hey Sexy Lady
Je vraagt je soms af aan wat sommige artiesten hun populariteit hebben te danken. Triest 0/10
956 MGMT - Electric Feel
MGMT! De band die destijds de hitparade nieuw leven heeft ingeblazen (samen met Empire of the Sun). Wie 2008 zegt, zegt MGMT. Als er tegenwoordig nog classics worden gemaakt, dan wel het debuut van MGMT. De theorieën over Electric Feel gaan van cyberseks tot de eenvoudige verklaring dat enkel een meisje die met elektriciteit speelt wordt bezongen. Samen met Kids onverwoestbaar. 9,5/10. Deze band had nog veel groter kunnen worden, het tweede album was een commerciële zelfmoord.
955 The Jacksons - Shake Your Body
Geef mij maar Michael solo. 4/10
954 Sylver - Livin' my life
Milk Inc kloon. De eerste Sylver (toen nog Liquid) single is goed, de rest steeds flauwer wordende copy's. 3/10
953 Snow -Informer
One hit wonder uit de 90's. 5/10
952 Plain White T's - Hey there delilah
Vrij laag, toch een zeer bekend nummer. Goed om af en toe een keertje terug te horen. 6/10
951 Confetti's - Sound of C
Wellicht de meest commerciële new beat plaat, doch leuk dat het genre ook is vertegenwoordigd. New Beat was in de late 80's zeer populair in België, met zelfs enkele hits en parodieën tot gevolg 8/10
950 Jennifer Lopez - Waiting For Tonight
JLO .. 1/10
949 Travie Mccoy ft Bruno Mars - Billionaire
Hedendaags niemendalletje. 1/10
948 New Kids On The Block - Tonight
Daarnet schreef ik dat Wham zowat de enige niet te aanhoren 80's act is. Deze is niet veel beter. Het soort act dat de 80's ten onrechte een slechte naam geeft. 3/10
947 Kid Rock - All Summer Long
Dit was een grote zomerhit, ik dacht in 2009, geen hoogstaand nummer, doch leuk om als herinnering nog eens terug te horen. Ode aan Sweet Home Alabama.
946 Roxette - Sleeping in my car
Roxette, aanvaardbare Zweedse popmuziek destijds, maar zeker niet meer dan dat. Typische radio pop/rock. 5/10
945 Paul Kalkbrenner - Sky & Sand
Uit de film Berlin Calling. Heerlijke minimal techno hit met een lekkere underground feel. Verdient een veel hogere plek. 9/10
944 Plastic Bertrand - Ca plane pour moi
Ookal blijkt het nummer door iemand anders ingezongen, ookal is het rotcommercieel, ik hoor 'm steeds graag voorbij komen. Een energieboost! 8/10
943 Justin Timberlake - My Love
Typisch Justin nummertje, niet mijn ding. 4/10
942 Geri Halliwel - It's raining men
Kan dit nummer niet gewoon verboden worden op de radio? Afschuwelijk... 0/10
941 Shaggy - Boombastic
En dit is niet veel beter. 1/10
De bekendste Limburgse roodharige zangeres. Zelf voel ik er weinig bij. 5/10
959 Junior Jack - My Feeling
Niet te verwarren met Just Jack, de zanger van het heerlijke Stars in their eyes. Junior Jack is saaie nu-disco 3/10
958 Phil Collins - Another day in paradise
Typische radiopop die Phil. Muziek waarmee je niemand kwaad doet, maar voor mij ook niet meer dan dat. 5/10
957 Shaggy - Hey Sexy Lady
Je vraagt je soms af aan wat sommige artiesten hun populariteit hebben te danken. Triest 0/10
956 MGMT - Electric Feel
MGMT! De band die destijds de hitparade nieuw leven heeft ingeblazen (samen met Empire of the Sun). Wie 2008 zegt, zegt MGMT. Als er tegenwoordig nog classics worden gemaakt, dan wel het debuut van MGMT. De theorieën over Electric Feel gaan van cyberseks tot de eenvoudige verklaring dat enkel een meisje die met elektriciteit speelt wordt bezongen. Samen met Kids onverwoestbaar. 9,5/10. Deze band had nog veel groter kunnen worden, het tweede album was een commerciële zelfmoord.
955 The Jacksons - Shake Your Body
Geef mij maar Michael solo. 4/10
954 Sylver - Livin' my life
Milk Inc kloon. De eerste Sylver (toen nog Liquid) single is goed, de rest steeds flauwer wordende copy's. 3/10
953 Snow -Informer
One hit wonder uit de 90's. 5/10
952 Plain White T's - Hey there delilah
Vrij laag, toch een zeer bekend nummer. Goed om af en toe een keertje terug te horen. 6/10
951 Confetti's - Sound of C
Wellicht de meest commerciële new beat plaat, doch leuk dat het genre ook is vertegenwoordigd. New Beat was in de late 80's zeer populair in België, met zelfs enkele hits en parodieën tot gevolg 8/10
950 Jennifer Lopez - Waiting For Tonight
JLO .. 1/10
949 Travie Mccoy ft Bruno Mars - Billionaire
Hedendaags niemendalletje. 1/10
948 New Kids On The Block - Tonight
Daarnet schreef ik dat Wham zowat de enige niet te aanhoren 80's act is. Deze is niet veel beter. Het soort act dat de 80's ten onrechte een slechte naam geeft. 3/10
947 Kid Rock - All Summer Long
Dit was een grote zomerhit, ik dacht in 2009, geen hoogstaand nummer, doch leuk om als herinnering nog eens terug te horen. Ode aan Sweet Home Alabama.
946 Roxette - Sleeping in my car
Roxette, aanvaardbare Zweedse popmuziek destijds, maar zeker niet meer dan dat. Typische radio pop/rock. 5/10
945 Paul Kalkbrenner - Sky & Sand
Uit de film Berlin Calling. Heerlijke minimal techno hit met een lekkere underground feel. Verdient een veel hogere plek. 9/10
944 Plastic Bertrand - Ca plane pour moi
Ookal blijkt het nummer door iemand anders ingezongen, ookal is het rotcommercieel, ik hoor 'm steeds graag voorbij komen. Een energieboost! 8/10
943 Justin Timberlake - My Love
Typisch Justin nummertje, niet mijn ding. 4/10
942 Geri Halliwel - It's raining men
Kan dit nummer niet gewoon verboden worden op de radio? Afschuwelijk... 0/10
941 Shaggy - Boombastic
En dit is niet veel beter. 1/10
0
geplaatst: 15 november 2012, 15:42 uur
Man of Sorrows schreef:
De bekendste Waalse roodharige zangeres. Zelf voel ik er weinig bij. 5/10
De bekendste Waalse roodharige zangeres. Zelf voel ik er weinig bij. 5/10
Axelle Red komt uit Limburg....en niet zo snel gaan, Man of Sorrows: geef ons de tijd om uw beweringen tegen te spreken

0
geplaatst: 15 november 2012, 15:45 uur
2MY schreef:
Axelle Red komt uit Limburg.
...en niet zo snel gaan, Man of Sorrows: geef ons de tijd om uw beweringen tegen te spreken
(quote)
Axelle Red komt uit Limburg....en niet zo snel gaan, Man of Sorrows: geef ons de tijd om uw beweringen tegen te spreken
Gecorrigeerd. Ok, ik laat het even rusten.

0
geplaatst: 15 november 2012, 18:05 uur
De MNM top-1000 bekeken en daarmee vergeleken is jullie Radio2 top-2000 een toonbeeld van goede smaak. Nicki Minaj, LMFAO, Nickelback, Milk Inc, X-Session, Jason Deluro, Ke$ha ... erger dan dat kan het niet. Er staat wel kwaliteit tussen die ook in de Radio2 top-2000 en MuMe Top-2000 voorkomt (Dire Straits, Led Zeppelin, Beatles, U2 ...) maar blijkbaar is dit vooral een lijst voor luisteraars wiens neus (of oor) niet verder reikt dat de huidige hitparade.
0
geplaatst: 15 november 2012, 18:27 uur
Jij staat nog negatiever dan mij tegenover deze lijst gezien je cijfers, Man of Sorrows.
Ik ga ze hier niet allemaal afzonderlijk bespreken maar Mmm Bop vind ik juist een leuk nummer en met Sex Machine van James Brown is wat mij betreft ook niets mis mee.
Ik geef je ook een link naar de clip van John Farnham, kun je ze beluisteren en beoordelen.
John Farnham - You're The Voice
Ik ga ze hier niet allemaal afzonderlijk bespreken maar Mmm Bop vind ik juist een leuk nummer en met Sex Machine van James Brown is wat mij betreft ook niets mis mee.
Ik geef je ook een link naar de clip van John Farnham, kun je ze beluisteren en beoordelen.
John Farnham - You're The Voice
0
geplaatst: 15 november 2012, 18:37 uur
90% van de recente hits gaan afkraken en dan The Script wel gewoon een ruime voldoende geven.
Ik denk niet dat ik dit ga volgen. Volgens mij heb ik dan continu het gevoel van: "waar slaat dat nou weer op?!". Maar veel plezier ofzo. Ik kan wel leukere toplijsten voor je bedenken om te bespreken.
Ik denk niet dat ik dit ga volgen. Volgens mij heb ik dan continu het gevoel van: "waar slaat dat nou weer op?!". Maar veel plezier ofzo. Ik kan wel leukere toplijsten voor je bedenken om te bespreken.
0
geplaatst: 15 november 2012, 18:39 uur
Ik snap de intentie van Man of Sorrows ook niet helemaal? Zo snel mogelijk de lijst doornemen en toch wel vrij nietszeggend commentaar achterlaten in dit topic?
Dat artiesten als Shaggy, Travie McCoy en Sean Paul niet op waardering kunnen reken is geen verrassing. En praktisch alles in een paar woorden (of een smiley) omschrijven voegt toch vrij weinig toe?
Dat artiesten als Shaggy, Travie McCoy en Sean Paul niet op waardering kunnen reken is geen verrassing. En praktisch alles in een paar woorden (of een smiley) omschrijven voegt toch vrij weinig toe?
0
geplaatst: 15 november 2012, 19:24 uur
Toevallig het nummer van The Script laatst nog eens gehoord, maar dat is toch wel echt verschrikkelijk zeg. LMFAO en Nicki Minaj vind ik dan heel wat vermakelijker (die eerste heeft zowaar nog 2 aardige pophits afgeleverd).
Is het verder trouwens niet handig géén witregel te plaatsen tussen het nummer en het desbetreffende commentaar? Dat maakt het een stuk makkelijker leesbaar wat mij betreft.
Is het verder trouwens niet handig géén witregel te plaatsen tussen het nummer en het desbetreffende commentaar? Dat maakt het een stuk makkelijker leesbaar wat mij betreft.
0
geplaatst: 16 november 2012, 22:44 uur
Nooit zo begrepen wat mensen zo goed vonden aan deze irritante samenkwwl van Electric Feel. Kids daarentegen is een zekere 10 waard.
0
geplaatst: 17 november 2012, 00:03 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Zo snel mogelijk de lijst doornemen en toch wel vrij nietszeggend commentaar achterlaten in dit topic?
Maar jij zou toch als geen ander moeten weten wat de reden achter het plaatsen van nietszeggend commentaar is? Zo snel mogelijk de lijst doornemen en toch wel vrij nietszeggend commentaar achterlaten in dit topic?

Maar ik ben het eens met je vraag wat precies de lol is in het bespreken van deze lijst als diegene hem overduidelijk vrijwel niks vindt.
0
geplaatst: 17 november 2012, 12:08 uur
Jawel, maar de regels zijn dan als volgt: maak je eigen toplijst en zet daar nietszeggend commentaar bij. Dan is het prima.
Je kunt dus niet zomaar een bestaande toplijst nemen en die voorzien van inhoudsloze berichten. Dat is fel tegen de regels.
Je kunt dus niet zomaar een bestaande toplijst nemen en die voorzien van inhoudsloze berichten. Dat is fel tegen de regels.
0
geplaatst: 17 november 2012, 20:13 uur
Arrie schreef:
90% van de recente hits gaan afkraken en dan The Script wel gewoon een ruime voldoende geven.
Ach Arrie wie dit forum een beetje volgt weet dat jij meteen met de politiek correcte zweep klaar staat indien er wat minder positief wordt geschreven over de zogenaamd correcte artiesten. Echter, het feit dat je dit jaar en dag volhoudt verdient mijn respect, hulde vor mensen die tot de dood volgt blijven vechten voor de goede zaak.
Met bovenstaande opmerking sla je de bal echter mis. Als ik The Script nu eenmaal beter vind dan een aantal andere artiesten die jij hoog in het vaandel draagt is dit mijn goed recht. Bovendien, hoewel dit niet ter zake doet want een meerderheid heeft niet per defenitie gelijk, staan de albums van The Script op de site waar jij nota bene moderator bent allen, op de laatste na, hoog gequoteerd,dus trek mijn mening niet in het belachelijke alsof ik de vogeltjesdans de hemel in prijs terwijl ik brandhout maak van Mozart.
Gelukkig hou je van Slowdive en Suede, en ik beloof je, als ik ooit nog eens review, dat ik nooit meer een nummer van Timbaland of Beyonce met minder dan een 9 zal belonen, dan worden we beslist terug goede vriendjes.

Nog even iets over het idee, ik deed het voor een Belgische site en besloot dan maar dit ook eens op Musicmeter te posten. Er is weinig interesse, wat ik best kan begrijpen, dus sluiten we de boeken hier maar. Het klopt dat mijn commentaar karig (en soms nietszeggend) is, bij nummers die in mijn ogen niets zijn heb ik niet veel behoefte om daar veel woorden aan vuil te maken. Net zoals ik bij albums die me niet liggen geen pagina's vul met commentaar. Ik vind de lijst zelf meer dan ok, het is ook maar hoe je het bekijkt, als je in zo een mainstream lijstje van 1000 nummers pakweg 200 nummers vindt die je wel kan smaken dan vind ik dat geen slecht resultaat.
PS : Laatste single van The Script is met één van de leden van BEP, de credibility van deze Ieren gaat meteen fors omhoog!

0
geplaatst: 17 november 2012, 21:13 uur
Man of Sorrows schreef:
Ach Arrie wie dit forum een beetje volgt weet dat jij meteen met de politiek correcte zweep klaar staat indien er wat minder positief wordt geschreven over de zogenaamd correcte artiesten.
(quote)
Ach Arrie wie dit forum een beetje volgt weet dat jij meteen met de politiek correcte zweep klaar staat indien er wat minder positief wordt geschreven over de zogenaamd correcte artiesten.
Oh, dan moet ik toch eens wat beter opletten hier want ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.
0
geplaatst: 17 november 2012, 21:55 uur
Arrie is geweldig.
En nu maar afwachten tot hij toehapt en mijn oorspronkelijke zin (Arrie is kut) omtovert in Arrie is lief/geweldig/fijn in de omgang etc..
En nu maar afwachten tot hij toehapt en mijn oorspronkelijke zin (Arrie is kut) omtovert in Arrie is lief/geweldig/fijn in de omgang etc..
0
geplaatst: 17 november 2012, 22:07 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Hij is wel snel, zeg!En nu maar afwachten tot hij toehapt en mijn oorspronkelijke zin (Arrie is kut) omtovert in Arrie is lief/geweldig/fijn in de omgang etc..
0
geplaatst: 21 november 2012, 04:07 uur
Toch jammer dat Man Of Sorrows de humor niet in kan zien van Dr. Alban, Shaggy, enzovoort. Zijn gewoon gezellige deuntjes - of is dát het probleem juist? 
(Sing halleluja is zowaar een grote persoonlijke favoriet. Muziek hoeft van mezelf niet zo 'correct' te zijn.)

(Sing halleluja is zowaar een grote persoonlijke favoriet. Muziek hoeft van mezelf niet zo 'correct' te zijn.)
0
geplaatst: 21 november 2012, 17:24 uur
Nouja humor, persoonlijk word ik er niet vrolijk van. Muziek hoeft voor mij zeker niet ingewikkeld te zijn, maar ik moet er op één of andere manier wel iets bij kunnen voelen, gaande van tristesse tot zuivere euforie.
Bovendien, zoals je wellicht al weet, vind ik de nineties op vlak van commerciële muziek een drama, heel wat hedendaagse hitparadepop kan ik heel wat beter appreciëren. Maar deze discussie hadden we al eens bij de hitverzmelaars gehad dacht ik zo?
Nineties is het decenium dat imo de commerciële muziek vooral luid en hard moest klinken, voor mij werd het enkel vlakker en ik mis de vaak verrassende instrumenten of diepgang die ik wel terug vind ik de eighties pop.
Als ik de tijd vind zal ik de MNM 1000 verder posten (al dan niet zonder commentaar), al is het maar om wat tegengas te geven tov de allesoverheersende Radio 2 top 2000.
Bovendien, zoals je wellicht al weet, vind ik de nineties op vlak van commerciële muziek een drama, heel wat hedendaagse hitparadepop kan ik heel wat beter appreciëren. Maar deze discussie hadden we al eens bij de hitverzmelaars gehad dacht ik zo?
Nineties is het decenium dat imo de commerciële muziek vooral luid en hard moest klinken, voor mij werd het enkel vlakker en ik mis de vaak verrassende instrumenten of diepgang die ik wel terug vind ik de eighties pop.Als ik de tijd vind zal ik de MNM 1000 verder posten (al dan niet zonder commentaar), al is het maar om wat tegengas te geven tov de allesoverheersende Radio 2 top 2000.

0
geplaatst: 21 november 2012, 17:31 uur
Shaggy vind ik ook leuk en grappig, kan ik veel beter aanhoren dan die ge-autotunede featuring-plaatjes en 'idols' die bovendien een totaal gebrek hebben aan humor. De hitlijsten van de laatste jaren vind ik trouwens niet beter dan die in de jaren '90, in het begin van dat decennium had je nog prima rock (R.E.M., Nirvana, Pearl Jam ...) en leuke dance-nummers. Dat is nu ver te zoeken.
0
geplaatst: 21 november 2012, 18:26 uur
Man of Sorrows schreef:
Nouja humor, persoonlijk word ik er niet vrolijk van. Muziek hoeft voor mij zeker niet ingewikkeld te zijn, maar ik moet er op één of andere manier wel iets bij kunnen voelen, gaande van tristesse tot zuivere euforie.
Nineties is het decenium dat imo de commerciële muziek vooral luid en hard moest klinken, voor mij werd het enkel vlakker en ik mis de vaak verrassende instrumenten of diepgang die ik wel terug vind ik de eighties pop.
Nineties is het decenium dat imo de commerciële muziek vooral luid en hard moest klinken, voor mij werd het enkel vlakker en ik mis de vaak verrassende instrumenten of diepgang die ik wel terug vind ik de eighties pop.Is waar ook, was bij Hitzone 24 (zo blijkt na snel googelen).
Ik was vergeten dat jij dat was, in dat topic.

En juist sinds pakweg 2008 vind ik dat commerciële muziek maar vlak en/of 'hard' moet klinken, productietechnisch gezien. Veel 90's-muziek is ook stevig, maar had wel voldoende dynamiek.
* denotes required fields.