MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Joanna Newsom Top 10

zoeken in:
Dat dit topic er nog niet is verbaasde me.. met nu genoeg materiaal om uit te kiezen valt hier wel iets van te maken... al is het eigenlijk te moeilijk om er een volgorde in aan te brengen.. maar een poging (10 is onmogelijk):

1. Only Skin
2. What We Have Known
3. Cassiopeia
4. Colleen
5. Emily
6. En Gallop
7. In California
8. Sawdust and Diamonds
9. This Side of the Blue
10. Baby Birch

11. Clam Crab Cockle Cowrie*
12. Sprout and the Bean
13. Cosmia**
14. Have One On Me
15. Bridges and Balloons

* de oorspronkelijke albumversie, dus niet die van de EP
** de versie van de Ys Street Band EP

In Muziek > Toplijsten en favorieten > Joanna Newsom Top 10:

Er spookt maar 1 ding door mijn hoofd deze dagen. Joanna! Nog een weekje geduld....tot die tijd een arbritair lijstje:

Liedjes:

1.Sawdust & Diamonds
2.Emily
3.Only Skin
4.Cosmia
5.A Pin-Light Bent
6.Divers
7.Time, As A Symptom
8.Good Intentions Paving Company
9.You Will Not Take My Heart Alive
10.Peach, Plum, Pear

Nog arbritairder (behalve de nummer 1 dan):

1.Ys
2.Divers
3.The Milk-Eyed Mender
4.Have One On Me

Ha deze entry was er dus al!

Anecdotes!

Coys
Zeker niet gemakkelijk. Bij deze een lijstje met vooral nummers van mijn twee favoriete albums (Have One On Me en Ys), met een ouder nummer dat ik nog steeds verreweg haar beste vind. Hoewel haar nieuwe album weer zeer sterk is, heeft het wat mij betreft niet een nummer dat koste wat kost hier tussen zou moeten staan.

1. This Side of the Blue
2. Emily
3. Does Not Suffice
4. Baby Birch
5. Ribbon Bows
6. Only Skin
7. In California
8. Sawdust & Diamonds
9. Cosmia
10. '81

Ik ben de laatste tijd weer helemaal in de ban van Joanna, dus ik draai haar albums weer lekker vaak. Ys is al sinds jaar en dag een top 10 album voor me, en ook Milk-Eyed Mender en de EP zijn persoonlijke favorieten.

Have One On Me heeft een paar mooie nummers, maar als album kon ik er nooit echt inkomen (door de lengte denk ik). Maar de laatste weken begint 'ie dan eindelijk een beetje te groeien (na 15 jaar!), dus grote kans dat over een tijdje wat meer nummers van dat album in mijn top 10 zouden staan...dan denk ik met name aan In California en Go Long.

Divers heeft me nooit weten te grijpen en gaat altijd een beetje het ene oor in en het andere uit. Misschien ooit...

Albums:
1. Ys (5* en top 10-notering)
2. The Milk-Eyed Mender (4,5*)
3. Joanna Newsom & the Ys Street Band E.P. (4*)
4. Have One On Me (3,5*)
5. Divers (3*)

Nummers:
1. Cosmia
2. Only Skin
3. Sprout and the Bean
4. Sawdust & Diamonds
5. Baby Birch
6. Clam, Crab, Cockle, Cowrie
7. Emily
8. "En Gallop"
9. Colleen
10. Bridges and Balloons

Ik ben ook weer in een complete Joannacraze de laatste tijd, met net zoals mijn bovenbuurman een herontdekking van Have One On Me. Ongelooflijk hoe dat album voor bijna de hele speelduur blijft boeien, terwijl normaal gesproken dubbelalbums al te veel voor me zijn. Top-15 van nummers die volgende week waarschijnlijk compleet anders zou zijn:

1. Sawdust and Diamonds
2. Peach, Plum, Pear
3. Emily
4. In California
5. Only Skin
6. Monkey and Bear
7. Clam, Crab, Cockle, Cowrie
8. ‘81
9. Does Not Suffice
10. Cosmia

11. Sapokanikan
12. Cassiopeia
13. Baby Birch
14. Bridges and Balloons
15. Anecdotes

Gast
geplaatst: vandaag om 03:28 uur

geplaatst: vandaag om 03:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.