MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Glaciers' Top 5 beats van de dag

zoeken in:
De bedoeling is dus dat ik iedere dag probeer 5 beats te posten die ik op dat moment erg vet vind. Ik probeer altijd instrumentals te posten, maar mocht ik die niet vinden dan ga ik voor de originele versie met rap erop. De rest laat ik aan jullie over.

Veel zomerse nummers. Allereerst een beat van redelijk onbekende beatmaker die best gehoord mag worden:

Nujabes - Luv (Sic) Part 6 (misschien wel de vetste, wel een loopversie dit)

Madlib - Solitude

Kev Brown - Louder

J Dilla - Sun In My Face

Van wie is die eerste beat? Ik vind hem wel chill, ik vind alleen dat gitaar/banjo of wat dan ook riedeltje iets te herhaaldelijk (is dat een woord?).

Voor de rest zijn het allemaal sterke beats, vooral die van J Dilla.

Eerste beat is van Dastan, een beatmaker uit Groningen.

Beat van Dilla is ook mijn favoriet. Hou echt van de soul in dat nummer.

I Got A Love

Vandaag wat beats van een zeer ondergewaardeerde producer die onlangs nog zijn album Alone Together heeft uitgebracht:

Karriem Riggins - A7 Mix (vind ik de beste nummer op AT)

Karriem Riggins - Moogy Foog It

Karriem Riggins - Soldier

Karriem Riggins - The Hustle

Karriem Riggins - J Dilla The Greatest

Voor mensen die een filmpje van Dilla The Greatest willen zien.

Ik heb 6 dagen gehuild omdat er niet genoeg interesse was voor mijn lijst, maar nu ben ik weer blij.

Nujabes - Mystline

Uyama Hiroto - 81summer

RZA - Glaciers of Ice

4th Disciple - Tai Chi

J Dilla - Love Jones (REPEAT anders krijg je spijt!!!)

Tai Chi is heel chill inderdaad. J Dilla ga ik ook steeds meer waarderen, hoewel ik Donuts nog steeds erg chaotisch vind. Die Japanners kunnen er ook wel wat van, hoewel ik voor dat soort muziek echt in de stemming moet zijn.

Volgens mij is er de laatste tijd trouwens sowieso weinig interesse in de top X van Y topics.

Nog 5 nummers speciaal voor He$$el vandaag, omdat hij Dilla meer gaat waarderen:

J Dilla - Hold Tight (Remix)

J Dilla - The Hustle

J Dilla - Sometimes

J Dilla - Destiny

J Dilla - Fuck The Police (sorry geen instrumental)

De eerste drie zijn allemaal lekker minimalistisch, met vaak toch een paar subtiele toevoegingen in de vorm van een voicesample of een achtergrond melodietje. Destiny vind ik ook erg chill. Alleen Fuck the Police vind ik wat minder, maar eigenlijk vooral door de raps die ik niet heel sterk vind.

Nice, dit ga ik ook volgen!

Dank jullie wel. Mijn fanbase wordt groter yeah Morgen een goede update die waarschijnlijk wel voorspelbaar gaat zijn helaas

J dilla?

Sun in my Face op repeat. Heerlijke beat.

Nee, helaas geen Big2. Geen fan van grote Nederlandse producers op een paar bekende namen na.

Ik heb Sun In My Face ook erg vaak op repeat en ik word hem op de een of andere manier ook nooit zat. Die beat heeft echt te veel soul. Normaal klinken Dilla beats erg complex, maar hier heeft hij geen dikke gelayerde drums nodig om een vette beat te maken.

Ik ga mezelf toch maar tegenspreken. Vandaag een undergroundlijstje met alleen maar onbekende producers uit het Noorden. Ik moet natuurlijk ook mijn vrienden supporten

MentalMonkD - Underground

E-Lime - Night To Morning

E-Lime - Come And Get It

Tusal - Track 76

Tusal - Ragnarok

Hopelijk enjoy.

Glaciers of Ice schreef:
Nee, helaas geen Big2. Geen fan van grote Nederlandse producers op een paar bekende namen na.

Big2 dus?

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Big2 dus?

Inderdaad een bekende naam, maar ik ga toch liever voor een Terilekst of ART.

Weer een paar lekkere beatjes hoor. Vooral die laatste vind ik mooi.

Get By laat in mijn ogen echt de kracht van Kanye als beatmaker zien.. Zijn samples zitten vaak heel dicht tegen het kopieren aan, waar ook altijd zoveel discussie over is. Ook bij Get By laat hij het origineel redelijk intact. Toch weet hij er een compleet nieuwe nummer van te maken. Andere voorbeelden van hem zijn: Gone, Forever Begins en Otis.

Die versie van On The Eve of War is een remix. Bedoel je niet deze?

In ieder geval wel een hele vette beat inderdaad.

On The Eve of War

A.R.T. vind ik verder niet zoveel aan.

He$$el_01 schreef:
Die versie van On The Eve of War is een remix. Bedoel je niet deze?

In ieder geval wel een hele vette beat inderdaad.

Ik wist niet welk nummer de originele was. Ik weet alleen dat er 2 versies (mixes?) op Legacy Of Blood staan en deze vind ik een stuk vetter. Ook echt de JMT-sound die je terughoort.

Rock Co.Kane Flow.

Hydrant Game is erg relaxt inderdaad. Dat riedeltje (van wat voor instrument dan ook) na ongeveer 40 seconden maakt het helemaal af. Je moet hem trouwens wel op repeat zetten, hij is veel te kort namelijk.

Nooit geweten dat Vordul Mega ook beats maakt trouwens. Hij doet het niet onverdienstelijk zo te horen.

Motion 2000 is lekker simpel, maar wel met een geniale bass.

Sterke update!

Bedankt Hessel. Vordul Mega heeft de beat ook niet gemaakt, maar de producer Opto. Ik heb voor het gemak Vordul erbij gezet, omdat ik denk dat erg veel mensen onbekend zijn met deze producer. Ik ga nu werken aan mijn lijst voor vandaag.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:45 uur

geplaatst: vandaag om 18:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.