Muziek / Toplijsten en favorieten / Led Zeppelin album top 5
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 januari 2009, 21:58 uur
Update:
1. Led Zep II
2. Houses of the Holy
3. Led Zep IV
4. Physical Graffiti
5. Led Zep I
0
geplaatst: 21 maart 2009, 16:58 uur
1. Led Zeppelin II
2. Led Zeppelin IV
3. Led Zeppelin I
4. Physical Graffiti
5. Houses Of The Holy
2. Led Zeppelin IV
3. Led Zeppelin I
4. Physical Graffiti
5. Houses Of The Holy
0
geplaatst: 21 maart 2009, 19:49 uur
sdr schreef:
1 Houses of the Holy
2 Physical Graffiti
3 II
4 III
5 I of IV, debuut nog niet voldoende geluisterd om te oordelen...
1 Houses of the Holy
2 Physical Graffiti
3 II
4 III
5 I of IV, debuut nog niet voldoende geluisterd om te oordelen...
1. Houses of the Holy
2. I
3. Physical Graffiti
4. IV
5. In Through The Out Door
6. Coda
7. II
8. III
9. Presence
0
geplaatst: 22 maart 2009, 16:10 uur
1. Physical graffiti
2. II
3. Houses of the holy
4. III
5. IV
6. I
De rest is m.i. te verwaarlozen.
2. II
3. Houses of the holy
4. III
5. IV
6. I
De rest is m.i. te verwaarlozen.
0
wijsneus
geplaatst: 15 mei 2009, 12:49 uur
't Is nu toch effe anders geworden :
01. III
02. IV
03. Physical Graffiti
04. I
05. II
0
geplaatst: 13 december 2009, 13:01 uur
1. How the West Was Won
2. IV
3. Houses of the Holy
4. II
5. I
2. IV
3. Houses of the Holy
4. II
5. I
0
Yann Samsa
geplaatst: 14 februari 2010, 20:17 uur
1. Psychical Graffiti
2. Houses Of The Holy
3. IV
4. I
5. II
6. III
7. In Through The Outdoor
8. Presence
...ofzoiets...
2. Houses Of The Holy
3. IV
4. I
5. II
6. III
7. In Through The Outdoor
8. Presence
...ofzoiets...
0
Benno
geplaatst: 14 februari 2010, 20:21 uur
1. II
2. Houses Of The Holy
3. I
4. Physical Graffiti
5. III
2. Houses Of The Holy
3. I
4. Physical Graffiti
5. III
0
geplaatst: 25 juli 2010, 11:50 uur
1. II
2. IV
3. I
4. III
5. Houses Of The Holy.
En dan vind ik Houses Of The Holy vergelijkbaar met III qua niveau, maar een pak minder dan de 3 door mij als hoogst beoordeelde Led Zep albums. II springt er voor mij echt bovenuit, en als ballad album heeft IV de voorkeur voor mij. I is ook goed, maar een stuk of 4, 5 nummers van dat album doen mij niet echt veel, maar daar staat dan wel weer Good Times Bad Times op, en daarmee de beste opener van wat voor studio album van Led Zep ooit op.
2. IV
3. I
4. III
5. Houses Of The Holy.
En dan vind ik Houses Of The Holy vergelijkbaar met III qua niveau, maar een pak minder dan de 3 door mij als hoogst beoordeelde Led Zep albums. II springt er voor mij echt bovenuit, en als ballad album heeft IV de voorkeur voor mij. I is ook goed, maar een stuk of 4, 5 nummers van dat album doen mij niet echt veel, maar daar staat dan wel weer Good Times Bad Times op, en daarmee de beste opener van wat voor studio album van Led Zep ooit op.
0
Hawkhead
geplaatst: 3 augustus 2010, 18:17 uur
1. IV
2. Houses of the Holy
3. Physical Graffiti
4. III
5. II
2. Houses of the Holy
3. Physical Graffiti
4. III
5. II
0
geplaatst: 3 augustus 2010, 22:41 uur
Update na een paar dagen al. De live platen vermeld ik er nu ook bij.
1. How The West Was Won.
2. II
3. IV
4. I
5. Physical Graffiti.
6. BBC Sessions.
7. Houses Of The Holy.
8. III
9. Presence.
10. Throught The Out Door
The Song Remains The Same ken ik nog niet, ik zal de geremasterde versie eens zien te bemachtigen,want die schijnt een aardig pak beter te zijn dan de org versie uit 1976.
1. How The West Was Won.
2. II
3. IV
4. I
5. Physical Graffiti.
6. BBC Sessions.
7. Houses Of The Holy.
8. III
9. Presence.
10. Throught The Out Door
The Song Remains The Same ken ik nog niet, ik zal de geremasterde versie eens zien te bemachtigen,want die schijnt een aardig pak beter te zijn dan de org versie uit 1976.
0
geplaatst: 9 augustus 2010, 18:48 uur
Stijn_Slayer schreef:
Update:
1. Led Zep II
2. Houses of the Holy
3. Led Zep IV
4. Physical Graffiti
5. Led Zep I
Update:
1. Led Zep II
2. Houses of the Holy
3. Led Zep IV
4. Physical Graffiti
5. Led Zep I
Zo ziet die van mij er op dit moment nu ook uit.
0
geplaatst: 10 augustus 2010, 20:15 uur
1. Led Zep 2
2. Led Zep 4
3 Led Zep 1
4. Led Zep 3
5. Houses of the Holy
2. Led Zep 4
3 Led Zep 1
4. Led Zep 3
5. Houses of the Holy
0
geplaatst: 7 oktober 2010, 12:32 uur
Update:
1. IV
2. Houses of the holy
3. II
4. I
5. How the west was won
1. IV
2. Houses of the holy
3. II
4. I
5. How the west was won
0
geplaatst: 13 november 2011, 18:37 uur
Top 5 Led Zeppelin:
1. III
2. II
3.Physical Graffiti
4. I
5. IV
1. III
2. II
3.Physical Graffiti
4. I
5. IV
0
ClassicRocker
geplaatst: 13 november 2011, 19:05 uur
Mijn luisterrijke Top 5:
1. Physical Graffiti
2. Led Zeppelin IV
3. Led Zeppelin II
4. Led Zeppelin
5. Led Zeppelin III
1. Physical Graffiti
2. Led Zeppelin IV
3. Led Zeppelin II
4. Led Zeppelin
5. Led Zeppelin III
0
geplaatst: 2 december 2011, 21:03 uur
Mijn Led Zeppelin Top 5
1.Led Zeppelin II (op grote afstand volgen de anderen)
2.Led Zeppelin
3.Physical Graffiti
4.Led Zeppelin IV
5.Presence
1.Led Zeppelin II (op grote afstand volgen de anderen)
2.Led Zeppelin
3.Physical Graffiti
4.Led Zeppelin IV
5.Presence
0
ClassicRocker
geplaatst: 6 juni 2012, 21:03 uur
ClassicRocker schreef:
Mijn luisterrijke Top 5:
1. Physical Graffiti
2. Led Zeppelin IV
3. Led Zeppelin II
4. Led Zeppelin
5. Led Zeppelin III
Mijn luisterrijke Top 5:
1. Physical Graffiti
2. Led Zeppelin IV
3. Led Zeppelin II
4. Led Zeppelin
5. Led Zeppelin III
Mijn nog immer luisterrijke maar lichtelijk herziene Top 5:
1. Physical Graffiti
2. Led Zeppelin IV
3. Led Zeppelin
4. Led Zeppelin II
5. Led Zeppelin III
0
geplaatst: 14 september 2013, 13:10 uur
01:Houses of the holy
02:The song remains the same
03:IV
04:How the west was won
05:BBC Sessions
06:II
07:I
08:In through the out door
09:III
10:Presence
02:The song remains the same
03:IV
04:How the west was won
05:BBC Sessions
06:II
07:I
08:In through the out door
09:III
10:Presence
0
geplaatst: 27 september 2013, 14:24 uur
1. Led Zep II
2. Led Zep IV
3. Physical Graffiti
4. Houses Of The Holy
5. Led Zep I
6. Led Zep III
7. Presence
8. Coda
9. In Through The Out Door
2. Led Zep IV
3. Physical Graffiti
4. Houses Of The Holy
5. Led Zep I
6. Led Zep III
7. Presence
8. Coda
9. In Through The Out Door
0
geplaatst: 12 oktober 2013, 17:30 uur
Bij het lezen van Sanderzzz lijstje zag ik dat ik Physical Graffiti vergeten was. Mijn aangepast lijstje is:
1:Houses of the holy
2:The song remains the same
3:IV
4:Physical Graffiti
5:How the west was won
6:BBC Sessions
7:II
8:I
9:In through the out door
10:III
1:Houses of the holy
2:The song remains the same
3:IV
4:Physical Graffiti
5:How the west was won
6:BBC Sessions
7:II
8:I
9:In through the out door
10:III
0
kiriyama
geplaatst: 20 september 2015, 11:55 uur
01 - 4.5*- BBC Sessions
02 - 4.5*- Physical Graffiti
03 - 4.5*- III
04 - 4.0*- How the West Was Won
05 - 4.0*- I
06 - 4.0*- Houses of the Holy
07 - 4.0*- Celebration Day
08 - 4.0*- II
09 - 3.5*- IV
10 - 3.5*- Presence
02 - 4.5*- Physical Graffiti
03 - 4.5*- III
04 - 4.0*- How the West Was Won
05 - 4.0*- I
06 - 4.0*- Houses of the Holy
07 - 4.0*- Celebration Day
08 - 4.0*- II
09 - 3.5*- IV
10 - 3.5*- Presence
0
geplaatst: 20 september 2015, 12:15 uur
1. Led Zeppelin IV
2. Led Zeppelin
3. Led Zeppelin II
4. Led Zeppelin III
5. Physical Graffiti
2. Led Zeppelin
3. Led Zeppelin II
4. Led Zeppelin III
5. Physical Graffiti
0
buizen
geplaatst: 5 oktober 2015, 19:37 uur
Oei dit is wel een hele moeilijke zeg. Op 1 automatisch dan toch maar het album waar When The Levee Breaks op staat. En toevallig ook Stairway To Heaven, en dan ook nog Going To California.
Voor de rest heeft de lijst ook veel van doen met hoe ik met LZ in aanraking ben gekomen. Tijdsgeest. Couleure Locale. Herinneringen. Het album In Through The Out Door was bijvoorbeeld het eerste 'obscure' album waarmee ik via de broer van een vriendje uit m'n klas in aanraking kwam (tot die tijd luisterde ik zeg maar naar Luv en Teach Inn). Niet lang daarna volgde de beluistering van het allereerste album van Black Sabbath. And the rest is history.
De lijst:
1 Led Zeppelin IV
2 In Through The Out Door
3 Led Zeppelin
en verder is het echt om het even als het gaat om de alleerste albums: allemaal steengoed!
Voor de rest heeft de lijst ook veel van doen met hoe ik met LZ in aanraking ben gekomen. Tijdsgeest. Couleure Locale. Herinneringen. Het album In Through The Out Door was bijvoorbeeld het eerste 'obscure' album waarmee ik via de broer van een vriendje uit m'n klas in aanraking kwam (tot die tijd luisterde ik zeg maar naar Luv en Teach Inn). Niet lang daarna volgde de beluistering van het allereerste album van Black Sabbath. And the rest is history.
De lijst:
1 Led Zeppelin IV
2 In Through The Out Door
3 Led Zeppelin
en verder is het echt om het even als het gaat om de alleerste albums: allemaal steengoed!
0
geplaatst: 6 oktober 2015, 19:05 uur
Led Zeppelin is één van die weinige bands met uitsluitend uitstekende albums.
0
buizen
geplaatst: 6 oktober 2015, 20:30 uur
spinout schreef:
Led Zeppelin is één van die weinige bands met uitsluitend uitstekende albums.
Led Zeppelin is één van die weinige bands met uitsluitend uitstekende albums.
Daar zeg jij wat.
In elke goede rockband van weleer is inmiddels wel iemand overleden of nog erger: de hele band is er gewoon mee gekapt. Noem de grote namen maar op.
Led Zeppelin is niet meer. Gelukkig zijn er de fantastische albums nog. Het is wel een band die ik soms wel eens een jaar lang niet op zet. Zo ontzettend vaak gehoord.
0
geplaatst: 6 oktober 2015, 20:53 uur
1. Led Zeppelin IV
2. Led Zeppelin II
3. Led Zeppelin I
4. Led Zeppelin III
5. How the West Was Won
6. Physical Graffiti
7. Houses of the Holy
8. Presence
9. Coda
10. In Through the Outdoor
2. Led Zeppelin II
3. Led Zeppelin I
4. Led Zeppelin III
5. How the West Was Won
6. Physical Graffiti
7. Houses of the Holy
8. Presence
9. Coda
10. In Through the Outdoor
0
geplaatst: 16 februari 2020, 16:45 uur
Een update na zo'n 6.5 jaar:
1-1: Houses of the holy
2-2: The song remains the same
7-3: II
//-4: Presence
9-5: In through the out door
6-6: BBC sessions
5-7: How the west was won
3-8: IV
10-9: III
8-10: I
1-1: Houses of the holy
2-2: The song remains the same
7-3: II
//-4: Presence
9-5: In through the out door
6-6: BBC sessions
5-7: How the west was won
3-8: IV
10-9: III
8-10: I
0
geplaatst: 16 februari 2020, 16:54 uur
1. Led Zeppelin III
2. Led Zeppelin II
3. House of the Holy
4. Led Zeppelin IV
5. Remasters
2. Led Zeppelin II
3. House of the Holy
4. Led Zeppelin IV
5. Remasters
0
geplaatst: 17 februari 2020, 10:52 uur
1. Led Zeppelin IV
2. Led Zeppelin II
3. Presence
4. Led Zeppelin
5. Physical Graffiti
2. Led Zeppelin II
3. Presence
4. Led Zeppelin
5. Physical Graffiti
0
geplaatst: 2 juni 2020, 16:09 uur
1. Led Zeppelin IV
2. Houses of the Holy
3. Led Zeppelin II
4. Led Zeppelin
5. Physical Graffiti
2. Houses of the Holy
3. Led Zeppelin II
4. Led Zeppelin
5. Physical Graffiti
* denotes required fields.