MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Sun Ra top-10

zoeken in:
Een jazz-artiest met ca. 70 albums op Musicmeter. Daar ik afgelopen weekend naar een optreden van Sun Ra's Arkestra ben geweest en momenteel "Space is the Place" (Sun Ra's biografie) aan het lezen ben, leek het mij een goed idee om eens een album toplijstje aan te maken. Wie volgt?

1. Sleeping Beauty (1979)
2. The Sun Ra Arkestra Meets Salah Ragab in Egypt (1983)
3. The Nubians of Plutonia (1974)
4. Live at Montreux (1976)
5. Atlantis (1967)
6. Jazz in Silhouette (1958)
7. The Night of the Purple Moon (1970)
8. The Heliocentric Worlds of Sun Ra (1965)
9. The Magic City (1965)
10. Cosmic Tones for Mental Therapy (1967)

1. Sleeping Beauty (1979)
2. Atlantis (1967)
3. The Magic City (1965)
4. The Sun Ra Arkestra Meets Salah Ragab in Egypt (1983)
5. The Heliocentric Worlds of Sun Ra (1965)
6. Jazz in Silhouette (1958)
7. The Futuristic Sounds of Sun Ra (1961)

Verder kom ik vooralsnog niet, al is Sun Ra wel echt een jazz-artiest die me altijd weet te intrigeren. Snel eens wat meer van luisteren, maar eens met The Nubians of Plutonia beginnen dus.

Jullie doen me beseffen dat ik een handvol albums van hem klaar heb staan. Geweldige artiest, voorlopig is The Futuristic Sounds of Sun Ra mijn favoriet.

Alleen van Zappa zal ik meer albums beluisterd hebben (en in bezit hebben) dan van Sun Ra. Heel lastig. Deze 10 kwamen er uit maar om ze ook nog op volgorde te zetten is ondoenlijk. Zodoende op jaartal:

Jazz in silhouette (1958)
Sound sun pleasure (1959)
Angels and demons at play (1960)
The futuristic sounds of Sun Ra (1961)
Atlantis (1967)
Cosmos (1976)
Lanquidity (1978)
Sleeping beauty (1979)
Strange celestial road (1979)
On Jupiter (1979)

Door Toon1 en Ataloona heb ik nog maar eens goed het album sleeping beauty beluisterd. In mijn herinnering was dit altijd een beetje een buitenbeentje zonder het echt absurde Sun Ra sfeertje maar ik moet toegeven dat dit ook een heerlijk album is. Overigens is 'sound sun pleasure' ook zeker een buitenbeentje.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:56 uur

geplaatst: vandaag om 23:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.