MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 Punk songs 1977

zoeken in:
Cured
Mijn muzikale tienerjaren stonden midden in de Punk(Rock), Postpunk en New Wave. Hier een persoonlijke Punk(rock) top 10 van 1977, waarmee het allemaal begon....(wel één song per band).

[img][/img]

....later de aftrap...

Cured
10. The Boys - Watcha Gonna Do

Een band uit de eerste golf van punkbands , geformeerd in '76 en afkomstig uit London. In januari '77 waren zij tijdelijk de enige Britse punkband die een platencontract hadden.

Cured
9. Buzzcocks-Boredom

Band met Harry Devoto uit Bolton in de Manchester scene. Buzz betekent zoiets als 'sensatie' en cocks is 'slang'voor 'mates'. Devoto vertok trouwens al gauw om zijn eigen band te vormen. The Buzzcocks openden voor de Sex Pistols in een legendarisch concert Manchester juli '76. Dit nummer komt van hun EP Spiral Scratch.

Boredom toonde de Buzzcocks rebellie tegen de stand van zaken destijds en had een minimalistische inslag (de gitaar solo bestaat uit 2 repeterende noten)

Cured
8. Slaughter And The Dogs - Where Have All The Boot Boys Gone

Ook uit de Manchester scene. Zij waren één van de eerst punkrock bands uit noord-west Engeland. Ook zij ondersteunden The Sex Pistols in een historisch concert op 20 juli 1976, een 'blueprint' voor de Manchester Punkscene.

Wat , stiekem een nieuwe begonnen
The Buzzcocks en The Boys album werden destijds automatisch gekocht, lekker hoor.
Die Slaughter and the dogs ken ik eigenlijk niet

Cured
Die laatsten leunden ook wel (wat) tegen de glamrock aan, misschien daarom. De bandnaam komt van een samenvoeging van 2 (glam)rock albums, één van David Bowie (Diamond Dogs) en Mick Ronson nml. Slauther on 10th Avenue.

Klinkt lekker
Mick Ronson (held) schijnt ook nog de productie voor die knapen gedaan te hebben.

Cured
7. Chelsea - Right to Work

Opgericht in London, 1976. Deze debuutsingle werd in Mojo' Magazine tot één van de beste punksingles 'ever' benoemd. De tekst gaat over, zoals veel in die tijd, werkloosheid/uitzichtloosheid.

....Having No Future... It's A Terrible Thing.....

Cured
6. Dead Boys - Sonic Reducer

Ruige punkband uit Cleveland, Ohio (US). Na verhuisd te zijn naar New York op aandrang van Joey Ramone werden ze al snel berucht om hun wilde live optredens. Ze speelden veel in het bekende CBGB en hun debuutsingle Sonic Reducer wordt vaak gezien als een ware punkklassieker.

Cured
5. The Police - Fall Out

De eerste single van The Police, geschreven door drummer Stewart Copeland en nog met gitarist Henri Padovani. (die alleen de studiosolo's speelde, Copeland the rest).

Sonic reducer is ook weer een mooi stukje jeugdsentiment

Young, Loud and Snotty had natuurlijk ook een echte punkhoes.

Nog 4 kansen om je te herpakken, ouwe rakker - ik mis tot nu toe een paar essentiële.

Ja, maar die horen ook in de top 4 thuis

Rudi S schreef:
Ja, maar die horen ook in de top4 thuis

Zo niet, noem ik ze alsnog graag - anders lijkt 't alsof ik aan het zwatelen ben.

Cured
Mjuman schreef:
Nog 4 kansen om je te herpakken, ouwe rakker - ik mis tot nu toe een paar essentiële.
Ik wil ze hier in dit topic niet genoemd hebben ! Bovendien, wie heeft het hier over essentieel ? 't is mijn smaak/favorieten; er zijn wel 'essentiële'(volgens de hokjesgeest) die mij weinig doen. 't moet wel vurig/smerig zijn en niet te poppy. Maak je eigen "essentiële" top 10 topic maar, MM.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:11 uur

geplaatst: vandaag om 06:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.