MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Wat is je favoriete cd om een lekker potje bij te schaken?

zoeken in:
OasisFAnatic
Schaken is een grote hobby van me. Meestal schaak ik beter met een lekker muziekje op de achtergrond.
Ik luister vaak Groove armada bij het schaken, en jullie?

Ik zou graag Katja Schuurman willen schaken.

Had je bij ons moeten zijn op dinsdag en woensdag

Ik heb vroeger op school veel denksport gedaan (dammen, schaken), maar als ik ergens niet tegen kom was is het wel muziek die aanstond, omdat ik een veel te groot muziek liefhebber ben ga ik me op de songs die ik hoor concentreren en niet op het spel (iets waar ik tijdens het studeren ook last van had) Ik heb dus graag helemaal geen cd aan tijdens het schaken (of Dammen)

Is trouwens erg lang geleden dat ik dat gedaan heb (kan maar zo een jaar of 7/8 zijn, binnekort maar weer eens gaan doen)

Had eerst "shaken" gelezen

Maar iets van Devine ofzo ? Kan de tegenstander zich zeker niet concentreren

Ik ga met Eddie mee, liever geen muziek.

OasisFAnatic
Hoezo Carow?

Heh, toen ik nog in een studentenhuis woonde schaakte ik nog wel eens met een huisgenoot. Bijna altijd stond dat Selected Ambient Works II van Aphex Twin op.
Op andere momenten stond die cd vrijwel nooit op, maar tijdens het schaken dus wel. Nu draai ik 'm eigenlijk ooit nooit meer, misschien moet ik maar weer's gaan schaken.

Katja en Bridget waren bij ons deze week voor opnames van hun programma Katja vs. Bridget!

Bridget was er op maandag, Katja op dinsdag en beiden op woensdag voor de stemmen

Knights in white satin
God save the queen

OasisFAnatic
Carow schreef:
(quote)

Katja en Bridget waren bij ons deze week voor opnames van hun programma Katja vs. Bridget!

Bridget was er op maandag, Katja op dinsdag en beiden op woensdag voor de stemmen

Owww, ik dacht dat jullie een 2-daags schaaktoernooi georganiseerd hadden ofzo

Ikzelf ben niet zon katja en bridget fan

Kos
Wat een topic .

OasisFAnatic
ieder zijn ding he

Schaken doe ik eigenlijk het liefst met een lekker stukje cool jazz. Ik zoek trouwens nog een schaakmaatje, anyone geïnteresseerd?

OasisFAnatic
Paalhaas schreef:
Schaken doe ik eigenlijk het liefst met een lekker stukje cool jazz. Ik zoek trouwens nog een schaakmaatje, anyone geïnteresseerd?

Ik ben altijd geinterreseerd in een serieus potje schaken!

Ik schaak nie mit Britpoppers! (Poging tot imitatie van Bartje mi zun Brune bonne) En dan zonder gekkigheid: leuk, even pm'en voor een wedstrijdje op Yahoo of zo.

Moeilijk te kiezen want ik ben geen fanatieke schaker.
Maar...
Miles Davis - In A Silent Way

dutch2
Ik kan dus echt niet schaken met een muziekje op. Trouwens, behalve afwassen en stofzuigen, kan ik echt helemaal niets met een muziekje op. Alles waarbij maar een klein beetje concentratie is vereist, gaat bij mij de mist in als ik muziek op heb staan.

Dingen die mijn aandacht echt nodig hebben kan ik niet met muziek op de achtergrond. Ik speel echter vaak Pro Evolution Soccer 5 met op de achtergrond muziek, dat is de perfecte combinatie. Ik heb genoeg concentratie over voor het maken van doelpunten en de muziek glijdt ook niet langs me heen.

Paalhaas schreef:

Jazz inderdaad, of Godspeed You! Black Emperor ofzo. Lekker hypnotiserend.

I like it when you die van Anal Cunt.

Mijn laatste potje schaak was in '95. Toen stond 'Viva Last Blues' (Palace Music) op. Dat kan ik me nog zo goed herinneren omdat de jeugdvriend waartegen ik speelde een raar gezicht trok toen 'The mountain low' voorbij kwam:

If I could fuck a mountain
Lord, I would fuck a mountain
And I'd do it with a woman in the valley

Weet niet meer wie gewonnen heeft...

https://www.musicmeter.nl/images/cover/12000/12219.jpg

Zit net deze te beluisteren bij een potje schaak (geheel toevallig overigens). Als ik de ene helft van dit bord bekijk snap ik niet goed hoe je aan zo'n positie komt?

Zijn er eigenlijk nog meer albums met een pot schaak op de voorzijde? En dan bedoel ik een pot dat gespeeld wordt en niet alleen het bord: https://www.musicmeter.nl/images/cover/35000/35457.jpg

Voorheen schaakte ik bij De Wijkertoren, schaakclub in Beverwijk en die bevond zich in een kroeg. Erg gezellig natuurlijk. Doorgaans zorgden ze er wel voor dat het stil genoeg was in het gedeelte waar werd geschaakt maar op wat minder serieuze evenementen konden we nog weleens meegenieten van de kroegmuziek en kon je iemand van het bord spelen terwijl je meezong met 'Gooi je schoonmoeder uit het raam'.

-SprayIt- schreef:
(afbeelding)

Zit net deze te beluisteren bij een potje schaak (geheel toevallig overigens). Als ik de ene helft van dit bord bekijk snap ik niet goed hoe je aan zo'n positie komt?

Op het einde van deze clip is ook een schaakbord te zien, maar wel een rare. Schaken is trouwens heel populair in Noorwegen tegenwoordig, ze zenden het gerust een paar uur op de nationale tv uit.

Zijn er eigenlijk nog meer albums met een pot schaak op de voorzijde? En dan bedoel ik een pot dat gespeeld wordt en niet alleen het bord:

Ik heb verschillende schaak(pop- en pub-)quizzen gedaan en daarvoor wat schaakhoezen verzameld (hoewel niet gebruikt als opgave wegens te moeilijk). Maar het was meestal alleen bord en/of stukken. Deze Armeense Fransman was echt een liefhebber:

https://i.pinimg.com/564x/b2/01/c1/b201c1f3db5321fb7d416b108e67bf7c.jpg

Peter Hammill is (met Nick Schilder) misschien wel de beste schaker onder de artiesten (zie ook het verhaal dat ik ooit in het RIP-draadje postte) maar Fool's Mate is ook alleen een stelling.

DJ Muggs Vs. GZA - Grandmasters (2005) (thema-album over schaken) voldoet wel!

Gast
geplaatst: vandaag om 01:47 uur

geplaatst: vandaag om 01:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.