MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Snob 2000

zoeken in:
Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Ze gaven onlangs op twitter een vragenuurtje. Daarin gaven ze aan dat de kiesdrempel vorig jaar op 5 lag Dan was het dus makkelijker om in de Snob 2000 te komen dan de MuMeLadder, ook gezien de concurrentie. Ik bedoel, een nummer dat hier slechts door 5 mensen puntwaardig wordt bevonden gaat het hier nooit redden.

Dat is een oneerlijke vergelijking. Bij de MuMeLadder geef je soms punten aan nummers in ladders waar je nooit voor zou stemmen in de Snob.

AFgelopen vrijdag nog in het nieuws. In dit interview geeft een van organisatoren aan dat Exit Music voor het derde jaar achtereen op #1 staat.

Snob 2000, voor onbekende pareltjes (Helden) - De Limburger

En de Snob 2000 is los! Slayer in de top 10, toplijst dus!

Raining Blood een plaatsje hoger dan Fake Empire

https://thumbs.gfycat.com/DazzlingGeneralAdmiralbutterfly-small.gif

Eefje de Visser met 3 nummers ruim gestegen en een 4e nummer nieuw in de lijst

Aafke Romeijn - Karakter op #1009 binnen!

Gretz schreef:
Tja, terecht natuurlijk

Met alle respect, maar een megaklassieker als Raining Blood hoort natuurlijk veel hoger te staan dan Fake Empire.

Ja, lijkt me ook niet zo vreemd.

399. (1972) Sleep – Dopesmoker (1998)

Het langste nummer uit de lijst heeft een flinke sprong gemaakt!

Edit: en staat nog een plekje hoger dan het beste nummer van 2017, volgens Gretz

Gretz schreef:

(afbeelding)

Eentje maar?

Die eerste hit

https://i.imgur.com/M5ZImZD.png

Het goede nieuws is dat Slow Burn wel direct binnenkomt in de Snob op #1460! Volgend jaar graag ook de rest van Golden Hour in de lijst

Onweerwolf
Ook in de Snob 2000 wordt alleen kapotgedraaide mainstreammetal gepushed.

Onweerwolf schreef:

Vergeet Deafheaven op #705 niet en AmenRa op #792. Wel van mening dat de uitgekauwde mainstreammetal veel te hoog in de lijst staat.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Vergeet Deafheaven op #705 niet en AmenRa op #792. Wel van mening dat de uitgekauwde mainstreammetal veel te hoog in de lijst staat.

Die bands spelen geen metal maar Roadburncore.

Net als vorig jaar staan er maar 3 (front)vrouwen in de Top 100 van de Snob. Schraler dan schraal.
Taska Smit en PJ Harvey zijn weggevallen. Daarvoor in de plaats zien we Anneke van Giersbergen (The Gathering) en Beth Hart. Nina Simone's Sinnerman heeft een mooie stijging gemaakt.

55. (91) The Beatles – Abbey Road Medley: You Never Give Me Your Money/Sun King/Mean Mr. Mustard/Polythene Pam/She Came In Through The Bathroom Window/Golden Slumbers/Carry That Weight/The End (1969)

En The Gathering-fanclub is ook present zie ik. What's in a name...

Voor de LastFM-verslaafden... https://www.last.fm/user/Snob_2000 (en via Semi-automatic Last.fm Scrobbler - scrobbler.jankuca.com eventueel 'mee te scrobbelen' als je te lui bent om het via Universal Scrobbler etc handmatig te doen )

Waar kan ik de uitslag vinden?

Onweerwolf schreef:
Nazi Punks Fuck Off gemist? Of is Napalm Death ook mainstream?

Onweerwolf
Simon77 schreef:
(quote)
Nazi Punks Fuck Off gemist? Of is Napalm Death ook mainstream?

Oh, kleine uitzondering dan.

Napalm Death =

Onweerwolf
1690. (-) Spinvis – Lotus Europa (2005)

Mooie binnenkomst voor Subdivisions van Rush op 879 en One for the Fine van Genesis op 940

Verder natuurlijk opvallend al die enorme positieve verschuivingen van The Gathering liedjes

Ook hier het nodige succes met Queen werk en opvallend veel binnenkomers/flinke stijgers van Trockener Kecks / Rick de Leeuw solo.

Andere leuke binnenkomers zijn toch wel Franse Auto van Het Goede Doel, James - Laid, Archive - Again, IQ - Frequency, Joe Jackson - I'm the Man, Joe Jackson - Home Town, Big Big Train – Judas Unrepentant, Dave Matthews Band – Don’t Drink The Water, Skik – Ik Ga Als ‘n Speer en Marillion – Bitter Suite

vigil schreef:
Mooie binnenkomst voor Subdivisions van Rush op 879 en One for the Fine van Genesis op 940

Verder natuurlijk opvallend al die enorme positieve verschuivingen van The Gathering liedjes

Ook hier het nodige succes met Queen werk en opvallend veel binnenkomers/flinke stijgers van Trockener Kecksen / Rick de Leeuw solo.

Andere leuke binnenkomers zijn toch wel Franse Auto van Het Goede Doel, James - Laid, IQ - Frequency, Joe Jackson - I'm the Man, Joe Jackson - Home Town, Big Big Train – Judas Unrepentant, Dave Matthews Band – Don’t Drink The Water, Skik – Ik Ga Als ‘n Speer en Marillion – Bitter Suite

Ja, en dan vergeet je nog Agalloch – In The Shadow Of Our Pale Companion op 1404 maar liefst!

Hoeveel lijstjes heb je dan wel niet ingestuurd

ongeveer 2899.... Denk dat die andere van jou is.

Deze man kondigt muziek aan alsof ie op 4 mei de namen opleest van alle in de oorlog omgekomen Nederlanders.

Ik kreeg een klacht over de snob 2000, specifiek over de nummer 1174.

"Immigrants and fagots
They make no sense to me
They come to our country
And think they'll do as they please
Like start some mini-Iran
Or spread some fucking disease
And they talk so many God damn ways
It's all Greek to me"

Welke snobs stemmen daarop?? Waarom stond het uberhaupt in de voorselectie?

Guns n Roses heeft dat nummer zelfs van een re-issue gehaald. Terecht.

Onweerwolf
Poek schreef:
Ik kreeg een klacht over de snob 2000, specifiek over de nummer 1174.

"Immigrants and fagots
They make no sense to me
They come to our country
And think they'll do as they please
Like start some mini-Iran
Or spread some fucking disease
And they talk so many God damn ways
It's all Greek to me"

Welke snobs stemmen daarop?? Waarom stond het uberhaupt in de voorselectie?

Ik vind het een erg goed nummer. Tekst is natuurlijk achterlijk. Maar dat was Axl Rose in de jaren '80 ook.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:41 uur

geplaatst: vandaag om 01:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.