Muziek / Toplijsten en favorieten / dazzler deluxe
zoeken in:
0
geplaatst: 5 maart 2015, 19:39 uur
Pet Shop Boys - Actually (1987)

CD1
original album:
01. One More Chance (5:31)
02. What Have I Done to Deserve This? (4:23)
03. Shopping (3:37)
04. Rent (5:08)
05. Hit Music (4:45)
06. It Couldn't Happen Here (5:21)
07. It's a Sin (4:59)
08. I Want to Wake Up (5:10)
09. Heart (3:58)
10. King's Cross (5:12)
singles & b-sides:
11. You Know Where You Went Wrong * (5:52)
12. A New Life * (4:56)
13. Rent [single version] * (3:36)
14. I Want a Dog * (4:59)
15. Always on My Mind * (4:01)
16. Do I Have To? * (5:16)
17. I Get Excited (You Get Excited Too) * (4:54)
18. Always on My Mind [dub mix] * (2:04)
CD2
extended & remixed:
01. It's a Sin [disco mix] * (7:41)
02. What Have I Done to Deserve This [extended mix] * (6:50)
03. Rent [extended mix] * (7:06)
04. Always on My Mind [extended dance mix] * (8:13)
05. Heart [disco mix] * (8:39)
06. What Have I Done to Deserve This [disco mix] * (8:13)
07. Rent [dub version] * (6:06)
08. Always on my Mind [Phil Harding remix] * (5:56)
09. Heart [dance mix] * (6:08)
10. I Want to Wake Up [breakdown mix] * (6:00)
Vertrekpunt is de geremasterde 2CD release uit 2001.
Daarop stonden alle nummers uit deze zelf gemaakte compilatie.
Behalve de 7" versie van Always on My Mind en I Get Excited (You Get Excited Too).
Die eerste vind je op menige compilatie van Pet Shop Boys.
En die laatste staat gewoon hier Pet Shop Boys - Alternative (1995).
1. It's a Sin / You Know Where You Went Wrong
2. What Have I Done to Deserve This? / A New Life
3. Rent / I Want a Dog
4. Always on My Mind / Do I Have To?
5. Heart / I Get Excited (You Get Excited Too)
Alleen de single versie van Rent is een nieuwe mix.
Voor de extended versies deed ik eerste beroep op het tweede schijfje van de 2001 2CD remaster.
Maar daar kon ik maar de helft van de op de orginele 12" singles verschenen remixen terugvinden.
Voor de rest ben je aangewezen op vinyl rips of de eerste generatie cd-singles.
Tenzij er links of rechts op een Pet Shop Boys verzamelaar nog de juiste remix opduikt.

CD1
original album:
01. One More Chance (5:31)
02. What Have I Done to Deserve This? (4:23)
03. Shopping (3:37)
04. Rent (5:08)
05. Hit Music (4:45)
06. It Couldn't Happen Here (5:21)
07. It's a Sin (4:59)
08. I Want to Wake Up (5:10)
09. Heart (3:58)
10. King's Cross (5:12)
singles & b-sides:
11. You Know Where You Went Wrong * (5:52)
12. A New Life * (4:56)
13. Rent [single version] * (3:36)
14. I Want a Dog * (4:59)
15. Always on My Mind * (4:01)
16. Do I Have To? * (5:16)
17. I Get Excited (You Get Excited Too) * (4:54)
18. Always on My Mind [dub mix] * (2:04)
CD2
extended & remixed:
01. It's a Sin [disco mix] * (7:41)
02. What Have I Done to Deserve This [extended mix] * (6:50)
03. Rent [extended mix] * (7:06)
04. Always on My Mind [extended dance mix] * (8:13)
05. Heart [disco mix] * (8:39)
06. What Have I Done to Deserve This [disco mix] * (8:13)
07. Rent [dub version] * (6:06)
08. Always on my Mind [Phil Harding remix] * (5:56)
09. Heart [dance mix] * (6:08)
10. I Want to Wake Up [breakdown mix] * (6:00)
Vertrekpunt is de geremasterde 2CD release uit 2001.
Daarop stonden alle nummers uit deze zelf gemaakte compilatie.
Behalve de 7" versie van Always on My Mind en I Get Excited (You Get Excited Too).
Die eerste vind je op menige compilatie van Pet Shop Boys.
En die laatste staat gewoon hier Pet Shop Boys - Alternative (1995).
1. It's a Sin / You Know Where You Went Wrong
2. What Have I Done to Deserve This? / A New Life
3. Rent / I Want a Dog
4. Always on My Mind / Do I Have To?
5. Heart / I Get Excited (You Get Excited Too)
Alleen de single versie van Rent is een nieuwe mix.
Voor de extended versies deed ik eerste beroep op het tweede schijfje van de 2001 2CD remaster.
Maar daar kon ik maar de helft van de op de orginele 12" singles verschenen remixen terugvinden.
Voor de rest ben je aangewezen op vinyl rips of de eerste generatie cd-singles.
Tenzij er links of rechts op een Pet Shop Boys verzamelaar nog de juiste remix opduikt.
0
geplaatst: 5 maart 2015, 20:26 uur
Dank voor de R.E.M albums.
Dead letter Office is een van mijn rarities- favorieten.
Dead letter Office is een van mijn rarities- favorieten.
0
geplaatst: 5 maart 2015, 22:47 uur
Hoewel tijdsmatig Always on my Mind wel bij Actually hoort ( er moest even tussendoor een Christmas No. 1 gescoord worden, dit lukte ook) komt die uiteindelijk een jaar later bij Pet Shop Boys - Introspective (1988) boven water drijven. Maanden later kwam Heart ook nog als single uit. Dat was een beetje om de tijd te overbruggen want met het lange versies album Introspective was toch wat lastiger dan verwacht. Niets van verwacht behalve dat de aandacht rond de band een beetje vastgehouden werd en boem drie weken op nummer 1 in Engeland. Wellicht dat de zeer professionele videoclip daar ook een rol in speelde, dat was eigenlijk een soort mini-film met in de hoofdrol Ian McKellen die later nog wel een klein rolletje in een kleine filmreeks zou spelen
. Heart had trouwens ook een single remix en de hitversie is dus iets anders dan de albumversie.
De hitversie van Paninaro ('95) is behoorlijk anders dan de italo achtige versie van Disco. Er is overigens voor de versie van Disco (de hoes van Disco is ook een "still" uit die clip) ook een clip gemaakt. Misschien met het idee om Disco ook een eigen single mee te geven maar daar is uiteindelijk geen gebruik van gemaakt. Dit is uiteindelijk wel op een videoband terecht gekomen waar de eerste periode van de boys in videovorm is geplaatst. Tussendoor zie je dan stukjes van tv-optredens. Toevallig heeft de plaatser van de clip op youtube het stukje voor Paninaro meegenomen en zie je dus een jonge Pet Shop Boys in de studio van Countdown met een jonge Adam Curry
. Heart had trouwens ook een single remix en de hitversie is dus iets anders dan de albumversie.De hitversie van Paninaro ('95) is behoorlijk anders dan de italo achtige versie van Disco. Er is overigens voor de versie van Disco (de hoes van Disco is ook een "still" uit die clip) ook een clip gemaakt. Misschien met het idee om Disco ook een eigen single mee te geven maar daar is uiteindelijk geen gebruik van gemaakt. Dit is uiteindelijk wel op een videoband terecht gekomen waar de eerste periode van de boys in videovorm is geplaatst. Tussendoor zie je dan stukjes van tv-optredens. Toevallig heeft de plaatser van de clip op youtube het stukje voor Paninaro meegenomen en zie je dus een jonge Pet Shop Boys in de studio van Countdown met een jonge Adam Curry
0
geplaatst: 5 maart 2015, 23:37 uur
Paninaro... het blijft voor mij een van de meesterwerkjes van de PSB 

0
Franck Maudit
geplaatst: 6 maart 2015, 00:05 uur
Niet dat deze opmerking een wereld van verschil maakt maar ik wil dazzler toch even laten weten dat ik dit topic reeds sinds het begin volg en met veel plezier iedere nieuwe toevoeging in detail doorneem.
Mooi initiatief. Bedankt voor alle moeite.
Mooi initiatief. Bedankt voor alle moeite.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 08:24 uur
Franck Maudit schreef:
Niet dat deze opmerking een wereld van verschil maakt.
Niet dat deze opmerking een wereld van verschil maakt.
Toch wel, ik had een paar mededelingen klaar liggen, maar ik dacht,
ik moet ze niet posten als niemand ze leest. Laat dit mijn eigen speeltuin blijven.
Maar muzikale nerds vind je gelukkig overal, vooral op deze fantastische site.
Dus ik ga er weer volop tegenaan.
Bedankt ook voor de andere reacties en de aanvulling ivm Pet Shop Boys.
Mijn gevoel zij ook dat Always on My Mind misschien beter bij Introspective past.
Ik heb de pretentie om betere deluxe edities te compileren dan sommige platenfirma's,
maar ben niet te beroerd om mijn eigen keuzes en beslissingen aan kritiek te onderwerpen.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 08:40 uur
Enkele aandachtspunten die ik probeer te hanteren
tijdens het samenstellen van mijn eigen deluxe edities.
Deze inzichten waren deels het uitgangspunt van dit topic, maar werden ook verfijnd
door het intens bezig zijn met dit topic. Af en toe zal ik dan ook eerdere tracklijsten corrigeren.
In volgorde van prioriteit.
* het originele album
We hoeden ons voor remasters of heruitgaves op CD die niet het originele album hanteren.
Want ik wil graag de oude vinylervaring vertalen naar mijn eigen, imaginaire deluxe CD project.
* non-album singles
SIngles die niet op het album stonden, maar er wel aan vooraf gingen of er kort op volgden.
Ofwel zijn ze uit dezelfde sessies dan het album, ofwel stoomde de artiest nog gauw een single klaar
om het hitparadesucces te prolongeren. Zo'n single kondigde ook wel eens een verzamelaar aan.
* b-kantjes
Niet zelden uit dezelfde sessies en dus met dezelfde klankkleur als het album.
Altijd leuk, die b-kantjes van die oude singles. Je ontdekte nog eens wat, want een artiest
durfde al eens te experimenteren op het b-kantje. Soms moet je zelfs beroep doen op vinyl rips.
* extended versies of remixen
Een modegril uit de jaren 80, die vanaf 1983 voor bijna alle hitparadeartiesten geldde.
In de UK bijvoorbeeld kon je met meerdere versies van een single je hitparadecijfers opkrikken.
Sommige bands maakten er een erezaak van, andere artiesten deden mee omdat het moest.
Bij die eerste groep van artiesten rechtvaardigt hun toewijding een tweede schijfje.
Gaat het om verplichte nummertjes, dan laat ik ze liever weg of vullen ze het eerste schijfje op.
* singles
Sommige singleversies wijken af van de albumversies.
Gaat het om edits (een snoeibeurt in de intro of een vroegere fade out) laat ik ze liever weg.
Maar als het om een nieuwe mix gaat of een heropname, dan horen ze eigenlijk wel bij het plaatje.
* radio sessies
De Peel sessions zijn de bekendst en eigenlijk vind ik ze interessanter dan live versies.
Setjes van vaak vier songs die laten horen hoe de nummers in ontwikkeling waren of zijn.
Vooral als het om rockartiesten gaat een interessante aanvulling, maar geen must.
* onuitgebracht materiaal
Hiervoor zijn we natuurlijk puur afhankelijk van de bestaande deluxe edities
en of die derelijk materiaal in de aanbieding hebben. Kan een aardige troef zijn.
* demo's
Uiteinlijk vaak als lapmiddel gebruikt om het tweede schijfje te vervolledigen.
Interessant als het echt om embryonale fasen van de song gaat of om nooit uitgebrachte songs.
Maar een overkill aan demo's is naar mijn aanvoelen geen goed idee.
* live versies
Die vind ik niet zo essentieel. Eigenlijk horen ze thuis op een dvd en liefst met een volledig concert.
Tenzij het gaat om nummers waar geen studio versie van bestaat of live versies die een hit werden.
Misschien dat ik er vanaf nu soms een denkbeeldige bonus DVD ga bij stoppen.
* CD1
Hoort volgens mij op eigen benen te kunnen staan en bevat zo weinig mogelijk extended versies
of doublures (tenzij het om een single remix gaat of als de weinige extended versies er op passen).
*CD2
Extended versies van bands die er een erezaak van maakten, verdienen een apart schijfje.
Of dat ook altijd moet volgepropt worden met radio sessies, live materiaal of demo's weet ik niet.
Voor de tracktijden kijk ik naar mijn mp3 files, die zijn correcter dan wat je op de hoezen leest.
Dan kijken of alles op een schijf van 80 minuten past.
Dat is eigenlijk in het huidige mp3 tijdperk niet meer nodig,
maar ik doe maar alsof ik voor een firma werk die nog CDs uitbrengt.
Met die laatste onthulling mag duidelijk zijn waar ik als jonge gast van droomde.
Om den brode over muziek schrijven, en als dat niet kon, compilaties maken.
Ik doe het nu weliswaar alletwee, maar helaas op vrijwillge basis.
tijdens het samenstellen van mijn eigen deluxe edities.
Deze inzichten waren deels het uitgangspunt van dit topic, maar werden ook verfijnd
door het intens bezig zijn met dit topic. Af en toe zal ik dan ook eerdere tracklijsten corrigeren.
In volgorde van prioriteit.
* het originele album
We hoeden ons voor remasters of heruitgaves op CD die niet het originele album hanteren.
Want ik wil graag de oude vinylervaring vertalen naar mijn eigen, imaginaire deluxe CD project.
* non-album singles
SIngles die niet op het album stonden, maar er wel aan vooraf gingen of er kort op volgden.
Ofwel zijn ze uit dezelfde sessies dan het album, ofwel stoomde de artiest nog gauw een single klaar
om het hitparadesucces te prolongeren. Zo'n single kondigde ook wel eens een verzamelaar aan.
* b-kantjes
Niet zelden uit dezelfde sessies en dus met dezelfde klankkleur als het album.
Altijd leuk, die b-kantjes van die oude singles. Je ontdekte nog eens wat, want een artiest
durfde al eens te experimenteren op het b-kantje. Soms moet je zelfs beroep doen op vinyl rips.
* extended versies of remixen
Een modegril uit de jaren 80, die vanaf 1983 voor bijna alle hitparadeartiesten geldde.
In de UK bijvoorbeeld kon je met meerdere versies van een single je hitparadecijfers opkrikken.
Sommige bands maakten er een erezaak van, andere artiesten deden mee omdat het moest.
Bij die eerste groep van artiesten rechtvaardigt hun toewijding een tweede schijfje.
Gaat het om verplichte nummertjes, dan laat ik ze liever weg of vullen ze het eerste schijfje op.
* singles
Sommige singleversies wijken af van de albumversies.
Gaat het om edits (een snoeibeurt in de intro of een vroegere fade out) laat ik ze liever weg.
Maar als het om een nieuwe mix gaat of een heropname, dan horen ze eigenlijk wel bij het plaatje.
* radio sessies
De Peel sessions zijn de bekendst en eigenlijk vind ik ze interessanter dan live versies.
Setjes van vaak vier songs die laten horen hoe de nummers in ontwikkeling waren of zijn.
Vooral als het om rockartiesten gaat een interessante aanvulling, maar geen must.
* onuitgebracht materiaal
Hiervoor zijn we natuurlijk puur afhankelijk van de bestaande deluxe edities
en of die derelijk materiaal in de aanbieding hebben. Kan een aardige troef zijn.
* demo's
Uiteinlijk vaak als lapmiddel gebruikt om het tweede schijfje te vervolledigen.
Interessant als het echt om embryonale fasen van de song gaat of om nooit uitgebrachte songs.
Maar een overkill aan demo's is naar mijn aanvoelen geen goed idee.
* live versies
Die vind ik niet zo essentieel. Eigenlijk horen ze thuis op een dvd en liefst met een volledig concert.
Tenzij het gaat om nummers waar geen studio versie van bestaat of live versies die een hit werden.
Misschien dat ik er vanaf nu soms een denkbeeldige bonus DVD ga bij stoppen.
* CD1
Hoort volgens mij op eigen benen te kunnen staan en bevat zo weinig mogelijk extended versies
of doublures (tenzij het om een single remix gaat of als de weinige extended versies er op passen).
*CD2
Extended versies van bands die er een erezaak van maakten, verdienen een apart schijfje.
Of dat ook altijd moet volgepropt worden met radio sessies, live materiaal of demo's weet ik niet.
Voor de tracktijden kijk ik naar mijn mp3 files, die zijn correcter dan wat je op de hoezen leest.
Dan kijken of alles op een schijf van 80 minuten past.
Dat is eigenlijk in het huidige mp3 tijdperk niet meer nodig,
maar ik doe maar alsof ik voor een firma werk die nog CDs uitbrengt.
Met die laatste onthulling mag duidelijk zijn waar ik als jonge gast van droomde.
Om den brode over muziek schrijven, en als dat niet kon, compilaties maken.
Ik doe het nu weliswaar alletwee, maar helaas op vrijwillge basis.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 09:31 uur
Paul Young - No Parlez (1983) * revised edition

CD1
original album:
01. Come Back and Stay (4:52) +
02. Love Will Tear Us Apart (5:00)
03. Wherever I Lay My Hat (That's My Home) (5:16)
04. Ku-ku Kurama (4:18)
05. No Parlez (4:52)
06. Love of the Common People (4:56) +
07. Oh Women (3:33)
08. Iron out the Rough Spots (4:47)
09. Broken Man (3:54)
10. Tender Trap (4:30)
11. Sex (4:49)
singles & b-sides:
12. Come Back and Stay [single version] * (4:22)
13. Love of the Common People [single version] * (3:39)
14. Behind Your Smile [nme cassette release] * (4:10)
15. Love of the Common People [original single version] * (3:42)
16. I've Been Waiting for So Long [b-side] * (3:37)
CD2
extended & remixed:
01. Iron out the Rough Spots [extended remix] * (7.30)
02. Wherever I Lay My Hat (That's My Home) [extended club mix] * (6.01)
03. Come Back and Stay [scratch mix] * (7.56)
04. Love of the Common People [extended club mix] * (5.51)
05. Yours [extended club mix] * (5.39)
06. Sex [extended club mix] * (6.51)
live in concert:
07. Behind Your Smile [1983 live] * (5:06)
08. Wherever I Lay My Hat (That's My Home) [1983 live] * (5:58)
09. It's Better to Have (and Don't Need) [1983 live] * (5:57)
10. Oh Women [1983 live] * (9:14)
taken from:
De belangrijkste wijziging die ik doorvoerde is die van de bonusdisc.
Ik liet de extended club mix van Come Back and Stay vallen, aangezien die nauwlijks verschilt
van de scratch mix. Op die manier kon ik alle extended versies van dezelfde bron lichten.
Paul Young - Remixes and Rarities (2013)
1. Iron out the Rough Spots / Behind Your Smile
2. Love of the Common People / Tender Trap
3. Wherever I Lay My Hat (That's My Home) / Broken Man
4. Come Back and Stay / Yours
5. Love of the Common People [remix] / Behind Your Smile [live]
6. Love Will Tear Us Apart / One Step Forward
Deze laatste single niet in de UK, maar wel in Europa.
Ik vond nog vier live versies van een deluxe uitgave van de Love of the Common People single.
Twee daarvan staan op de remix CD (zie link hierboven) en de twee andere op No Parlez 2CD deluxe.
Ik liet de demo van Pale Shelter vallen en hevelde twee tracks over naar het eerste schijfje.
Daar heb ik de bonustracks een beetje van plaats gewisseld om een wat betere flow te krijgen.
De single versie van Love Will Tear Us Apart liet ik weg, omdat het een edit van de albumversie is.
+ Herinner je dat de albumversies van Come Back and Stay en Love of the Common People
nog nooit op CD verschenen zijn en dus van vinyl moeten geript worden. Raar maar waar.
Het hele verhaal daarachter lees je in eerste paar berichten van dit topic.

CD1
original album:
01. Come Back and Stay (4:52) +
02. Love Will Tear Us Apart (5:00)
03. Wherever I Lay My Hat (That's My Home) (5:16)
04. Ku-ku Kurama (4:18)
05. No Parlez (4:52)
06. Love of the Common People (4:56) +
07. Oh Women (3:33)
08. Iron out the Rough Spots (4:47)
09. Broken Man (3:54)
10. Tender Trap (4:30)
11. Sex (4:49)
singles & b-sides:
12. Come Back and Stay [single version] * (4:22)
13. Love of the Common People [single version] * (3:39)
14. Behind Your Smile [nme cassette release] * (4:10)
15. Love of the Common People [original single version] * (3:42)
16. I've Been Waiting for So Long [b-side] * (3:37)
CD2
extended & remixed:
01. Iron out the Rough Spots [extended remix] * (7.30)
02. Wherever I Lay My Hat (That's My Home) [extended club mix] * (6.01)
03. Come Back and Stay [scratch mix] * (7.56)
04. Love of the Common People [extended club mix] * (5.51)
05. Yours [extended club mix] * (5.39)
06. Sex [extended club mix] * (6.51)
live in concert:
07. Behind Your Smile [1983 live] * (5:06)
08. Wherever I Lay My Hat (That's My Home) [1983 live] * (5:58)
09. It's Better to Have (and Don't Need) [1983 live] * (5:57)
10. Oh Women [1983 live] * (9:14)
taken from:
De belangrijkste wijziging die ik doorvoerde is die van de bonusdisc.
Ik liet de extended club mix van Come Back and Stay vallen, aangezien die nauwlijks verschilt
van de scratch mix. Op die manier kon ik alle extended versies van dezelfde bron lichten.
Paul Young - Remixes and Rarities (2013)
1. Iron out the Rough Spots / Behind Your Smile
2. Love of the Common People / Tender Trap
3. Wherever I Lay My Hat (That's My Home) / Broken Man
4. Come Back and Stay / Yours
5. Love of the Common People [remix] / Behind Your Smile [live]
6. Love Will Tear Us Apart / One Step Forward
Deze laatste single niet in de UK, maar wel in Europa.
Ik vond nog vier live versies van een deluxe uitgave van de Love of the Common People single.
Twee daarvan staan op de remix CD (zie link hierboven) en de twee andere op No Parlez 2CD deluxe.
Ik liet de demo van Pale Shelter vallen en hevelde twee tracks over naar het eerste schijfje.
Daar heb ik de bonustracks een beetje van plaats gewisseld om een wat betere flow te krijgen.
De single versie van Love Will Tear Us Apart liet ik weg, omdat het een edit van de albumversie is.
+ Herinner je dat de albumversies van Come Back and Stay en Love of the Common People
nog nooit op CD verschenen zijn en dus van vinyl moeten geript worden. Raar maar waar.
Het hele verhaal daarachter lees je in eerste paar berichten van dit topic.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 10:11 uur
Paul Young - The Secret of Association (1985)

CD1
original album:
01. Bite the Hand That Feeds (4:29)
02. Everytime You Go Away (5:23)
03. I'm Gonna Tear Your Playhouse Down (5:05)
04. Standing on the Edge (4:32)
05. Soldier's Things (6:19)
06. Everything Must Change (5:34)
07. Tomb of Memories (3:52)
08. One Step Forward (3:41)
09. Hot Fun (4:25)
10. This Means Anything (3:13)
11. I Was in Chains (5:43)
singles & b-sides:
12. I'm Gonna Tear Your Playhouse Down [single version] * (4:45)
13. Everything Must Change [instrumental version] * (4:24)
14. Give Me My Freedom [b-side] * (3:25)
15. Every Time You Go Away [single version] * (4:26)
16. Man in the Iron Mask [b-side] * (3:12)
CD2
extended & remixed:
01. Im' Gonna Tear Your Playhouse Down [special extended mix] * (9:20)
02. Everything Must Change [extended version] * (8:27)
03. Every Time You Go Away [extended remix version] * (7:31)
04. Tomb of Memories [extended version] * (5:44)
05. Hot Fun [extended version] * (5:13)
06. I Was in Chains [extended version] * (8:59)
live in concert:
07. Bite the Hand That Feeds [1985 live] * (4:14)
08. No Parlez [1985 live] * (4:35)
09. I Close My Eyes and Count to Ten [1984 live] * (4:36)
10. Broken Man [1984 BBC live] * (4:18)
taken from:
De 2CD deluxe editie, niet bij Sony maar bij Edsel uitgegeven, laat het originele album intact.
Ook de beide b-kanten en de twee live versies zijn van deze release uit 2007 afkomstig.
Minpunt op die 2CD release is de afwezigheid van de extended versie van Every Time You Go Away.
De hoes zegt nochtans dat hij erop staat, maar het gaat om een single remix van het nummer.
Ook de instrumentale versie van Everything Must Change ontbreekt daar.
Een leuke eigenlijk, omdat hij zijn fans daarop een vrolijk kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar wenst.
Maar we weten dat Paul in 1984, wat eindejaarswensen betreft, zichzelf voorbij stak via Band Aid.
01. I'm Gonna Tear Your Playhouse Down / One Step Forward
02. Everything Must Change / Give Me My Freedom
03. Every Time You Go Away / This Means Anything
04. Tomb of Memories / Man in the Iron Mask
De extended versies zijn opnieuw allemaal van Paul Young - Remixes and Rarities (2013).
Exclusief daarop zijn trouwens de extended versies van Hot Fun en I Was in Chains.
En de single versies (ook die bij No Parlez) haalde ik van de Music Club Deluxe verzamelaar.
Paul Young - Wherever I Lay My Hat (2008)
De versie van Broken Man (een BBC Christmas eve live sessie) is noodgedwongen een vinyl rip.
Dat geldt ook voor I Close My Eyes and Count to Ten van de 2x7" single van Everything Must Change.

CD1
original album:
01. Bite the Hand That Feeds (4:29)
02. Everytime You Go Away (5:23)
03. I'm Gonna Tear Your Playhouse Down (5:05)
04. Standing on the Edge (4:32)
05. Soldier's Things (6:19)
06. Everything Must Change (5:34)
07. Tomb of Memories (3:52)
08. One Step Forward (3:41)
09. Hot Fun (4:25)
10. This Means Anything (3:13)
11. I Was in Chains (5:43)
singles & b-sides:
12. I'm Gonna Tear Your Playhouse Down [single version] * (4:45)
13. Everything Must Change [instrumental version] * (4:24)
14. Give Me My Freedom [b-side] * (3:25)
15. Every Time You Go Away [single version] * (4:26)
16. Man in the Iron Mask [b-side] * (3:12)
CD2
extended & remixed:
01. Im' Gonna Tear Your Playhouse Down [special extended mix] * (9:20)
02. Everything Must Change [extended version] * (8:27)
03. Every Time You Go Away [extended remix version] * (7:31)
04. Tomb of Memories [extended version] * (5:44)
05. Hot Fun [extended version] * (5:13)
06. I Was in Chains [extended version] * (8:59)
live in concert:
07. Bite the Hand That Feeds [1985 live] * (4:14)
08. No Parlez [1985 live] * (4:35)
09. I Close My Eyes and Count to Ten [1984 live] * (4:36)
10. Broken Man [1984 BBC live] * (4:18)
taken from:
De 2CD deluxe editie, niet bij Sony maar bij Edsel uitgegeven, laat het originele album intact.
Ook de beide b-kanten en de twee live versies zijn van deze release uit 2007 afkomstig.
Minpunt op die 2CD release is de afwezigheid van de extended versie van Every Time You Go Away.
De hoes zegt nochtans dat hij erop staat, maar het gaat om een single remix van het nummer.
Ook de instrumentale versie van Everything Must Change ontbreekt daar.
Een leuke eigenlijk, omdat hij zijn fans daarop een vrolijk kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar wenst.
Maar we weten dat Paul in 1984, wat eindejaarswensen betreft, zichzelf voorbij stak via Band Aid.
01. I'm Gonna Tear Your Playhouse Down / One Step Forward
02. Everything Must Change / Give Me My Freedom
03. Every Time You Go Away / This Means Anything
04. Tomb of Memories / Man in the Iron Mask
De extended versies zijn opnieuw allemaal van Paul Young - Remixes and Rarities (2013).
Exclusief daarop zijn trouwens de extended versies van Hot Fun en I Was in Chains.
En de single versies (ook die bij No Parlez) haalde ik van de Music Club Deluxe verzamelaar.
Paul Young - Wherever I Lay My Hat (2008)
De versie van Broken Man (een BBC Christmas eve live sessie) is noodgedwongen een vinyl rip.
Dat geldt ook voor I Close My Eyes and Count to Ten van de 2x7" single van Everything Must Change.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 11:22 uur
Paul Young - Between Two Fires (1986)

original album:
01. Some People (5:05)
02. Wonderland (5:01)
03. War Games (4:20)
04. In the Long Run (4:22)
05. Wasting My Time (5:18)
06. Prisoner of Conscience (4:22)
07. Why Does a Man Have to Be Strong? (4:22)
08. A Certain Passion (4:14)
09. Between Two Fires (3:50)
10. Wedding Day (5:31)
singles & b-sides:
11. Steps to Go [b-side] * (5:13)
12. As a Matter of Fact [b-side] * (3:34)
13. Trying to Guess the Rest [b-side] * (3:48)
extended & remixed:
14. Wonderland [milan mix] * (6:26)
15. Some People [new york mix] * (7:22)
16. Why Does a Man Have to Be Stong? [extended remix] * (5:28)
taken from:
Kennen jullie de regel van drie in de popmuziek?
Wellicht niet, want ik heb hem zelf bedacht. In de jaren 80 ging hij zeker op.
Succesvolle artiesten staan meestal drie albums lang aan de top van de roem.
Het doorbraak album, het classic album en het begin van het einde album.
Bij Paul Young zit het zo dat zijn eerste twee albums bijna met alle eer gaan lopen.
Ze bevatten een uitstekende mix tussen goed gekozen covers en bescheiden, eigen materiaal.
Op het derde album wilden Paul en zijn toetsenist Ian Kewley vooral op eigen composities inzetten.
Het begin van het einde dus, al genoot de plaat nog van de impact van de beide voorgangers
en scoorde al bij al niet zo slecht. Daarna werd het nooit meer wat het ooit geweest was.
Edsel bracht in 2007 een 2CD deluxe editie uit van Between Two Fires.
En met de bovestaande commentaar in het achterhoofd wordt de titel duidelijk.
Paul voelde zich wat gevangen zitten tussen het eigen materiaal en de cover successen.
Maar misschien is een 2CD iets te veel eer voor dit album.
Eigenlijk kan alles op één schijfje als we de dub versie van Some People weglaten.
Die laatste vind je trouwens enkel op Paul Young - Remixes and Rarities (2013).
1. Wonderland / Steps to Go
2. Some People / A Matter of Fact
3. Why Does a Man Have to Be Strong? / Trying to Guess the Rest
4. In the Long Run / Why Does a Man Have to Be Strong?
Deze laatste single enkel in sommige Europese landen, tevergeefs op zoek naar een hit.
Steps to Go stond trouwens ook al op de originele CD als bonustrack.
Vreemd genoeg heeft de 2de CD van de deluxe release het over een 12" versie van Some People
naast de New York mix. Die laatste blijkt de gewone 12" versie te zijn en die eerste de 7" versie.
Maar de single versies verschillen nauwelijks van de album versies, dus die liet ik ook weg.
Eigenlijk heb ik de overblijvende tracks van de 2CD release op één schijfje gerangschikt.

original album:
01. Some People (5:05)
02. Wonderland (5:01)
03. War Games (4:20)
04. In the Long Run (4:22)
05. Wasting My Time (5:18)
06. Prisoner of Conscience (4:22)
07. Why Does a Man Have to Be Strong? (4:22)
08. A Certain Passion (4:14)
09. Between Two Fires (3:50)
10. Wedding Day (5:31)
singles & b-sides:
11. Steps to Go [b-side] * (5:13)
12. As a Matter of Fact [b-side] * (3:34)
13. Trying to Guess the Rest [b-side] * (3:48)
extended & remixed:
14. Wonderland [milan mix] * (6:26)
15. Some People [new york mix] * (7:22)
16. Why Does a Man Have to Be Stong? [extended remix] * (5:28)
taken from:
Kennen jullie de regel van drie in de popmuziek?
Wellicht niet, want ik heb hem zelf bedacht. In de jaren 80 ging hij zeker op.
Succesvolle artiesten staan meestal drie albums lang aan de top van de roem.
Het doorbraak album, het classic album en het begin van het einde album.
Bij Paul Young zit het zo dat zijn eerste twee albums bijna met alle eer gaan lopen.
Ze bevatten een uitstekende mix tussen goed gekozen covers en bescheiden, eigen materiaal.
Op het derde album wilden Paul en zijn toetsenist Ian Kewley vooral op eigen composities inzetten.
Het begin van het einde dus, al genoot de plaat nog van de impact van de beide voorgangers
en scoorde al bij al niet zo slecht. Daarna werd het nooit meer wat het ooit geweest was.
Edsel bracht in 2007 een 2CD deluxe editie uit van Between Two Fires.
En met de bovestaande commentaar in het achterhoofd wordt de titel duidelijk.
Paul voelde zich wat gevangen zitten tussen het eigen materiaal en de cover successen.
Maar misschien is een 2CD iets te veel eer voor dit album.
Eigenlijk kan alles op één schijfje als we de dub versie van Some People weglaten.
Die laatste vind je trouwens enkel op Paul Young - Remixes and Rarities (2013).
1. Wonderland / Steps to Go
2. Some People / A Matter of Fact
3. Why Does a Man Have to Be Strong? / Trying to Guess the Rest
4. In the Long Run / Why Does a Man Have to Be Strong?
Deze laatste single enkel in sommige Europese landen, tevergeefs op zoek naar een hit.
Steps to Go stond trouwens ook al op de originele CD als bonustrack.
Vreemd genoeg heeft de 2de CD van de deluxe release het over een 12" versie van Some People
naast de New York mix. Die laatste blijkt de gewone 12" versie te zijn en die eerste de 7" versie.
Maar de single versies verschillen nauwelijks van de album versies, dus die liet ik ook weg.
Eigenlijk heb ik de overblijvende tracks van de 2CD release op één schijfje gerangschikt.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 11:52 uur
Soft Cell - Non-Stop Erotic Cabaret (1981) * revised edition

CD1
original album:
01. Frustration (4:11)
02. Tainted Love (2:33)
03. Seedy Films (5:05)
04. Youth (3:14)
05. Sex Dwarf (5:15)
06. Entertain Me (3:34)
07. Chips on My Shoulder (4:06)
08. Bedsitter (3:35)
09. Secret Life (3:37)
10. Say Hello, Wave Goodbye (5:23)
singles & b-sides:
11. Tainted Love [single version] * (2:42)
12. Where Did Our Love Go [b-side] * (3:13)
13. Facility Girls [b-side] * (2:21)
14. Torch [single] * (4:08)
15. Insecure Me [b-side] * (4:38)
16. Memorabilia [b-side] * (4:48)
17. A Man Can Get Lost [single] * (3:17)
18. Fun City [b-side] * (7:44)
CD2
extended & remixed:
01. Memorabilia [extended version] * (7:38)
02. Tainted Love [extended version] * (8:56)
03. Bedsitter [extended version] * (7:51)
04. Say Hello, Wave Goodbye [extended version] * (8:54)
05. Torch [extended version] * (8:28)
06. Facility Girls [extended version] * (7:18)
07. Insecure Me [extended version] * (8:16)
08. Persuasion * (7:34)
09. Tainted Dub * (9:13)
taken from:
Zoals reeds eerder opgemerkt is de 2CD deluxe release nogal ongelukkig met de keuzes.
Dat komt omdat men krampachtig het Non Stop Ecstatic Dancing remix album wilde toevoegen.
Een fout die ook ik maakte in mijn eerste poging om nochtans beter te doen.
Er moest daardoor iets te veel gesnoeid worden in het beschikbare materiaal.
Maar ik merkte dat ik ruimte had voor dat remix album op Soft Cells tweede album.
Het originele album bleef gelukkig intact op de 2CD deluxe release.
Het zeldzame A Man Can Get Lost heb ik dan ook van die editie geplukt.
Maar het album zelf en de andere b-kanten komen van de remaster uit 1996.
1. A Man Can Get Lost / Memorabilia / Persuasion
2. Tainted Love / Where Did our Love Go
3. Bedsitter / Facility Girls
4. Say Hello, Wave Goodbye / Fun City
5. Torch / Insecure Me
Eén single ging het album vooraf met Memorabilia als b-kant.
Op de bijhorende 12" single werd dat de a-kant en viel A Man Can Get Lost weg.
Een instrumentale versie (A Man Could Get Lost) is wel nog te horen op Non Stop Ecstatic Dancing.
De 7" b-kant van Say Hello, Wave Goodbye is gelijk aan de instrumentale intro van de 12" versie.
De single versie van Tainted Love heb ik gevonden op een Best of van Soft Cell.
Alle extended versies en Fun City zijn afkomstig van de 3CD 12" collectie.
Soft Cell - The Twelve Inch Singles (1982)
ps. Een merkwaardige ontdekking: Fun City duurt op de remaster uit 1996 14 seconden langer
dan op de 3CD 12" collectie. Het verschil zit in de outro die gewoon een paar seconden langer puft.
De remaster uit 1996 legt de cesuur tussen Youth en Sex Dwarf ook een paar seconden vroeger.

CD1
original album:
01. Frustration (4:11)
02. Tainted Love (2:33)
03. Seedy Films (5:05)
04. Youth (3:14)
05. Sex Dwarf (5:15)
06. Entertain Me (3:34)
07. Chips on My Shoulder (4:06)
08. Bedsitter (3:35)
09. Secret Life (3:37)
10. Say Hello, Wave Goodbye (5:23)
singles & b-sides:
11. Tainted Love [single version] * (2:42)
12. Where Did Our Love Go [b-side] * (3:13)
13. Facility Girls [b-side] * (2:21)
14. Torch [single] * (4:08)
15. Insecure Me [b-side] * (4:38)
16. Memorabilia [b-side] * (4:48)
17. A Man Can Get Lost [single] * (3:17)
18. Fun City [b-side] * (7:44)
CD2
extended & remixed:
01. Memorabilia [extended version] * (7:38)
02. Tainted Love [extended version] * (8:56)
03. Bedsitter [extended version] * (7:51)
04. Say Hello, Wave Goodbye [extended version] * (8:54)
05. Torch [extended version] * (8:28)
06. Facility Girls [extended version] * (7:18)
07. Insecure Me [extended version] * (8:16)
08. Persuasion * (7:34)
09. Tainted Dub * (9:13)
taken from:
Zoals reeds eerder opgemerkt is de 2CD deluxe release nogal ongelukkig met de keuzes.
Dat komt omdat men krampachtig het Non Stop Ecstatic Dancing remix album wilde toevoegen.
Een fout die ook ik maakte in mijn eerste poging om nochtans beter te doen.
Er moest daardoor iets te veel gesnoeid worden in het beschikbare materiaal.
Maar ik merkte dat ik ruimte had voor dat remix album op Soft Cells tweede album.
Het originele album bleef gelukkig intact op de 2CD deluxe release.
Het zeldzame A Man Can Get Lost heb ik dan ook van die editie geplukt.
Maar het album zelf en de andere b-kanten komen van de remaster uit 1996.
1. A Man Can Get Lost / Memorabilia / Persuasion
2. Tainted Love / Where Did our Love Go
3. Bedsitter / Facility Girls
4. Say Hello, Wave Goodbye / Fun City
5. Torch / Insecure Me
Eén single ging het album vooraf met Memorabilia als b-kant.
Op de bijhorende 12" single werd dat de a-kant en viel A Man Can Get Lost weg.
Een instrumentale versie (A Man Could Get Lost) is wel nog te horen op Non Stop Ecstatic Dancing.
De 7" b-kant van Say Hello, Wave Goodbye is gelijk aan de instrumentale intro van de 12" versie.
De single versie van Tainted Love heb ik gevonden op een Best of van Soft Cell.
Alle extended versies en Fun City zijn afkomstig van de 3CD 12" collectie.
Soft Cell - The Twelve Inch Singles (1982)
ps. Een merkwaardige ontdekking: Fun City duurt op de remaster uit 1996 14 seconden langer
dan op de 3CD 12" collectie. Het verschil zit in de outro die gewoon een paar seconden langer puft.
De remaster uit 1996 legt de cesuur tussen Youth en Sex Dwarf ook een paar seconden vroeger.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 12:41 uur
Soft Cell - The Art of Falling Apart (1983)

CD1
original album:
01. Forever the Same (5:02)
02. Where the Heart Is (4:32)
03. Numbers (4:56)
04. Heat (6:12)
05. Kitchen Sink Drama (3:54)
06. Baby Doll (6:44)
07. Loving You, Hating Me (4:18)
08. The Art of Falling Apart (5:00)
singles & b-sides:
09. What! [single] * (2:50)
10. ...So [b-side] * (3:48)
11. It's a Mug's Game [b-side] * (5:26)
bonus tracks:
12. Loving You, Hating Me [us single remix] * (4:31)
13. Hendrix Medley [album bonus track] * (10:21)
14. Martin [album bonus track] * (10:12)
CD2
extended & remixed:
01. What! [extended version] * (6:09)
02. ...So [extended version] * (8:50)
03. Where the Heart Is [extended version] * (9:44)
04. It's a Mug's Game [extended version] * (8:10)
05. Numbers [extended version] * (10:25)
06. Barriers [extended version] * (7:06)
Non-Stop Ecstatic Dancing:
07. Memorabilia [remix] * (5:20)
08. Where Did Our Love Go [remix] * (4:21)
09. What! [remix] * (4:30)
10. A Man Could Get Lost [remix] * (3:56)
11. Chips on My Shoulder [remix] * (4:28)
12. Sex Dwarf [remix] * (5:14)
taken from:
Hier is ie dan, taken from de remaster uit 1998 van zowel het album
The Art of Falling Apart als van het remix album Non Stop Ecstatic Dancing.
Alle extended versies op zijn van de 3CD versie van Soft Cell - The Twelve Inch Singles (1982).
1. What! / ...So
2. Where the Heart Is / It's a Mug's Game
3. Numbers / Barriers
4. Loving You, Hating Me / Heat / It's a Mug's Game
Deze laatste single enkel in Amerika.
De korte en lange remix die ik vond van Loving You, Hating Me
voldoen niet aan de tracktijden van de US 7" en 12" single op Discogs.
Nochtans zijn beide versies familie van elkaar en volgens mij wel betrouwbaar.
De korte versie is te vinden op Soft Cell - The Very Best Of (2002).
Daarop vond ik tussen haakjes ook de 7" versie van b-kant It's a Mug's Game.
De 7" versies komen What! en So staan op de 1996 remaster van het debuutalbum.
De Hendrix Medley (met Hey Joe, Purple Haze en Voodo Chile) en Martin stonden
op een bonus 12" single bij het album en ook op remaster van 1998.
ps. Sex Dwarf duurt op de 2CD deluxe release van Non-Stop Erotic Cabaret 5 seconden korter
dan op het in 1998 geremasterde mini-album. Er wordt nog een paar seconden langer nagereuteld.

CD1
original album:
01. Forever the Same (5:02)
02. Where the Heart Is (4:32)
03. Numbers (4:56)
04. Heat (6:12)
05. Kitchen Sink Drama (3:54)
06. Baby Doll (6:44)
07. Loving You, Hating Me (4:18)
08. The Art of Falling Apart (5:00)
singles & b-sides:
09. What! [single] * (2:50)
10. ...So [b-side] * (3:48)
11. It's a Mug's Game [b-side] * (5:26)
bonus tracks:
12. Loving You, Hating Me [us single remix] * (4:31)
13. Hendrix Medley [album bonus track] * (10:21)
14. Martin [album bonus track] * (10:12)
CD2
extended & remixed:
01. What! [extended version] * (6:09)
02. ...So [extended version] * (8:50)
03. Where the Heart Is [extended version] * (9:44)
04. It's a Mug's Game [extended version] * (8:10)
05. Numbers [extended version] * (10:25)
06. Barriers [extended version] * (7:06)
Non-Stop Ecstatic Dancing:
07. Memorabilia [remix] * (5:20)
08. Where Did Our Love Go [remix] * (4:21)
09. What! [remix] * (4:30)
10. A Man Could Get Lost [remix] * (3:56)
11. Chips on My Shoulder [remix] * (4:28)
12. Sex Dwarf [remix] * (5:14)
taken from:
Hier is ie dan, taken from de remaster uit 1998 van zowel het album
The Art of Falling Apart als van het remix album Non Stop Ecstatic Dancing.
Alle extended versies op zijn van de 3CD versie van Soft Cell - The Twelve Inch Singles (1982).
1. What! / ...So
2. Where the Heart Is / It's a Mug's Game
3. Numbers / Barriers
4. Loving You, Hating Me / Heat / It's a Mug's Game
Deze laatste single enkel in Amerika.
De korte en lange remix die ik vond van Loving You, Hating Me
voldoen niet aan de tracktijden van de US 7" en 12" single op Discogs.
Nochtans zijn beide versies familie van elkaar en volgens mij wel betrouwbaar.
De korte versie is te vinden op Soft Cell - The Very Best Of (2002).
Daarop vond ik tussen haakjes ook de 7" versie van b-kant It's a Mug's Game.
De 7" versies komen What! en So staan op de 1996 remaster van het debuutalbum.
De Hendrix Medley (met Hey Joe, Purple Haze en Voodo Chile) en Martin stonden
op een bonus 12" single bij het album en ook op remaster van 1998.
ps. Sex Dwarf duurt op de 2CD deluxe release van Non-Stop Erotic Cabaret 5 seconden korter
dan op het in 1998 geremasterde mini-album. Er wordt nog een paar seconden langer nagereuteld.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 13:53 uur
Soft Cell - This Last Night... in Sodom (1984)

original album:
01. Mr. Self Destruct (3:14)
02. Slave to This (5:04)
03. Little Rough Rhinestone (4:33)
04. Meet Murder My Angel (4:38)
05. The Best Way to Kill (4:43)
06. L'Esqualita (7:09)
07. Down in the Subway (2:51)
08. Surrender (to a Stranger) (3:38)
09. Soul Inside (4:27)
10. Where Was Your Heart (When You Needed It Most) (5:08)
singles & b-sides:
11. Disease and Desire [b-side] * (4:02)
12. Soul Inside [extended version] * (11:58)
13. Down in the Subway [extended version] * (7:50)
14. You Only Live Twice [b-side] * (6:57)
15. 007 Theme [b-side] * (3:35)
taken from:
De remaster uit 1998 heeft al deze tracks aan boord, behalve de extended version
van Down in the Subway die we wel vinden op Soft Cell - The Twelve Inch Singles (1982).
Daarop ook de lange versie van You Only Live Twice die enkel mogelijk is als we de 2 seconde
pauze tussen de tracks weglaten. Treft dat de tracks net op dit album in elkaar overlopen...
Als we deze in het overzicht opnemen, moeten we helaas twee nummers laten vallen.
Dan kies ik na rijp beraad voor de Johnny Thunders cover Born to Lose en Her Imagination.
Dat laatste nummer is een bewerkte BBC opname en staat wat los van het album.
1. Soul Inside / You Only Live Twice / 007 Theme
2. Down in the Subway / Disease and Desire / Born to Lose
Een 2CD versie van dit album zou ons te ver leiden, wegens te weinig bonusmateriaal.
Het album verscheen op een moment dat zowel Marc Almond als Dave Ball
al met andere projecten bezig waren. Een laatste fuck off aan de platenmaatschappij
die hen na het megasucces van Tainted Love eigenlijk nooit met rust heeft gelaten.

original album:
01. Mr. Self Destruct (3:14)
02. Slave to This (5:04)
03. Little Rough Rhinestone (4:33)
04. Meet Murder My Angel (4:38)
05. The Best Way to Kill (4:43)
06. L'Esqualita (7:09)
07. Down in the Subway (2:51)
08. Surrender (to a Stranger) (3:38)
09. Soul Inside (4:27)
10. Where Was Your Heart (When You Needed It Most) (5:08)
singles & b-sides:
11. Disease and Desire [b-side] * (4:02)
12. Soul Inside [extended version] * (11:58)
13. Down in the Subway [extended version] * (7:50)
14. You Only Live Twice [b-side] * (6:57)
15. 007 Theme [b-side] * (3:35)
taken from:
De remaster uit 1998 heeft al deze tracks aan boord, behalve de extended version
van Down in the Subway die we wel vinden op Soft Cell - The Twelve Inch Singles (1982).
Daarop ook de lange versie van You Only Live Twice die enkel mogelijk is als we de 2 seconde
pauze tussen de tracks weglaten. Treft dat de tracks net op dit album in elkaar overlopen...
Als we deze in het overzicht opnemen, moeten we helaas twee nummers laten vallen.
Dan kies ik na rijp beraad voor de Johnny Thunders cover Born to Lose en Her Imagination.
Dat laatste nummer is een bewerkte BBC opname en staat wat los van het album.
1. Soul Inside / You Only Live Twice / 007 Theme
2. Down in the Subway / Disease and Desire / Born to Lose
Een 2CD versie van dit album zou ons te ver leiden, wegens te weinig bonusmateriaal.
Het album verscheen op een moment dat zowel Marc Almond als Dave Ball
al met andere projecten bezig waren. Een laatste fuck off aan de platenmaatschappij
die hen na het megasucces van Tainted Love eigenlijk nooit met rust heeft gelaten.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 16:16 uur
Voor wat het (ook) waard is, beste dazzler:
Ben de laatste weken flink aan het snoeien in topics die ik op deze site volgde. Dit door toedoen van steeds meer tijdgebrek.
Echter ontdekte ik gisteren dit topic wat me zeer aanspreekt. Zelf was ik al snel enorm liefhebber van de prachtige 12" versies waar we in de jaren 80 onder werden bedolven. Ik heb dus ook met veel plezier al je verwikkelingen tot nu toe doorgenomen en kwam ook tot de ontdekking dat er dus users zijn die zich hier nog veel intenser op hebben gestort
Hulde voor dit pracht topic. Op de achtergrond blijf ik dit met alle plezier volgen.
Komt ook nog eens bij dat het veelal albums zijn die me zelf ook aanspreken.
Ben de laatste weken flink aan het snoeien in topics die ik op deze site volgde. Dit door toedoen van steeds meer tijdgebrek.
Echter ontdekte ik gisteren dit topic wat me zeer aanspreekt. Zelf was ik al snel enorm liefhebber van de prachtige 12" versies waar we in de jaren 80 onder werden bedolven. Ik heb dus ook met veel plezier al je verwikkelingen tot nu toe doorgenomen en kwam ook tot de ontdekking dat er dus users zijn die zich hier nog veel intenser op hebben gestort
Hulde voor dit pracht topic. Op de achtergrond blijf ik dit met alle plezier volgen.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 20:13 uur
Poeha schreef:
Ja, de nostalgiscus in mij moet de laatste jaren steeds meer
de aansluiting met de nieuwe dingen loslaten omdat hij zich helemaal onderdompelt
in die fantastische periode 1977-1992. Van Never Mind the Bollocks tot Nevermind, zeg maar.
En altijd ontdek je nieuwe dingen, zoals ook vandaag nog
dat verschil in een paar tracktijden tussen de 2CD deluxe van Soft Cell en de vroegere remasters.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 22:55 uur
Spandau Ballet - Journeys to Glory (1981)

original album:
01. To Cut a Long Story Short (3:19)
02. Reformation (4:54)
03. Mandolin (4:07)
04. Musclebound (5:08)
05. Age of Blows (4:08)
06. The Freeze (4:35)
07. Confused (4:38)
08. Toys (5:49)
singles & b-sides:
09. The Freeze [single version] * (3:34)
10. Glow [b-side] * (3:50)
11. Musclebound [single version] * (4:00)
extended & remixed:
12. To Cut a Long Story Short [extended version] * (6:31)
13. Glow [extended version] * (8:08)
14.The Freeze [extended version] * (4:27)
taken from:
Slimme jongens, die confectie poplui van Spandau Ballet.
Met een gemiddelde van acht, doorgaans wat langere songs per album
valt niet meteen op dat de compositorische spoel nogal aan de dunne kant is.
Dat doet het echter wel als we moeten vaststellen dat er erg weinig restmateriaal is.
Steevast een hoop extended versies en remixen, maar nauwelijk non-album nummers.
1. To Cut a Long Story Short / To Cut a Long Story Short [version]
2. The Freeze / The Freeze [version]
3. Musclebound / Glow
Hoewel in 2010 een 2CD deluxe editie verscheen, kan het meeste toch op één schijfje.
De BBC radio sessie spaar ik op voor het tweede schijfje van de opvolger Diamond.
Alle tracks heb ik dus van die 2CD release gehaald.
Ik liet echter nog de special mix van The Freeze achterwege.
Met vier versies van dezelfde song op vijftien tracks is er sprake van overkill.
Die weggelaten mix staat op de b-kant van de 12" single en klinkt moderner dan het album.

original album:
01. To Cut a Long Story Short (3:19)
02. Reformation (4:54)
03. Mandolin (4:07)
04. Musclebound (5:08)
05. Age of Blows (4:08)
06. The Freeze (4:35)
07. Confused (4:38)
08. Toys (5:49)
singles & b-sides:
09. The Freeze [single version] * (3:34)
10. Glow [b-side] * (3:50)
11. Musclebound [single version] * (4:00)
extended & remixed:
12. To Cut a Long Story Short [extended version] * (6:31)
13. Glow [extended version] * (8:08)
14.The Freeze [extended version] * (4:27)
taken from:
Slimme jongens, die confectie poplui van Spandau Ballet.
Met een gemiddelde van acht, doorgaans wat langere songs per album
valt niet meteen op dat de compositorische spoel nogal aan de dunne kant is.
Dat doet het echter wel als we moeten vaststellen dat er erg weinig restmateriaal is.
Steevast een hoop extended versies en remixen, maar nauwelijk non-album nummers.
1. To Cut a Long Story Short / To Cut a Long Story Short [version]
2. The Freeze / The Freeze [version]
3. Musclebound / Glow
Hoewel in 2010 een 2CD deluxe editie verscheen, kan het meeste toch op één schijfje.
De BBC radio sessie spaar ik op voor het tweede schijfje van de opvolger Diamond.
Alle tracks heb ik dus van die 2CD release gehaald.
Ik liet echter nog de special mix van The Freeze achterwege.
Met vier versies van dezelfde song op vijftien tracks is er sprake van overkill.
Die weggelaten mix staat op de b-kant van de 12" single en klinkt moderner dan het album.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 23:04 uur
Ik zou toch heel graag de Veronica Rock Night op ceedee willen hebben, waar Spandau Ballet de sterren van de hemel speelde. In mijn vertroebelde herinnering althans.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 23:38 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ik zou toch heel graag de Veronica Rock Night op ceedee willen hebben, waar Spandau Ballet de sterren van de hemel speelde. In mijn vertroebelde herinnering althans.
Ik heb hier een dvd liggen uit 1983 en tot mijn verbazing spelen ze de sterren inderdaad van de hemel.
Dat leek een braaf en mooi bandje met hagelwitte tanden, maar ze konden een stukje jammen.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 23:50 uur
Spandau Ballet - Diamond (1982)

CD1
original album:
01. Chant No. 1 (I Don't Need This Pressure On) (4:08)
02. Instinction (4:51)
03. Paint Me Down (3:46)
04. Coffee Club (5:35)
05. She Loved Like Diamond (2:53)
06. Pharoah (6:36)
07. Innocence and Science (4:27)
08. Missionary (7:02)
singles & b-sides:
09. Man with Guitar [b-side] * (2:52)
10. Instinction [single version] * (3:39)
11. Gently [b-side] * (4:00)
extended & remixed:
12. Chant No. 1 (I Don't Need This Pressure On) [extended version] * (5:52)
13. Paint Me Down [extended version] * (7:05)
14. She Loved Like Diamond [remix] * (3:40)
15. Re-Paint [b-side] * (6:56)
16. Feel the Chant [b-side] * (5:48)
CD 2
the remix album:
01. Chant No. 1 (I Don't Need This Pressure On) [remix] * (8:03)
02. Instinction [remix] * (6:58)
03. Paint Me Down [remix] * (6:24)
04. Coffee Club [remix] * (6:48)
BBC in concert (10/04/82):
05. The Freeze (BBC in concert) * (5:12)
06. To Cut a Long Story Short (BBC in concert) * (3:51)
07. Glow (BBC in concert) * (5:13)
08. Paint Me Down (BBC in concert) * (4:45)
09. Instinction / Chant No. 1 (BBC in concert) * (6:11)
BBC session (15/03/81):
10. The Freeze [BBC session] * (4:39)
11. Mandolin [BBC session] * (4:06)
12. Musclebound [BBC session] * (4:51)
13. Glow [BBC session] * (4:13)
14. The Freeze [special mix] * (6:33)
taken from:
Het doorbraak album van Spandau Ballet met de UK top 3 single Chant No. 1.
Opnieuw weinig restmateriaal en om de fans met slechts acht nieuwe nummers
enigszins te paaien, bracht de groep het album ook in remix versie uit (op dubbel elpee).
Daarop pronkten vijf van de acht nummers in een veel langere en dus geremixte versie.
1. Chant No. 1 (I Don't Need This Pressure On) / Feel the Chant
2. Paint Me Down / Man with Guitar / Re-Paint
3. She Loved Like Diamond / She Loved Like Diamond
4. Instinction [single mix] / Gently
Vreemd genoeg ontbreekt de instrumentale versie van She Loved Like Diamond
op de 2CD release uit 2010. De 12" versie lijkt me dezelfde als de remix versie.
Ik zet deze versie daarom tussen de extended versies van het eerste schijfje.
Het mag duidelijk zijn aan de titel dat een sommige b-kanten dub-versies zijn van de a-kanten.
Dat liet me toen om een eerste schijfje te maken volgens hetzelfde recept als bij het debuutalbum.
Wat dan rest zijn de vijf remixen van het fameuze remix album.
Als ik daar een tweede schijfje voor uittrek, heb ik meteen ook ruimte
voor een BBC in concert bonusluik (met zes nummers op de 2CD deluxe release)
en voor de vier tracks van de BBC sessie die op de 2CD van Journeys to Glory stond.
Ik voeg de wegens overkill weggelaten "special mix" van The Freeze nog toe aan deze 2CD.

CD1
original album:
01. Chant No. 1 (I Don't Need This Pressure On) (4:08)
02. Instinction (4:51)
03. Paint Me Down (3:46)
04. Coffee Club (5:35)
05. She Loved Like Diamond (2:53)
06. Pharoah (6:36)
07. Innocence and Science (4:27)
08. Missionary (7:02)
singles & b-sides:
09. Man with Guitar [b-side] * (2:52)
10. Instinction [single version] * (3:39)
11. Gently [b-side] * (4:00)
extended & remixed:
12. Chant No. 1 (I Don't Need This Pressure On) [extended version] * (5:52)
13. Paint Me Down [extended version] * (7:05)
14. She Loved Like Diamond [remix] * (3:40)
15. Re-Paint [b-side] * (6:56)
16. Feel the Chant [b-side] * (5:48)
CD 2
the remix album:
01. Chant No. 1 (I Don't Need This Pressure On) [remix] * (8:03)
02. Instinction [remix] * (6:58)
03. Paint Me Down [remix] * (6:24)
04. Coffee Club [remix] * (6:48)
BBC in concert (10/04/82):
05. The Freeze (BBC in concert) * (5:12)
06. To Cut a Long Story Short (BBC in concert) * (3:51)
07. Glow (BBC in concert) * (5:13)
08. Paint Me Down (BBC in concert) * (4:45)
09. Instinction / Chant No. 1 (BBC in concert) * (6:11)
BBC session (15/03/81):
10. The Freeze [BBC session] * (4:39)
11. Mandolin [BBC session] * (4:06)
12. Musclebound [BBC session] * (4:51)
13. Glow [BBC session] * (4:13)
14. The Freeze [special mix] * (6:33)
taken from:
Het doorbraak album van Spandau Ballet met de UK top 3 single Chant No. 1.
Opnieuw weinig restmateriaal en om de fans met slechts acht nieuwe nummers
enigszins te paaien, bracht de groep het album ook in remix versie uit (op dubbel elpee).
Daarop pronkten vijf van de acht nummers in een veel langere en dus geremixte versie.
1. Chant No. 1 (I Don't Need This Pressure On) / Feel the Chant
2. Paint Me Down / Man with Guitar / Re-Paint
3. She Loved Like Diamond / She Loved Like Diamond
4. Instinction [single mix] / Gently
Vreemd genoeg ontbreekt de instrumentale versie van She Loved Like Diamond
op de 2CD release uit 2010. De 12" versie lijkt me dezelfde als de remix versie.
Ik zet deze versie daarom tussen de extended versies van het eerste schijfje.
Het mag duidelijk zijn aan de titel dat een sommige b-kanten dub-versies zijn van de a-kanten.
Dat liet me toen om een eerste schijfje te maken volgens hetzelfde recept als bij het debuutalbum.
Wat dan rest zijn de vijf remixen van het fameuze remix album.
Als ik daar een tweede schijfje voor uittrek, heb ik meteen ook ruimte
voor een BBC in concert bonusluik (met zes nummers op de 2CD deluxe release)
en voor de vier tracks van de BBC sessie die op de 2CD van Journeys to Glory stond.
Ik voeg de wegens overkill weggelaten "special mix" van The Freeze nog toe aan deze 2CD.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 00:29 uur
Spandau Ballet - True (1983) * revised edition

original album:
01. Pleasure (3:34)
02. Communication (3:40)
03. Code of Love (5:10)
04. Gold (4:40)
05. Lifeline (3:34)
06. Heaven Is a Secret (4:26)
07. Foundation (4:06)
08. True (6:32)
b-sides & singles:
09. Gold [single version] (3:55)
extended & remixed:
11. Lifeline [exended version] (5:25)
12. Communication [club mix] (4:27)
13. True [instrumental] (5:36)
14. Gold [extended version] (7:14)
15. Live and Let Die [b-side] (5:16)
+DVD: live at Sadler's Wells, London (01/05/83):
Foundation / Communication / Pleasure / Code of Love * / Gold / Lifeline / The Freeze * / Glow *
Heaven Is a Secret * / True / Paint Me Down / Instinction / Chant No. 1 / To Cut a Long Story Short
taken from:
Ik herwerkte dus mijn eerder 2CD versie van dit album.
Punt is dus dat ik een live album liever in DVD versie zou zien verschijnen.
Van de setlist in Sadler's Wells is een video uitgebracht met 10 van de 14 songs.
Die staan op de bonus DVD van de in 2010 verschenen 2CD deluxe release van True.
De 4 ontbrekende nummers staan in audio versie op het tweede schijfje van die uitgave.
Het lijkt mij aannemelijk dat er ook beelden van die vier nummers bestaan.
Ik heb op het net gezocht naar de oorspronkelijke tracklijst, maar vind slechts één halve bron.
Daarom is niet zeker of die 4 nummer (aangeduid met *) wel op de juiste plaats in de setlist staan.
1. Lifeline / Live and Let Die
2. Communication / Communication [club mix]
3. True / Lifeline [edited remix for usa] / Lifeline [acapella]
4. Gold / Gold [instrumental] / Foundation [live]
5. Pleasure / Pleasure [live] / Gold [live]
Die laatste single verscheen in Europa, maar niet in de UK zelf.
Live and Let Die wordt op de 2CD release Lifeline [dub version] genoemd.
Ik heb de remixen een beetje anders gerangschikt ten opzichte van de vorige editie.
De instrumentale versie van True is van een latere heruitgave van een van de singles,
maar blijft de originele opname trouw. Het is geen nieuwe remix of opgeblonken versie.
Op het tweede schijfje van mijn eerste poging had ik na het live concert
nog de acapella versie van Lifeline en de instrumentale versie van Gold gezet.
Die laatste is eigenlijk de intro van de 12" versie en die eerste is behoorlijk kort.
Omdat Lifeline en Gold al driemaal op het eerste schijfje staan, laat ik ze beide vallen.

original album:
01. Pleasure (3:34)
02. Communication (3:40)
03. Code of Love (5:10)
04. Gold (4:40)
05. Lifeline (3:34)
06. Heaven Is a Secret (4:26)
07. Foundation (4:06)
08. True (6:32)
b-sides & singles:
09. Gold [single version] (3:55)
extended & remixed:
11. Lifeline [exended version] (5:25)
12. Communication [club mix] (4:27)
13. True [instrumental] (5:36)
14. Gold [extended version] (7:14)
15. Live and Let Die [b-side] (5:16)
+DVD: live at Sadler's Wells, London (01/05/83):
Foundation / Communication / Pleasure / Code of Love * / Gold / Lifeline / The Freeze * / Glow *
Heaven Is a Secret * / True / Paint Me Down / Instinction / Chant No. 1 / To Cut a Long Story Short
taken from:
Ik herwerkte dus mijn eerder 2CD versie van dit album.
Punt is dus dat ik een live album liever in DVD versie zou zien verschijnen.
Van de setlist in Sadler's Wells is een video uitgebracht met 10 van de 14 songs.
Die staan op de bonus DVD van de in 2010 verschenen 2CD deluxe release van True.
De 4 ontbrekende nummers staan in audio versie op het tweede schijfje van die uitgave.
Het lijkt mij aannemelijk dat er ook beelden van die vier nummers bestaan.
Ik heb op het net gezocht naar de oorspronkelijke tracklijst, maar vind slechts één halve bron.
Daarom is niet zeker of die 4 nummer (aangeduid met *) wel op de juiste plaats in de setlist staan.
1. Lifeline / Live and Let Die
2. Communication / Communication [club mix]
3. True / Lifeline [edited remix for usa] / Lifeline [acapella]
4. Gold / Gold [instrumental] / Foundation [live]
5. Pleasure / Pleasure [live] / Gold [live]
Die laatste single verscheen in Europa, maar niet in de UK zelf.
Live and Let Die wordt op de 2CD release Lifeline [dub version] genoemd.
Ik heb de remixen een beetje anders gerangschikt ten opzichte van de vorige editie.
De instrumentale versie van True is van een latere heruitgave van een van de singles,
maar blijft de originele opname trouw. Het is geen nieuwe remix of opgeblonken versie.
Op het tweede schijfje van mijn eerste poging had ik na het live concert
nog de acapella versie van Lifeline en de instrumentale versie van Gold gezet.
Die laatste is eigenlijk de intro van de 12" versie en die eerste is behoorlijk kort.
Omdat Lifeline en Gold al driemaal op het eerste schijfje staan, laat ik ze beide vallen.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 01:12 uur
Spandau Ballet - Parade (1984)

original album:
01. Only When You Leave (5:10)
02. Highly Strung (4:10)
03. I'll Fly for You (5:34)
04. Nature of the Beast (5:16)
05. Revenge for Love (4:22)
06. Always in the Back of My Mind (4:29)
07. With the Pride (5:30)
08. Round and Round (5:34)
extended & remixed:
09. Only When You Leave [extended version] * (6:41)
10. I'll Fly for You [glide mix] * (7:16)
11. Highly Strung [extended version] * (5:20)
12. Round and Round [single version] * (4:34)
13. Highly Re-Strung [b-side] * (5:31)
+DVD: live at Wembly Arena (05/12/84):
Highly Strung / Communication / Only When You Leave / Foundation
Instinction / With the Pride / Round and Round / I'll Fly for You / Nature of the Beast
Gold / True / Revenge for Love / Always in the Back of My Mind / Paint Me Down / Chant No. 1
taken from:
Heel gemakkelijk deze keer. Ik nam het eerste schijfje van de 2CD deluxe release uit 2010 integraal over.
Zo weinig bonusmateriaal stond er dus op de singles, die bijna allemaal live bonustracks tellen.
1. Only When You Leaven / Paint Me Down [live]
2. I'll Fly for You / To Cut a Long Story Short [live]
3. Highly Strung / Highly Re-Strung
4. Round and Round / True [live] / Gold [live]
De single versie van Round and Round is hoorbaar een andere mix dan de albumversie.
Vermoedelijk is de "long version" op de 12" single dan ook de langer durende albumversie.
Ik weet niet of er een live DVD bestaat van het Wembley concert.
Het is Live at the BBC, dus de rechten ervan liggen niet bij de platenfirma.
In onze dromen bestaat hij dus wel, anders doen we het met de audio versie.
Het valt me op dat zowel het concert uit 1983 (zie True) als dit uit 1984
het hele nieuwe album (het zijn uiteraard maar 8 songs) de revue laat passeren.
Spandau Ballet was dus een groep die er niet voor schuwde om alles live te spelen.

original album:
01. Only When You Leave (5:10)
02. Highly Strung (4:10)
03. I'll Fly for You (5:34)
04. Nature of the Beast (5:16)
05. Revenge for Love (4:22)
06. Always in the Back of My Mind (4:29)
07. With the Pride (5:30)
08. Round and Round (5:34)
extended & remixed:
09. Only When You Leave [extended version] * (6:41)
10. I'll Fly for You [glide mix] * (7:16)
11. Highly Strung [extended version] * (5:20)
12. Round and Round [single version] * (4:34)
13. Highly Re-Strung [b-side] * (5:31)
+DVD: live at Wembly Arena (05/12/84):
Highly Strung / Communication / Only When You Leave / Foundation
Instinction / With the Pride / Round and Round / I'll Fly for You / Nature of the Beast
Gold / True / Revenge for Love / Always in the Back of My Mind / Paint Me Down / Chant No. 1
taken from:
Heel gemakkelijk deze keer. Ik nam het eerste schijfje van de 2CD deluxe release uit 2010 integraal over.
Zo weinig bonusmateriaal stond er dus op de singles, die bijna allemaal live bonustracks tellen.
1. Only When You Leaven / Paint Me Down [live]
2. I'll Fly for You / To Cut a Long Story Short [live]
3. Highly Strung / Highly Re-Strung
4. Round and Round / True [live] / Gold [live]
De single versie van Round and Round is hoorbaar een andere mix dan de albumversie.
Vermoedelijk is de "long version" op de 12" single dan ook de langer durende albumversie.
Ik weet niet of er een live DVD bestaat van het Wembley concert.
Het is Live at the BBC, dus de rechten ervan liggen niet bij de platenfirma.
In onze dromen bestaat hij dus wel, anders doen we het met de audio versie.
Het valt me op dat zowel het concert uit 1983 (zie True) als dit uit 1984
het hele nieuwe album (het zijn uiteraard maar 8 songs) de revue laat passeren.
Spandau Ballet was dus een groep die er niet voor schuwde om alles live te spelen.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 15:19 uur
Een ander ideetje om bonusmateriaal op te vangen is het 12" album.
Op die manier kan je b-kantjes en single versies toevoegen aan het album
en verzamel je al de langere versies op een aparte schijf over de albums heen.
Zo moet je niet altijd op zoek naar live of demo materiaal op het tweede schijfje op te vullen
en verhinder je dat meer dan twee versies van hetzelfde nummer op één en dezelfde schijf belanden.
Met een beetje geluk vang je 12 maal 12" versies op één schijfje.
Op die manier kan je b-kantjes en single versies toevoegen aan het album
en verzamel je al de langere versies op een aparte schijf over de albums heen.
Zo moet je niet altijd op zoek naar live of demo materiaal op het tweede schijfje op te vullen
en verhinder je dat meer dan twee versies van hetzelfde nummer op één en dezelfde schijf belanden.
Met een beetje geluk vang je 12 maal 12" versies op één schijfje.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 15:33 uur
SPANDAU BALLET extended
http://oi59.tinypic.com/wt9a2r.jpg
01. To Cut a Long Story Short (6:31)
02. The Freeze (4:27)
03. Glow (8:08)
04. Chant No. 1 (I Don't Need This Pressure On) (5:52)
05. Paint Me Down (7:05)
06. She Loved Like Diamond (3:40)
07. Lifeline (5:25)
08. True (6:32) *
09. Gold (7:14)
10. Only When You Leave (6:41)
11. I'll Fly for You (7:16)
12. Highly Strung (5:20)
* Van True bestaat geen extended versie, maar die hit kan moeilijk ontbreken.
Gelukkig duurt de album versie een volle minuut langer dan de single versie.
Als bron gebruikte ik de 2CD deluxe releases van de vier albums op Chrysalis.
Je zou er in je verbeelding een 2LP release in kunnen zien.
http://oi59.tinypic.com/wt9a2r.jpg
01. To Cut a Long Story Short (6:31)
02. The Freeze (4:27)
03. Glow (8:08)
04. Chant No. 1 (I Don't Need This Pressure On) (5:52)
05. Paint Me Down (7:05)
06. She Loved Like Diamond (3:40)
07. Lifeline (5:25)
08. True (6:32) *
09. Gold (7:14)
10. Only When You Leave (6:41)
11. I'll Fly for You (7:16)
12. Highly Strung (5:20)
* Van True bestaat geen extended versie, maar die hit kan moeilijk ontbreken.
Gelukkig duurt de album versie een volle minuut langer dan de single versie.
Als bron gebruikte ik de 2CD deluxe releases van de vier albums op Chrysalis.
Je zou er in je verbeelding een 2LP release in kunnen zien.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 17:13 uur
Een aanrader en uitdaging: Fiat Lux. Het zou goed bij jou passen.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 18:27 uur
DURAN DURAN extended
http://oi62.tinypic.com/e9uufs.jpg
01. Planet Earth (6:18)
02. Girls on Film (5:30)
03. My Own Way (6:35)
04. Hungry Like the Wolf (5:13)
05. Save a Prayer (5:26)
06. Hold Back the Rain (7:06)
07. Rio (6:39)
08. Is There Something I Should Know (6:43)
09. Union of the Snake (6:28)
10. New Moon on Monday (6:02)
11. The Reflex (6:33)
12. The Wild Boys (7:59)
* Van Save a Prayer bestaat geen extended versie, maar de album versie is lang genoeg.
En eigenlijk hoort zo'n klassieker mee in het rijtje te staan. Van alle andere tracks gaat het
om de orginele 12" versie, behalve voor Rio, daar is het de "night version".
Gaat perfect op een schijfje van 80 minuten, maar in onze verbeelding
zijn het twee 12" vinyl platen met exact drie extended versies per plaatkant.
http://oi62.tinypic.com/e9uufs.jpg
01. Planet Earth (6:18)
02. Girls on Film (5:30)
03. My Own Way (6:35)
04. Hungry Like the Wolf (5:13)
05. Save a Prayer (5:26)
06. Hold Back the Rain (7:06)
07. Rio (6:39)
08. Is There Something I Should Know (6:43)
09. Union of the Snake (6:28)
10. New Moon on Monday (6:02)
11. The Reflex (6:33)
12. The Wild Boys (7:59)
* Van Save a Prayer bestaat geen extended versie, maar de album versie is lang genoeg.
En eigenlijk hoort zo'n klassieker mee in het rijtje te staan. Van alle andere tracks gaat het
om de orginele 12" versie, behalve voor Rio, daar is het de "night version".
Gaat perfect op een schijfje van 80 minuten, maar in onze verbeelding
zijn het twee 12" vinyl platen met exact drie extended versies per plaatkant.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 18:38 uur
NEW ORDER extended
http://oi61.tinypic.com/rrikow.jpg
01. Ceremony (4:24)
02. Everything's Gone Green (5:35)
03. Temptation (8:50) *
04. Blue Monday (7:28)
05. Confusion (8:13) *
06. Thieves Like Us (6:38)
07. The Perfect Kiss (8:50)
08. Sub-Culture (7:28)
09. Shellshock (9:45) *
10. State of the Nation (6:33)
11. Bizarre Love Triangle (6:44)
12. True Faith (5:55)
Eigenlijk een heruitgave van Substance, maar dan wel met alle originele versies.
* Dus geen 1987 remix van Temptation en Confusion en geen edits van The Perfect Kiss
of Sub-Culture (om CD ruimte te sparen) en de gewone 12" versie van Shellshock ipv de US remix.
Past niet op één CD, maar wel in een mp3 map of op een denkbeeldige 2LP.
In dat formaat verscheen Substance in 1987 ook al, maar met dus die remixen.
http://oi61.tinypic.com/rrikow.jpg
01. Ceremony (4:24)
02. Everything's Gone Green (5:35)
03. Temptation (8:50) *
04. Blue Monday (7:28)
05. Confusion (8:13) *
06. Thieves Like Us (6:38)
07. The Perfect Kiss (8:50)
08. Sub-Culture (7:28)
09. Shellshock (9:45) *
10. State of the Nation (6:33)
11. Bizarre Love Triangle (6:44)
12. True Faith (5:55)
Eigenlijk een heruitgave van Substance, maar dan wel met alle originele versies.
* Dus geen 1987 remix van Temptation en Confusion en geen edits van The Perfect Kiss
of Sub-Culture (om CD ruimte te sparen) en de gewone 12" versie van Shellshock ipv de US remix.
Past niet op één CD, maar wel in een mp3 map of op een denkbeeldige 2LP.
In dat formaat verscheen Substance in 1987 ook al, maar met dus die remixen.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 22:48 uur
ALPHAVILLE extended
http://oi57.tinypic.com/1o511e.jpg
01. Big in Japan (7:13)
02. Sounds Like a Melody (7:42)
03. The Nelson Highrise Sector 1: The Elevator (4:10) *
04. Forever Young (6:08)
05. Jet Set (6:25)
06. Dance with Me (8:14)
07. Universal Daddy (6:14)
08. Jerusalem (6:13)
09. Red Rose (7:51)
10. Romeos (8:33)
11. Summer Rain (5:29)
12. The Mysteries of Love (7:55)
Alphaville - So80s Presents Alphaville (2014)
Nog niet zo lang geleden uitgebracht met op een tweede schijfje alle b-kanten.
* Eén van die b-kanten heb ik in de lijst opgenomen in zijn extended versie
om zo meer gewicht te leggen op de beginperiode van Alphaville.
En Sensations was geen single in Duitsland, dus die viel af.
Gek genoeg krijgen de makers van SO80'S alles op dat eerste schijfje.
Mij lukt het niet, daar de totale speelduur de 80 minuten net overschrijdt.
Maar ik heb een oplossing gevonden voor de schitterende extended versies,
waarvoor anders een aparte disc moest gebruikt worden die half leeg bleef.
http://oi57.tinypic.com/1o511e.jpg
01. Big in Japan (7:13)
02. Sounds Like a Melody (7:42)
03. The Nelson Highrise Sector 1: The Elevator (4:10) *
04. Forever Young (6:08)
05. Jet Set (6:25)
06. Dance with Me (8:14)
07. Universal Daddy (6:14)
08. Jerusalem (6:13)
09. Red Rose (7:51)
10. Romeos (8:33)
11. Summer Rain (5:29)
12. The Mysteries of Love (7:55)
Alphaville - So80s Presents Alphaville (2014)
Nog niet zo lang geleden uitgebracht met op een tweede schijfje alle b-kanten.
* Eén van die b-kanten heb ik in de lijst opgenomen in zijn extended versie
om zo meer gewicht te leggen op de beginperiode van Alphaville.
En Sensations was geen single in Duitsland, dus die viel af.
Gek genoeg krijgen de makers van SO80'S alles op dat eerste schijfje.
Mij lukt het niet, daar de totale speelduur de 80 minuten net overschrijdt.
Maar ik heb een oplossing gevonden voor de schitterende extended versies,
waarvoor anders een aparte disc moest gebruikt worden die half leeg bleef.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 23:56 uur
BIG COUNTRY extended
http://oi58.tinypic.com/4ingiw.jpg
01. Fields of Fire (5:16)
02. In a Big Country (6:19)
03. Chance (4:39) *
04. The Crossing (7:08)
05. Wonderland (7:08)
06. East of Eden (6:31)
07. Where the Rose Is Sown (7:45)
08. Just a Shadow (7:41)
09. Look Away (6:54)
10. The Teacher (5:29)
11. One Great Thing (6:11)
12. Song of the South (5:03)
Allemaal terug te vinden op de limited singles boxen die verschenen zijn van Big Country.
Tot en met het derde album heb ik ze ooit van het net kunnen plukken, hun sterkste periode.
* Van Chance bestaat geen echte extended versie, maar de single mix is wel danig anders
dan de albumversie, zodat we ook dit keer een argument hadden om deze klassieker te selecteren.
De sensatie van die 12" single is trouwens The Crossing, de afwezige titeltrack van hun debuutalbum.
Song of the South is de b-kant van One Great Thing en heeft een extended versie.
Deze selectie past dit keer wel mooi op een disc van 80 minuten.
http://oi58.tinypic.com/4ingiw.jpg
01. Fields of Fire (5:16)
02. In a Big Country (6:19)
03. Chance (4:39) *
04. The Crossing (7:08)
05. Wonderland (7:08)
06. East of Eden (6:31)
07. Where the Rose Is Sown (7:45)
08. Just a Shadow (7:41)
09. Look Away (6:54)
10. The Teacher (5:29)
11. One Great Thing (6:11)
12. Song of the South (5:03)
Allemaal terug te vinden op de limited singles boxen die verschenen zijn van Big Country.
Tot en met het derde album heb ik ze ooit van het net kunnen plukken, hun sterkste periode.
* Van Chance bestaat geen echte extended versie, maar de single mix is wel danig anders
dan de albumversie, zodat we ook dit keer een argument hadden om deze klassieker te selecteren.
De sensatie van die 12" single is trouwens The Crossing, de afwezige titeltrack van hun debuutalbum.
Song of the South is de b-kant van One Great Thing en heeft een extended versie.
Deze selectie past dit keer wel mooi op een disc van 80 minuten.
0
geplaatst: 8 maart 2015, 00:34 uur
KOOL & THE GANG extended
http://oi62.tinypic.com/27xhsog.jpg
01. Ladies NIght (6:15)
02. Too Hot (4:55)
03. Celebration (4:55)
04. Take It to the Top (4:16)
05. Take My Heart (You Can Have It, If You Want It) (4:01)
06. Get Down on It (4:47)
07. Let's Go Dancin' (Ooh La La La) (6:37)
08. Hi de Hi, Hi de Ho (3:59)
09. Straight Ahead (3:30)
10. Joanna (4:16)
11. Fresh (4:22)
12. Cherish (4:50)
Dit is geen echte extended collectie, hoewel op heel wat verzamelaars van Kool & The Gang
edits van de albumversies worden gebruikt. Die edits zijn soms wel (en soms niet) de 7" versies.
Grootste slachtoffers zijn dan meestal Ladies Night, Celebration en Let's Go Dancing.
Ik vond ze allemaal hier: Kool & the Gang - The Ultimate Collection (2003).
Daar staan alle nummers in albumversie op, behalve Ladies Night (begrijpe wie kan).
Die plukte ik dan maar van een verzamelaar met disco klassiekers.
Hi de Hi, Hi de Ho en Straight Ahead waren in de Benelux grotere hits.
Op verzamelaars kiest men vaak liever voor Big Fun en In the Heart als alternatieven.
http://oi62.tinypic.com/27xhsog.jpg
01. Ladies NIght (6:15)
02. Too Hot (4:55)
03. Celebration (4:55)
04. Take It to the Top (4:16)
05. Take My Heart (You Can Have It, If You Want It) (4:01)
06. Get Down on It (4:47)
07. Let's Go Dancin' (Ooh La La La) (6:37)
08. Hi de Hi, Hi de Ho (3:59)
09. Straight Ahead (3:30)
10. Joanna (4:16)
11. Fresh (4:22)
12. Cherish (4:50)
Dit is geen echte extended collectie, hoewel op heel wat verzamelaars van Kool & The Gang
edits van de albumversies worden gebruikt. Die edits zijn soms wel (en soms niet) de 7" versies.
Grootste slachtoffers zijn dan meestal Ladies Night, Celebration en Let's Go Dancing.
Ik vond ze allemaal hier: Kool & the Gang - The Ultimate Collection (2003).
Daar staan alle nummers in albumversie op, behalve Ladies Night (begrijpe wie kan).
Die plukte ik dan maar van een verzamelaar met disco klassiekers.
Hi de Hi, Hi de Ho en Straight Ahead waren in de Benelux grotere hits.
Op verzamelaars kiest men vaak liever voor Big Fun en In the Heart als alternatieven.
0
geplaatst: 8 maart 2015, 00:44 uur
PRINCE extended
http://oi58.tinypic.com/k1ck8n.jpg
01. 1999 (6:15) *
02. Little Red Corvette (8:20)
03. When Doves Cry (5:54) *
04. Let's Go Crazy (7:35)
05. Purple Rain (8:42) *
06. I Would Die 4 U (10:19)
07. Raspberry Beret (6:34)
08. Kiss (7:15)
09. Mountains (9:35)
10. Sign 'O' the Times (4:57) *
11. U Got the Look (6:42)
12. Alphabet St. (7:52)
Allemaal van één of andere torrent geplukt in uitstekende kwaliteit.
Ja, het is anders wel lang wachten op remasters of expanded editions van Prince albums.
Dus bevredigen we onszelf met handgemaakte compilaties (Prince zou er zelf niet vies van zijn).
* Vier keer ging ik voor een op zich al lange albumversie omdat er geen 12" versie van bestaat.
http://oi58.tinypic.com/k1ck8n.jpg
01. 1999 (6:15) *
02. Little Red Corvette (8:20)
03. When Doves Cry (5:54) *
04. Let's Go Crazy (7:35)
05. Purple Rain (8:42) *
06. I Would Die 4 U (10:19)
07. Raspberry Beret (6:34)
08. Kiss (7:15)
09. Mountains (9:35)
10. Sign 'O' the Times (4:57) *
11. U Got the Look (6:42)
12. Alphabet St. (7:52)
Allemaal van één of andere torrent geplukt in uitstekende kwaliteit.
Ja, het is anders wel lang wachten op remasters of expanded editions van Prince albums.
Dus bevredigen we onszelf met handgemaakte compilaties (Prince zou er zelf niet vies van zijn).
* Vier keer ging ik voor een op zich al lange albumversie omdat er geen 12" versie van bestaat.
* denotes required fields.