MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 Songs die ik graag zelf geschreven/uitgevoerd had

zoeken in:
Hebben we niet allemaal luchtgitaar gespeeld, voluit meegedrumd of onder de douche de microfoon gegrepen en de uitzinnige menigte toegezongen?

Regelmatig komt een nummer tekstueel zo dichtbij je eigen beleving/ervaring dat het bruggetje naar een "fantasie-optreden" heel klein is. Andere keren lijkt het me fantastisch die gierende gitaarsolo eruit te gooien (ik ben helaas niet gezegend met enig muzikaal talent, hetgeen door fantasie ruim gecompenseerd wordt).

Is dit anders dan je favo top 10? Jazeker, daar staan nummers waarvan ik geniet, maar nooit zelf zou willen spelen. Bovendien kunnen guilty pleasures hier boven komen drijven (zie nr 7 & 9)

Als aftrap hier mijn top 10:

1. Alive - Pearl Jam
2. Maan - The Scene
3. Killing In The name - Rage Against The Machine
4. Een Geloof - Van Dik Hout
5. All I Need - Radiohead
6. Sweet Jane - Lou Reed (van Rock N Roll Animal, mooiste intro ooit)
7. Music - John Miles
8. Needle and The Damage Done - Neil Young
9. Sweet Child O' Mine - Guns N Roses
10. Touch Me - The Doors
Toegift:
11. La Villa Strangiato - Rush

Kortom, fors afwijkend van mijn in principe veel bredere muzieksmaak, rap & electronisch/dance ontbreekt volledig.

Op deze manier kun je wellicht achter onontdekte pareltjes uit andermans collectie komen

Leden van coverbands uitgeloten van deelname

Gast
geplaatst: vandaag om 09:18 uur

geplaatst: vandaag om 09:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.