MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 Songs Metal (per jaar)

zoeken in:
Cured
Is er interesse voor een Metal Top 10 lijst Songs per jaar d.m.v. inzenden van lijstjes via PM naar mij en we daar een week per jaar over doen ? Het gaat om studionummers van albums of E.P. 's uit dat betreffende jaar.

Cured
WolfmotherMetalhead99 The_CrY Rockfan gigage crosskipLau1986 vielip Von Helsing HezzardNLnotsub Cabeza Borradora namsaap Mr. Rock knoltor bobdrop e.a.

Ik tag even willekeurig wat users uit het Top 5 Metal Albums per jaar Topic om te polsen of er interesse is. Ik begin dan in 1980, maar er moeten wel minstens 10 users meedoen.

Als ik het goed begrijp dus een top 10 van 1980 t/m 1990?

Cured
Nee, per jaar . Dus eerst 1980, dan 1981 enz. Ik maak een presentatie van de Top 10 met cijfers (punten, nomineringen en een plaatje) en plaats de nrs. 11 t/15 alleen met punten. Daarna kan ieder zijn eigen Top 10 in dit topic plaatsen.

Je nr. 1 krijgt 10 punten, nr. 2 krijgt 9 enz.

Ik doe wel mee, als 't doorgaat.

Sure, ik doe wel mee.

Cured
Met mij tot nu toe 4 . Weet men nog anderen, tag ze gerust hier want misschien vergeet ik sommigen en anderen zitten meer in de albums discussies (of recentere Metal) , die overigens zeker mee mogen doen als ze willen.

Ik wacht vanavond ook nog even af en zie morgen wel eens wat de animo is.

buizen
Per jaar vind ik echt weer vervelend. Zo kijk ik niet terug. Het gaat om avonturen en belevenissen en nieuwe ontdekkingen op allerlei gebied, en zeker op muziekgebied. Die bestrijken soms een half jaar (verkering) of meerdere jaren (school, werk), en de muziek die daar dan bij hoorde.

Hierbij wel een toptien uit een bepaalde 'periode': en ik wil ook best een jaar noemen: 1985 (ongeveer). Maar dat is niet het jaar waarop elk genoemde song geproduceerd is. Zo'n lijstje is het niet.
Het is buizens 1985, en toen luisterde hij met zijn kameraden en vriendinnetjes, onder andere, dit:

1 Black Sabbath - Black Sabbath
2 Metal Church - Metal Church
3 Accept - Fast As A Shark
4 Anvil - Winged Assassins
5 Scorpions - The Zoo
6 Venom - Witching Hour
7 Metallica - The Four Horsemen
8 Ted Nugent - Great White Buffalo
9 Motorhead - Overkill
10 Hanoi Rocks - Tragedy

Maar goed, met geschetste inspanning doe ik mee aan een topic over mooie metalalbums in de jaren '80. Per jaar dan. Pff. dat wordt uitzoeken.

Volgens mij komt dit topic niet van de grond, maar hier toch mijn top 10 van "metal'-nummers van platen die in 1980 uitgebracht zijn. Slechts één nummer per plaat uiteraard.
01:Natural Science/Rush
02:Ace of Spades/Motörhead
03:Snowblind-live-/Black Sabbath
04:Heaven and Hell/Black Sabbath
05:Mistreated-live-/Whitesnake
06:Chinatown/Thin Lizzy
07:Flesh & Blood/Ted Nugent
08:Running Free/Iron Maiden
09:Hells Bells/AC/DC
10:On the Run/Blackfoot

Gast
geplaatst: vandaag om 20:20 uur

geplaatst: vandaag om 20:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.